Huawei Consumer Business Group ogłasza wyniki za pierwszą połowę 2017 r.
Huawei

Huawei Consumer Business Group ogłasza wyniki za pierwszą połowę 2017 r.

27.07.2017
Huawei Consumer Business Group opublikował dziś wyniki za pierwsze sześć miesięcy 2017 roku. W połowie roku dochody Huawei wyniosły 105.4 miliarda RMB, co oznacza wzrost o 36.2% rok do roku. Sprzedaż smartfonów sięgnęła 73,01 miliona egzemplarzy, czyli zwiększyła się o 20.6% w stosunku do roku ubiegłego.

Prezes Huawei CBG Richard Yu komentuje: - Nasza firma stale odnotowuje znaczny wzrost, plasując się powyżej średniej i docierając na rynki premium na całym świecie. Te wyniki świadczą o silnej pozycji marki Huawei oraz dynamice, którą zawdzięczamy naszym przełomowym produktom wysokiej klasy, wpisującym się w oczekiwania wymagających konsumentów naszych czasów.

Według danych IDC w pierwszym kwartale 2017 r. udział Huawei w światowym rynku smartfonów wzrósł do 9,8 %. Odpowiada za to rosnąca sprzedaż smartfonów klasy średniej i wyższej w kluczowych regionach świata. W Chinach firma Huawei mogła pochwalić się udziałem w rynku na poziomie 22.1% oraz zwiększeniem dostaw o 24% w porównaniu do minionego roku. W Europie także odnotowano szybkie wzrosty – Huawei zyskało 18% rok do roku, najlepsze wyniki odnotowując w Europie Środkowej i Wschodniej oraz krajach skandynawskich. Grupa Huawei CBG ma na koncie też duże osiągnięcia na rynkach Azji i Pacyfiku, m.in. w Tajlandii, Malezji, Japonii, Korei Południowej i Rosji. Jak wynika z badań przeprowadzonych przez GfK i Sino, urządzenia z linii Honor znalazły się w Chinach na pierwszym miejscu pod względem liczby smartfonów sprzedawanych przez Internet oraz przychodów w okresie styczeń–maj 2017 r.

Te wzrosty przełożyły się na pozycję Huawei jako marki premium o światowej renomie. W 2017 r. marka Huawei uplasowała się na 49. miejscu w rankingu 100 najcenniejszych marek świata BrandZ  na 88. pozycji w zestawieniu magazynu Forbes oraz na 40. pozycji wśród najcenniejszych marek świata Brand Finance Global 500.

Urządzenia Huawei spotykają się z pozytywnym przyjęciem ze strony użytkowników z całego świata, ponieważ każde z nich to gwarancja jakości, pozytywnych doświadczeń i innowacyjność – tłumaczy Yu. Huawei oferuje solidny ekosystem urządzeń konsumenckich obejmujący popularne smartfony, tablety, galanterię elektroniczną a od niedawna także komputery PC. Konsumenci mają pewność, że urządzenia premium marki Huawei spełnią ich wysokie wymagania.

Wraz z umocnieniem pozycji marki Huawei ewoluować będzie także strategia sprzedażowa firmy. Huawei planuje rozwój sieci detalicznej – do końca 2017 r. liczba sklepów na całym świecie ma sięgnąć 56 tysięcy, podczas gdy w maju 2016 r. wynosiła 35 tysięcy. Firmowe placówki mają odzwierciedlać luksusowy wizerunek marki najwyższej klasy, który Huawei buduje we wszystkich zakątkach globu.

Znaczący wzrost w Europie Wschodniej

Z 50% wzrostem (pierwsza połowa 2017r. – 20.2% i pierwsza połowa 2016r.  – 13.5%) w Europie Wschodniej Huawei umacnia silną pozycję rynkową w tej części Europy. Firma osiągnęła kolejny ważny przełom w zrównoważonym rozwoju i utrzymaniu się na czołowej pozycji na rynku.

Huawei patrzy w przyszłość i zamierza utrzymywać tendencję wzrostową, proponując kolejne innowacje w zakresie sztucznej inteligencji i systemów uczących się – to one wprowadzą technologię w nową „erę smart”. Ambicją CBG jest oferować inteligentne urządzenia, wyprzedzające potrzeby użytkowników i organicznie dostosowujące się do ich stylu pracy i życia.

Piętnaście globalnych ośrodków badawczo-rozwojowych oraz 36 centrów innowacji pracuje nad nowymi technologiami takimi jak czujniki, metody zarządzania danymi i ulepszenia w chipsetach Kirin, które powstały po to, aby umożliwić wprowadzenie na rynek tego nowego rodzaju funkcjonalności. Opracowując innowacyjne rozwiązania Huawei współpracuje z najważniejszymi graczami w branży, takimi jak Leica, Dolby, Microsoft, Intel i Google. 

Huawei Consumer Business Group ogłasza wyniki za pierwszą połowę 2017 r.

Wiadomości firmowe Promocja Huawei - Weekendowy Strzał Cenowy!

Od najbliższego piątku do niedzieli wybrane smartfony Huawei będą dostępne w nowych atrakcyjnych cenach. Weekendowy Strzał Cenowy to promocja, która obejmie modele Huawei P20 128 GB, Huawei P20 Lite, Huawei Mate 10 Lite i Huawei Y5 2018. Promocja dotyczy sprzedaży w sklepach – zarówno stacjonarnych, jak i internetowych. czytaj więcej

Wiadomości firmowe Wystartował Huawei Enterprise Roadshow

W ciągu najbliższych tygodni w Gdańsku, Katowicach i Warszawie odbędzie się seria spotkań w ramach Huawei Enterprise Roadshow 2018. czytaj więcej

Wiadomości firmowe Huawei buduje uniwersalne rozwiązanie komunikacyjne dla inteligentnych sieci energetycznych

Huawei i Kenya Electricity Transmission Co. Ltd. ogłosiła analizę kluczowych czynników budowy sieci łączności elektroenergetycznej. czytaj więcej

Wiadomości firmowe Nowa odsłona rozwiązań sieciowych IDN Huawei dla przemysłu

Podczas HUAWEI CONNECT 2018 w Szanghaju, Huawei zaprezentował nową odsłonę rozwiązania Intent-Driven Network (IDN) dedykowanego dla przemysłu, które tworzy kompletny system sieciowy oparty na świecie cyfrowym i sieciach fizycznych. IDN Huawei pomaga klientom w elastycznym budowaniu inteligentnych sieci skoncentrowanych na doświadczeniach użytkowników. Rozwiązanie pozwala także na wdrażanie cyfrowej transformacji w przemyśle. czytaj więcej

Wiadomości firmowe Huawei Cloud prezentuje EI Intelligent Twins – inteligentne cyfrowe bliźniaki dla miast

Podczas HUAWEI CONNECT 2018 zaprezentowane zostało rozwiązanie Huawei Cloud EI Intelligent Twins – inteligentne cyfrowe bliźniaki dla miast. Jia Yongli, dyrektor generalny działu produktów EI Huawei Cloud BU, ogłosił możliwość modernizacji usług Huawei Cloud Enterprise Intelligence (EI), zauważając, że usługi będą odtąd zasilane najnowszymi układami Huawei AI. czytaj więcej

Wiadomości firmowe Huawei prezentuje AI + Digital Platform

Podczas HUAWEI CONNECT 2018 zgodnie z hasłem „Power of the Platform”, Huawei Enterprise Business Group podzieliła się wiedzą, w jaki sposób nowa strategia dla platformy cyfrowej pozwoli rządom i przedsiębiorstwom przyspieszyć cyfrową transformację i osiągnąć nowy poziom innowacyjności i wzrostu. czytaj więcej

Wiadomości firmowe Huawei i Audi ogłaszają wspólne innowacje w dziedzinie automatycznej jazdy

Na HUAWEI CONNECT 2018 firmy Huawei i Audi przedstawiły swoje plany współpracy w dziedzinie inteligentnych pojazdów podłączonych do Internetu (ICV – inteligent connected vehicles), prezentując nowe Audi Q7 jako demonstrację nowoczesnej technologii. czytaj więcej

Wiadomości firmowe Huawei uruchamia Atlas Intelligent Computing Platform, aby zapewnić najwyższą moc obliczeniową AI przyszłości

Na HUAWEI CONNECT 2018 Huawei zaprezentował inteligentną platformę obliczeniową Atlas, zasilaną przez serię układów AI Huawei Ascend oraz heterogeniczne komponenty obliczeniowe. czytaj więcej

Wiadomości firmowe Jakim typem użytkownika laptopa jesteś? „Szefem”? A może „Artystyczną duszą”?

Firma badawcza Ipsos – na zlecenie Huawei – przeprowadziła niecodzienne badanie wśród polskich, austriackich oraz skandynawskich respondentów, korzystających z laptopów.
Jego wyniki pozwoliły wyróżnić pięć unikalnych typów użytkowników laptopów.
czytaj więcej

Wiadomości firmowe Platforma programistyczna Bosch IoT Suite uruchomiona na Huawei Cloud

Podczas HUAWEI CONNECT 2018 Bosch oraz Huawei ogłosiły partnerstwo mające na celu przyspieszenie rozwoju Internetu rzeczy w Chinach. Porozumienie o współpracy zakłada udostępnienie platformy programistycznej Bosch IoT Suite przy wykorzystaniu Huawei Cloud. czytaj więcej

Wiadomości firmowe Promocja Huawei - Weekendowy Strzał Cenowy!

Od najbliższego piątku do niedzieli wybrane smartfony Huawei będą dostępne w nowych atrakcyjnych cenach. Weekendowy Strzał Cenowy to promocja, która obejmie modele Huawei P20 128 GB, Huawei P20 Lite, Huawei Mate 10 Lite i Huawei Y5 2018. Promocja dotyczy sprzedaży w sklepach – zarówno stacjonarnych, jak i internetowych. czytaj więcej

Wiadomości firmowe Wystartował Huawei Enterprise Roadshow

W ciągu najbliższych tygodni w Gdańsku, Katowicach i Warszawie odbędzie się seria spotkań w ramach Huawei Enterprise Roadshow 2018. czytaj więcej

Wiadomości firmowe Huawei buduje uniwersalne rozwiązanie komunikacyjne dla inteligentnych sieci energetycznych

Huawei i Kenya Electricity Transmission Co. Ltd. ogłosiła analizę kluczowych czynników budowy sieci łączności elektroenergetycznej. czytaj więcej

Wiadomości firmowe Nowa odsłona rozwiązań sieciowych IDN Huawei dla przemysłu

Podczas HUAWEI CONNECT 2018 w Szanghaju, Huawei zaprezentował nową odsłonę rozwiązania Intent-Driven Network (IDN) dedykowanego dla przemysłu, które tworzy kompletny system sieciowy oparty na świecie cyfrowym i sieciach fizycznych. IDN Huawei pomaga klientom w elastycznym budowaniu inteligentnych sieci skoncentrowanych na doświadczeniach użytkowników. Rozwiązanie pozwala także na wdrażanie cyfrowej transformacji w przemyśle. czytaj więcej

Wiadomości firmowe Huawei Cloud prezentuje EI Intelligent Twins – inteligentne cyfrowe bliźniaki dla miast

Podczas HUAWEI CONNECT 2018 zaprezentowane zostało rozwiązanie Huawei Cloud EI Intelligent Twins – inteligentne cyfrowe bliźniaki dla miast. Jia Yongli, dyrektor generalny działu produktów EI Huawei Cloud BU, ogłosił możliwość modernizacji usług Huawei Cloud Enterprise Intelligence (EI), zauważając, że usługi będą odtąd zasilane najnowszymi układami Huawei AI. czytaj więcej

Wiadomości firmowe Huawei prezentuje AI + Digital Platform

Podczas HUAWEI CONNECT 2018 zgodnie z hasłem „Power of the Platform”, Huawei Enterprise Business Group podzieliła się wiedzą, w jaki sposób nowa strategia dla platformy cyfrowej pozwoli rządom i przedsiębiorstwom przyspieszyć cyfrową transformację i osiągnąć nowy poziom innowacyjności i wzrostu. czytaj więcej

Wiadomości firmowe Huawei i Audi ogłaszają wspólne innowacje w dziedzinie automatycznej jazdy

Na HUAWEI CONNECT 2018 firmy Huawei i Audi przedstawiły swoje plany współpracy w dziedzinie inteligentnych pojazdów podłączonych do Internetu (ICV – inteligent connected vehicles), prezentując nowe Audi Q7 jako demonstrację nowoczesnej technologii. czytaj więcej

Wiadomości firmowe Huawei uruchamia Atlas Intelligent Computing Platform, aby zapewnić najwyższą moc obliczeniową AI przyszłości

Na HUAWEI CONNECT 2018 Huawei zaprezentował inteligentną platformę obliczeniową Atlas, zasilaną przez serię układów AI Huawei Ascend oraz heterogeniczne komponenty obliczeniowe. czytaj więcej

Wiadomości firmowe Jakim typem użytkownika laptopa jesteś? „Szefem”? A może „Artystyczną duszą”?

Firma badawcza Ipsos – na zlecenie Huawei – przeprowadziła niecodzienne badanie wśród polskich, austriackich oraz skandynawskich respondentów, korzystających z laptopów.
Jego wyniki pozwoliły wyróżnić pięć unikalnych typów użytkowników laptopów.
czytaj więcej

Wiadomości firmowe Platforma programistyczna Bosch IoT Suite uruchomiona na Huawei Cloud

Podczas HUAWEI CONNECT 2018 Bosch oraz Huawei ogłosiły partnerstwo mające na celu przyspieszenie rozwoju Internetu rzeczy w Chinach. Porozumienie o współpracy zakłada udostępnienie platformy programistycznej Bosch IoT Suite przy wykorzystaniu Huawei Cloud. czytaj więcej

Huawei Huawei Consumer Business Group prezentuje wyniki za pierwszą połowę 2018 roku

Huawei Consumer Business Group (CBG) ogłosił wyniki biznesowe za pierwsze półrocze 2018 roku. Firma zanotowała solidny wzrost, dostarczając na ogólnoświatowy rynek ponad 95 milionów sztuk smartfonów. Według danych IDC, w II kwartale 2018 Huawei stał się drugim co do wielkości producentem smartfonów na świecie z udziałem w rynku światowym na poziomie 15,8%. czytaj więcej

Huawei Huawei Hero Maker – stwórz grę i sprzedawaj ją na całym świecie

Od małego, lokalnego studia do przedsiębiorstwa operującego na wielu rynkach. Taka ścieżka kariery to marzenie wielu deweloperów gier i aplikacji. Od teraz osiągnięcie światowego sukcesu może być o wiele łatwiejsze, dzięki Huawei Hero Maker – programowi wsparcia dla niezależnych twórców. Polski deweloper Fuero Games jako pierwszy skorzysta z tej szansy. czytaj więcej

Huawei Huawei wprowadza na rynek nowy ultrabook z serii Huawei MateBook D

Ekran Full HD o przekątnej 15.6” oraz minimalistyczna obudowa wyróżniają najnowszy ultrabook Huawei MateBook D. Zaprojektowany z myślą o klientach indywidualnych i biznesowych, którzy lubią pracować w dobrym stylu. Imponuje dużą wydajnością, nowoczesnym designem oraz wysokiej jakości wykonaniem. czytaj więcej

Huawei Huawei Consumer Business Group - wyniki Q1 2017

Huawei Consumer Business Group ogłosił, że w pierwszym kwartale 2017 roku dostarczył na rynek 34,55 miliona smartfonów, co oznacza wzrost o 21,6% w stosunku do roku ubiegłego. Według danych firmy IDC, udział Huawei w światowym rynku smartfonów urósł do 9,8%, umacniając tym samym pozycję koncernu w pierwszej trójce największych dostawców smartfonów na świecie. czytaj więcej