Huawei Consumer Business Group ogłasza wyniki za pierwszą połowę 2017 r.
Huawei

Huawei Consumer Business Group ogłasza wyniki za pierwszą połowę 2017 r.

27.07.2017
Huawei Consumer Business Group opublikował dziś wyniki za pierwsze sześć miesięcy 2017 roku. W połowie roku dochody Huawei wyniosły 105.4 miliarda RMB, co oznacza wzrost o 36.2% rok do roku. Sprzedaż smartfonów sięgnęła 73,01 miliona egzemplarzy, czyli zwiększyła się o 20.6% w stosunku do roku ubiegłego.

Prezes Huawei CBG Richard Yu komentuje: - Nasza firma stale odnotowuje znaczny wzrost, plasując się powyżej średniej i docierając na rynki premium na całym świecie. Te wyniki świadczą o silnej pozycji marki Huawei oraz dynamice, którą zawdzięczamy naszym przełomowym produktom wysokiej klasy, wpisującym się w oczekiwania wymagających konsumentów naszych czasów.

Według danych IDC w pierwszym kwartale 2017 r. udział Huawei w światowym rynku smartfonów wzrósł do 9,8 %. Odpowiada za to rosnąca sprzedaż smartfonów klasy średniej i wyższej w kluczowych regionach świata. W Chinach firma Huawei mogła pochwalić się udziałem w rynku na poziomie 22.1% oraz zwiększeniem dostaw o 24% w porównaniu do minionego roku. W Europie także odnotowano szybkie wzrosty – Huawei zyskało 18% rok do roku, najlepsze wyniki odnotowując w Europie Środkowej i Wschodniej oraz krajach skandynawskich. Grupa Huawei CBG ma na koncie też duże osiągnięcia na rynkach Azji i Pacyfiku, m.in. w Tajlandii, Malezji, Japonii, Korei Południowej i Rosji. Jak wynika z badań przeprowadzonych przez GfK i Sino, urządzenia z linii Honor znalazły się w Chinach na pierwszym miejscu pod względem liczby smartfonów sprzedawanych przez Internet oraz przychodów w okresie styczeń–maj 2017 r.

Te wzrosty przełożyły się na pozycję Huawei jako marki premium o światowej renomie. W 2017 r. marka Huawei uplasowała się na 49. miejscu w rankingu 100 najcenniejszych marek świata BrandZ  na 88. pozycji w zestawieniu magazynu Forbes oraz na 40. pozycji wśród najcenniejszych marek świata Brand Finance Global 500.

Urządzenia Huawei spotykają się z pozytywnym przyjęciem ze strony użytkowników z całego świata, ponieważ każde z nich to gwarancja jakości, pozytywnych doświadczeń i innowacyjność – tłumaczy Yu. Huawei oferuje solidny ekosystem urządzeń konsumenckich obejmujący popularne smartfony, tablety, galanterię elektroniczną a od niedawna także komputery PC. Konsumenci mają pewność, że urządzenia premium marki Huawei spełnią ich wysokie wymagania.

Wraz z umocnieniem pozycji marki Huawei ewoluować będzie także strategia sprzedażowa firmy. Huawei planuje rozwój sieci detalicznej – do końca 2017 r. liczba sklepów na całym świecie ma sięgnąć 56 tysięcy, podczas gdy w maju 2016 r. wynosiła 35 tysięcy. Firmowe placówki mają odzwierciedlać luksusowy wizerunek marki najwyższej klasy, który Huawei buduje we wszystkich zakątkach globu.

Znaczący wzrost w Europie Wschodniej

Z 50% wzrostem (pierwsza połowa 2017r. – 20.2% i pierwsza połowa 2016r.  – 13.5%) w Europie Wschodniej Huawei umacnia silną pozycję rynkową w tej części Europy. Firma osiągnęła kolejny ważny przełom w zrównoważonym rozwoju i utrzymaniu się na czołowej pozycji na rynku.

Huawei patrzy w przyszłość i zamierza utrzymywać tendencję wzrostową, proponując kolejne innowacje w zakresie sztucznej inteligencji i systemów uczących się – to one wprowadzą technologię w nową „erę smart”. Ambicją CBG jest oferować inteligentne urządzenia, wyprzedzające potrzeby użytkowników i organicznie dostosowujące się do ich stylu pracy i życia.

Piętnaście globalnych ośrodków badawczo-rozwojowych oraz 36 centrów innowacji pracuje nad nowymi technologiami takimi jak czujniki, metody zarządzania danymi i ulepszenia w chipsetach Kirin, które powstały po to, aby umożliwić wprowadzenie na rynek tego nowego rodzaju funkcjonalności. Opracowując innowacyjne rozwiązania Huawei współpracuje z najważniejszymi graczami w branży, takimi jak Leica, Dolby, Microsoft, Intel i Google. 

Huawei Consumer Business Group ogłasza wyniki za pierwszą połowę 2017 r.

Huawei Huawei Consumer Business Group prezentuje wyniki za pierwszą połowę 2018 roku

Huawei Consumer Business Group (CBG) ogłosił wyniki biznesowe za pierwsze półrocze 2018 roku. Firma zanotowała solidny wzrost, dostarczając na ogólnoświatowy rynek ponad 95 milionów sztuk smartfonów. Według danych IDC, w II kwartale 2018 Huawei stał się drugim co do wielkości producentem smartfonów na świecie z udziałem w rynku światowym na poziomie 15,8%. czytaj więcej

News HUAWEI honoruje prof. Erdala Arikana, ojca kodów biegunowych 5G, za wkład w rozwój technologii komunikacyjnych

Założyciel Huawei wręczył specjalną nagrodę prof. dr. Erdalowi Arikanowi, wynalazcy kodów biegunowych dla 5G, za jego wybitny wkład w rozwój technologii komunikacyjnych. Podczas uroczystości, która odbyła się w siedzibie firmy w Shenzhen, uhonorowano także ponad 100 naukowców i inżynierów z Huawei, którzy pracują nad normami technologicznymi i badaniami eksperymentalnymi. czytaj więcej

Huawei Huawei Nova 3 w Polsce już od 16 sierpnia 2018

Duży ekran, doskonały design oraz flagowe możliwości dostępne w przystępnej cenie – to atuty najnowszego członka rodziny smartfonów Huawei, modelu Nova 3, który 18 lipca miał oficjalną premierę w Chinach. Telefon oferuje też najwyższą jakość zdjęć w każdych warunkach. Urządzenie wyposażone jest w aż cztery obiektywy napędzane sztuczną inteligencją: dwa z przodu dla doskonałego selfie i dwa z tyłu. W Polsce Nova 3 będzie dostępny od 16 sierpnia – w ofercie Polkomtela i w sieciach sklepów z elektroniką użytkową. czytaj więcej

Huawei Huawei i Purple przedstawiły nowe rozwiązanie marketingowe do maksymalizacji wartości biznesowej

Huawei i Purple, wiodący w branży dostawca aplikacji Wi-Fi, zaprezentowały nowe rozwiązanie marketingowe dla rynku biznesowego. Bazuje ono na Huawei CloudCampus i wykorzystuje architekturę sieci Wi-Fi oraz IoT, a także konsoliduje otwartą platformę zarządzania chmurami z zaawansowanymi funkcjonalnościami biznesowymi Purple. Dzięki niemu firmy mogą lepiej zrozumieć swoich klientów, zwiększać ich lojalność, a także czerpać większe przychody. czytaj więcej

Huawei Turbodoładownie w smartfonach Huawei dzięki technologii GPU Turbo

Huawei ogłosił kalendarz aktualizacji, która wniesie do jego smartfonów nowatorskie rozwiązanie – GPU Turbo. To technologia, która pozwala na szybsze aż o 60 procent przetwarzanie grafiki w telefonie, przy jednoczesnym 30-procentowym spadku poboru energii przez procesor. Będzie mieć ona zastosowanie w grach mobilnych oraz przy wykorzystaniu technologii wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości. Jeszcze w sierpniu GPU Turbo trafi do użytkowników smartfonów Huawei P20, P20 Pro oraz Mate 10 Pro. czytaj więcej

Huawei Huawei podpisało z China Unicom umowę o strategicznym partnerstwie 5G

Podczas tegorocznych targów Mobile World Congress w Szanghaju (MWC Shanghai) firmy China Unicom i Huawei zawarły porozumienie o partnerstwie strategicznym w obszarze 5G. W wydarzeniu wzięli udział Shao Guanglu, wiceprezes China Unicom Group, oraz Ryan Ding, dyrektor wykonawczy Huawei i prezes Huawei Carrier Business Group. Huawei i China Unicom skoncentrują się na weryfikacji technicznej E2E 5G, współpracy z partnerami w branży wertykalnej, budowaniu ekosystemu 5G oraz integracji i promocji usług dla sieci nowej generacji. czytaj więcej

Huawei Firmy Huawei i Audi podpisały porozumienie dotyczące współpracy w zakresie inteligentnych pojazdów

Firma Huawei podpisała w Berlinie porozumienie o współpracy z niemieckim producentem samochodów Audi. Dotyczy ona rozwoju inteligentnych pojazdów połączonych z siecią. Umowa stanowi część szeroko zakrojonego partnerstwa między przedsiębiorstwami z obu krajów, zainicjowanego przez premiera Chin Li Keqiang i kanclerz Niemiec Angelę Merkel. czytaj więcej

Huawei Rusza Huawei Next Image - międzynarodowy konkurs zdjęć wykonanych smartfonami Huawei

10 000 euro i 10-dniowe warsztaty fotograficzne z National Geographic we Włoszech dla zdobywcy Grand Prix w konkursie Huawei Next Image, do którego może zgłosić się każdy pasjonat fotografii mobilnej. To jedne z wielu nagród, po które może sięgnąć zarówno amator, jak i profesjonalista. Warunkiem jest wykonanie zdjęcia smartfonem Huawei. Prace konkursowe można zgłaszać do 20 sierpnia na stronie http://campaign.consumer.huawei.com/pl/. czytaj więcej

Huawei Huawei współpracuje z przemysłem mobilnym, aby dostarczyć kompletny system 5G w standardzie On Time

Podczas 80. posiedzenia plenarnego grupy 3GPP TSG, odpowiedzialnej za rozwój łączności nowej generacji zatwierdzono ukończenie 15 specyfikacji dotyczącej 5G w wersji Standalone (SA). Jest to, po wydaniu w grudniu ub.r. specyfikacji 5G NR dla operacji niestandardowych (NSA), pomyślne zakończenie kolejnego etapu standaryzacji 5G. czytaj więcej

Huawei Huawei Hero Maker – stwórz grę i sprzedawaj ją na całym świecie

Od małego, lokalnego studia do przedsiębiorstwa operującego na wielu rynkach. Taka ścieżka kariery to marzenie wielu deweloperów gier i aplikacji. Od teraz osiągnięcie światowego sukcesu może być o wiele łatwiejsze, dzięki Huawei Hero Maker – programowi wsparcia dla niezależnych twórców. Polski deweloper Fuero Games jako pierwszy skorzysta z tej szansy. czytaj więcej

Huawei Huawei Consumer Business Group prezentuje wyniki za pierwszą połowę 2018 roku

Huawei Consumer Business Group (CBG) ogłosił wyniki biznesowe za pierwsze półrocze 2018 roku. Firma zanotowała solidny wzrost, dostarczając na ogólnoświatowy rynek ponad 95 milionów sztuk smartfonów. Według danych IDC, w II kwartale 2018 Huawei stał się drugim co do wielkości producentem smartfonów na świecie z udziałem w rynku światowym na poziomie 15,8%. czytaj więcej

News HUAWEI honoruje prof. Erdala Arikana, ojca kodów biegunowych 5G, za wkład w rozwój technologii komunikacyjnych

Założyciel Huawei wręczył specjalną nagrodę prof. dr. Erdalowi Arikanowi, wynalazcy kodów biegunowych dla 5G, za jego wybitny wkład w rozwój technologii komunikacyjnych. Podczas uroczystości, która odbyła się w siedzibie firmy w Shenzhen, uhonorowano także ponad 100 naukowców i inżynierów z Huawei, którzy pracują nad normami technologicznymi i badaniami eksperymentalnymi. czytaj więcej

Huawei Huawei Nova 3 w Polsce już od 16 sierpnia 2018

Duży ekran, doskonały design oraz flagowe możliwości dostępne w przystępnej cenie – to atuty najnowszego członka rodziny smartfonów Huawei, modelu Nova 3, który 18 lipca miał oficjalną premierę w Chinach. Telefon oferuje też najwyższą jakość zdjęć w każdych warunkach. Urządzenie wyposażone jest w aż cztery obiektywy napędzane sztuczną inteligencją: dwa z przodu dla doskonałego selfie i dwa z tyłu. W Polsce Nova 3 będzie dostępny od 16 sierpnia – w ofercie Polkomtela i w sieciach sklepów z elektroniką użytkową. czytaj więcej

Huawei Huawei i Purple przedstawiły nowe rozwiązanie marketingowe do maksymalizacji wartości biznesowej

Huawei i Purple, wiodący w branży dostawca aplikacji Wi-Fi, zaprezentowały nowe rozwiązanie marketingowe dla rynku biznesowego. Bazuje ono na Huawei CloudCampus i wykorzystuje architekturę sieci Wi-Fi oraz IoT, a także konsoliduje otwartą platformę zarządzania chmurami z zaawansowanymi funkcjonalnościami biznesowymi Purple. Dzięki niemu firmy mogą lepiej zrozumieć swoich klientów, zwiększać ich lojalność, a także czerpać większe przychody. czytaj więcej

Huawei Turbodoładownie w smartfonach Huawei dzięki technologii GPU Turbo

Huawei ogłosił kalendarz aktualizacji, która wniesie do jego smartfonów nowatorskie rozwiązanie – GPU Turbo. To technologia, która pozwala na szybsze aż o 60 procent przetwarzanie grafiki w telefonie, przy jednoczesnym 30-procentowym spadku poboru energii przez procesor. Będzie mieć ona zastosowanie w grach mobilnych oraz przy wykorzystaniu technologii wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości. Jeszcze w sierpniu GPU Turbo trafi do użytkowników smartfonów Huawei P20, P20 Pro oraz Mate 10 Pro. czytaj więcej

Huawei Huawei podpisało z China Unicom umowę o strategicznym partnerstwie 5G

Podczas tegorocznych targów Mobile World Congress w Szanghaju (MWC Shanghai) firmy China Unicom i Huawei zawarły porozumienie o partnerstwie strategicznym w obszarze 5G. W wydarzeniu wzięli udział Shao Guanglu, wiceprezes China Unicom Group, oraz Ryan Ding, dyrektor wykonawczy Huawei i prezes Huawei Carrier Business Group. Huawei i China Unicom skoncentrują się na weryfikacji technicznej E2E 5G, współpracy z partnerami w branży wertykalnej, budowaniu ekosystemu 5G oraz integracji i promocji usług dla sieci nowej generacji. czytaj więcej

Huawei Firmy Huawei i Audi podpisały porozumienie dotyczące współpracy w zakresie inteligentnych pojazdów

Firma Huawei podpisała w Berlinie porozumienie o współpracy z niemieckim producentem samochodów Audi. Dotyczy ona rozwoju inteligentnych pojazdów połączonych z siecią. Umowa stanowi część szeroko zakrojonego partnerstwa między przedsiębiorstwami z obu krajów, zainicjowanego przez premiera Chin Li Keqiang i kanclerz Niemiec Angelę Merkel. czytaj więcej

Huawei Rusza Huawei Next Image - międzynarodowy konkurs zdjęć wykonanych smartfonami Huawei

10 000 euro i 10-dniowe warsztaty fotograficzne z National Geographic we Włoszech dla zdobywcy Grand Prix w konkursie Huawei Next Image, do którego może zgłosić się każdy pasjonat fotografii mobilnej. To jedne z wielu nagród, po które może sięgnąć zarówno amator, jak i profesjonalista. Warunkiem jest wykonanie zdjęcia smartfonem Huawei. Prace konkursowe można zgłaszać do 20 sierpnia na stronie http://campaign.consumer.huawei.com/pl/. czytaj więcej

Huawei Huawei współpracuje z przemysłem mobilnym, aby dostarczyć kompletny system 5G w standardzie On Time

Podczas 80. posiedzenia plenarnego grupy 3GPP TSG, odpowiedzialnej za rozwój łączności nowej generacji zatwierdzono ukończenie 15 specyfikacji dotyczącej 5G w wersji Standalone (SA). Jest to, po wydaniu w grudniu ub.r. specyfikacji 5G NR dla operacji niestandardowych (NSA), pomyślne zakończenie kolejnego etapu standaryzacji 5G. czytaj więcej

Huawei Huawei Hero Maker – stwórz grę i sprzedawaj ją na całym świecie

Od małego, lokalnego studia do przedsiębiorstwa operującego na wielu rynkach. Taka ścieżka kariery to marzenie wielu deweloperów gier i aplikacji. Od teraz osiągnięcie światowego sukcesu może być o wiele łatwiejsze, dzięki Huawei Hero Maker – programowi wsparcia dla niezależnych twórców. Polski deweloper Fuero Games jako pierwszy skorzysta z tej szansy. czytaj więcej

Huawei Huawei Consumer Business Group prezentuje wyniki za pierwszą połowę 2018 roku

Huawei Consumer Business Group (CBG) ogłosił wyniki biznesowe za pierwsze półrocze 2018 roku. Firma zanotowała solidny wzrost, dostarczając na ogólnoświatowy rynek ponad 95 milionów sztuk smartfonów. Według danych IDC, w II kwartale 2018 Huawei stał się drugim co do wielkości producentem smartfonów na świecie z udziałem w rynku światowym na poziomie 15,8%. czytaj więcej

Huawei Huawei Hero Maker – stwórz grę i sprzedawaj ją na całym świecie

Od małego, lokalnego studia do przedsiębiorstwa operującego na wielu rynkach. Taka ścieżka kariery to marzenie wielu deweloperów gier i aplikacji. Od teraz osiągnięcie światowego sukcesu może być o wiele łatwiejsze, dzięki Huawei Hero Maker – programowi wsparcia dla niezależnych twórców. Polski deweloper Fuero Games jako pierwszy skorzysta z tej szansy. czytaj więcej

Huawei Huawei wprowadza na rynek nowy ultrabook z serii Huawei MateBook D

Ekran Full HD o przekątnej 15.6” oraz minimalistyczna obudowa wyróżniają najnowszy ultrabook Huawei MateBook D. Zaprojektowany z myślą o klientach indywidualnych i biznesowych, którzy lubią pracować w dobrym stylu. Imponuje dużą wydajnością, nowoczesnym designem oraz wysokiej jakości wykonaniem. czytaj więcej

Huawei Huawei Consumer Business Group - wyniki Q1 2017

Huawei Consumer Business Group ogłosił, że w pierwszym kwartale 2017 roku dostarczył na rynek 34,55 miliona smartfonów, co oznacza wzrost o 21,6% w stosunku do roku ubiegłego. Według danych firmy IDC, udział Huawei w światowym rynku smartfonów urósł do 9,8%, umacniając tym samym pozycję koncernu w pierwszej trójce największych dostawców smartfonów na świecie. czytaj więcej