Huawei

210 milionów użytkowników usług chmury Huawei w 2016 roku

12.04.2017
12 kwietnia 2017 r. w Shenzhen odbyła się 14. edycja Huawei Global Analyst Conference. Udział w konferencji wzięło ponad 500 analityków i przedstawicieli mediów z całego świata. Podczas wydarzenia uczestnicy otrzymali informacje na temat aktualnych wyników oraz działalności Huawei B.G. w 2016 roku. Podczas konferencji przedstawiono również postęp prac nad ekosystemem, który ma stanowić podstawę dla usług w chmurze dla konsumentów - Huawei Consumer Cloud Services. Oprócz tego uczestnicy dowiedzieli się więcej na temat strategii
w związku ze zbliżającą się erą „+intelligence”.

Usługi w chmurze dla konsumentów (Huawei Consumer Cloud Services) skupiają się na dostarczeniu rozwiązań dla użytkowników indywidualnych. Wszystko to, aby zwiększyć lojalność konsumentów oraz zbudować zrównoważony ekosystem dla urządzeń Huawei. Jak twierdzi Jervis Su, prezes departamentu Huawei B.G., odpowiedzialnego za usługi w chmurze dla konsumentów, liczba użytkowników korzystających z chmury Huawei w 2016 roku osiągnęła 210 milionów z ponad 200 różnych krajów i regionów świata.

Siedem najważniejszych usług w chmurze

Chmura Huawei, skierowana do konsumentów, ma za zadanie zapewnić użytkownikowi szereg bezpiecznych i kompleksowych usług. Jest to możliwe dzięki współpracy między urządzeniem a chmurą obliczeniową oraz przyjęciu, wyróżniającej Huawei technologii opartej na sieci internetowej. Usługi, które dostępne są już w tej chwili to: Huawei Theme Store, Magazine Unlock, HiCloud, SkyTone, Huawei Pay, HiApp oraz Huawei Videos. Wiele z nich w krótkim czasie zajęło czołową pozycję w branży pod względem użyteczności oraz zasięgu.

Huawei Theme Store, czyli aplikacja, umożliwiająca ściąganie dodatkowych motywów graficznych na smartfon lub tablet, jest teraz dostępna w ponad 200 krajach i regionach świata. W 2016 r. korzystało z niej ponad 130 milionów użytkowników na świecie, a liczba pobrań sięgnęła 390 milionów. Stworzono również lokalne wersje serwisu.

Huawei Magazine Unlock, to pierwsza usługa tego rodzaju, dająca możliwość automatycznej zmiany grafiki ekranu blokowania. Pod względem liczby użytkowników korzystających z niej codziennie zajęła ona pierwsze miejsce na świecie. Usługa generuje około 2 miliardów odsłon dziennie, a liczba użytkowników, którzy korzystają z niej każdego dnia sięga 50 milionów.

Aplikacja HiCloud łączy się z ponad 110 milionami telefonów Huawei na całym świecie, zapewniając użytkownikom synchronizację i przechowywanie danych osobowych oraz wygodnie zarządzanie nimi. Codziennie do chmury użytkownicy dodają ponad 41 milionów zdjęć oraz 20 milionów nowych kontaktów. Łącznie stanowią one 316 petabajtów danych, przechowywanych w chmurze.

Usługa SkyTone jest dostępna u 50 operatorów w 80 krajach i regionach, zapewniając dostęp do Internetu bez konieczności posiadania karty SIM. Z tej możliwości korzysta 6 milionów telefonów Huawei.

W zakresie płatności mobilnych Huawei Pay jako pierwsza w branży oferuje klientom 39 banków wykonywanie szybkich płatności, a także pozwala użytkownikom w sześciu chińskich miastach wykorzystywać telefon jako kartę miejską.

HiApp to jeden z trzech wiodących sklepów z aplikacjami na świecie. Obsługuje on użytkowników w ponad 95 krajach i regionach świata, m. in. w Azji, Europie, na Bliskim Wschodzie i w Ameryce Łacińskiej. W 2016 r. zanotowano 45 miliardów pobrań aplikacji ze sklepu.

Huawei Videos to zachwycając usługa wideo bez reklam. Dzięki zastosowanej w niej technologii WiseVideo użytkownicy mogą cieszyć się bardziej realistycznymi i płynnie odtwarzanymi filmami. Biblioteka Huawei Videos obejmuje ponad 35 tysięcy godzin wysokiej jakości nagrań wideo. Co istotne, znajdują się w niej jedynie treści o wysokich ocenach na serwisach IMDB lub Douban.

Globalne usługi i kompletny ekosystem

Usługi w chmurze Huawei umożliwiają programistom obsługę użytkowników w każdym miejscu na świecie. Celem jest budowa otwartego i kompletnego systemu, który będzie przydatny dla wszystkich. Do końca 2016 r. zarejestrowanych było ponad 220 tysięcy programistów, czyli 70% więcej niż w poprzednim roku. Partnerzy Huawei wygenerowali ponad 400 milionów dolarów przychodów, podczas gdy łączny przychód programistów tworzących motywy wzrósł o 251%, zaś w przypadku twórców gier – o  200%.

Za chmurą Huawei stoją trzy główne centra regionalne oraz 15 centrów danych na świecie. To dzięki nim usługi są dostępne w ponad 200 krajach i regionach świata. Chmura Huawei posiada odpowiednie certyfikaty w zakresie bezpieczeństwa i zarządzania prywatnymi danymi w wielu krajach i regionach świata.

W 2017 r. Huawei dalej będzie rozwijał tworzenie aplikacji w chmurze. Dzięki współpracy z partnerami możliwe jest zapewnienie użytkownikom szeregu bezpiecznych, cyfrowych usług o wysokiej jakości. Ponadto, celem będzie również dążenie do pełnego wykorzystania zdolności chmury oraz zajęcie pozycji lidera w branży.

Huawei HUAWEI buduje przyjazny ekosystem dla przedsiębiorstw w zakresie cyfrowej transformacji

HUAWEI wspiera firmy z różnych branż na drodze do cyfrowej transformacji, tworząc środowisko, które przyniesie wszystkim wzajemne korzyści. Jednym z większych wyzwań, z którymi mierzą się współcześnie przedsiębiorstwa, jest zarządzanie danymi w erze cyfrowej. Rozwiązania umożliwiające stworzenie jednej zintegrowanej infrastruktury, w tym nowości, takie jak macierz OceanStor Dorado V3, zostały zaprezentowane w ramach europejskiej trasy HUAWEI Demo Truck odbywającej się pod hasłem Open ROADS to a Better Connected World. czytaj więcej

Huawei Huawei P10 w kolorze roku 2017 według Pantone już w sprzedaży

W lutym, podczas barcelońskich targów MWC miała miejsce premiera Huawei P10. Podczas wydarzenia zaprezentowano smartfona w wielu kolorach, w tym
w Greenery – kolorze 2017 roku według Instytutu Pantone. Huawei P10, w najmodniejszym kolorze sezonu, jest już dostępny w sprzedaży. czytaj więcej

Huawei Huawei na liście najbardziej wartościowych marek 2017 roku przygotowanej przez Forbes

Magazyn Forbes opublikował w ostatnim czasie listę najcenniejszych marek świata w 2017 roku. Huawei uplasował się na 88. miejscu, osiągając wartość 7,3 miliarda dolarów, co daje wzrost o 9%
w ujęciu rok do roku. Jest to jedyna chińska marka, uwzględniona w zestawieniu. czytaj więcej

Huawei Cyfrowa transformacja motywem przewodnim HUAWEI eco-CONNECT CEE & NORDIC 2017 w Pradze

Ponad 100 reprezentantów branży ICT z regionu Europy Środkowo-Wschodniej i Skandynawii zebrało się w Pradze, aby wziąć udział w konferencji HUAWEI eco-CONNECT CEE & NORDIC 2017. Odbywające w dniach 30-31 maja spotkanie pod hasłem Leading New ICT, The Road to Digital Transformation to międzynarodowa platforma wymiany doświadczeń, trendów oraz najlepszych praktyk w zakresie cyfrowej transformacji zainicjowana przez HUAWEI. czytaj więcej

Huawei Ostatnie chwile do zgłoszenia się do IV edycji konkursu „Seeds for the Future Polska”

Już tylko dwa dni mają studenci uczelni technicznych na zgłoszenie do programu Seeds for the Future. Na zwycięzców międzynarodowego konkursu czekają warsztaty technologiczne w siedzibie HUAWEI w Shenzhen oraz staż w instytucie badawczym NASK. czytaj więcej

Huawei Huawei P9 lite 2017 - Smartfonowy hit 2016 roku powrócił w nowej odsłonie

Technologia mobilna rozwija się w zawrotnym tempie. Jeszcze kilka lat temu modele ze średniej półki nie mogły być porównywane z funkcjonalnością flagowych smartfonów. Dziś telefon za nieco ponad tysiąc złotych wiele funkcji współdzieli ze swoim droższym odpowiednikiem. Takim urządzeniem jest Huawei P9 lite 2017, czyli odświeżona wersja znakomicie przyjętego w 2016 roku Huawei P9 lite. czytaj więcej

Huawei Huawei odkrywa drogę do cyfrowej transformacji podczas HUAWEI eco – CONNECT CEE & Nordic 2017

HUAWEI, jako wiodący dostawca rozwiązań technologii informacyjno-komunikacyjnych konsekwentnie buduje otwarty ekosystem wspierający rozwój społeczeństwa przyszłości. Podczas konferencji HUAWEI eco – CONNECT CEE & NORDIC 2017, która odbędzie się w dniach 30-31 maja w Pałacu Žofín w Pradze, firma połączy siły z globalnymi partnerami, aby wspólnie odkryć drogę do cyfrowej transformacji. czytaj więcej

Huawei Huawei prezentuje nową stylową serię MateBooków

Huawei przedstawił dzisiaj trzy nowe MateBooki, poszerzając swoje portfolio urządzeń mobilnych. Huawei MateBook X, Huawei MateBook E oraz Huawei MateBook D na nowo definiują pojęcie mobilności komputerów osobistych. Nowa seria urządzeń jest kontynuacją osiągnięć Huawei we wprowadzaniu na rynek produktów klasy premium. Wśród zaprezentowanych urządzeń znajduje się nie tylko innowacyjny laptop 2 w 1, ale też pierwsze komputery osobiste marki Huawei. Najnowsza seria MateBooków pojawi się na rynku już latem 2017 roku. czytaj więcej

Huawei Ruszyła przedsprzedaż Huawei Watch 2 z bezprzewodowymi słuchawkami Huawei Sport w prezencie

W przedsprzedaży pojawił się Huawei Watch 2 - nowa odsłona inteligentnego zegarka Huawei z zaawansowanymi funkcjami sportowymi. Nic tak nie uprzyjemnia treningu jak ulubiona muzyka, dlatego w zestawie przedsprzedażowym znajdą się bezprzewodowe słuchawki Huawei Sport, dzięki którym każda nuta zabrzmi głęboko i czysto. czytaj więcej

Huawei Jak Polacy korzystają z tabletów - Badania na zlecenie Huawei Polska

Huawei sprawdził, w jakich okolicznościach i w jaki sposób Polacy korzystają z tabletów. Jak wynika z badań przeprowadzonych przez SW Research, tablet to świetny pomysł na zapewnienie rozrywki całej rodzinie. Wśród nowych urządzeń Huawei każdy znajdzie coś dla siebie. Od stylowego i idealnego do odtwarzania multimediów modelu MediaPad M3 lite do przystosowanych dla rodziny tabletów z linii T3. czytaj więcej

Huawei HUAWEI buduje przyjazny ekosystem dla przedsiębiorstw w zakresie cyfrowej transformacji

HUAWEI wspiera firmy z różnych branż na drodze do cyfrowej transformacji, tworząc środowisko, które przyniesie wszystkim wzajemne korzyści. Jednym z większych wyzwań, z którymi mierzą się współcześnie przedsiębiorstwa, jest zarządzanie danymi w erze cyfrowej. Rozwiązania umożliwiające stworzenie jednej zintegrowanej infrastruktury, w tym nowości, takie jak macierz OceanStor Dorado V3, zostały zaprezentowane w ramach europejskiej trasy HUAWEI Demo Truck odbywającej się pod hasłem Open ROADS to a Better Connected World. czytaj więcej

Huawei Huawei P10 w kolorze roku 2017 według Pantone już w sprzedaży

W lutym, podczas barcelońskich targów MWC miała miejsce premiera Huawei P10. Podczas wydarzenia zaprezentowano smartfona w wielu kolorach, w tym
w Greenery – kolorze 2017 roku według Instytutu Pantone. Huawei P10, w najmodniejszym kolorze sezonu, jest już dostępny w sprzedaży. czytaj więcej

Huawei Huawei na liście najbardziej wartościowych marek 2017 roku przygotowanej przez Forbes

Magazyn Forbes opublikował w ostatnim czasie listę najcenniejszych marek świata w 2017 roku. Huawei uplasował się na 88. miejscu, osiągając wartość 7,3 miliarda dolarów, co daje wzrost o 9%
w ujęciu rok do roku. Jest to jedyna chińska marka, uwzględniona w zestawieniu. czytaj więcej

Huawei Cyfrowa transformacja motywem przewodnim HUAWEI eco-CONNECT CEE & NORDIC 2017 w Pradze

Ponad 100 reprezentantów branży ICT z regionu Europy Środkowo-Wschodniej i Skandynawii zebrało się w Pradze, aby wziąć udział w konferencji HUAWEI eco-CONNECT CEE & NORDIC 2017. Odbywające w dniach 30-31 maja spotkanie pod hasłem Leading New ICT, The Road to Digital Transformation to międzynarodowa platforma wymiany doświadczeń, trendów oraz najlepszych praktyk w zakresie cyfrowej transformacji zainicjowana przez HUAWEI. czytaj więcej

Huawei Ostatnie chwile do zgłoszenia się do IV edycji konkursu „Seeds for the Future Polska”

Już tylko dwa dni mają studenci uczelni technicznych na zgłoszenie do programu Seeds for the Future. Na zwycięzców międzynarodowego konkursu czekają warsztaty technologiczne w siedzibie HUAWEI w Shenzhen oraz staż w instytucie badawczym NASK. czytaj więcej

Huawei Huawei P9 lite 2017 - Smartfonowy hit 2016 roku powrócił w nowej odsłonie

Technologia mobilna rozwija się w zawrotnym tempie. Jeszcze kilka lat temu modele ze średniej półki nie mogły być porównywane z funkcjonalnością flagowych smartfonów. Dziś telefon za nieco ponad tysiąc złotych wiele funkcji współdzieli ze swoim droższym odpowiednikiem. Takim urządzeniem jest Huawei P9 lite 2017, czyli odświeżona wersja znakomicie przyjętego w 2016 roku Huawei P9 lite. czytaj więcej

Huawei Huawei odkrywa drogę do cyfrowej transformacji podczas HUAWEI eco – CONNECT CEE & Nordic 2017

HUAWEI, jako wiodący dostawca rozwiązań technologii informacyjno-komunikacyjnych konsekwentnie buduje otwarty ekosystem wspierający rozwój społeczeństwa przyszłości. Podczas konferencji HUAWEI eco – CONNECT CEE & NORDIC 2017, która odbędzie się w dniach 30-31 maja w Pałacu Žofín w Pradze, firma połączy siły z globalnymi partnerami, aby wspólnie odkryć drogę do cyfrowej transformacji. czytaj więcej

Huawei Huawei prezentuje nową stylową serię MateBooków

Huawei przedstawił dzisiaj trzy nowe MateBooki, poszerzając swoje portfolio urządzeń mobilnych. Huawei MateBook X, Huawei MateBook E oraz Huawei MateBook D na nowo definiują pojęcie mobilności komputerów osobistych. Nowa seria urządzeń jest kontynuacją osiągnięć Huawei we wprowadzaniu na rynek produktów klasy premium. Wśród zaprezentowanych urządzeń znajduje się nie tylko innowacyjny laptop 2 w 1, ale też pierwsze komputery osobiste marki Huawei. Najnowsza seria MateBooków pojawi się na rynku już latem 2017 roku. czytaj więcej

Huawei Ruszyła przedsprzedaż Huawei Watch 2 z bezprzewodowymi słuchawkami Huawei Sport w prezencie

W przedsprzedaży pojawił się Huawei Watch 2 - nowa odsłona inteligentnego zegarka Huawei z zaawansowanymi funkcjami sportowymi. Nic tak nie uprzyjemnia treningu jak ulubiona muzyka, dlatego w zestawie przedsprzedażowym znajdą się bezprzewodowe słuchawki Huawei Sport, dzięki którym każda nuta zabrzmi głęboko i czysto. czytaj więcej

Huawei Jak Polacy korzystają z tabletów - Badania na zlecenie Huawei Polska

Huawei sprawdził, w jakich okolicznościach i w jaki sposób Polacy korzystają z tabletów. Jak wynika z badań przeprowadzonych przez SW Research, tablet to świetny pomysł na zapewnienie rozrywki całej rodzinie. Wśród nowych urządzeń Huawei każdy znajdzie coś dla siebie. Od stylowego i idealnego do odtwarzania multimediów modelu MediaPad M3 lite do przystosowanych dla rodziny tabletów z linii T3. czytaj więcej

Huawei Wyniki finansowe Huawei – 92,5 mld USD przychodu za 2017 rok

Firma Huawei opublikowała wyniki finansowe za 2017 rok. Całkowite roczne przychody spółki wyniosły 603,6 mld juanów chińskich (CNY), czyli 92,5 mld USD*. Oznacza to wzrost o 15,7% w porównaniu do 2016. Zysk netto firmy wyniósł natomiast 47,5 mld CNY (7,3 mld USD), co stanowi 28,1% wzrost r/r. Ponadto, w minionym okresie inwestycje Huawei w badania i rozwój wyniosły 89,7 mld CNY (13,8 mld USD). Jest to o 17,4% więcej w porównaniu z poprzednim rokiem. Łączne nakłady firmy na ten obszar w ciągu ostatniej dekady przekroczyły 394 mld CNY (60,4 mld USD). czytaj więcej

Huawei Premiera Huawei P20 Pro i Huawei P20 - fotografia mobilna wspomagana sztuczną inteligencją

Podczas wyjątkowej premiery, która odbyła się dziś w Grand Palais, Huawei zaprezentował najbardziej wyczekiwane smartfony: Huawei P20 i Huawei P20 Pro. Huawei P20 Pro wyposażony jest w pierwszy na świecie aparat z trzema obiektywami, stworzony we współpracy z Leica. W obu urządzeniach zastosowano niespotykane dotąd rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji, dzięki którym uzyskano zupełnie nowe, zapierające dech w piersiach możliwości fotograficzne. czytaj więcej

Huawei Wyniki finansowe HUAWEI – 75,1 mld USD przychodu za 2016 rok

HUAWEI opublikował wyniki finansowe za 2016 rok. Według nich, grupy biznesowe koncernu – Carrier, Enterprise oraz Consumer – odnotowały znaczny wzrost w stosunku do minionego okresu. Roczne przychody firmy wyniosły 75,1 mld dolarów amerykańskich (USD), czyli 521,6 mld juanów chińskich (CNY). Oznacza to wzrost o 32% w porównaniu z 2015 rokiem. Zysk netto wyniósł natomiast 5,3 mld USD (37,1 mld CNY), co stanowi wzrost o 0,4%. Należy też zaznaczyć, że w ub. r. Huawei kontynuował swoją politykę inwestycyjną w obszarze badań i rozwoju, w której nakłady finansowe osiągnęły poziom 11 mld USD (76,4 mld CNY). czytaj więcej

Huawei Huawei Consumer Business Group przewiduje silny wzrost wyników za 2016

Huawei Consumer Business Group publikuje oczekiwane wyniki za 2016 rok. Przewiduje przychody ze sprzedaży na poziomie 178 miliardów RMB oraz 42 proc. wzrost w porównaniu do ubiegłego roku. Huawei informuje również, że w ciągu ostatnich pięciu lat osiągnął stabilny wzrost. Dostawy smartfonów wyniosły 139 milionów urządzeń, czyli wzrosły o 29 proc. w stosunku do ubiegłego roku. Według danych IDC, globalnie wzrost udziałów na rynku smartfonów wyniósł tylko 0.6 proc, oznacza to, że Huawei zanotował rekordowy wynik. czytaj więcej