Prywatność w sieci - jak o nią dbać? Prywatność w sieci - jak o nią dbać?

Prywatność w sieci - jak o nią dbać?

Wraz z rozwojem internetu, zagadnienie prywatności w sieci staje się coraz bardziej gorącym tematem. Dlaczego powinniśmy dbać o prywatność i czy da się zachować ją korzystając regularnie z sieci?
Co można zaprogramować w Python? Co można zaprogramować w Python?

Co można zaprogramować w Python?

Naukę programowania warto rozpocząć od języka Python. Swoją składnią przypomina on język angielski i już napisanie jednej długiej linijki kodu pozwala na osiągnięcie zamierzonego efektu. Python jest językiem skryptowym i do jego pisania wystarczy zwykły notatnik. To właśnie ze względu na jego prostotę jest najczęściej wybierany na początku przygody z kodowaniem. Co można zaprogramować w Python?
Bankowość internetowa dla małych i średnich przedsiębiorstw Bankowość internetowa dla małych i średnich przedsiębiorstw

Bankowość internetowa dla małych i średnich przedsiębiorstw

Rozwój technologii informatycznych jest widoczny praktycznie w każdej dziedzinie gospodarki. Ma to szczególne znaczenie z punktu widzenia klienta i całego biznesu. Znaczenia nabierają oprogramowania księgowe, ponieważ każda firma powinna odpowiednio gospodarować swoimi finansami. Dotyczy to zarówno małych, średnich i dużych przedsiębiorstw (eng. SME - Small and medium-sized enterprises).
Rodo - dlaczego wprowadzono i z jakim skutkiem? Rodo - dlaczego wprowadzono i z jakim skutkiem?

Rodo - dlaczego wprowadzono i z jakim skutkiem?

Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych, znane także jako RODO jest nowelizacją ustawy o Ochronie Danych Osobowych osób fizycznych, tak, by prawo lepiej chroniło prywatność obywateli kraju i dawało im więcej swobody i możliwości. Jednocześnie, nowelizacja tej ustawy poprzez wprowadzenie rozporządzenia zapewnia ujednolicenie przepisów, jakie obowiązują w całej Unii Europejskiej.
Terminal Płatniczy Terminal Płatniczy

Terminal Płatniczy

Płatność elektroniczna w ostatnich kilku latach zyskała sporą popularność. Można odnieść wrażenie, że powoli wypiera ona transakcje gotówkowe. Metoda ta przychylność konsumentów zyskała dzięki charakteryzującym ją cechom takim jak między innymi: oszczędność czasu, wygoda, czy też bezpieczeństwo. Niewątpliwy wpływ na rozwój płatności bezgotówkowych są dodatkowe opłaty, które pobierane są podczas wypłacania pieniędzy z bankomatów "obcych" banków.
Test szybkości internetu – jak go zrobić i zinterpretować wyniki? Test szybkości internetu – jak go zrobić i zinterpretować wyniki?

Test szybkości internetu – jak go zrobić i zinterpretować wyniki?

Kiedy podpisujemy umowę na dostarczenie internetu, spodziewamy się, że będzie miał taką prędkość, jaka jest zaznaczona w umowie. Niestety rzadko się tak dzieje, chyba że mamy internet światłowodowy. Aby sprawdzić, jaki mamy internet w rzeczywistości, wystarczy przeprowadzić test szybkości internetu.
Bezpieczeństwo w sieci – czy powinieneś się bać? Bezpieczeństwo w sieci – czy powinieneś się bać?

Bezpieczeństwo w sieci – czy powinieneś się bać?

Bez internetu trudno jest żyć w obecnych czasach. Obecności w sieci właściwie się już nie zauważa – nasze smartfony są połączone z internetem 24 h na dobę. Czy to źle? Co powinieneś wiedzieć o bezpieczeństwie w sieci?
Telewizor HDR. Jak wybrać? Telewizor HDR. Jak wybrać?

Telewizor HDR. Jak wybrać?

Jedną z powszechnie dostępnych kategorii telewizorów jest grupa sprzętów z technologią HDR. Czym odznacza się ten rodzaj urządzeń? Jak wygląda w praktyce ich użytkowanie? Jakimi kryteriami należy kierować się, wybierając odpowiedni model tego typu telewizora? Poczytaj nasz poradnik. Więcej poniżej.
Co daje test szybkości internetu? Co daje test szybkości internetu?

Co daje test szybkości internetu?

Prędkość internetu jest zmienna. Czasem, kiedy drastycznie spada, może się to okazać niezwykle uciążliwe. Przyczyn tego może być wiele, a pierwsze, co można zrobić, by zacząć ich szukać, to przeprowadzenie testu szybkości internetu. Jest on darmowy i dostępny na kilku stronach.
Brak wyjścia „na miasto” lub nie można dodzwonić się do Twojej firmy? Twój biznes wymaga nowych rozwiązań Brak wyjścia „na miasto” lub nie można dodzwonić się do Twojej firmy? Twój biznes wymaga nowych rozwiązań

Brak wyjścia „na miasto” lub nie można dodzwonić się do Twojej firmy? Twój biznes wymaga nowych rozwiązań

Jeśli w twojej firmie jest centrala telefoniczna, to nieodłącznym elementem są też linie telefoniczne, które są do niej podłączone. Dzięki temu możesz swobodnie dzwonić ze swojego telefonu na biurku. Problem zaczyna się jednak wtedy, gdy do centrali jest podłączonych mniej linii telefonicznych, niż osób które chcą zadzwonić „na miasto”. A jeśli nawet wszyscy mogą dzwonić na zewnątrz firmy w jednym czasie, to już nikt do twojej firmy nie może się dodzwonić, ponieważ wszystkie linie są już zajęte przez pracowników firmy. Co wtedy?
Czy abonament „bez limitu” tylko w komórkach? Czy abonament „bez limitu” tylko w komórkach?

Czy abonament „bez limitu” tylko w komórkach?

Jesteśmy już przyzwyczajeni, że w naszych telefonach komórkowych korzystamy z usług abonamentowych bez limitu. Ale co z innymi rodzajami usług telekomunikacyjnych? Czy w nich też dostępne są abonamenty bez limitu rozmów? Odpowiedzią na te pytania jest telefonia internetowa.

Telefonia internetowa kontra telefonia stacjonarna – porównanie

Jakie są wady i zalety telefonii internetowej versus telefonia stacjonarna?

Korzystając z telefonii internetowej, można wiele zyskać, co wynika z różnic pomiędzy tradycyjnymi rozwiązaniami głosowymi a opartymi na technologii dostępu do Internetu i transmisją głosu w sieci Internet. Większość wad występujących w rozwiązaniach tradycyjnych, zamienia się w zalety w obecnie stosowanych rozwiązaniach telefonicznych dostępnych za pośrednictwem Sieci.

 

Przedstawia to poniższe zestawienie pokazujące za i przeciw dla usług telefonii stacjonarnej i telefonii internetowej.

Tradycyjne linie telefoniczne

Telefonia internetowa

Porównanie telefonii stacjonarnej i telefonii VoIP

ZA:

PRZECIW:

- wysoka jakość połączeń telefonicznych

- chwilowe obniżenia jakości rozmów telefonicznych, porównywalne do telefonii komórkowej

- duża odporność na zakłócenia zewnętrzne

- zmniejszona odporność na zakłócenia zewnętrzne, zależność od mediów transmisyjnych (Internet)

PRZECIW:

ZA:

- brak możliwości przeniesienia łącza telefonicznego* do innej strefy numeracyjnej

- niezależność użytkownika* w stosunku do miejsca świadczenia usługi (strefa numeracyjna)

- często trudność z przeniesieniem łącza z numerem do innej lokalizacji w tej samej strefie numeracyjnej

- mobilność/przenośność numeracji wraz z użytkownikiem z niej korzystającego

- numer telefoniczny przypisany do łącza telefonicznego

- niezależność numeracji od łącza telefonicznego

- kosztowny abonament za utrzymanie łącza telefonicznego (kilkanaście, kilkadziesiąt PLN)

- niewielki lub zerowy koszt abonamentu za utrzymanie użytkownika i numeracji (kilka PLN)

- relatywnie wysokie koszty połączeń telefonicznych

- niskie stawki za połączenia telefoniczne

- często umowy terminowe

- brak umów terminowych (na przykład w opcji pre-paid)

- utrudniona i czasochłonna procedura związana z rezygnacją z łącza telefonicznego

- łatwość rezygnacji z usługi

- liczba łączy telefonicznych i numerów zależna od zasobów sieci kablowej w danej lokalizacji

- liczba użytkowników oraz numerów bez ograniczeń (brak zależności od zasobów kablowych/sieciowych)

- trudne zarządzanie usługami dodanymi lub brak takiej możliwości

- zarządzanie usługami dodanymi on-line (za pośrednictwem panelu administracyjnego)

- zarządzanie kosztami połączeń telefonicznych często po fakcie, na podstawie otrzymanej faktury do zapłacenia

- zarządzanie kosztami połączeń telefonicznych on-line na podstawie statystyk systemowych

- utrudniony dostęp do bilingu wykonanych rozmów telefonicznych, często w formie papierowej oraz płatność za sporządzenie danych bilingowych

- dostęp do bilingu wykonanych rozmów telefonicznych w czasie rzeczywistym dla każdego użytkownika, biling on-line, bez dodatkowych opłat

- brak informacji o połączeniach przychodzących, bilingu połączeń przychodzących, statystyk dla połączeń przychodzących - informacje o połączeniach przychodzących dostępne on-line, poprzez panel administracyjny

- łatwy dostęp osób niepowołanych do łączy telefonicznych, możliwość podsłuchu lub nadużyć związanych z podłączeniem się do linii telefonicznych

- brak dostępu do łączy telefonicznych, możliwość podsłuchu i nieuprawnionego podłączenia się w znacznym stopniu utrudniona

* użytkownik = łącze telefoniczne


Dodatkowe informacje dotyczące prezentowanego tekstu i grafik: Ten teks i grafiki są autorskimi tekstami i grafikami redakcji Operatorzy.pl. Jeśli chcesz wykorzystać ten tekst lub grafikę w swoich materiałach, podaj źródło i link do strony źródłowej serwisu Operatorzy.pl.