Archiwalne

Telefonia Dialog w 2009 - założenia strategii

15.01.2009

Rada Nadzorcza Telefonii Dialog pozytywnie zaopiniowała strategię firmy na lata 2009 – 2015, biznes plan oraz budżet na rok 2009 r. Teraz przedstawione dokumenty będą przedmiotem analizy Walnego Zgromadzenia Akcjonariuszy, które zdecyduje o ich przyjęciu.

Przyjęta strategia opiera się na następujących filarach: modernizacja sieci, pakietyzacja oferty, oferta dla klientów biznesowych oraz selektywne akwizycje. Zakłada na rok 2015 300 tys. klientów telefonii stacjonarnej i 276 tys. klientów szerokopasmowego internetu - na własnej infrastrukturze, 134 tys. klientów telefonii komórkowej i 165 tys. odbiorców IPTV.

Strategia Dialogu przewiduje sukcesywną wymianę sieci operatora na pasywną sieć optyczną (PON), w której do gniazdka każdego abonenta doprowadzone jest odrębne włókno światłowodowe. Dialog już przeprowadził kompleksowe testy PON (jako jedyna firma w Polsce). Sieć światłowodowa została zainstalowana na jednym z osiedli w Lubinie, liczącym pięć tysięcy mieszkańców.

- Dzięki zastosowaniu tej technologii nasi abonenci uzyskają możliwość korzystania z najbardziej zaawansowanych usług – mówi Piotr Mazurkiewicz, prezes zarządu Telefonii Dialog. - Będziemy mogli tworzyć większe pakiety usługowe, na czym skorzystają klienci biznesowi. Stawiamy na zintegrowane usługi Triple Play (internet, telewizja, głos) o doskonałej jakości. Nasi klienci będą mieli m.in. bardzo szybki dostęp do internetu i możliwość odbioru wielu programów cyfrowej TV, również tych w wysokiej rozdzielczości (HDTV), na kilku odbiornikach telewizyjnych jednocześnie.

Dialog jest dziś drugim operatorem w Polsce (po TPSA) pod względem własnej infrastruktury telekomunikacyjnej. Sukcesywnie prowadzone prace nad wymianą tradycyjnej infrastruktury na PON spowodują, że w 2015 roku Dialog będzie operatorem o największych technicznych możliwościach transferu danych i najwyższej jakości.

Rada Nadzorcza pozytywnie zaopiniowała Walnemu Zgromadzeniu także tegoroczny budżet Telefonii Dialog.

Na koniec 2009 r. Dialog chce mieć 330 tysięcy linii dzwoniących na własnej infrastrukturze, 200 tysięcy linii WLR, 159 tysięcy abonentów szerokopasmowego internetu. Operator planuje dynamiczny rozwój IPTV – jednej z tych nowoczesnych usług, która już dziś zyskała uznanie klientów. Dialog oczekuje zwiększenia ich liczby do 15 tysięcy na koniec roku.

źródło: Dialog

News 5 wskazówek, jak stworzyć szybką i zoptymalizowaną stronę internetową

Jeśli chcemy, żeby naszą stronę internetową odwiedzało jak najwięcej użytkowników i żeby łatwo było znaleźć ją w wyszukiwarce, powinniśmy zadbać o to, aby spełniała kryteria wymienione we Wskazówkach dla Webmasterów Google. czytaj więcej

News BHP w pracy informatyka

Długotrwały kontakt z ekranem komputera nie działa korzystnie na narząd wzroku. Wiele osób zapomina o tym, że każde stanowisko pracy wyposażone w sprzęt komputerowy wymaga dostosowania do zasad BHP. Jeśli nie zadba się o ergonomię pracy, to wpłynie to niekorzystnie na jej efektywność i jakość. Nieprzestrzeganie zasad BHP będzie wiązało się z wystąpieniem negatywnych konsekwencji, przede wszystkim w postaci pogorszenia wzroku, dolegliwości bólowych ze strony kręgosłupa. Istotne jest dostosowanie się do norm bezpieczeństwa i higieny pracy. czytaj więcej

News BLIK - co to jest? W jaki sposób działa?

BLIK jest nowoczesnym, polskim standardem mobilnych płatności, który potrafi ułatwić życie wielu milionom ludzi począwszy od roku 2015. Dostarcza przy tym sporo przełomowych rozwiązań, takich jak choćby przelewy na numer telefonu, wypłaty gotówki z bankomatów bez zastosowania karty czy też łatwe oraz szybkie płatności przy wykorzystaniu płatniczych terminali. Spore rozpowszechnienie systemu sprawia, iż skorzystać z niego może w praktyce każdy z klientów instytucji mających uniwersalny profil. Cały czas dołączają do niego także następne banki. czytaj więcej

News Co to jest SEO?

SEO staje się coraz popularniejszą strategią marketingu internetowego. Znajduje zastosowanie zarówno w przypadku klasycznych stron firmowych, blogów, jak i sklepów e-commerce. Czym w praktyce jest ta strategia i jak wygląda jej wdrożenie? czytaj więcej