Wyniki finansowe Huawei – 92,5 mld USD przychodu za 2017 rok
Huawei

Wyniki finansowe Huawei – 92,5 mld USD przychodu za 2017 rok

03.04.2018
Firma Huawei opublikowała wyniki finansowe za 2017 rok. Całkowite roczne przychody spółki wyniosły 603,6 mld juanów chińskich (CNY), czyli 92,5 mld USD*. Oznacza to wzrost o 15,7% w porównaniu do 2016. Zysk netto firmy wyniósł natomiast 47,5 mld CNY (7,3 mld USD), co stanowi 28,1% wzrost r/r. Ponadto, w minionym okresie inwestycje Huawei w badania i rozwój wyniosły 89,7 mld CNY (13,8 mld USD). Jest to o 17,4% więcej w porównaniu z poprzednim rokiem. Łączne nakłady firmy na ten obszar w ciągu ostatniej dekady przekroczyły 394 mld CNY (60,4 mld USD).

Jesteśmy w trakcie nowej podróży. Szanse i wyzwania pojawiają się szybciej niż kiedykolwiek wcześniej, a innowacyjność jest jedynym sposobem, aby utrzymać się w czołówce. W ciągu najbliższych 10 lat Huawei będzie nadal zwiększać inwestycje w badania i rozwój, przeznaczając na ten cel co roku ponad 10 miliardów dolarów. Będziemy też aktywnie dążyć do otwartej współpracy, zatrudniać i rozwijać najbardziej utalentowanych pracowników oraz zwiększać wysiłki w zakresie innowacyjnych odkryć. Chcemy również w jeszcze większym stopniu umożliwić wszystkim gałęziom przemysłu przejście transformacji cyfrowej – mówi Ken Hu, dyrektor generalny Huawei.

W 2017 roku grupa biznesowa Huawei Carrier osiągnęła przychody w wysokości 297,8 mld CNY (45,7 mld USD), co stanowi wzrost o 2,5% r/r. Koncentrowała się ona na pomocy globalnym operatorom w zmaksymalizowaniu potencjału ich istniejących aktywów sieciowych i wykorzystaniu nowych możliwości na rynku wideo, Internetu rzeczy i chmury obliczeniowej.

Z kolei grupa biznesowa Huawei Enterprise wprowadziła liczne innowacje w zakresie Big Data, centrów danych, sieci rozległych, a także cloud computingu, Internetu rzeczy oraz innych dziedzin. Doprowadziła ona także do szerokiego zastosowania swoich produktów i rozwiązań na rynkach wertykalnych. W 2017 roku ten obszar działalności biznesowej wygenerował 54,9 mld CNY (8,4 mld USD) rocznego przychodu Huawei, co oznacza wzrost o 35,1% w porównaniu z 2016.

W działalności konsumenckiej firmy, marki Huawei i Honor rozwijały się w szybkim tempie, prowadząc do dynamicznego wzrostu na swoich rynkach. W 2017 roku Huawei dostarczyło łącznie 153 miliony smartfonów (w tym Honor). Przychody firmy w tym segmencie wyniosły 237,2 mld CNY (36,4 mld USD), co stanowi 31,9% wzrost w stosunku do roku poprzedniego.

W perspektywie 2018 roku nowe technologie, takie jak Internet of Things, cloud computing, sztuczna inteligencja i 5G wkrótce staną się rozwiązaniami na ogromną skalę. Huawei pozostanie w czołówce innowatorów technologicznych oraz inicjatorów transformacji cyfrowej przedsiębiorstw. Zwrócimy też szczególną uwagę na wyzwania, przed którymi stają nasi klienci w tym procesie, aby pomóc im je przezwyciężyć, a przez to przyczynić się do ich dalszego rozwoju biznesowego. Chcemy także zapewnić dostęp do technologii cyfrowych klientom indywidualnym oraz biznesowym w celu stworzenia w pełni połączonego, inteligentnego świata – dodaje dyrektor generalny Huawei.

W 2017 roku Huawei utworzył również „Cloud Business Unit”, w ramach którego uruchomiono m.in. 99 usług w chmurze. Firma zaprezentowała także platformę Enterprise Intelligence (EI) i nawiązała współpracę z ponad 2000 partnerów świadczących usługi w chmurze.

Wyniki finansowe Huawei za 2017 rok zostały poddane niezależnemu audytowi sporządzonemu przez KPMG. Z pełną treścią dokumentu można zapoznać się na stronie: www.huawei.com/en/about-huawei/annual-report/2017

-----

* Wszystkie dane liczbowe CNY w wynikach finansowych zostały przeliczone na USD wg kursu zamknięcia na dzień 31 grudnia 2017 r.: 1,00 USD = 6,5222 CNY. Wskaźniki wzrostu obliczono na podstawie danych liczbowych CNY.

UPC Już pół miliona domów i firm w Polsce z modemem Connect Box od UPC

Connect Box pojawił się w ofercie UPC dwa lata temu i od tamtej pory całkowicie zmienił doświadczenie korzystania z Internetu. Modem zyskał uznanie już ponad 500 tys. abonentów spośród ponad milionowej bazy klientów Internetu UPC Polska. To nowoczesne urządzenie, pełniące też funkcję routera, zapewnia szybkie i niezawodne połączenie z Internetem w całym domu. czytaj więcej

Huawei Europejski Urząd Patentowy: Huawei z rekordową liczbą patentów zgłoszonych w 2017

Europejski Urząd Patentowy (EPO) opublikował  sprawozdanie za 2017 rok. Wynika z niego, że w ciągu minionych dwunastu miesięcy zgłoszono w Europie prawie 166 000 patentów. Stanowi to wzrost o prawie 4%, który jest najwyższy w całej historii tego Urzędu. Huawei w minionym roku zgłosił 2398 patentów, stając się tym samym pierwszą chińską firmą, która znalazła się na szczycie zestawienia EPO.

czytaj więcej

Cyfrowy Polsat Wyniki GK Cyfrowy Polsat w 2017 roku - ponad 1,5 mln klientów multiplay i kolejne akwizycje

Dla Grupy Cyfrowy Polsat to kolejny rok bardzo dobrych wyników operacyjnych i finansowych. Wśród najważniejszych wydarzeń 2017 roku były: dalsza skuteczna realizacja strategii multiplay, wdrożenie zasady Roam like at home (RLAH), nabycie praw sportowych do transmisji Ligi Mistrzów i Ligi Europy UEFA oraz strategiczne akwizycje. Grupa po raz kolejny odnotowała wysoki wzrost liczby usług kontraktowych oraz klientów usług zintegrowanych. Osiągnęła wyniki oglądalności zgodne z długoterminową strategią, zajmując czołową pozycję na rynku nadawców, oraz wzrost przychodów reklamowych i udziałów w rynku reklamy TV. Był to także bardzo dobry rok pod względem wyników finansowych – przychody Grupy przekroczyły 9,8 mld zł, wynik EBITDA osiągnął 3,6 mld zł, a zysk netto – ok. 1 mld zł. Ponadto Cyfrowy Polsat regularnie zmniejszał zadłużenie oraz zanotował wysoki poziom wolnych przepływów pieniężnych – 1,7 mld zł. czytaj więcej

Huawei Wyniki finansowe HUAWEI – 75,1 mld USD przychodu za 2016 rok

HUAWEI opublikował wyniki finansowe za 2016 rok. Według nich, grupy biznesowe koncernu – Carrier, Enterprise oraz Consumer – odnotowały znaczny wzrost w stosunku do minionego okresu. Roczne przychody firmy wyniosły 75,1 mld dolarów amerykańskich (USD), czyli 521,6 mld juanów chińskich (CNY). Oznacza to wzrost o 32% w porównaniu z 2015 rokiem. Zysk netto wyniósł natomiast 5,3 mld USD (37,1 mld CNY), co stanowi wzrost o 0,4%. Należy też zaznaczyć, że w ub. r. Huawei kontynuował swoją politykę inwestycyjną w obszarze badań i rozwoju, w której nakłady finansowe osiągnęły poziom 11 mld USD (76,4 mld CNY). czytaj więcej