Huawei na liście najbardziej wartościowych marek 2017 roku przygotowanej przez Forbes
Huawei

Huawei na liście najbardziej wartościowych marek 2017 roku przygotowanej przez Forbes

07.06.2017
Magazyn Forbes opublikował w ostatnim czasie listę najcenniejszych marek świata w 2017 roku. Huawei uplasował się na 88. miejscu, osiągając wartość 7,3 miliarda dolarów, co daje wzrost o 9%
w ujęciu rok do roku. Jest to jedyna chińska marka, uwzględniona w zestawieniu.

 

Miejsce, marka

Wartość marki

Zmiana wartości w ciągu jednego roku

Przychód marki

Działalność reklamowa

Branża

81. Corona

7,5 mld USD

10%

4,8 mld USD

-

Przemysł alkoholowy

82. Caterpillar

7,5 mld USD

-11%

38,5 mld USD

-

Sprzęt ciężki

83. FedEx

7,5 mld USD

-3%

57,6 mld USD

147 mln USD

Usługi transportowe

84. Adobe Systems

7,4 mld USD

18%

5,8 mld USD

136 mln USD

Technologia

85. Goldman Sachs Group

7,4 mld USD

12%

37,7 mld USD

-

Usługi finansowe

86. Lowe’s

7,3 mld USD

16%

65 mld USD

893 mld USD

Handel detaliczny

87. Chanel

7,3 mld USD

2%

5,1 mld USD

-

Dobra luksusowe

88. Huawei

7,3 mld USD

9%

75,5 mld USD

-

Technologia

89. Target

7,3 mld USD

1%

69,5 mld USD

1,5 mld USD

Handel detaliczny

90. Philips

7,2 mld USD

6%

26,1 mld USD

1,2 mld USD

Działalność zróżnicowana

(Źródło: Forbes)

Forbes wybiera co roku 100 najcenniejszych marek z puli ponad 200 międzynarodowych firm, prowadzących działalność na całym świecie. W tym roku firmy zebrane w czołowej setce wywodzą się z 15 krajów. Marki ze Stanów Zjednoczonych niezaprzeczalnie wiodą prym, zajmując 56 miejsc listy. W ich ślady poszły spółki z Niemiec, Francji oraz Japonii, które uplasowały się odpowiednio na 11, 7 i 6 pozycjach.

Patrząc na wszystkie wskazane branże, można powiedzieć, że technologia to bez wątpienia najbardziej dynamicznie rozwijająca się gałąź – zagarnęła w sumie 18 pozycji na liście. Aż 9 firm z pierwszej piętnastki to spółki technologiczne. Jeżeli chodzi o inne branże, na liście znalazło się 13 podmiotów z sektora finansowego. Koncern American Express zajął najwyższe miejsce w swojej kategorii i osiągnąwszy wartość 24,5 miliarda dolarów, wskoczył na 22. miejsce. Do zestawienia trafiło 12 firm z sektora dóbr konsumpcyjnych. Pierwsze miejsce w tej kategorii przypadło koncernowi Gillette, którego wartość wycenia się na 19,2 miliarda dolarów, co dało marce 28. miejsce na liście Forbesa.

W 2016 roku Huawei zdecydowanie wyprzedził konkurencję w swojej kategorii. Było to możliwe dzięki zdobyciu uznania konsumentów z całego świata. W pierwszym kwartale 2017 r. spółka utrzymała szybkie tempo wzrostu dzięki stale zwiększającej się sprzedaży smartfonów. Zgodnie z danymi statystycznymi najlepszych instytutów badawczych, takich jak IDC, SA czy Trendforce, smartfony Huawei zajęły 3. miejsce na świecie i 1. miejsce w Chinach pod względem sprzedaży. Tym samym pozycja marki w tym segmencie produktów umocniła się na rynku międzynarodowym. Doskonale zaprojektowane, innowacyjne urządzenia z serii P oraz serii Mate podbiły serca konsumentów, dzięki czemu koncern Huawei zwiększył wpływy w głównym segmencie smartfonów. Na całym świecie sprzedano 12 milionów egzemplarzy telefonów Huawei P9/P9 Plus, co uczyniło z nich pierwsze modele flagowe, których sprzedaż przekroczyła poziom 10 milionów sztuk. W najnowszej serii P10, dzięki współpracy z instytutem Pantone, znajdują się urządzenia w nowym kolorze – wyjątkowym odcieniu zieleni o nazwie „Greenery”. Nowa odsłona telefonu spotkała się z bardzo pozytywnym odbiorem konsumentów na całym świecie.

W obszarze rozwoju marki, Huawei kontynuuje strategię integracji działań marketingowych, korzystając z najlepszych i najbardziej kreatywnych projektów i aktywacji tworzonych lokalnie i globalnie. Co więcej, innowacyjność nadal zajmować będzie kluczową pozycję w planach marketingowych koncernu. Po premierze serii P10, firma Huawei nawiązała współpracę z najsłynniejszym na świecie magazynem modowym Vogue oraz ruszyła z kampanią, której celem było „odtworzenie kultowych fotografii” za pomocą nowych urządzeń marki. Akcja ta podkreśliła jakość zdjęć robionych przy użyciu funkcji portretowych aparatu opracowanego we współpracy z firmą Leica, dostępnego w smartfonach z serii P10/P10 Plus. Huawei współpracował również z Saatchi Gallery, a także dokonał odsłonięcia wystawy selfie zatytułowanej „From Selfie to Self Expression”, wynosząc w ten sposób selfie na nowy poziom artystycznej ekspresji. Te ekscytujące wydarzenia nie tylko stanowią środek przekazu koncepcji marki Huawei, ale też pozwalają zbudować trwałe połączenie pomiędzy technologią a stylem życia i emocjami konsumentów, co sprzyja tworzeniu silniejszej więzi emocjonalnej z klientami z całego świata.

Wzrost wpływów marki Huawei został potwierdzony przez wiele znanych instytucji z różnych zakątków świata. Oprócz listy najbardziej wartościowych marek 2017 roku stworzonej przez magazyn Forbes, Huawei trafił także do innych prestiżowych zestawień biorących pod uwagę wartość marki. W październiku 2016 r. Huawei został uwzględniony na przygotowanej przez Interbrand liście 100 najcenniejszych marek świata, gdzie zajął 72. pozycję, co uczyniło z niego najszybciej pnącą się na szczyt firmę z branży technologicznej. Koncern został również zakwalifikowany do „Global 500”, rankingu skupiającego marki, które w 2017 r. charakteryzowały się najwyższą wartością. Firma Huawei zajęła 40. miejsce, przesuwając się o 7 pozycji w górę w porównaniu z rokiem ubiegłym.

Wiadomości firmowe Promocja Huawei - Weekendowy Strzał Cenowy!

Od najbliższego piątku do niedzieli wybrane smartfony Huawei będą dostępne w nowych atrakcyjnych cenach. Weekendowy Strzał Cenowy to promocja, która obejmie modele Huawei P20 128 GB, Huawei P20 Lite, Huawei Mate 10 Lite i Huawei Y5 2018. Promocja dotyczy sprzedaży w sklepach – zarówno stacjonarnych, jak i internetowych. czytaj więcej

Wiadomości firmowe Wystartował Huawei Enterprise Roadshow

W ciągu najbliższych tygodni w Gdańsku, Katowicach i Warszawie odbędzie się seria spotkań w ramach Huawei Enterprise Roadshow 2018. czytaj więcej

Wiadomości firmowe Huawei buduje uniwersalne rozwiązanie komunikacyjne dla inteligentnych sieci energetycznych

Huawei i Kenya Electricity Transmission Co. Ltd. ogłosiła analizę kluczowych czynników budowy sieci łączności elektroenergetycznej. czytaj więcej

Wiadomości firmowe Nowa odsłona rozwiązań sieciowych IDN Huawei dla przemysłu

Podczas HUAWEI CONNECT 2018 w Szanghaju, Huawei zaprezentował nową odsłonę rozwiązania Intent-Driven Network (IDN) dedykowanego dla przemysłu, które tworzy kompletny system sieciowy oparty na świecie cyfrowym i sieciach fizycznych. IDN Huawei pomaga klientom w elastycznym budowaniu inteligentnych sieci skoncentrowanych na doświadczeniach użytkowników. Rozwiązanie pozwala także na wdrażanie cyfrowej transformacji w przemyśle. czytaj więcej

Wiadomości firmowe Huawei Cloud prezentuje EI Intelligent Twins – inteligentne cyfrowe bliźniaki dla miast

Podczas HUAWEI CONNECT 2018 zaprezentowane zostało rozwiązanie Huawei Cloud EI Intelligent Twins – inteligentne cyfrowe bliźniaki dla miast. Jia Yongli, dyrektor generalny działu produktów EI Huawei Cloud BU, ogłosił możliwość modernizacji usług Huawei Cloud Enterprise Intelligence (EI), zauważając, że usługi będą odtąd zasilane najnowszymi układami Huawei AI. czytaj więcej

Wiadomości firmowe Huawei prezentuje AI + Digital Platform

Podczas HUAWEI CONNECT 2018 zgodnie z hasłem „Power of the Platform”, Huawei Enterprise Business Group podzieliła się wiedzą, w jaki sposób nowa strategia dla platformy cyfrowej pozwoli rządom i przedsiębiorstwom przyspieszyć cyfrową transformację i osiągnąć nowy poziom innowacyjności i wzrostu. czytaj więcej

Wiadomości firmowe Huawei i Audi ogłaszają wspólne innowacje w dziedzinie automatycznej jazdy

Na HUAWEI CONNECT 2018 firmy Huawei i Audi przedstawiły swoje plany współpracy w dziedzinie inteligentnych pojazdów podłączonych do Internetu (ICV – inteligent connected vehicles), prezentując nowe Audi Q7 jako demonstrację nowoczesnej technologii. czytaj więcej

Wiadomości firmowe Huawei uruchamia Atlas Intelligent Computing Platform, aby zapewnić najwyższą moc obliczeniową AI przyszłości

Na HUAWEI CONNECT 2018 Huawei zaprezentował inteligentną platformę obliczeniową Atlas, zasilaną przez serię układów AI Huawei Ascend oraz heterogeniczne komponenty obliczeniowe. czytaj więcej

Wiadomości firmowe Jakim typem użytkownika laptopa jesteś? „Szefem”? A może „Artystyczną duszą”?

Firma badawcza Ipsos – na zlecenie Huawei – przeprowadziła niecodzienne badanie wśród polskich, austriackich oraz skandynawskich respondentów, korzystających z laptopów.
Jego wyniki pozwoliły wyróżnić pięć unikalnych typów użytkowników laptopów.
czytaj więcej

Wiadomości firmowe Platforma programistyczna Bosch IoT Suite uruchomiona na Huawei Cloud

Podczas HUAWEI CONNECT 2018 Bosch oraz Huawei ogłosiły partnerstwo mające na celu przyspieszenie rozwoju Internetu rzeczy w Chinach. Porozumienie o współpracy zakłada udostępnienie platformy programistycznej Bosch IoT Suite przy wykorzystaniu Huawei Cloud. czytaj więcej

Wiadomości firmowe Promocja Huawei - Weekendowy Strzał Cenowy!

Od najbliższego piątku do niedzieli wybrane smartfony Huawei będą dostępne w nowych atrakcyjnych cenach. Weekendowy Strzał Cenowy to promocja, która obejmie modele Huawei P20 128 GB, Huawei P20 Lite, Huawei Mate 10 Lite i Huawei Y5 2018. Promocja dotyczy sprzedaży w sklepach – zarówno stacjonarnych, jak i internetowych. czytaj więcej

Wiadomości firmowe Wystartował Huawei Enterprise Roadshow

W ciągu najbliższych tygodni w Gdańsku, Katowicach i Warszawie odbędzie się seria spotkań w ramach Huawei Enterprise Roadshow 2018. czytaj więcej

Wiadomości firmowe Huawei buduje uniwersalne rozwiązanie komunikacyjne dla inteligentnych sieci energetycznych

Huawei i Kenya Electricity Transmission Co. Ltd. ogłosiła analizę kluczowych czynników budowy sieci łączności elektroenergetycznej. czytaj więcej

Wiadomości firmowe Nowa odsłona rozwiązań sieciowych IDN Huawei dla przemysłu

Podczas HUAWEI CONNECT 2018 w Szanghaju, Huawei zaprezentował nową odsłonę rozwiązania Intent-Driven Network (IDN) dedykowanego dla przemysłu, które tworzy kompletny system sieciowy oparty na świecie cyfrowym i sieciach fizycznych. IDN Huawei pomaga klientom w elastycznym budowaniu inteligentnych sieci skoncentrowanych na doświadczeniach użytkowników. Rozwiązanie pozwala także na wdrażanie cyfrowej transformacji w przemyśle. czytaj więcej

Wiadomości firmowe Huawei Cloud prezentuje EI Intelligent Twins – inteligentne cyfrowe bliźniaki dla miast

Podczas HUAWEI CONNECT 2018 zaprezentowane zostało rozwiązanie Huawei Cloud EI Intelligent Twins – inteligentne cyfrowe bliźniaki dla miast. Jia Yongli, dyrektor generalny działu produktów EI Huawei Cloud BU, ogłosił możliwość modernizacji usług Huawei Cloud Enterprise Intelligence (EI), zauważając, że usługi będą odtąd zasilane najnowszymi układami Huawei AI. czytaj więcej

Wiadomości firmowe Huawei prezentuje AI + Digital Platform

Podczas HUAWEI CONNECT 2018 zgodnie z hasłem „Power of the Platform”, Huawei Enterprise Business Group podzieliła się wiedzą, w jaki sposób nowa strategia dla platformy cyfrowej pozwoli rządom i przedsiębiorstwom przyspieszyć cyfrową transformację i osiągnąć nowy poziom innowacyjności i wzrostu. czytaj więcej

Wiadomości firmowe Huawei i Audi ogłaszają wspólne innowacje w dziedzinie automatycznej jazdy

Na HUAWEI CONNECT 2018 firmy Huawei i Audi przedstawiły swoje plany współpracy w dziedzinie inteligentnych pojazdów podłączonych do Internetu (ICV – inteligent connected vehicles), prezentując nowe Audi Q7 jako demonstrację nowoczesnej technologii. czytaj więcej

Wiadomości firmowe Huawei uruchamia Atlas Intelligent Computing Platform, aby zapewnić najwyższą moc obliczeniową AI przyszłości

Na HUAWEI CONNECT 2018 Huawei zaprezentował inteligentną platformę obliczeniową Atlas, zasilaną przez serię układów AI Huawei Ascend oraz heterogeniczne komponenty obliczeniowe. czytaj więcej

Wiadomości firmowe Jakim typem użytkownika laptopa jesteś? „Szefem”? A może „Artystyczną duszą”?

Firma badawcza Ipsos – na zlecenie Huawei – przeprowadziła niecodzienne badanie wśród polskich, austriackich oraz skandynawskich respondentów, korzystających z laptopów.
Jego wyniki pozwoliły wyróżnić pięć unikalnych typów użytkowników laptopów.
czytaj więcej

Wiadomości firmowe Platforma programistyczna Bosch IoT Suite uruchomiona na Huawei Cloud

Podczas HUAWEI CONNECT 2018 Bosch oraz Huawei ogłosiły partnerstwo mające na celu przyspieszenie rozwoju Internetu rzeczy w Chinach. Porozumienie o współpracy zakłada udostępnienie platformy programistycznej Bosch IoT Suite przy wykorzystaniu Huawei Cloud. czytaj więcej

Wiadomości firmowe Cyfrowa transformacja w logistyce

Jak cyfryzacja wpłynie na rozwój logistyki? Branża transportowa mocno inwestuje w digitalizację stawiając na nowe technologie, które prowadzą do zwiększenia efektywności. czytaj więcej

Huawei Huawei Consumer Business Group prezentuje wyniki za pierwszą połowę 2018 roku

Huawei Consumer Business Group (CBG) ogłosił wyniki biznesowe za pierwsze półrocze 2018 roku. Firma zanotowała solidny wzrost, dostarczając na ogólnoświatowy rynek ponad 95 milionów sztuk smartfonów. Według danych IDC, w II kwartale 2018 Huawei stał się drugim co do wielkości producentem smartfonów na świecie z udziałem w rynku światowym na poziomie 15,8%. czytaj więcej

Huawei Huawei awansuje w rankingu najbardziej wartościowych marek według Forbesa

Huawei zajęło 79. pozycję w tegorocznej edycji rankingu najbardziej wartościowych marek według magazynu Forbes, z wartością na poziomie 8,4 mld USD, co daje wzrost o 15% w ujęciu rok do roku. Huawei jest jedyną chińską firmą występującą w tym prestiżowym zestawieniu. czytaj więcej

Huawei HUAWEI na 83. miejscu najnowszej listy Top 100 Fortune 500

W tegorocznym zestawieniu Fortune 500, które opublikowano 20 lipca, HUAWEI zajął 83. miejsce, awansując z 129. pozycji. Przychód koncernu wyniósł 78,51 miliardów dolarów, dzięki czemu firma zadebiutowała w pierwszej setce globalnego rankingu. czytaj więcej