VoIP bez Limitu telefon IP
Giga Year
UPC

UPC Polska kontynuuje inwestycje w budowę sieci światłowodowej pozwalającej na wprowadzenie gigabitowych prędkości dla polskich klientów

14.05.2018
Dostęp do gigabitowej sieci przyszłości wsparty innowacyjnymi rozwiązaniami cyfrowymi – modemem Connect Box, systemem Smart WiFi wraz z Boosterami oraz aplikacją Connect App – zapewni klientom jeszcze lepszą jakość internetu w domu i nowe możliwości korzystania z cyfrowej rozrywki i komunikacji od UPC.

UPC Polska, lider rynku kablowego w Polsce, od lat inwestuje w rozwój sieci światłowodowej. Dziś obejmuje zasięgiem superszybkiego internetu i telewizji cyfrowej ponad 3,3 mln mieszkań. Od wprowadzenia, jako jeden z pierwszych operatorów na polskim rynku internetu światłowodowego, dzięki stałym inwestycjom i dalszemu rozwojowi stosowanej technologii DOCSIS, firma wyznacza rynkowe trendy, podnosząc oferowane prędkości i zapewniając coraz lepszą jakość WiFi w domu.

 

Tylko w ciągu ostatniej dekady prędkość internetu oferowana przez UPC Polska wzrosła ponad siedemnastokrotnie, do 500 Mbps, wprowadzonej na rynek w ubiegłym roku wraz z rebrandingiem oraz nową ofertą Happy Home. Sukcesywnie zwiększana była też średnia prędkość internetu, z której korzysta dziś ponad 1 mln klientów UPC – tylko w ciągu ostatnich 5 lat wzrosła ona trzykrotnie, do 130 Mbps na koniec pierwszego kwartału 2018.

 

Te zmiany to efekt prowadzonych od wielu lat inwestycji w rozwój infrastruktury światłowodowej, odpowiadającej na takie wyzwania przyszłości, jak dynamicznie rosnąca konsumpcja danych internetowych: video i cyfrowej rozrywki, Internetu rzeczy (IoT). Według prognoz firmy Analysys Mason, liczba przesyłanych miesięcznie danych przez klientów szybkich sieci internetowych tylko w regionie CEE wzrośnie dwukrotnie, z obecnych 101 GB do 210 GB miesięcznie w roku 2022. Natomiast liczba urządzeń podłączonych do internetu, jak prognozuje Cisco, wzrośnie do 27 mld w roku 2021 z 17 mld w roku 2016.

 

Zdaniem analityków ADL, stosowana przez Liberty Global i UPC technologia DOCSIS 3.1, obok FTTH i 5G, jest jednym z filarów budowy nowoczesnych sieci światłowodowych, które pozwolą sprostać wyzwaniom przyszłości w zakresie transmisji danych. Implementowana właśnie w Polsce DOCSIS 3.1 oferuje dziś techniczne możliwości przesyłu danych aż do 10 Gbps. Dzięki temu UPC Polska będzie mogło zaoferować w tym roku klientom prędkość 1Gbps. Wraz z nią wprowadzi także innowacyjne rozwiązania, które zapewnią jeszcze lepszą jakość domowego WiFi i korzystania z internetu. Będzie to kolejna wersja modemu Connect Box, z którego obecnie korzysta ponad 430 tys. klientów w Polsce, wsparta systemem Smart WiFi, który automatycznie optymalizuje parametry sieci WiFi, zapewniając jak najlepszą jakość transmisji. Dodatkowym rozwiązaniem są Boostery, które pozwalają na uzyskanie jeszcze lepszego zasięgu sieci WiFi w większych mieszkaniach, a przede wszystkim domach. Uzupełnieniem jest aplikacja Connect App, której wprowadzenie umożliwi łatwiejsze zarządzanie siecią domową WiFi. Wszystkie powyższe rozwiązania są częścią GIGAYear, planu UPC Polska utrzymania pozycji lidera jakości oferowanego internetu i rozwiązań cyfrowych na polskim rynku.

Dzięki nowej ofercie produktów UPC Polska ma wszystko, czego potrzeba, aby być numerem jeden w branży Internetu i rozrywki na polskim rynku. Firma w Polsce będzie drugim, po Niemczech, operatorem z grupy Liberty Global, oferującym w tym roku gigabitowe prędkości i innowacyjne rozwiązania, podnoszące jakość domowego WiFi i przenoszące dostęp do cyfrowej rozrywki na wyższy poziom - powiedział Robert Redeleanu, CEO UPC Polska.

****

Co to jest Smart WiFi?

Jakość połączenia internetowego odgrywa coraz ważniejszą rolę. W gospodarstwach domowych zwiększa się liczba urządzeń podłączonych do Internetu za pośrednictwem WiFi. Aby zapewnić wysoką jakość połączenia wszystkich urządzeniom w domu za pośrednictwem sieci WiFi, UPC Polska wprowadza program „Smart WiFi” – czyli inteligentne zarządzanie domowym WiFi. Składają się na niego następujące funkcje:

  • Inteligentny podział pasma - inteligentne dzielenie pasma między urządzeniami. Urządzenie znajdujące się na skraju zasięgu WiFi, nie wpływa negatywnie na prędkość uzyskiwaną przez pozostałe urządzenia.
  • Sterowanie pasmem - automatycznie przełącza urządzenie z sieci 2,4 GHz na 5 GHz (o ile urządzenie wspiera taką częstotliwość), aby zapewnić najlepszą jakość połączenia.
  • Optymalizacja kanału - automatyczna zmiana kanału WiFi w celu uzyskania najbardziej optymalnego i stabilnego połączenia.
  • Domowy roaming - automatyczne przełączenie urządzenia do innego punktu dostępowego (Access Point'a), jeśli zapewnia lepsze połączenie.

Głównym celem inteligentnej sieci WiFi „Smart WiFi” jest zwiększenie zadowolenia klientów z usługi internetowej UPC.

 

UPC 10 tys. dolarów do wygrania w programie Adaptive Power Challenge, organizowanym przez Liberty Global. Zgłoszenia jeszcze do 29 czerwca

Liberty Global w Adaptive Power Challenge zaprasza do zgłaszania rozwiązań, które odpowiadają na największe wyzwania energetyczne branży kablowej i dostawców usług szerokopasmowych. Program dedykowany jest przedsiębiorstwom, startupom, naukowcom i studentom. Zwycięzcy w dwóch kategoriach otrzymają nagrody z puli 20 tys. dolarów oraz szansę na współpracę biznesową z Liberty Global. Termin zgłoszeń upływa 29 czerwca. czytaj więcej

UPC UPC Polska dołącza do swojej oferty boostery – urządzenia do zwiększania zasięgu WiFi w dużym mieszkaniu i domu

Do portfolio produktów UPC Polska dołączyły WiFi Boosters – urządzenia zapewniające jeszcze lepszy dostęp do sieci internetowej oraz szybkie i niezawodne bezprzewodowe łącze internetowe WiFi na wielu urządzeniach jednocześnie. Boostery dedykowane są zwłaszcza klientom mieszkającym w dużych mieszkaniach i domach jednorodzinnych, w których zasięg WiFi klasycznego modemu bywa niewystarczający z powodu dużej liczby pomieszczeń oraz przeszkód na drodze sygnału (takich jak grube ściany). Urządzenia dostępne są w pakietach UPC z Premium Internetem opartym na światłowodzie do 500 Mb/s oraz cyfrową telewizją. czytaj więcej

UPC Nowa sportowa oferta Happy Home od UPC

Nowa oferta w UPC: każdy z domowników ogląda to, co chce i kiedy chce. czytaj więcej

UPC UPC Biznes startuje z nową ofertą dla firm z segmentu SoHo i odświeża markę

UPC Biznes wprowadza nową identyfikację wizualną oraz kampanię pod hasłem „Otwórz się na sukces”. Pierwszym etapem nowej kampanii jest start oferty dedykowanej firmom sektora Small office/Home office. Znajdują się w niej cztery prędkości internetu, w tym dwie nowe – 200 Mb/s i 400 Mb/s wraz z wysokimi prędkościami wysyłania danych 20 i 40 MB/s, Premium WiFi, bogaty wybór kanałów telewizyjnych, Telefon bez limitu oraz Pakiety Bezpieczeństwa i gwarantowane poziomy świadczenia usług (SLA). Oferta podzielona została na trzy grupy: Start, Smart i Pro. Każda z nich odpowiada różnym potrzebom przedsiębiorców z segmentu SoHo. czytaj więcej

UPC Vintom zwycięzcą jubileuszowej, 5. edycji programu THINK BIG, prowadzonego przez UPC Biznes

Podczas wielkiego finału tegorocznej edycji programu THINK BIG odbywającego się pod hasłem „Let’s Connect to Grow”, jury zdecydowało o przyznaniu nagrody głównej firmie Vintom, czyli twórcy rozwiązania do automatycznego generowania spersonalizowanej komunikacji wideo. Laureat otrzymał 10 tys. euro oraz zaproszenie do współpracy z UPC. Na gali wręczono również Nagrodę Publiczności – 10 tys. euro w głosowaniu gości wygrała firma 4-D, czyli autorzy inteligentnego narzędzia, analizującego zmiany zachodzące w mózgu. Finał THINK BIG stał się także okazją do zaprezentowania nowego logotypu oraz kampanii UPC Biznes pod hasłem „Otwórz się na sukces”. czytaj więcej

UPC Nowa kampania UPC - „więcej niż światłowód” w Happy Home

Z początkiem lutego UPC startuje z nową odsłoną kampanii reklamowej Happy Home promującą internet oparty na światłowodzie, Premium Wi-Fi oraz telewizję najnowszej generacji na wielu urządzeniach jednocześnie i o każdej porze. czytaj więcej

UPC UPC Polska inspiruje dziewczęta do kodowania - nowa odsłona UPC Future Makers – Girls Edition

28 października w Warszawie odbędzie się UPC Future Makers: Girls Edition - warsztaty kodowania, skierowane do kobiet i dziewczynek w wieku 8-13 lat. Tym razem realizatorzy projektu skupiają się na wsparciu dziewcząt w kształtowaniu swojej przyszłości w cyfrowym świecie. czytaj więcej

UPC Tylko co drugie MŚP wierzy w swój sukces – wyniki badania UPC

Tylko połowa przedsiębiorców z sektora MŚP optymistycznie ocenia szanse rozwoju swojej firmy. Wśród barier dla osiągniecia sukcesu wymieniają te, związane z silną konkurencją i aktualną sytuacją na rynku, a także brakiem odpowiednio wykwalifikowanych pracowników – wynika z badania SW Research, przeprowadzonego na zlecenie UPC Biznes. czytaj więcej

UPC Liberty Global, właściciel UPC, zainwestował w Polsce ponad 400 milionów euro w rozwój internetu światłowodowego

Jak wynika z raportu firmy konsultingowej OXERA, inwestycje największego międzynarodowego dostawcy usług telewizyjnych i szerokopasmowego internetu przekładają się na korzyści dla milionów użytkowników, biznesu i polskiej gospodarki. czytaj więcej

UPC UPC wdraża CallPage, autorskie rozwiązanie zwycięzcy 4. edycji Think Big

UPC Polska wprowadza kolejne rozwiązanie mające na celu usprawnienie kontaktu z klientami. Na stronie internetowej dostępny jest już prosty moduł do zamawiania rozmowy z konsultantem UPC. Pracownicy firmy błyskawicznie oddzwaniają do klientów, którzy pozostawili swój numer telefonu na portalu. Narzędzie dostarczył CallPage – zwycięzca 4.edycji Think Big, programu UPC Biznes skierowanego do małych i średnich przedsiębiorstw. czytaj więcej

UPC ‘Business week’ od UPC – nowa oferta bez zobowiązań dla przedsiębiorców

W biznesowych pakietach UPC, klienci otrzymają dostęp do ultraszybkiego światłowodowego internetu o prędkości nawet 600 Mb/s, bez okresu zobowiązania. czytaj więcej

UPC Nowe korzyści w ofercie UPC - nie tylko dla studentów

21 sierpnia ruszyła w UPC oferta dedykowana studentom, choć skorzystać z niej może każdy. Na czas trwania roku akademickiego można zamówić oparty na światłowodach internet nowej generacji od UPC i dodatkowo otrzymać najwyższej jakości wi-fi oraz dostęp do pakietu telewizji cyfrowej. UPC oferuje też w promocji usługę HBO GO oraz Pakiet Bezpieczeństwa. Nowością w ofercie jest superszybki internet o prędkości do 500 Mb/s. czytaj więcej

UPC UPC Polska z odkodowanymi kanałami ELEVEN SPORTS

W dniach 18-28 sierpnia br. abonenci telewizji cyfrowej UPC, którzy na co dzień nie mają dostępu do pakietu ELEVEN SPORTS, będą mogli cieszyć się potężną dawką sportowych emocji od ELEVEN SPORTS. czytaj więcej

UPC Liberty Global ogłosiło wyniki za II kwartał 2017 - Wyniki UPC Polska

Dzięki inwestycjom w zwiększanie atrakcyjności oferty i rozwój szerokopasmowej infrastruktury światłowodowej, na koniec drugiego kwartału liczba cyfrowych usług, z których korzystają klienci UPC Polska wzrosła do 2 957 500 RGU*. czytaj więcej

UPC UPC Polska przyspiesza internet swoim klientom

UPC Polska wyznacza rynkowe trendy przyspieszając ponad 2-krotnie internet swoim klientom. Dzięki temu średnia oferowana prędkość, z jakiej korzysta ponad 1 mln klientów internetu UPC, przekroczy 100 Mb/s, pozwalając na jeszcze swobodniejszy dostęp do cyfrowej rozrywki. To kolejny przykład inwestycji operatora w poprawę jakości i zwiększanie satysfakcji obecnych klientów. Dzięki temu UPC umacnia pozycję lidera cyfrowych usług, dostarczając najwyższą średnią prędkość internetu w Polsce. czytaj więcej

UPC Polsat Boxing Night 7: Nowe Rozdanie w UPC

Gala Polsat Boxing Night 7: Nowe Rozdanie będzie dostępna w UPC Polska. czytaj więcej

UPC Rusza I edycja programu Digital Imagination Challenge organizowanego przez UPC Polska

UPC i Liberty Global, zapraszają do programu na najlepsze innowacje wykorzystujące siłę technologii, aby sprostać wyzwaniom społeczeństwa

• Program Digital Imagination ma na celu wypracowanie cyfrowych rozwiązań dla kluczowych wyzwań społecznych w Polsce
• Od 13 czerwca, przez trzy miesiące, będzie można przystąpić do programu i zgłosić swój autorski projekt
• Zwycięzcy Digital Imagination Challenge otrzymają nagrody pieniężne o łącznej wartości 70 000 zł, mentoring oraz promocję czytaj więcej

UPC Kanały Tenis Premium dostępne w sprzedaży w UPC Polska

Tenis na najwyższym światowym poziomie, rozgrywany w ramach czterech najbardziej prestiżowych turniejów, jest dostępny dla klientów UPC Polska w ramach specjalnego pakietu. czytaj więcej

UPC UPC: „Przyszłość telewizji: czynniki zmian” - czy jesteśmy gotowi na nowe trendy?

Premiera raportu na temat trendów na rynku telewizyjnym, zrealizowanego przez infuture hatalska foresight institute w partnerstwie z UPC Polska

• Telewizję ogląda blisko 92 proc. Polaków, a 65 proc. robi to codziennie, spędzając średnio ponad 4 godziny na dobę przed szklanym ekranem.
• Szybki rozwój technologii wprowadza interakcję pomiędzy użytkownikami a nadawcami treści
• Użytkownicy coraz częściej oglądają treści na urządzeniach mobilnych i korzystają z serwisów OTT i VOD
• Operatorzy wprowadzają usługi umożliwiające oglądanie telewizji w dowolnym miejscu i czasie, np. Replay TV i Horizon GO od UPC Polska czytaj więcej

UPC KSW39: Colloseum w UPC Polska w systemie pay-per-view

Już 27 maja 2017 na Stadionie Narodowym w Warszawie zobaczyć będzie można całą plejadę gwiazd Mieszanych Sztuk Walki. W walce wieczoru odbędzie się pojedynek Mameda Khalidova z mistrzem KSW w kategorii półśredniej, niepokonanym od ponad czterech Borysem Mańkowskim. Tę spektakularną galę MMA będzie można zobaczyć w UPC w systemie pay-per-view. czytaj więcej