Archiwalne

Wyniki finansowe Grupy Multimedia Polska po IV kwartałach 2007 r.

28.02.2008

Multimedia Polska S.A. przedstawiła wyniki finansowe po czterech kwartałach 2007 roku.

  • Przychody Multimedia Polska w 2007 r. wyniosły 420 mln zł, a skorygowany zysk EBITDA 209 mln zł.
  • Wzrost sprzedawanych usług (RGU) do blisko 1 mln dzięki rosnącej popularności pakietów i przeprowadzonym akwizycjom.
  • Dynamicznie rosnąca liczba użytkowników internetu, których na koniec 2007 r. było już około 212 tys.
  • Szybko zwiększająca się sprzedaż nowoczesnych usług takich jak telewizja cyfrowa, wideo na żądanie czy VoIP.

- Zwiększamy sprzedaż usług. Rosną przychody na abonenta m.in. poprzez oferowanie pakietów. Efekty przynoszą także przejęcia. To przekłada się na dwucyfrowy wzrost sprzedaży, a także najważniejszy wskaźnik operacyjny jakim jest skorygowany EBITDA. Wzrosty odnotowaliśmy zarówno w IV kwartale jak i w całym 2007 roku. Przy naszej skali działalności to wynik godny uwagi – mówi Andrzej Rogowski, Prezes Zarządu Multimedia Polska. - Biorąc pod uwagę wiele projektów związanych zarówno z rozwojem organicznym, jak i akwizycjami, uważamy, że pozytywny trend zostanie utrzymany w kolejnych kwartałach – dodaje.

Wyniki operacyjne i finansowe

W mln PLN IV kw. 2006 IV kw. 2007 zmiana 2006 2007* zmiana
Przychody ze sprzedaży 95,8 112,4 17% 377,3 420 11%
Skorygowany zysk EBITDA 47,6 55,5 16% 182,6 209 14,5%
Zysk netto* 53 17 -68% 98,6 60,3 -39%
Skorygowany zysk netto* 12,4 20,8 34% 62,4 64,2 3%

* Na wynik netto IV kwartału 2006 r. znaczący wpływ miały zdarzenia jednorazowe:
1. Księgowe rozliczenia aktywa podatkowego w wysokości 26 mln zł w IV kwartale
2. Wyeliminowanie jednorazowego odszkodowania na kwotę 12 mln z Zysk netto 2007 r. został skorygowany o podatek odroczony oraz rozliczenie strat podatkowych lat ubiegłych

Najważniejszy wskaźnik operacyjny, skorygowana EBITDA (zysk operacyjny plus amortyzacja pomniejszony o jednorazowe zdarzenia) wzrósł w IV kwartale 2007 r. zarówno jeśli chodzi o porównanie z IV kwartałem 2006, a także III kwartałem 2007 r. Tym samym po raz kolejny ustanowiony został rekord. W ostatnim kwartale poprzedniego roku EBITDA wyniosła 55,5 mln zł. W III kwartale 2007 r. była o 2,5 mln zł niższa.

Już niemal 1 mln sprzedawanych usług (RGU)
W IV kwartale 2007 r. Multimedia Polska zyskała 45 tys. sprzedawanych usług (RGU) i łączna liczba wyniosła 963,5 tys. usług czyli niemal 20% więcej niż na koniec 2006 r. Spółka miała 635,5 tys. abonentów.

Klienci Multimedia Polska coraz chętniej sięgają po więcej niż jedną usługę oferowaną przez Spółkę. Z Double Play (dwie wybrane usługi w pakiecie) i Triple Play (wszystkie trzy usługi w pakiecie) korzystało na koniec 2007 r. łącznie ponad 218 tys. użytkowników – z podwójnego pakietu 173,6 tys. abonentów, a potrójnego – 44,5 tys. Liczba usług na jednego abonenta zwiększyła się z poziomu 1,40 w IV kwartale 2006 r. do 1,52 w IV kwartale 2007 r.

Biorąc pod uwagę sprzedaż poszczególnych usług, podobnie jak w poprzednich kwartałach, Spółka odnotowała największy przyrost w segmencie internetu. Multimedia Polska na koniec roku miała 212 tys. internautów co oznacza wzrost o blisko 50% w stosunku do IV kwartału 2006 r. W całym 2007 r. przychody w tym segmencie wzrosły o niemal 20% do 87,8 mln zł w porównaniu z 2006 r. – Ceny internetu oferowane przez naszą Spółkę są bardzo konkurencyjne, co przekłada się na wręcz skokowe przyrosty liczby użytkowników korzystających z tej usługi, ale także na dynamiczne zwiększanie przychodów – mówi Prezes Rogowski.

Szybko rośnie sprzedaż zaawansowanych technologicznie usług cyfrowych. Na koniec IV kwartału 2007 r. Multimedia Polska miała około 20 tys. abonentów cyfrowej telewizji kablowej, która została wprowadzona do oferty w maju 2007 r. Ich liczba powiększyła się o 10,8 tys. w stosunku do III kwartału 2007 r. – Spodziewamy się, że telewizja cyfrowa i usługi dodane takie jak wideo na żądanie będą głównym motorem wzrostu w segmencie wideo – mówi Andrzej Rogowski. Wprowadzone pod koniec września 2007 r., wideo na żądanie (VoD) jest już dostępne w 19 polskich miastach. W jego zasięgu jest 450 tys. gospodarstw domowych. Multimedia Polska odnotowała w IV kwartale 41 tys. wypożyczeń mimo że projekt był w fazie wdrożenia.

Abonenci chętnie korzystają z telefonii VoIP opartej o protokół internetowy. Dzięki czemu udział telefonii w sprzedaży ogółem wynosi 27% i jest na zbliżonym poziomie w porównaniu z poprzednimi okresami. Multimedia Polska w IV kwartale pozyskała ponad 5 tys. użytkowników VoIP. Na koniec roku było ich blisko 60 tys., a więc 36% więcej niż rok wcześniej.

Multimedia Polska w Warszawie
Multimedia Polska w ubiegłym roku rozpoczęła działalność w aglomeracji warszawskiej. Projekt ekspansji w stolicy przebiega trójtorowo. Multimedia Polska buduje sieci na nowych osiedlach, na istniejących gdzie konkurencja jest relatywnie słaba, a także planuje akwizycje innych warszawskich operatorów.

W I etapie projektu Spółka zamierza objąć swoim zasięgiem 100 tys. gospodarstw domowych. Budżet projektu wynosi 70-100 mln zł. Multimedia Polska rozpoczęła już konkretne działania. Spółka zbudowała już w dzielnicach północnych, sieci obejmujące 4 tys. gospodarstw domowych (HP). Docelowo w tych rejonach w zasięgu Multimedia Polska znajdzie się 26 tys. HP. Na południu Warszawy Spółka ma już 500 HP, a docelowo będzie ich 2,5 tys. Ponadto Multimedia Polska w IV kwartale 2007 r. przejęła operatora Margo-Sat w zasięgu, którego znajduje się 2,4 tys. HP.

Ważnymi elementami projektu warszawskiego będzie budowa głównej stacji czołowej, która umożliwi dostarczanie pełnego pakietu usług (telewizja analogowa i cyfrowa, internet, telefon) nawet do kilkuset tysięcy gospodarstw domowych w Warszawie. Planowana jest także rozbudowa sieci szkieletowej do 30 km dzięki czemu możliwe będzie oferowanie pełnego pakietu usług do wszystkich abonentów w zasięgu Multimedia Polska w Warszawie. – Prace związane z warszawskim projektem nabierają tempa. Trwa budowa własnych sieci, pracujemy nad kolejnymi akwizycjami, a także prowadzimy zaawansowane negocjacje z kilkoma kluczowymi warszawskimi deweloperami. W najbliższych miesiącach chcemy otworzyć pierwsze Biuro Obsługi Klienta, aby móc rozpocząć sprzedaż naszych usług w stolicy – mówi Prezes Andrzej Rogowski.

Inwestycje Multimedia Polska
Grupa Multimedia Polska zainwestowała w IV kwartale 2007 r. 56,6 mln zł, z czego 33,5 mln zł przeznaczono na inwestycje rozwojowe związane z budową i modernizacją sieci m.in. w związku z podłączeniem nowych abonentów zaś 16,3 mln z stanowiły wydatki na akwizycje innych operatorów. Dzięki budowie nowych sieci, kolejne 13,1 tys. gospodarstw domowych znalazło się w zasięgu sieci Multimedia Polska. Przeprowadzone w ostatnim kwartale roku akwizycje powiększyły sieć Multimedia Polska o 17,7 tys. gospodarstw domowych. Na koniec roku Spółka miała 852,3 tys. mieszkań w swoim zasięgu.

W całym 2007 r. Spółka zainwestowała już 142,9 mln zł, wyłączając wydatki na akwizycje sieci innych operatorów. Biorąc pod uwagę przejęcia, łączna kwota inwestycji wyniosła 244,8 mln zł.

źródło: Multimedia Plska

News Prezes UOKiK wydał decyzję dotyczącą Multimedia Polska

Klienci spółki odzyskają abonament za dwa miesiące, dostaną 50 minut albo 5 GB internetu.
Operator uniknął kary finansowej, ponieważ wyeliminuje skutki swoich praktyk. czytaj więcej

News Prezes UOKiK wydał decyzję dotyczącą Multimedia Polska

Klienci spółki odzyskają abonament za dwa miesiące, dostaną 50 minut albo 5 GB internetu.
Operator uniknął kary finansowej, ponieważ wyeliminuje skutki swoich praktyk. czytaj więcej

Cyfrowy Polsat Wyniki GK Cyfrowy Polsat w 2017 roku - ponad 1,5 mln klientów multiplay i kolejne akwizycje

Dla Grupy Cyfrowy Polsat to kolejny rok bardzo dobrych wyników operacyjnych i finansowych. Wśród najważniejszych wydarzeń 2017 roku były: dalsza skuteczna realizacja strategii multiplay, wdrożenie zasady Roam like at home (RLAH), nabycie praw sportowych do transmisji Ligi Mistrzów i Ligi Europy UEFA oraz strategiczne akwizycje. Grupa po raz kolejny odnotowała wysoki wzrost liczby usług kontraktowych oraz klientów usług zintegrowanych. Osiągnęła wyniki oglądalności zgodne z długoterminową strategią, zajmując czołową pozycję na rynku nadawców, oraz wzrost przychodów reklamowych i udziałów w rynku reklamy TV. Był to także bardzo dobry rok pod względem wyników finansowych – przychody Grupy przekroczyły 9,8 mld zł, wynik EBITDA osiągnął 3,6 mld zł, a zysk netto – ok. 1 mld zł. Ponadto Cyfrowy Polsat regularnie zmniejszał zadłużenie oraz zanotował wysoki poziom wolnych przepływów pieniężnych – 1,7 mld zł. czytaj więcej

Cyfrowy Polsat WynikiCyfrowego Polsatu po trzecim kwartale 2017 roku

Grupa Cyfrowy Polsat zamknęła III kwartał br. bardzo dobrymi wynikami operacyjnymi w obydwu segmentach, co oznacza, że skutecznie radziła sobie zarówno na rynkach telekomunikacyjnym i płatnej telewizji, jak i nadawców TV. Grupa odnotowała solidne wyniki finansowe, mimo niekorzystnego wpływu regulacji „Roam Like at Home”, oraz wciąż generuje bardzo wysokie wolne przepływy pieniężne. Realizacja konsekwentnej polityki finansowej przyczyniła się do podwyższenia przez agencję Moody’s Investors Service perspektywy ratingu korporacyjnego dla Grupy do pozytywnej. czytaj więcej

Cyfrowy Polsat Wyniki Grupy Cyfrowy Polsat za II kwartał 2017

Grupa Cyfrowy Polsat opublikowała bardzo dobre wyniki operacyjne wszystkich segmentów i rosnące wyniki finansowe za II kwartał br. Wśród najważniejszych wydarzeń ostatnich miesięcy znalazły się: nabycie wyłącznych praw do Ligi Mistrzów UEFA i Ligi Europy UEFA na lata 2018-2021 dla wszystkich kanałów dystrybucji treści oraz wypłata dywidendy w wysokości 205 mln zł. W wyniku konsekwentnej realizacji strategii w II kwartale wzrosły przychody Grupy – do 2,470 mld zł, wynik EBITDA – do 964 mln zł, a także wolne przepływy pieniężne – do poziomu 1,770 mld zł w okresie 12-miesięcznym. czytaj więcej