Prywatność w sieci - jak o nią dbać? Prywatność w sieci - jak o nią dbać?

Prywatność w sieci - jak o nią dbać?

Wraz z rozwojem internetu, zagadnienie prywatności w sieci staje się coraz bardziej gorącym tematem. Dlaczego powinniśmy dbać o prywatność i czy da się zachować ją korzystając regularnie z sieci?
Co można zaprogramować w Python? Co można zaprogramować w Python?

Co można zaprogramować w Python?

Naukę programowania warto rozpocząć od języka Python. Swoją składnią przypomina on język angielski i już napisanie jednej długiej linijki kodu pozwala na osiągnięcie zamierzonego efektu. Python jest językiem skryptowym i do jego pisania wystarczy zwykły notatnik. To właśnie ze względu na jego prostotę jest najczęściej wybierany na początku przygody z kodowaniem. Co można zaprogramować w Python?
Bankowość internetowa dla małych i średnich przedsiębiorstw Bankowość internetowa dla małych i średnich przedsiębiorstw

Bankowość internetowa dla małych i średnich przedsiębiorstw

Rozwój technologii informatycznych jest widoczny praktycznie w każdej dziedzinie gospodarki. Ma to szczególne znaczenie z punktu widzenia klienta i całego biznesu. Znaczenia nabierają oprogramowania księgowe, ponieważ każda firma powinna odpowiednio gospodarować swoimi finansami. Dotyczy to zarówno małych, średnich i dużych przedsiębiorstw (eng. SME - Small and medium-sized enterprises).
Rodo - dlaczego wprowadzono i z jakim skutkiem? Rodo - dlaczego wprowadzono i z jakim skutkiem?

Rodo - dlaczego wprowadzono i z jakim skutkiem?

Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych, znane także jako RODO jest nowelizacją ustawy o Ochronie Danych Osobowych osób fizycznych, tak, by prawo lepiej chroniło prywatność obywateli kraju i dawało im więcej swobody i możliwości. Jednocześnie, nowelizacja tej ustawy poprzez wprowadzenie rozporządzenia zapewnia ujednolicenie przepisów, jakie obowiązują w całej Unii Europejskiej.
Terminal Płatniczy Terminal Płatniczy

Terminal Płatniczy

Płatność elektroniczna w ostatnich kilku latach zyskała sporą popularność. Można odnieść wrażenie, że powoli wypiera ona transakcje gotówkowe. Metoda ta przychylność konsumentów zyskała dzięki charakteryzującym ją cechom takim jak między innymi: oszczędność czasu, wygoda, czy też bezpieczeństwo. Niewątpliwy wpływ na rozwój płatności bezgotówkowych są dodatkowe opłaty, które pobierane są podczas wypłacania pieniędzy z bankomatów "obcych" banków.
Test szybkości internetu – jak go zrobić i zinterpretować wyniki? Test szybkości internetu – jak go zrobić i zinterpretować wyniki?

Test szybkości internetu – jak go zrobić i zinterpretować wyniki?

Kiedy podpisujemy umowę na dostarczenie internetu, spodziewamy się, że będzie miał taką prędkość, jaka jest zaznaczona w umowie. Niestety rzadko się tak dzieje, chyba że mamy internet światłowodowy. Aby sprawdzić, jaki mamy internet w rzeczywistości, wystarczy przeprowadzić test szybkości internetu.
Bezpieczeństwo w sieci – czy powinieneś się bać? Bezpieczeństwo w sieci – czy powinieneś się bać?

Bezpieczeństwo w sieci – czy powinieneś się bać?

Bez internetu trudno jest żyć w obecnych czasach. Obecności w sieci właściwie się już nie zauważa – nasze smartfony są połączone z internetem 24 h na dobę. Czy to źle? Co powinieneś wiedzieć o bezpieczeństwie w sieci?
Telewizor HDR. Jak wybrać? Telewizor HDR. Jak wybrać?

Telewizor HDR. Jak wybrać?

Jedną z powszechnie dostępnych kategorii telewizorów jest grupa sprzętów z technologią HDR. Czym odznacza się ten rodzaj urządzeń? Jak wygląda w praktyce ich użytkowanie? Jakimi kryteriami należy kierować się, wybierając odpowiedni model tego typu telewizora? Poczytaj nasz poradnik. Więcej poniżej.
Co daje test szybkości internetu? Co daje test szybkości internetu?

Co daje test szybkości internetu?

Prędkość internetu jest zmienna. Czasem, kiedy drastycznie spada, może się to okazać niezwykle uciążliwe. Przyczyn tego może być wiele, a pierwsze, co można zrobić, by zacząć ich szukać, to przeprowadzenie testu szybkości internetu. Jest on darmowy i dostępny na kilku stronach.
Brak wyjścia „na miasto” lub nie można dodzwonić się do Twojej firmy? Twój biznes wymaga nowych rozwiązań Brak wyjścia „na miasto” lub nie można dodzwonić się do Twojej firmy? Twój biznes wymaga nowych rozwiązań

Brak wyjścia „na miasto” lub nie można dodzwonić się do Twojej firmy? Twój biznes wymaga nowych rozwiązań

Jeśli w twojej firmie jest centrala telefoniczna, to nieodłącznym elementem są też linie telefoniczne, które są do niej podłączone. Dzięki temu możesz swobodnie dzwonić ze swojego telefonu na biurku. Problem zaczyna się jednak wtedy, gdy do centrali jest podłączonych mniej linii telefonicznych, niż osób które chcą zadzwonić „na miasto”. A jeśli nawet wszyscy mogą dzwonić na zewnątrz firmy w jednym czasie, to już nikt do twojej firmy nie może się dodzwonić, ponieważ wszystkie linie są już zajęte przez pracowników firmy. Co wtedy?
Czy abonament „bez limitu” tylko w komórkach? Czy abonament „bez limitu” tylko w komórkach?

Czy abonament „bez limitu” tylko w komórkach?

Jesteśmy już przyzwyczajeni, że w naszych telefonach komórkowych korzystamy z usług abonamentowych bez limitu. Ale co z innymi rodzajami usług telekomunikacyjnych? Czy w nich też dostępne są abonamenty bez limitu rozmów? Odpowiedzią na te pytania jest telefonia internetowa.

Połączenie telefonii VoIP z sieciami PSTN, ISDN oraz GSM

Telefonia VoIP nie musi działać w zupełnym oderwaniu od „tradycyjnych” linii telefonicznych i tradycyjnego dostępu typu PSTN, ISDN lub GSM. Urządzenia służące do prowadzenia rozmów telefonicznych przez Internet, mogą być również wyposażone w porty umożliwiające podłączenie do nich zwykłej, analogowej linii telefonicznej, cyfrowego łącza ISDN lub też być wyposażone w slot umożliwiający włożenie karty SIM sieci GSM.

W przypadku urządzeń typu bramka VoIP, router z bramką VoIP lub telefon VoIP, mogą być one wyposażone w port telefoniczny typu FXO, do którego możliwe jest podłączenie tradycyjnej linii analogowej PSTN, poprzez którą doprowadzamy sygnał telefoniczny do urządzenia. Najczęściej jest to jeden port telefoniczny. Dzięki takiemu rozwiązaniu, użytkownik ma możliwość odbierania połączeń przychodzących również z numeru telefonicznego przypisanego do tradycyjnej linii telefonicznej wpiętej do urządzenia, jak również ma możliwość wyboru, czy chce zadzwonić przez sieć Internet wykorzystując telefonię VoIP, czy zadzwonić przez zwykłą linię telefoniczną i sieć PSTN. Dodać tu trzeba, że najczęściej urządzenia wyposażone w port typu FXO posiadają możliwość konfiguracji urządzenia w taki sposób, aby automatycznie dzwoniło ono na numery alarmowe (lub inne wskazane przez użytkownika) przez łącze typu PSTN. Jest to funkcjonalność ustawiana w regułach połączeń urządzenia albo w części typu „Dial plan” urządzenia.

 

Innym rozwiązaniem mogą być bramki VoIP wyposażone tylko w porty typu FXO, do których możemy wpiąć najczęściej cztery, osiem lub większą liczbę linii analogowych. Do czego służą te urządzenia? Stosuje się je w połączeniu z centralami VoIP (centrale IPPBX), aby umożliwić użytkownikom takiego systemu obustronną łączność z wykorzystaniem analogowych linii telefonicznych. Urządzenia tego typu można również wykorzystywać do przenoszenia sygnału linii telefonicznych do innych lokalizacji w połączeniu ze zwykłymi bramkami VoIP z portami FXS, o czym można przeczytać tutaj (konieczność przeniesienia numerów wewnętrznych tradycyjnej centralki PABX do innej lokalizacji za pośrednictwem sieci IP).

 

Niektóre bardziej zaawansowane bramki VoIP posiadają porty typu S0 (BRA) do których istnieje możliwość wpięcia łącza dostępowego cyfrowej telefonii stacjonarnej typu ISDN 2B+D (dwa kanały rozmówne) lub porty typu E1 (PRA) do których możemy podłączyć łącze ISDN 30B+D (30 kanałów rozmównych).

 

Poprzez takie porty w urządzeniach VoIP, jesteśmy w stanie zintegrować telefonię VoIP z telefonią cyfrową ISDN i umożliwić użytkownikom systemu prowadzenie rozmów telefonicznych w obu technologiach. W bramkach VoIP tego rodzaju, udostępniana jest możliwość tworzenia reguł dla połączeń przychodzących i wychodzących, aby lepiej można było je zintegrować na przykład z podłączonymi do dostępów ISDN central telefonicznych PABX. Dzięki temu, można zastosować model, który w tego rodzaju urządzeniach cieszy się największym powodzeniem, aby połączenia przychodzące były realizowane poprzez numerację ISDN, natomiast połączenia wychodzące były realizowane przez dostęp VoIP, a w przypadkach awaryjnych dopiero przez dostęp ISDN. Taka konfiguracja, umożliwia obniżenie kosztów połączeń wychodzących i zachowanie dotychczasowej numeracji opartej na technologii ISDN.

 

Niektóre bramki VoIP są wyposażone również w sloty umożliwiające włożenie karty SIM dowolnego operatora sieci komórkowej i realizowanie połączeń również w tej technologii. Urządzenia takie są połączeniem rozwiązania typu bramka VoIP oraz bramka GSM w jedną zintegrowaną całość. Stosując tego typu rozwiązanie, można jak w przypadku urządzeń z portami ISDN umożliwić użytkownikom realizowanie połączeń wychodzących przez jedno z mediów telefonicznych (VoIP lub/i GSM) lub stworzyć odpowiednie reguły dla realizacji połączeń telefonicznych.


Dodatkowe informacje dotyczące prezentowanego tekstu i grafik: Ten teks i grafiki są autorskimi tekstami i grafikami redakcji Operatorzy.pl. Jeśli chcesz wykorzystać ten tekst lub grafikę w swoich materiałach, podaj źródło i link do strony źródłowej serwisu Operatorzy.pl.