Archiwalne

Zagłębie Lubin sprzedaje nazwę stadionu Dialogowi

03.02.2009

DIALOG ARENA – tak brzmi od dzisiaj oficjalna nazwa piłkarskiego stadionu w Lubinie. Umowę dotyczącą sprzedaży praw do nazwy obiektu podpisali Piotr Mazurkiewicz, prezes i Tomasz Szeląg, wiceprezes Telefonii DIALOG SA oraz Paweł Jeż, prezes Zagłębia Lubin SA.

Na lubińskim stadionie zawieszona zostanie wielkoformatowa reklama Telefonii DIALOG SA. Nazwa samego stadionu pojawi się na billboardach na terenie całego Dolnego Śląska. Umowa między klubem i Dialogiem została podpisana na 3 lata. Nazwa obiektu DIALOG ARENA będzie obserwowana nie tylko przez tysiące kibiców podczas meczów. Wielki neon na szczycie stadionu będzie również widać doskonale z drogi E65, którą przejeżdża dziennie około 30 tysięcy samochodów.

W Polsce sprzedaż praw do nazw nieruchomości, zwłaszcza sportowych, jest ciągle rozwiązaniem nowatorskim. Tymczasem na świecie pierwsze transakcje typu naming rights zawarto w latach 80. Przynoszą one dzisiaj wielorakie korzyści zarówno klubom sportowym, jak i sponsorom. Jeden z największych stadionów piłkarskich na świecie w Dortmundzie nosi nazwę firmy ubezpieczeniowej Signal Iduna. Na 18 stadionów Bundesligi aż 12 ma nazwę banku lub jakiegoś koncernu. Swoje stadiony ma m.in. Commerzbank we Frankfurcie, Allianz Arena w Monachium, Porsche (Porsche Arena w Stuttgarcie), Volkswagen patronuje dwóm obiektom: Volkswagen Arena w Wolfsburgu i Volkswagen Halle w Braunschweigu. We Włoszech funkcjonuje Land Rover Arena w Bolonii, fińska Nokia wykupiła prawa do nazwy stadionu w Izraelu (Nokia Arena w Tel Awiwie).

– Inwestycja w nazwę stadionu jest ważnym elementem naszej strategii marketingowej – podkreśla Piotr Mazurkiewicz, prezes Telefonii DIALOG. – Nazwa obiektu będzie się pojawiała w mediach, będą ją powtarzać mieszkańcy regionu i wszyscy kibice. To dla nas najlepsza promocja. Chcemy też, aby nasza marka kojarzyła się ze sportową rywalizacją i emocjami towarzyszącymi wszystkim miłośnikom piłki nożnej, którzy będą gośćmi lubińskiego stadionu.

DIALOG już wielokrotnie opierał swoje strategie marketingowe na sponsoringu sportowych przedsięwzięć. Do końca 2008 roku ten wrocławski operator usług telekomunikacyjnych był oficjalnym sponsorem Polskiej Kadry Narodowej w pływaniu. Paweł Korzeniowski był ambasadorem marki DialNet. Firma jest również partnerem rozgrywanego we Wrocławiu turnieju tenisowego zaliczanego do challengerów – KGHM DIALOG POLISH INDOORS. W 2009 roku DIALOG rozpoczął współpracę z Dolnośląskim Związkiem Piłki Nożnej, a dzisiejszą umową pokazał, że zaangażowanie w piłkę nożną staje się stałym elementem strategii marketingowej spółki.

Pierwszy etap budowy lubińskiego stadionu piłkarskiego jest już na ukończeniu. 14 marca 2009 odbędzie się tutaj mecz wiosennych rozgrywek pierwszej ligi: Zagłębie Lubin podejmie Górnika Łęczną. Na trybunach może pojawić się nawet 10 tysięcy kibiców. 

– Mamy ambicje, aby infrastruktura naszego stadionu dorównała obiektom w Europie Zachodniej – mówi Paweł Jeż, prezes Zagłębia Lubin SA. – Cieszę się, że partnerem obiektu jest Telefonia DIALOG, operator z aspiracjami dostarczania najwyższej jakości usług telekomunikacyjnych i innowacyjnych rozwiązań.

Budowa lubińskiego stadionu trwa już ponad rok. Na miejscu obiektu sportowego z lat 80. powstaje jeden z najnowocześniejszych stadionów w Polsce i Europie, spełniający wszystkie wymogi UEFA i FIFA, wyznaczony jako pomocniczy stadion podczas Euro 2012. Zakończenie całości inwestycji jest zaplanowane na początek 2010 roku. Docelowo na trybunach stadionu będzie mogło zasiąść 16.300 widzów. Pomiędzy pierwszymi rzędami a murawą nie stanie żadne ogrodzenie. Fanów piłki nożnej z pierwszego rzędu od murawy będzie dzielić jedynie kilka metrów.

Tym z odleglejszych miejsc w obserwowaniu zmagań na boisku pomogą dwa nowoczesne telebimy. Stadion oświetli 150 jupiterów o mocy 2000 lx, spełniając normy telewizji HDTV (jako drugi stadion w Polsce). Systemy zapewniające bezpieczeństwo, kontrole dostępu, telewizja CCTV (w systemie IP) oraz nagłośnienie zostały zaprojektowane na miarę najlepszych stadionów na świecie.

Zagłębie Lubin to dwukrotny mistrz Polski (1990/91 oraz 2006/07), wicemistrz Polski w sezonie 1989/90. Zespół trzykrotnie występował w Pucharze UEFA (1990/91, 1995/96, 2006/07). W obecnym sezonie jest wiceliderem I ligi, ambitnie walcząc o powrót do ekstraklasy. Napastnik Zagłębia Lubin, Ilijan Micanski, prowadzi w klasyfikacji ligowych strzelców.

źródło: Dialog

News Co powinien wpisać w CV technik telekomunikacji?

Technik szerokopasmowej komunikacji elektronicznej to zawód, do którego powstania przyczyniła się Polska Izba Komunikacji Elektronicznej (PIKE). Osoba, która ukończy 4-letnią szkołę zawodową, zajmuje się obsługą systemów telewizji kablowych, a także produkcją, montażem i serwisem sprzętu wykorzystywanego przez sieci szerokopasmowe. Tymczasem technik telekomunikacji zajmuje się transmisją różnych informacji na odległość. Jak napisać CV, aby móc ubiegać się to o stanowisko? Co należy umieścić w curriculum vitae? Podpowiadamy.

czytaj więcej

News Jak słuchać muzyki - zobacz 3 sposoby

Jak wiadomo, muzyka łagodzi obyczaje, pomaga również zrelaksować się oraz umilić wolny czas. Pytanie tylko w jaki sposób jej słuchać, tak aby było to dla nas jak najbardziej wygodne i sprawiało nam jak najwięcej przyjemności. Przedstawiamy trzy proste sposoby. czytaj więcej

Wiadomości firmowe Nowy system CRM od telefonii TeleCube

Claude ICT Poland sp. z o.o., dostawca m.in. telefonii VoIP oraz wirtualnej centrali TeleCube wprowadziła na rynek swój autorski system CRM o nazwie TeleCube CRM. czytaj więcej

News Dropshipping – na czym polega?

Czy masz świetny pomysł na sklep internetowy, ale nie wiesz, od czego zacząć? Dropshipping może być właśnie tym rozwiązaniem! Jest to idealne rozwiązanie, jeśli twoja firma jest mała lub średnia, ponieważ pozwala zaoszczędzić pieniądze na początkowych kosztach rozpoczęcia działalności. Czym jest dropshipping i jakie są o nim opinie? czytaj więcej