Huawei na liście najbardziej wartościowych marek 2017 roku przygotowanej przez Forbes
Huawei

Huawei na liście najbardziej wartościowych marek 2017 roku przygotowanej przez Forbes

07.06.2017
Magazyn Forbes opublikował w ostatnim czasie listę najcenniejszych marek świata w 2017 roku. Huawei uplasował się na 88. miejscu, osiągając wartość 7,3 miliarda dolarów, co daje wzrost o 9%
w ujęciu rok do roku. Jest to jedyna chińska marka, uwzględniona w zestawieniu.

 

Miejsce, marka

Wartość marki

Zmiana wartości w ciągu jednego roku

Przychód marki

Działalność reklamowa

Branża

81. Corona

7,5 mld USD

10%

4,8 mld USD

-

Przemysł alkoholowy

82. Caterpillar

7,5 mld USD

-11%

38,5 mld USD

-

Sprzęt ciężki

83. FedEx

7,5 mld USD

-3%

57,6 mld USD

147 mln USD

Usługi transportowe

84. Adobe Systems

7,4 mld USD

18%

5,8 mld USD

136 mln USD

Technologia

85. Goldman Sachs Group

7,4 mld USD

12%

37,7 mld USD

-

Usługi finansowe

86. Lowe’s

7,3 mld USD

16%

65 mld USD

893 mld USD

Handel detaliczny

87. Chanel

7,3 mld USD

2%

5,1 mld USD

-

Dobra luksusowe

88. Huawei

7,3 mld USD

9%

75,5 mld USD

-

Technologia

89. Target

7,3 mld USD

1%

69,5 mld USD

1,5 mld USD

Handel detaliczny

90. Philips

7,2 mld USD

6%

26,1 mld USD

1,2 mld USD

Działalność zróżnicowana

(Źródło: Forbes)

Forbes wybiera co roku 100 najcenniejszych marek z puli ponad 200 międzynarodowych firm, prowadzących działalność na całym świecie. W tym roku firmy zebrane w czołowej setce wywodzą się z 15 krajów. Marki ze Stanów Zjednoczonych niezaprzeczalnie wiodą prym, zajmując 56 miejsc listy. W ich ślady poszły spółki z Niemiec, Francji oraz Japonii, które uplasowały się odpowiednio na 11, 7 i 6 pozycjach.

Patrząc na wszystkie wskazane branże, można powiedzieć, że technologia to bez wątpienia najbardziej dynamicznie rozwijająca się gałąź – zagarnęła w sumie 18 pozycji na liście. Aż 9 firm z pierwszej piętnastki to spółki technologiczne. Jeżeli chodzi o inne branże, na liście znalazło się 13 podmiotów z sektora finansowego. Koncern American Express zajął najwyższe miejsce w swojej kategorii i osiągnąwszy wartość 24,5 miliarda dolarów, wskoczył na 22. miejsce. Do zestawienia trafiło 12 firm z sektora dóbr konsumpcyjnych. Pierwsze miejsce w tej kategorii przypadło koncernowi Gillette, którego wartość wycenia się na 19,2 miliarda dolarów, co dało marce 28. miejsce na liście Forbesa.

W 2016 roku Huawei zdecydowanie wyprzedził konkurencję w swojej kategorii. Było to możliwe dzięki zdobyciu uznania konsumentów z całego świata. W pierwszym kwartale 2017 r. spółka utrzymała szybkie tempo wzrostu dzięki stale zwiększającej się sprzedaży smartfonów. Zgodnie z danymi statystycznymi najlepszych instytutów badawczych, takich jak IDC, SA czy Trendforce, smartfony Huawei zajęły 3. miejsce na świecie i 1. miejsce w Chinach pod względem sprzedaży. Tym samym pozycja marki w tym segmencie produktów umocniła się na rynku międzynarodowym. Doskonale zaprojektowane, innowacyjne urządzenia z serii P oraz serii Mate podbiły serca konsumentów, dzięki czemu koncern Huawei zwiększył wpływy w głównym segmencie smartfonów. Na całym świecie sprzedano 12 milionów egzemplarzy telefonów Huawei P9/P9 Plus, co uczyniło z nich pierwsze modele flagowe, których sprzedaż przekroczyła poziom 10 milionów sztuk. W najnowszej serii P10, dzięki współpracy z instytutem Pantone, znajdują się urządzenia w nowym kolorze – wyjątkowym odcieniu zieleni o nazwie „Greenery”. Nowa odsłona telefonu spotkała się z bardzo pozytywnym odbiorem konsumentów na całym świecie.

W obszarze rozwoju marki, Huawei kontynuuje strategię integracji działań marketingowych, korzystając z najlepszych i najbardziej kreatywnych projektów i aktywacji tworzonych lokalnie i globalnie. Co więcej, innowacyjność nadal zajmować będzie kluczową pozycję w planach marketingowych koncernu. Po premierze serii P10, firma Huawei nawiązała współpracę z najsłynniejszym na świecie magazynem modowym Vogue oraz ruszyła z kampanią, której celem było „odtworzenie kultowych fotografii” za pomocą nowych urządzeń marki. Akcja ta podkreśliła jakość zdjęć robionych przy użyciu funkcji portretowych aparatu opracowanego we współpracy z firmą Leica, dostępnego w smartfonach z serii P10/P10 Plus. Huawei współpracował również z Saatchi Gallery, a także dokonał odsłonięcia wystawy selfie zatytułowanej „From Selfie to Self Expression”, wynosząc w ten sposób selfie na nowy poziom artystycznej ekspresji. Te ekscytujące wydarzenia nie tylko stanowią środek przekazu koncepcji marki Huawei, ale też pozwalają zbudować trwałe połączenie pomiędzy technologią a stylem życia i emocjami konsumentów, co sprzyja tworzeniu silniejszej więzi emocjonalnej z klientami z całego świata.

Wzrost wpływów marki Huawei został potwierdzony przez wiele znanych instytucji z różnych zakątków świata. Oprócz listy najbardziej wartościowych marek 2017 roku stworzonej przez magazyn Forbes, Huawei trafił także do innych prestiżowych zestawień biorących pod uwagę wartość marki. W październiku 2016 r. Huawei został uwzględniony na przygotowanej przez Interbrand liście 100 najcenniejszych marek świata, gdzie zajął 72. pozycję, co uczyniło z niego najszybciej pnącą się na szczyt firmę z branży technologicznej. Koncern został również zakwalifikowany do „Global 500”, rankingu skupiającego marki, które w 2017 r. charakteryzowały się najwyższą wartością. Firma Huawei zajęła 40. miejsce, przesuwając się o 7 pozycji w górę w porównaniu z rokiem ubiegłym.

Wiadomości firmowe Huawei uruchamia serię rozwiązań dla autonomicznych sieci mobilnych

– Huawei na spotkaniu poprzedzającym konferencję MWC 2019 w Londynie, zaprezentował serię rozwiązań dla autonomicznego kierowania sieciami komórkowymi ułatwiającymi budowę sieci 5G. czytaj więcej

Wiadomości firmowe Huawei: bezpieczeństwo cybernetyczne wymaga współpracy

Eksperci Huawei rozumieją obawy związane z technologią 5G, lecz uważają, że można je zminimalizować poprzez ścisłą współpracę pomiędzy dostawcami infrastruktury, operatorami i rządami. Dostrzegają też pilną potrzebę wypracowania standardów, które staną się podstawą do oceny bezpieczeństwa wdrażanych technologii. czytaj więcej

Wiadomości firmowe Huawei zmodernizował światłowód o długości 11 500 km

Huawei Marine ogłosił zakończenie drugiej modernizacji Zachodnioafrykańskiego Systemu Kablowego. czytaj więcej

Wiadomości firmowe Huawei aktywnie promuje wspólny z IEEE projekt Smart City

Firma Huawei podczas spotkania w Shenzen z grupą roboczą Instytutu Inżynierów Elektryków i Elektroników P2413 (IEEE P2413) przedłożyła dwa rodzaje propozycji opisujących możliwości, które zostały zaprojektowane do obsługi wideo i komunikacji konwergentnej. czytaj więcej

Wiadomości firmowe Huawei i cyberbezpieczeństwo

Tonny Bao, Dyrektor Zarządzający Huawei Polska, podczas dzisiejszego spotkania z mediami, zaprezentował podejście firmy do kwestii cyberbezpieczeństwa, a także wkład Huawei w polską gospodarkę. CEO ogłosił również utworzenie centrum badawczo-rozwojowego (R&D) w Warszawie w 2019 roku, a także inne inwestycje, na które firma planuje wydać 2 mld zł w ciągu najbliższych 3 lat. czytaj więcej

Wiadomości firmowe Huawei i Turkcell zaprezentowały rozwiązanie dla nowej generacji bezprzewodowych systemów OSS

Huawei i Turkcell wspólnie zaprezentowały rozwiązanie dla nowej generacji bezprzewodowych systemów wsparcia operacyjnego. Najnowsze wyniki testów pokazują, że rozwiązanie to znacznie poprawiło wydajność eksploatacji i utrzymania sieci dzięki dostosowanemu interfejsowi WebUI i szybkiej aktualizacji na poziomie aplikacji w oparciu o technologię mikrousług. czytaj więcej

Wiadomości firmowe Huawei uruchamia najnowsze rozwiązania dla 5G

Huawei wprowadził na rynek pierwszy na świecie chip rdzeniowy zaprojektowany specjalnie dla stacji bazowych 5G, Huawei TIANGANG. Innowacyjny mikroprocesor będzie upraszczał obsługę i wdrażanie sieci 5G na dużą skalę na całym świecie. czytaj więcej

Wiadomości firmowe Altice Portugal i Huawei podpisują umowę o partnerstwie 5G

Huawei rozpoczął współpracę z wiodącym na rynku portugalskim operatorem telekomunikacyjnym Altice Portugal. czytaj więcej

Wiadomości firmowe Huawei prezentuje domowe 5G

Huawei i operator komórkowy Three UK zaprezentowały w Londynie domową łączność szerokopasmową 5G z wykorzystaniem pasma C-Band o częstotliwości 100 MHz. czytaj więcej

Wiadomości firmowe Huawei uruchamia serię rozwiązań dla autonomicznych sieci mobilnych

– Huawei na spotkaniu poprzedzającym konferencję MWC 2019 w Londynie, zaprezentował serię rozwiązań dla autonomicznego kierowania sieciami komórkowymi ułatwiającymi budowę sieci 5G. czytaj więcej

Wiadomości firmowe Huawei: bezpieczeństwo cybernetyczne wymaga współpracy

Eksperci Huawei rozumieją obawy związane z technologią 5G, lecz uważają, że można je zminimalizować poprzez ścisłą współpracę pomiędzy dostawcami infrastruktury, operatorami i rządami. Dostrzegają też pilną potrzebę wypracowania standardów, które staną się podstawą do oceny bezpieczeństwa wdrażanych technologii. czytaj więcej

Wiadomości firmowe Huawei zmodernizował światłowód o długości 11 500 km

Huawei Marine ogłosił zakończenie drugiej modernizacji Zachodnioafrykańskiego Systemu Kablowego. czytaj więcej

Wiadomości firmowe Huawei aktywnie promuje wspólny z IEEE projekt Smart City

Firma Huawei podczas spotkania w Shenzen z grupą roboczą Instytutu Inżynierów Elektryków i Elektroników P2413 (IEEE P2413) przedłożyła dwa rodzaje propozycji opisujących możliwości, które zostały zaprojektowane do obsługi wideo i komunikacji konwergentnej. czytaj więcej

Wiadomości firmowe Huawei i cyberbezpieczeństwo

Tonny Bao, Dyrektor Zarządzający Huawei Polska, podczas dzisiejszego spotkania z mediami, zaprezentował podejście firmy do kwestii cyberbezpieczeństwa, a także wkład Huawei w polską gospodarkę. CEO ogłosił również utworzenie centrum badawczo-rozwojowego (R&D) w Warszawie w 2019 roku, a także inne inwestycje, na które firma planuje wydać 2 mld zł w ciągu najbliższych 3 lat. czytaj więcej

Wiadomości firmowe Huawei i Turkcell zaprezentowały rozwiązanie dla nowej generacji bezprzewodowych systemów OSS

Huawei i Turkcell wspólnie zaprezentowały rozwiązanie dla nowej generacji bezprzewodowych systemów wsparcia operacyjnego. Najnowsze wyniki testów pokazują, że rozwiązanie to znacznie poprawiło wydajność eksploatacji i utrzymania sieci dzięki dostosowanemu interfejsowi WebUI i szybkiej aktualizacji na poziomie aplikacji w oparciu o technologię mikrousług. czytaj więcej

Wiadomości firmowe Huawei uruchamia najnowsze rozwiązania dla 5G

Huawei wprowadził na rynek pierwszy na świecie chip rdzeniowy zaprojektowany specjalnie dla stacji bazowych 5G, Huawei TIANGANG. Innowacyjny mikroprocesor będzie upraszczał obsługę i wdrażanie sieci 5G na dużą skalę na całym świecie. czytaj więcej

Wiadomości firmowe Altice Portugal i Huawei podpisują umowę o partnerstwie 5G

Huawei rozpoczął współpracę z wiodącym na rynku portugalskim operatorem telekomunikacyjnym Altice Portugal. czytaj więcej

Wiadomości firmowe Huawei prezentuje domowe 5G

Huawei i operator komórkowy Three UK zaprezentowały w Londynie domową łączność szerokopasmową 5G z wykorzystaniem pasma C-Band o częstotliwości 100 MHz. czytaj więcej