Archiwalne

Oświadczenie Aster w sprawie regulaminów i piractwa

06.02.2009

ASTER Sp. z o.o. przedstawił oświadczenie odnoszące się do dokonanej w styczniu br. zmiany Regulaminów ASTER, oraz bieżących artykułów prasowych dotyczących piractwa internetowego.

Przedstwiono 4 punkty, które prezentujemy ponizej:

1. Nie zmieniły się ani zasady postępowania ani polityka Operatora na okoliczność naruszeń Regulaminu internetowego. Od wielu lat, ASTER umieszcza w Regulaminie zasady korzystania z usługi internetowej, oraz procedurę postępowania w razie naruszeń Regulaminu zakazane są i były działania sprzeczne z prawem i tzw. „netykietą”. Ostatnia zmiana Regulaminów nie wprowadziła w tej kwestii (oprócz zmian redakcyjnych) żadnych nowych uregulowań. ASTER nie ogranicza i nie zamierza ograniczać pobierania plików z Internetu, a zapis regulaminowy (par. 5 ust. 2.1 Regulaminu szczegółowego świadczenia usług dostępu do internetu) dotyczy wyłącznie działań, które stanowią naruszenie prawa.

2. ASTER nie monitoruje zawartości danych przesyłanych przez Abonentów i nie ma możliwości stwierdzenia które pliki są pobierane zgodnie z prawem, a które nie. Jednakże w wypadku otrzymania informacji, że użytkownik określonego adresu IP dokonuje nielegalnych czynności, ASTER nie może takiego zawiadomienia zignorować i ma prawny obowiązek, tak jak każdy inny dostawca usług internetowych, podjąć działania (np. zgodnie z ustawą o świadczeniu usług drogą elektroniczną).

3. Zgłoszenia o naruszeniu praw autorskich mogą pochodzić z różnych źródeł (np. właścicieli tych praw, organizacji działających na rzecz ochrony praw autorskich, organów ścigania, osób trzecich, administratorów innych sieci LAN). Każdorazowe zgłoszenie analizowane jest odrębnie, przede wszystkim w celu uprawdopodobnienia opisanych zdarzeń. W chwili uprawdopodobnienia danego zdarzenia, każdorazowo dostosowywany jest zakres działań, zgodnie z procedurą stosowaną przez ASTER, specjalnie uzgadnianą w tym zakresie z Prezesem Urzędu Ochronny Konkurencji i Konsumentów. Nasze wieloletnie doświadczenia pokazują, że w każdym przypadku, powiadomienie Abonenta o zarzutach skutkuje rozwiązaniem problemu.

4. ASTER jako nieliczny z Operatorów, nigdy nie stosował i nie zamierza stosować limitu pobieranych danych przez Abonentów, natomiast zasady korzystania z Internetu opisane w regulaminach ASTER nie
wyróżniają się na tle procedur powszechnie stosowanych na rynku przez innych Operatorów.

źródło: Aster