Prywatność w sieci - jak o nią dbać? Prywatność w sieci - jak o nią dbać?

Prywatność w sieci - jak o nią dbać?

Wraz z rozwojem internetu, zagadnienie prywatności w sieci staje się coraz bardziej gorącym tematem. Dlaczego powinniśmy dbać o prywatność i czy da się zachować ją korzystając regularnie z sieci?
Co można zaprogramować w Python? Co można zaprogramować w Python?

Co można zaprogramować w Python?

Naukę programowania warto rozpocząć od języka Python. Swoją składnią przypomina on język angielski i już napisanie jednej długiej linijki kodu pozwala na osiągnięcie zamierzonego efektu. Python jest językiem skryptowym i do jego pisania wystarczy zwykły notatnik. To właśnie ze względu na jego prostotę jest najczęściej wybierany na początku przygody z kodowaniem. Co można zaprogramować w Python?
Bankowość internetowa dla małych i średnich przedsiębiorstw Bankowość internetowa dla małych i średnich przedsiębiorstw

Bankowość internetowa dla małych i średnich przedsiębiorstw

Rozwój technologii informatycznych jest widoczny praktycznie w każdej dziedzinie gospodarki. Ma to szczególne znaczenie z punktu widzenia klienta i całego biznesu. Znaczenia nabierają oprogramowania księgowe, ponieważ każda firma powinna odpowiednio gospodarować swoimi finansami. Dotyczy to zarówno małych, średnich i dużych przedsiębiorstw (eng. SME - Small and medium-sized enterprises).
Rodo - dlaczego wprowadzono i z jakim skutkiem? Rodo - dlaczego wprowadzono i z jakim skutkiem?

Rodo - dlaczego wprowadzono i z jakim skutkiem?

Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych, znane także jako RODO jest nowelizacją ustawy o Ochronie Danych Osobowych osób fizycznych, tak, by prawo lepiej chroniło prywatność obywateli kraju i dawało im więcej swobody i możliwości. Jednocześnie, nowelizacja tej ustawy poprzez wprowadzenie rozporządzenia zapewnia ujednolicenie przepisów, jakie obowiązują w całej Unii Europejskiej.
Terminal Płatniczy Terminal Płatniczy

Terminal Płatniczy

Płatność elektroniczna w ostatnich kilku latach zyskała sporą popularność. Można odnieść wrażenie, że powoli wypiera ona transakcje gotówkowe. Metoda ta przychylność konsumentów zyskała dzięki charakteryzującym ją cechom takim jak między innymi: oszczędność czasu, wygoda, czy też bezpieczeństwo. Niewątpliwy wpływ na rozwój płatności bezgotówkowych są dodatkowe opłaty, które pobierane są podczas wypłacania pieniędzy z bankomatów "obcych" banków.
Test szybkości internetu – jak go zrobić i zinterpretować wyniki? Test szybkości internetu – jak go zrobić i zinterpretować wyniki?

Test szybkości internetu – jak go zrobić i zinterpretować wyniki?

Kiedy podpisujemy umowę na dostarczenie internetu, spodziewamy się, że będzie miał taką prędkość, jaka jest zaznaczona w umowie. Niestety rzadko się tak dzieje, chyba że mamy internet światłowodowy. Aby sprawdzić, jaki mamy internet w rzeczywistości, wystarczy przeprowadzić test szybkości internetu.
Bezpieczeństwo w sieci – czy powinieneś się bać? Bezpieczeństwo w sieci – czy powinieneś się bać?

Bezpieczeństwo w sieci – czy powinieneś się bać?

Bez internetu trudno jest żyć w obecnych czasach. Obecności w sieci właściwie się już nie zauważa – nasze smartfony są połączone z internetem 24 h na dobę. Czy to źle? Co powinieneś wiedzieć o bezpieczeństwie w sieci?
Telewizor HDR. Jak wybrać? Telewizor HDR. Jak wybrać?

Telewizor HDR. Jak wybrać?

Jedną z powszechnie dostępnych kategorii telewizorów jest grupa sprzętów z technologią HDR. Czym odznacza się ten rodzaj urządzeń? Jak wygląda w praktyce ich użytkowanie? Jakimi kryteriami należy kierować się, wybierając odpowiedni model tego typu telewizora? Poczytaj nasz poradnik. Więcej poniżej.
Co daje test szybkości internetu? Co daje test szybkości internetu?

Co daje test szybkości internetu?

Prędkość internetu jest zmienna. Czasem, kiedy drastycznie spada, może się to okazać niezwykle uciążliwe. Przyczyn tego może być wiele, a pierwsze, co można zrobić, by zacząć ich szukać, to przeprowadzenie testu szybkości internetu. Jest on darmowy i dostępny na kilku stronach.
Brak wyjścia „na miasto” lub nie można dodzwonić się do Twojej firmy? Twój biznes wymaga nowych rozwiązań Brak wyjścia „na miasto” lub nie można dodzwonić się do Twojej firmy? Twój biznes wymaga nowych rozwiązań

Brak wyjścia „na miasto” lub nie można dodzwonić się do Twojej firmy? Twój biznes wymaga nowych rozwiązań

Jeśli w twojej firmie jest centrala telefoniczna, to nieodłącznym elementem są też linie telefoniczne, które są do niej podłączone. Dzięki temu możesz swobodnie dzwonić ze swojego telefonu na biurku. Problem zaczyna się jednak wtedy, gdy do centrali jest podłączonych mniej linii telefonicznych, niż osób które chcą zadzwonić „na miasto”. A jeśli nawet wszyscy mogą dzwonić na zewnątrz firmy w jednym czasie, to już nikt do twojej firmy nie może się dodzwonić, ponieważ wszystkie linie są już zajęte przez pracowników firmy. Co wtedy?
Czy abonament „bez limitu” tylko w komórkach? Czy abonament „bez limitu” tylko w komórkach?

Czy abonament „bez limitu” tylko w komórkach?

Jesteśmy już przyzwyczajeni, że w naszych telefonach komórkowych korzystamy z usług abonamentowych bez limitu. Ale co z innymi rodzajami usług telekomunikacyjnych? Czy w nich też dostępne są abonamenty bez limitu rozmów? Odpowiedzią na te pytania jest telefonia internetowa.

Bramki VoIP

Praktyczne porady dotyczące sprzętu i urządzeń VoIP

Dowiedz się od sprzedawcy, czy zasilacz ma wtyczkę w standardzie z którego korzystasz na co dzień (gniazdko elektryczne i jego rodzaj).

 

Sprawdź dokładnie jakie porty komputerowe i telefoniczne posiada bramka VoIP i czy jest ich wystarczająca liczba w stosunku do Twoich potrzeb.

Przed zakupem urządzenia, dowiedz się bezwzględnie od sprzedawcy, czy urządzenie nie posiada przypadkiem jakiejś blokady i czy nie jest dedykowane do współpracy tylko z jednym, wybranym operatorem usług VoIP. Zdarza się, że niektóre urządzenia są tak zaprogramowane, że w żaden „uczciwy” sposób nie da się ich przeprogramować pod usługi innych operatorów.

 

Jeśli chcesz wysyłać faksy z urządzenia podłączonego do bramki VoIP, dowiedz się, czy wspiera ono protokoły i kodeki obsługujące transmisję faksową – szczególnie protokół T.38 (na marginesie, twój operator usług VoIP też musi wspierać transmisję faksową, najlepiej za pośrednictwem protokołu T.38).

 

Jeśli chcesz podłączyć do urządzenia tradycyjną linię telefoniczną, sprawdź, czy dane urządzenie ma taką możliwość i czy jest to jedynie backup czy ma też możliwość dzwonienia przez tą linię telefoniczną.

 

Pamiętaj, aby do bramki VoIP podłączać telefony z wybieraniem tonowym – impulsowe nie będzie działało.

 

Dowiedz się czy bramka VoIP mając np. dwa porty FXS będzie obsługiwała tylko jednego operatora usług VoIP czy dwóch.

 

Sprawdź u dostawcy sprzętu ile i jakie kable dostarcza w komplecie z urządzeniem – może się okazać, że w celu podłączenia urządzeń zewnętrznych do bramki (na przykład telefonów), będziesz musiał zaopatrzyć się na przykład w dodatkowe kable telefoniczne lub sieciowe lub patchpanel na który muszą być wyprowadzone wyjścia telefoniczne z bramki VoIP.

 

Dowiedz się z ilu maksymalnie operatorów usług VoIP możesz skorzystać w ramach programowanych w bramce VoIP kont użytkownika – zdarza się że możesz zaprogramować np. osiem kont użytkownika, ale tylko od jednego, dwóch albo trzech operatorów.

 

Jeśli bramkę VoIP podłączasz do centralki telefonicznej, warto pomyśleć o takim zaprogramowaniu centralki, aby:

  • centralka w pierwszej kolejności automatycznie wybierała porty linii miejskich z podłączonymi bramkami VoIP, a dopiero w drugiej kolejności pozostałe linie telefoniczne np. stacjonarne - dzięki temu jej użytkownicy będą prawie zawsze wykonywali połączenia przez sieć Internet, a w przypadkach gdy wszystkie porty miejskie centrali telefonicznej z podłączonymi do niej bramkami VoIP byłyby zajęte (ze względu na prowadzone rozmowy przychodzące lub wychodzące) połączenia realizowane byłyby poprzez porty linii miejskich do których są podłączone tradycyjne linie telefoniczne,
  • użytkownik centralki po podniesieniu słuchawki telefonu miał możliwość wybrania prefiksu (czyli inaczej mówiąc cyfry lub kilku cyfr) poprzez który, byłby łączony na zewnątrz za pośrednictwem sieci Internet lub za pośrednictwem tradycyjnej sieci telefonicznej – najczęściej chcąc zadzwonić jak to się zwykło określać „na miasto”, trzeba wybrać cyfrę „0” lub „9” (z tymi dwoma modelami wyjścia na miasto zazwyczaj można się spotkać) aby otrzymać sygnał telefoniczny linii miejskiej, którą może być domyślenie linia miejska sieci stacjonarnej lub internetowej, lecz wybierając dodatkowy kod lub cyfrę, centralka „podstawia” nam konkretny rodzaj linii miejskiej,
  • użytkownik centralki miał do dyspozycji dwa prefiksy: jeden służący do dzwonienia na zewnątrz przez linie miejskie stacjonarne np. „0”, drugi do dzwonienia przez linie z sygnałem VoIP np. „1” – model ten rzadko jest polecany, ponieważ wymaga dużej dyscypliny i świadomości ze strony użytkowników centralki telefonicznej i może powodować, że z różnych przyczyn użytkownicy numerów wewnętrznych nie będą wybierali preferowanego przez nas sposobu łączenia się ze światem zewnętrznym.

 

Zobacz również:


Dodatkowe informacje dotyczące prezentowanego tekstu i grafik: Ten teks i grafiki są autorskimi tekstami i grafikami redakcji Operatorzy.pl. Jeśli chcesz wykorzystać ten tekst lub grafikę w swoich materiałach, podaj źródło i link do strony źródłowej serwisu Operatorzy.pl.