Archiwalne

UPC Polska wykorzystuje energię odnawialną w celu ograniczenia emisji CO2

10.06.2010


UPC Polska w trosce o środowisko naturalne rozpoczęło instalacje paneli słonecznych w wybranych biurach UPC, w celu obniżenia emisji CO2.

UPC Polska, prowadząc politykę biznesu społecznie zaangażowanego, bierze odpowiedzialność za wpływ, jaki ma na środowisko i podejmuje aktywne działania w kierunku jego ochrony. UPC realizuje program Climate Challenge, którego celem jest ograniczenie emisji dwutlenku węgla i zwiększenie świadomości ekologicznej pracowników.

Panele słoneczne w biurach UPC
UPC Polska rozpoczęło wykorzystywanie paneli słonecznych jako źródła energii odnawialnej. Pierwsze panele słoneczne zainstalowane zostały w Szczecinie, Katowicach i Warszawie. W Szczecinie zamontowano panele o mocy 12,2 kWp , w Katowicach o mocy 8,7 kWp, a w Warszawie o mocy 11,2 kWp. Energia z paneli wykorzystywana jest m.in. do wspomagania klimatyzacji oraz zasilania oświetlenia. W planach jest również wykorzystanie paneli słonecznych przy zasilaczach typu XM2* oraz instalacja turbin wiatrowych. Łączna moc zainstalowanych dotychczas paneli pozwoli UPC na zmniejszenie poziomu emisji CO2 o około 21 ton rocznie. Oszacowanie łącznych oszczędności wynikających z wykorzystania energii odnawialnej będzie możliwe po przeprowadzeniu audytu emisji CO2 za 2010 rok.

Program Climate Challenge zakłada poprawę efektywności energetycznej urządzeń wchodzących w skład sieci telekomunikacyjnej UPC, zmniejszenie zużycia energii w biurach firmy, wykorzystanie odnawialnych źródeł energii oraz zwiększenie zaangażowania pracowników w działania pro-środowiskowe. Działania w ramach projektu rozpoczęły się z końcem 2008 roku. Poprzedził je audyt emisji CO2, który obejmował rok 2007/2008. Jego wyniki pozwoliły na zaplanowanie skutecznych działań, które zmniejszą emisję CO2 produkowanego przez firmę.

Program edukacyjny UPC Zielony Rok wyróżniony w prestiżowych konkursach
Jedną z inicjatyw programu Climate Challenge był Zielony Rok 2009, program edukacji ekologicznej pracowników w zakresie sposobów ograniczania emisji CO2, który koncentrował się na zachęceniu do podejmowania własnych inicjatyw redukcji emisji CO2 w pracy jak i w domu oraz angażowaniu pracowników w działania proekologiczne.

Projekt Zielony Rok otrzymał „Laur odpowiedzialności” w programie promocji standardów społecznej odpowiedzialności w przedsiębiorstwach, prowadzonym przez firmę doradczą Deloitte, Polską Konfederację Pracodawców Prywatnych Lewiatan i NSZZ Solidarność. UPC zostało również partnerem akcji Ministerstwa Środowiska „Praca na czysto” jako firma podejmująca działania proekologiczne. Zielony Rok znalazł się także w raporcie opublikowanym przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki”.

Dzięki programowi Zielony Rok, pracownicy UPC mieli możliwość skorzystania z interaktywnego kalkulatora emisji CO2, który umożliwiał obliczenie indywidualnego współczynnika emisji dwutlenku węgla i zadeklarowanie podjęcia działań w kierunku jej ograniczenia. Ekologiczna kampania edukacyjna obejmowała również spotkania z ekspertami, quizy ekologiczne i specjalne wydawnictwa poświęcone ekologii. Wszyscy pracownicy firmy otrzymywali maile informujące o prostych i efektywnych sposobach ograniczania zużycia energii, w różnych miejscach na terenie biura pojawiały się plakaty i naklejki dotyczące tego tematu. Kampanii towarzyszyło przekonanie, że każde, nawet najmniejsze działanie, ma wpływ na otaczający nas świat. Działania Zielonego Roku przygotowane i realizowane były we współpracy z Fundacją Nasza Ziemia.

* Zasilacze typu XM2 to zasilacze sieciowe służące do zasilania urządzeń w terenie np. wzmacniaczy i odbiorników optycznych. Mają one możliwość współpracy z panelami słonecznymi.

źródło: UPC

News Jakie są zalety terminala płatniczego?

Płacenie za zakupy kartą lub telefonem staje się coraz bardziej powszechne. Jaki terminal płatniczy wybrać? I w jaki sposób można otrzymać go za darmo i jednocześnie w pełni korzystać z jego możliwości? czytaj więcej

Case Study Wymiana trzech central analogowych na jedną centralę IP PBX

3 lokalizacje klienta i w każdej z nich analogowa centrala telefoniczna. Do każdej centrali doprowadzonych po kilka telefonicznych linii analogowych z których korzystało od 50-ciu do 60-ciu użytkowników. Ciągle zajęte linie telefoniczne, brak możliwości dodzwonienia się i brak komunikacji pomiędzy lokalizacjami. Codzienna męczarnia z telefonami dla wszystkich. Taki zastaliśmy obraz telekomunikacji w trzech budynkach klienta. Jak to rozwiązaliśmy? czytaj więcej

UPC Już pół miliona domów i firm w Polsce z modemem Connect Box od UPC

Connect Box pojawił się w ofercie UPC dwa lata temu i od tamtej pory całkowicie zmienił doświadczenie korzystania z Internetu. Modem zyskał uznanie już ponad 500 tys. abonentów spośród ponad milionowej bazy klientów Internetu UPC Polska. To nowoczesne urządzenie, pełniące też funkcję routera, zapewnia szybkie i niezawodne połączenie z Internetem w całym domu. czytaj więcej

UPC UPC Polska kontynuuje inwestycje w budowę sieci światłowodowej pozwalającej na wprowadzenie gigabitowych prędkości dla polskich klientów

Dostęp do gigabitowej sieci przyszłości wsparty innowacyjnymi rozwiązaniami cyfrowymi – modemem Connect Box, systemem Smart WiFi wraz z Boosterami oraz aplikacją Connect App – zapewni klientom jeszcze lepszą jakość internetu w domu i nowe możliwości korzystania z cyfrowej rozrywki i komunikacji od UPC. czytaj więcej