Od czego zacząć – sześć kroków do telefonii VoIP

Na początek należy zadać pytania o swoje potrzeby w zakresie rozwiązań VoIP, szczególnie co chcemy osiągnąć wprowadzając w swojej organizacji usługi VoIP oraz jak miałby działać system, który ma zostać wdrożony. Mając już odpowiedzi na te pytania, można przejść do weryfikacji możliwości w zakresie samego wdrożenia systemu, sprawdzając posiadane zasoby z tym co będzie niezbędne do wdrożenia rozwiązania.

Weryfikacja musi obejmować informacje na temat łącza dostępowego dostarczającego Internet w danej lokalizacji (szybkość, sposób doprowadzenia), urządzeń sieciowych i telefonicznych (routery, switche, telefony, centralki telefoniczne) oraz samej sieci (kable, zakończenia sieciowe), a także przyjąć przynajmniej wstępnie, ilu użytkowników ma korzystać z telefonii internetowej oraz określić, czy chcemy wykonać inwestycję czy ograniczyć koszty, maksymalnie wykorzystując posiadaną infrastrukturę i sprzęt. Odpowiadając między innymi na te pytania i kwestie oraz przyjmując wstępne założenia, będziemy wiedzieć w jakim kierunku iść i jakich rozwiązań szukać. Zobacz więcej:


Dodatkowe informacje dotyczące prezentowanego tekstu i grafik: Ten teks i grafiki są autorskimi tekstami i grafikami redakcji Operatorzy.pl. Jeśli chcesz wykorzystać ten tekst lub grafikę w swoich materiałach, podaj źródło i link do strony źródłowej serwisu Operatorzy.pl.