Huawei na liście najbardziej wartościowych marek 2017 roku przygotowanej przez Forbes
Huawei

Huawei na liście najbardziej wartościowych marek 2017 roku przygotowanej przez Forbes

07.06.2017
Magazyn Forbes opublikował w ostatnim czasie listę najcenniejszych marek świata w 2017 roku. Huawei uplasował się na 88. miejscu, osiągając wartość 7,3 miliarda dolarów, co daje wzrost o 9%
w ujęciu rok do roku. Jest to jedyna chińska marka, uwzględniona w zestawieniu.

 

Miejsce, marka

Wartość marki

Zmiana wartości w ciągu jednego roku

Przychód marki

Działalność reklamowa

Branża

81. Corona

7,5 mld USD

10%

4,8 mld USD

-

Przemysł alkoholowy

82. Caterpillar

7,5 mld USD

-11%

38,5 mld USD

-

Sprzęt ciężki

83. FedEx

7,5 mld USD

-3%

57,6 mld USD

147 mln USD

Usługi transportowe

84. Adobe Systems

7,4 mld USD

18%

5,8 mld USD

136 mln USD

Technologia

85. Goldman Sachs Group

7,4 mld USD

12%

37,7 mld USD

-

Usługi finansowe

86. Lowe’s

7,3 mld USD

16%

65 mld USD

893 mld USD

Handel detaliczny

87. Chanel

7,3 mld USD

2%

5,1 mld USD

-

Dobra luksusowe

88. Huawei

7,3 mld USD

9%

75,5 mld USD

-

Technologia

89. Target

7,3 mld USD

1%

69,5 mld USD

1,5 mld USD

Handel detaliczny

90. Philips

7,2 mld USD

6%

26,1 mld USD

1,2 mld USD

Działalność zróżnicowana

(Źródło: Forbes)

Forbes wybiera co roku 100 najcenniejszych marek z puli ponad 200 międzynarodowych firm, prowadzących działalność na całym świecie. W tym roku firmy zebrane w czołowej setce wywodzą się z 15 krajów. Marki ze Stanów Zjednoczonych niezaprzeczalnie wiodą prym, zajmując 56 miejsc listy. W ich ślady poszły spółki z Niemiec, Francji oraz Japonii, które uplasowały się odpowiednio na 11, 7 i 6 pozycjach.

Patrząc na wszystkie wskazane branże, można powiedzieć, że technologia to bez wątpienia najbardziej dynamicznie rozwijająca się gałąź – zagarnęła w sumie 18 pozycji na liście. Aż 9 firm z pierwszej piętnastki to spółki technologiczne. Jeżeli chodzi o inne branże, na liście znalazło się 13 podmiotów z sektora finansowego. Koncern American Express zajął najwyższe miejsce w swojej kategorii i osiągnąwszy wartość 24,5 miliarda dolarów, wskoczył na 22. miejsce. Do zestawienia trafiło 12 firm z sektora dóbr konsumpcyjnych. Pierwsze miejsce w tej kategorii przypadło koncernowi Gillette, którego wartość wycenia się na 19,2 miliarda dolarów, co dało marce 28. miejsce na liście Forbesa.

W 2016 roku Huawei zdecydowanie wyprzedził konkurencję w swojej kategorii. Było to możliwe dzięki zdobyciu uznania konsumentów z całego świata. W pierwszym kwartale 2017 r. spółka utrzymała szybkie tempo wzrostu dzięki stale zwiększającej się sprzedaży smartfonów. Zgodnie z danymi statystycznymi najlepszych instytutów badawczych, takich jak IDC, SA czy Trendforce, smartfony Huawei zajęły 3. miejsce na świecie i 1. miejsce w Chinach pod względem sprzedaży. Tym samym pozycja marki w tym segmencie produktów umocniła się na rynku międzynarodowym. Doskonale zaprojektowane, innowacyjne urządzenia z serii P oraz serii Mate podbiły serca konsumentów, dzięki czemu koncern Huawei zwiększył wpływy w głównym segmencie smartfonów. Na całym świecie sprzedano 12 milionów egzemplarzy telefonów Huawei P9/P9 Plus, co uczyniło z nich pierwsze modele flagowe, których sprzedaż przekroczyła poziom 10 milionów sztuk. W najnowszej serii P10, dzięki współpracy z instytutem Pantone, znajdują się urządzenia w nowym kolorze – wyjątkowym odcieniu zieleni o nazwie „Greenery”. Nowa odsłona telefonu spotkała się z bardzo pozytywnym odbiorem konsumentów na całym świecie.

W obszarze rozwoju marki, Huawei kontynuuje strategię integracji działań marketingowych, korzystając z najlepszych i najbardziej kreatywnych projektów i aktywacji tworzonych lokalnie i globalnie. Co więcej, innowacyjność nadal zajmować będzie kluczową pozycję w planach marketingowych koncernu. Po premierze serii P10, firma Huawei nawiązała współpracę z najsłynniejszym na świecie magazynem modowym Vogue oraz ruszyła z kampanią, której celem było „odtworzenie kultowych fotografii” za pomocą nowych urządzeń marki. Akcja ta podkreśliła jakość zdjęć robionych przy użyciu funkcji portretowych aparatu opracowanego we współpracy z firmą Leica, dostępnego w smartfonach z serii P10/P10 Plus. Huawei współpracował również z Saatchi Gallery, a także dokonał odsłonięcia wystawy selfie zatytułowanej „From Selfie to Self Expression”, wynosząc w ten sposób selfie na nowy poziom artystycznej ekspresji. Te ekscytujące wydarzenia nie tylko stanowią środek przekazu koncepcji marki Huawei, ale też pozwalają zbudować trwałe połączenie pomiędzy technologią a stylem życia i emocjami konsumentów, co sprzyja tworzeniu silniejszej więzi emocjonalnej z klientami z całego świata.

Wzrost wpływów marki Huawei został potwierdzony przez wiele znanych instytucji z różnych zakątków świata. Oprócz listy najbardziej wartościowych marek 2017 roku stworzonej przez magazyn Forbes, Huawei trafił także do innych prestiżowych zestawień biorących pod uwagę wartość marki. W październiku 2016 r. Huawei został uwzględniony na przygotowanej przez Interbrand liście 100 najcenniejszych marek świata, gdzie zajął 72. pozycję, co uczyniło z niego najszybciej pnącą się na szczyt firmę z branży technologicznej. Koncern został również zakwalifikowany do „Global 500”, rankingu skupiającego marki, które w 2017 r. charakteryzowały się najwyższą wartością. Firma Huawei zajęła 40. miejsce, przesuwając się o 7 pozycji w górę w porównaniu z rokiem ubiegłym.

Wiadomości firmowe Huawei zaprezentował strategię AI oraz kompleksową ofertę produktów i usług z zakresu sztucznej inteligencji

Trzecia edycja HUAWEI CONNECT, corocznego międzynarodowego wydarzenia skierowanego do branży ICT, rozpoczęła się 10 października 2018 r. w Shanghai World EXPO Exhibition and Convention Center. Tegoroczna odsłona wydarzenia odbywająca się pod hasłem „Activate Intelligence”, koncentruje się na sztucznej inteligencji (AI) – wyzwaniach, szansach, innowacjach i sposobach jej zastosowania w praktyce. czytaj więcej

Wiadomości firmowe Huawei wprowadza ultra szybką transmisję danych do sieci optycznej

Huawei oficjalnie zaprezentował na tegorocznym Ultra-Broadband Forum rozwiązanie sieci optycznej 600G oferujące niezwykle dużą przepustowość. Metoda ta oparta na najnowszych układach OptiXtreme oDSP firmy, zapewnia regulowaną prędkość pojedynczej fali do 600 Gb/s oraz najwyższą w branży ICT pojemność pojedynczego włókna – 40 Tb. czytaj więcej

Wiadomości firmowe Huawei uruchamia rozwiązania ICT dla kolei w chmurze na InnoTrans 2018 r. w celu ochrony przyszłości mobilności

Na targach InnoTrans 2018 Huawei zaprezentował nowe technologie ICT dla kolejnictwa - Urban Rail Cloud oraz Railway IoT Solution. Są to pierwsze na świecie komercyjne rozwiązania w dziedzinie miejskich sieci kolei dużych prędkości wspomaganych przez OTN. czytaj więcej

Wiadomości firmowe Huawei i Intel ukończyły testy połączeń w 5G

W trzeciej fazie procesu badawczo-rozwojowego 5G zorganizowanego przez grupę promocyjną IMT-2020, Huawei i Intel wspólnie zakończyły test SA (Standalone) First Call w oparciu o najnowszą specyfikację 3GPP Rel. Tym samym firmy zakończyły testy protokołu 3GPP R15. czytaj więcej

Wiadomości firmowe Huawei jako pierwsza firma na świecie przetestował 5G SA

Huawei jako pierwsza firma na świecie wraz z IMT-2020 (5G) Promotion Group zakończyła funkcjonalny test C-Band 5G SA (Standalone) oparty na standardzie 3GPP. Weryfikacja dostępu radiowego sieci 5G SA (RAN) odbyła się w ramach trzeciej fazy testów nad 5G prowadzonych w Pekinie. czytaj więcej

Wiadomości firmowe HUAWEI zbudował optyczną sieć transportową (OTN) dla Austriackich Kolei Federalnych

Huawei wdrożył optyczną sieć transportową (OTN) wykorzystującą DWDM (Dense Wavelength Division Multiplexing) dla Austriackich Kolei Federalnych (ÖBB). Technologia DWDM zapewnia przepustowość 100 Gb/s i możliwość efektywnej rozbudowy systemów sieci szerokopasmowych. czytaj więcej

Huawei HUAWEI dostarczył system pamięci masowej dla Uniwersytetu Opolskiego

W celu usprawnienia systemu informatycznego, Uniwersytet Opolski podjął decyzję o integracji już istniejących infrastruktur i zwiększeniu pojemności pamięci masowej. Spośród rozważanych rozwiązań władze uniwersytetu wybrały system pamięci masowej OceanStor 2600 V3 firmy Huawei ze względu na łatwość obsługi, bezproblemową integrację z istniejącym sprzętem oraz korzystną cenę. czytaj więcej

Wiadomości firmowe Huawei oraz IEEE tworzą w pełni inteligentne sieci elektroenergetyczne

Huawei wraz z IEEE ogłosiły standard IEEE 1901.1 do zastosowania w inteligentnych sieciach energetycznych. na podstawie tego standardu będzie możliwa współpraca pomiędzy wieloma przedsiębiorstwami przemysłowymi. czytaj więcej

Huawei Kabel światłowodowy o długości 6000 km połączył Kamerun z Brazylią

Huawei wraz z partnerami ukończył budowę kabla światłowodowego o długości 6000 km, łączącego Afrykę z Ameryką Południową. Inwestycja wpłynie pozytywnie nie tylko na oba kraje, ale również ich sąsiadów dzięki ułatwieniu korzystania z usług telekomunikacyjnych dla mieszkańców obu kontynentów. czytaj więcej

Huawei Raport Gartnera: HUAWEI liderem w budowie infrastruktury sieci LTE

Huawei jest liderem w branży LTE. Dzięki rozbudowanej infrastrukturze wdrożenie technologii 5G będzie znacznie ułatwione. Jego wysiłki zostały docenione przez firmę Gartner, świadczącej usługi w dziedzinie doradztwa i badań. Raport przez nią wydany docenił Huaweia dzięki kompletności infrastruktury LTE, wizję oraz możliwości dostawcy. czytaj więcej

Wiadomości firmowe Huawei zaprezentował strategię AI oraz kompleksową ofertę produktów i usług z zakresu sztucznej inteligencji

Trzecia edycja HUAWEI CONNECT, corocznego międzynarodowego wydarzenia skierowanego do branży ICT, rozpoczęła się 10 października 2018 r. w Shanghai World EXPO Exhibition and Convention Center. Tegoroczna odsłona wydarzenia odbywająca się pod hasłem „Activate Intelligence”, koncentruje się na sztucznej inteligencji (AI) – wyzwaniach, szansach, innowacjach i sposobach jej zastosowania w praktyce. czytaj więcej

Wiadomości firmowe Huawei wprowadza ultra szybką transmisję danych do sieci optycznej

Huawei oficjalnie zaprezentował na tegorocznym Ultra-Broadband Forum rozwiązanie sieci optycznej 600G oferujące niezwykle dużą przepustowość. Metoda ta oparta na najnowszych układach OptiXtreme oDSP firmy, zapewnia regulowaną prędkość pojedynczej fali do 600 Gb/s oraz najwyższą w branży ICT pojemność pojedynczego włókna – 40 Tb. czytaj więcej

Wiadomości firmowe Huawei uruchamia rozwiązania ICT dla kolei w chmurze na InnoTrans 2018 r. w celu ochrony przyszłości mobilności

Na targach InnoTrans 2018 Huawei zaprezentował nowe technologie ICT dla kolejnictwa - Urban Rail Cloud oraz Railway IoT Solution. Są to pierwsze na świecie komercyjne rozwiązania w dziedzinie miejskich sieci kolei dużych prędkości wspomaganych przez OTN. czytaj więcej

Wiadomości firmowe Huawei i Intel ukończyły testy połączeń w 5G

W trzeciej fazie procesu badawczo-rozwojowego 5G zorganizowanego przez grupę promocyjną IMT-2020, Huawei i Intel wspólnie zakończyły test SA (Standalone) First Call w oparciu o najnowszą specyfikację 3GPP Rel. Tym samym firmy zakończyły testy protokołu 3GPP R15. czytaj więcej

Wiadomości firmowe Huawei jako pierwsza firma na świecie przetestował 5G SA

Huawei jako pierwsza firma na świecie wraz z IMT-2020 (5G) Promotion Group zakończyła funkcjonalny test C-Band 5G SA (Standalone) oparty na standardzie 3GPP. Weryfikacja dostępu radiowego sieci 5G SA (RAN) odbyła się w ramach trzeciej fazy testów nad 5G prowadzonych w Pekinie. czytaj więcej

Wiadomości firmowe HUAWEI zbudował optyczną sieć transportową (OTN) dla Austriackich Kolei Federalnych

Huawei wdrożył optyczną sieć transportową (OTN) wykorzystującą DWDM (Dense Wavelength Division Multiplexing) dla Austriackich Kolei Federalnych (ÖBB). Technologia DWDM zapewnia przepustowość 100 Gb/s i możliwość efektywnej rozbudowy systemów sieci szerokopasmowych. czytaj więcej

Huawei HUAWEI dostarczył system pamięci masowej dla Uniwersytetu Opolskiego

W celu usprawnienia systemu informatycznego, Uniwersytet Opolski podjął decyzję o integracji już istniejących infrastruktur i zwiększeniu pojemności pamięci masowej. Spośród rozważanych rozwiązań władze uniwersytetu wybrały system pamięci masowej OceanStor 2600 V3 firmy Huawei ze względu na łatwość obsługi, bezproblemową integrację z istniejącym sprzętem oraz korzystną cenę. czytaj więcej

Wiadomości firmowe Huawei oraz IEEE tworzą w pełni inteligentne sieci elektroenergetyczne

Huawei wraz z IEEE ogłosiły standard IEEE 1901.1 do zastosowania w inteligentnych sieciach energetycznych. na podstawie tego standardu będzie możliwa współpraca pomiędzy wieloma przedsiębiorstwami przemysłowymi. czytaj więcej

Huawei Kabel światłowodowy o długości 6000 km połączył Kamerun z Brazylią

Huawei wraz z partnerami ukończył budowę kabla światłowodowego o długości 6000 km, łączącego Afrykę z Ameryką Południową. Inwestycja wpłynie pozytywnie nie tylko na oba kraje, ale również ich sąsiadów dzięki ułatwieniu korzystania z usług telekomunikacyjnych dla mieszkańców obu kontynentów. czytaj więcej

Huawei Raport Gartnera: HUAWEI liderem w budowie infrastruktury sieci LTE

Huawei jest liderem w branży LTE. Dzięki rozbudowanej infrastrukturze wdrożenie technologii 5G będzie znacznie ułatwione. Jego wysiłki zostały docenione przez firmę Gartner, świadczącej usługi w dziedzinie doradztwa i badań. Raport przez nią wydany docenił Huaweia dzięki kompletności infrastruktury LTE, wizję oraz możliwości dostawcy. czytaj więcej

Wiadomości firmowe Cyfrowa transformacja w logistyce

Jak cyfryzacja wpłynie na rozwój logistyki? Branża transportowa mocno inwestuje w digitalizację stawiając na nowe technologie, które prowadzą do zwiększenia efektywności. czytaj więcej

Huawei Huawei Consumer Business Group prezentuje wyniki za pierwszą połowę 2018 roku

Huawei Consumer Business Group (CBG) ogłosił wyniki biznesowe za pierwsze półrocze 2018 roku. Firma zanotowała solidny wzrost, dostarczając na ogólnoświatowy rynek ponad 95 milionów sztuk smartfonów. Według danych IDC, w II kwartale 2018 Huawei stał się drugim co do wielkości producentem smartfonów na świecie z udziałem w rynku światowym na poziomie 15,8%. czytaj więcej

Huawei Huawei awansuje w rankingu najbardziej wartościowych marek według Forbesa

Huawei zajęło 79. pozycję w tegorocznej edycji rankingu najbardziej wartościowych marek według magazynu Forbes, z wartością na poziomie 8,4 mld USD, co daje wzrost o 15% w ujęciu rok do roku. Huawei jest jedyną chińską firmą występującą w tym prestiżowym zestawieniu. czytaj więcej

Huawei HUAWEI na 83. miejscu najnowszej listy Top 100 Fortune 500

W tegorocznym zestawieniu Fortune 500, które opublikowano 20 lipca, HUAWEI zajął 83. miejsce, awansując z 129. pozycji. Przychód koncernu wyniósł 78,51 miliardów dolarów, dzięki czemu firma zadebiutowała w pierwszej setce globalnego rankingu. czytaj więcej