Wirtualna Centrala - wszystkie oddziały firmy w jednym systemie
Cyfrowa transformacja motywem przewodnim HUAWEI eco-CONNECT CEE & NORDIC 2017 w Pradze
Huawei

Cyfrowa transformacja motywem przewodnim HUAWEI eco-CONNECT CEE & NORDIC 2017 w Pradze

01.06.2017
Ponad 100 reprezentantów branży ICT z regionu Europy Środkowo-Wschodniej i Skandynawii zebrało się w Pradze, aby wziąć udział w konferencji HUAWEI eco-CONNECT CEE & NORDIC 2017. Odbywające w dniach 30-31 maja spotkanie pod hasłem Leading New ICT, The Road to Digital Transformation to międzynarodowa platforma wymiany doświadczeń, trendów oraz najlepszych praktyk w zakresie cyfrowej transformacji zainicjowana przez HUAWEI.

– Działania Huawei ukierunkowane są na rozwój oraz wsparcie cyfrowej transformacji. Chcemy być najlepszym partnerem w tym obszarze, dlatego stosujemy strategię „Platforma + Ekosystem”. Uwzględnia ona tak kluczowe elementy, jak zrównoważony i wzajemny rozwój, inwestycje we współpracę branżową i komercyjną, gdzie wszystkie strony odnoszą korzyści, a także budowę społeczności rozwiązań open source oraz platform programistycznych. Tak szeroko zakrojona współpraca z naszymi partnerami już teraz pozwala klientom Huawei osiągać sukcesy w dziedzinie cyfrowej transformacji, które skutecznie przyczyniają się do optymalizacji kosztów i podniesienia efektywności – powiedział w wystąpieniu Tian Hua, wiceprezes Huawei CEE&Nordic Enterprise Business Group.

Podczas konferencji w Pradze Huawei nawiązał także nowe relacje biznesowe. Firma podpisała m.in. porozumienie o współpracy z grupą Teamnet, rumuńskim dostawcą specjalizującym się w integracji systemów. Połączenie oprogramowania Teamnet ze sprzętem Huawei umożliwi otwarcie obu firm na nowe kierunki w poszukiwaniu rozwiązań oraz wzajemne wsparcie w obszarze R&D. Pozwoli to zwiększyć zdolności każdego z podmiotów do podejmowania nowatorskich działań biznesowych.

Huawei podpisał także umowę dotyczącą strategicznego partnerstwa w zakresie wykorzystywania technologii chmur obliczeniowych z największą spółką telekomunikacyjną w Bułgarii – Vivacom. Obie firmy będą działać na rzecz rozwoju tego rozwiązania w celu poprawy efektywności bułgarskich przedsiębiorstw. Współpraca ma także na celu wsparcie Bułgarii w dążeniu do uzyskania pozycji europejskiego lidera w dziedzinie technologii informatycznych podczas jej prezydencji w Radzie Unii Europejskiej w 2018 r. Ważnym aspektem jest również wzmocnienie innowacyjności kraju w zakresie rozwoju projektu e-państwa, który ma służyć jako pilotażowy wzór dla unijnej inicjatywy wdrażania tego typu rozwiązań.  

Firma przystąpiła także do czterostronnej umowy z podmiotami z Czech – przedstawicielami lokalnych władz Pragi, spółki odpowiedzialnej za tamtejszy transport miejski, a także Politechniki Czeskiej. Podpisana umowa dotyczy pracy nad projektem „Smart Cargo”, który ma zapewnić inteligentną i bardziej obsługę dużych galerii handlowych, małych i średnich supermarketów oraz innych podobnych obiektów miejskich w zakresie miejskiego transportu towarów i odpadów. W najbliższym czasie wszystkie strony umowy mają przystąpić do wspólnej pracy nad zaprojektowaniem i wdrożeniem tego przedsięwzięcia.

W trakcie HUAWEI eco-CONNECT 2017, firma zaprezentowała także swoje nowe produkty. Wśród nich był m.in. serwer wysokiej gęstości FusionServer X6000, macierz OceanStor Dorado V3 typu all-flash, a także przełącznik dla centrów danych o dużej pamięci podręcznej CloudEngine 6870 oraz seria rozwiązań pozwalających chronić przedsiębiorstwa przed atakami DDoS – AntiDDoS1600. Wszystkie te produkty gwarantują o wiele lepsze wsparcie dla firm, które chcą budować wspólną platformę działającą na rzecz cyfrowej transformacji.

Dodatkowo podczas wydarzenia zademonstrowano rezultaty innowacyjnych działań Huawei dla różnych branż i gałęzi przemysłu. Znalazły się wśród nich rozwiązania m.in. na rzecz wykorzystania inteligentnych technologii w miastach (Huawei Smart City Solution). Proponowane przez firmę rozwiązanie Inteligentnego Centrum Operacyjnego pozwala stworzyć kompleksową i zintegrowaną platformę operacyjną obejmującą wszystkie istotne aspekty zarządzania miastem. Centrum umożliwia zarówno wizualizację prowadzonych operacji, jak i koordynację oraz synchronizację działań w sytuacjach wyjątkowych, a także wsparcie w podejmowaniu kluczowych decyzji dla infrastruktury miejskiej. Technologia ta obejmuje serię rozwiązań Huawei, przeznaczonych dla miast, opartych na koncepcji Internetu rzeczy (IoT). Obszar wystawowy HUAWEI eco-CONNECT zawierał także osobną przestrzeń, w której prezentowane były rozwiązania i produkty powstałe we współpracy Huawei z firmami takimi jak Accenture oraz innymi wiodącymi partnerami z różnych branż.

W trakcie wydarzenia została przypomniana także naczelna zasada firmy, aby tworzone rozwiązania ICT nie stanowiły obciążenia dla środowiska naturalnego i dążyły do budowy zrównoważonego ekosystemu. Huawei deklarował również, że jest otwarty na współpracę z partnerami reprezentującymi zarówno świat biznesu i przemysłu, jak i społecznościami skupionymi wokół otwartego oprogramowania oraz platform rozwojowych. Wszystko to ma prowadzić do tworzenia i utrzymania otwartego środowiska opartego na współpracy i obopólnych korzyściach.

Huawei Huawei wprowadza na rynek nowy ultrabook z serii Huawei MateBook D

Ekran Full HD o przekątnej 15.6” oraz minimalistyczna obudowa wyróżniają najnowszy ultrabook Huawei MateBook D. Zaprojektowany z myślą o klientach indywidualnych i biznesowych, którzy lubią pracować w dobrym stylu. Imponuje dużą wydajnością, nowoczesnym designem oraz wysokiej jakości wykonaniem. czytaj więcej

Huawei China Unicom i Huawei podpisali umowę w sprawie warstwowania sieci 5G

China Unicom i Huawei podpisali umowę dotyczącą warstwowania sieci 5G (network slicing). czytaj więcej

Huawei Huawei zdobywa dwie nagrody na IMS World Forum

Podczas tegorocznej edycji IMS World Forum, Huawei otrzymał dwie nagrody – za najlepsze rozwiązania IMS oraz najlepszą strategię rozwoju komunikacji 5G w czasie rzeczywistym. czytaj więcej

Huawei Rekordowa sprzedaż Huawei P20 Pro i P20

W ciągu zaledwie 30 dni od premiery, Huawei sprzedał ponad 100 000 sztuk smartfonów P20 Pro i P20 w krajach Europy Środkowo-Wschodniej i nordyckich. Są to najbardziej pożądane przez klientów smartfony z linii P – sprzedaż P20 Pro przebiła aż 17-krotnie wyniki ubiegłorocznego flagowca – P10 Plus. czytaj więcej

Huawei Nowa wersja Huawei Cloud z możliwością zakupu dodatkowej przestrzeni

Huawei Consumer Business Group wprowadza nową wersję Huawei Cloud w 24 krajach europejskich, w tym w Polsce. Użytkownicy usługi mogą bezpłatnie korzystać z 5GB pamięci dostępnej w chmurze oraz zwiększyć przestrzeń o 50GB, 200GB i 2TB. czytaj więcej

Wiadomości firmowe HUAWEI Global Industry Vision 2025: roboty przewodnicy dla niewidomych i inne wizje inteligentnego świata

Huawei opublikował raport Global Industry Vision (GIV) 2025, zawierający ilościowe i jakościowe prognozy dotyczące przyszłości przemysłu i społeczeństwa. Według raportu, do 2025 r. wszystkie urządzenia będą wyposażone
w czujniki zbierające bodźce z otoczenia oraz będą wzajemnie połączone, prowadząc nas do w pełni inteligentnego świata. czytaj więcej

Wiadomości firmowe DS 7 jako pierwszy samochód wyposażony w HUAWEI Connected Car

DS 7 to pierwszy samochód wyposażony w Huawei Connect Car. Zaprezentowano go na konferencji Huawei Eco-Partner 2018. Jest to pierwszy efekt współpracy Huawei i Grupy PSA przy największym na świecie projekcie samochodowym kooperującym z OEM (Original Equipment Manufacturer,), który został ogłoszony w listopadzie 2017 roku. DS 7 jest dowodem zaangażowania firmy Huawei w ciągłe innowacje i inwestycje w sektorze motoryzacyjnym.
czytaj więcej

Wiadomości firmowe HUAWEI Demo Truck Road Show ponownie w Polsce

W dniach 16-20 kwietnia br. do Polski ponownie zawita HUAWEI Demo Truck. W ciągu 5 dni zaproszeni goście będą mogli zapoznawać się z najnowszymi trendami oraz innowacyjnymi technologiami informacyjno-komunikacyjnymi (ICT), które mają wspomóc transformację cyfrową. Hasłem tegorocznego Road Show jest „Roads to a Better Future”.

czytaj więcej

Huawei Huawei wybuduje podmorski światłowód w Chile

Huawei Marine, spółka typu joint venture założona przez Huawei Technologies, ogłosiła współpracę z CTR (Comunicación y Telefonía Rural S.A.) w celu budowy Fiber Optic Austral (FOA). Jest to najdalej wysunięty na południe podwodny kabel światłowodowy na świecie, który połączy trzy regiony w południowym Chile. czytaj więcej

Huawei Wyniki finansowe Huawei – 92,5 mld USD przychodu za 2017 rok

Firma Huawei opublikowała wyniki finansowe za 2017 rok. Całkowite roczne przychody spółki wyniosły 603,6 mld juanów chińskich (CNY), czyli 92,5 mld USD*. Oznacza to wzrost o 15,7% w porównaniu do 2016. Zysk netto firmy wyniósł natomiast 47,5 mld CNY (7,3 mld USD), co stanowi 28,1% wzrost r/r. Ponadto, w minionym okresie inwestycje Huawei w badania i rozwój wyniosły 89,7 mld CNY (13,8 mld USD). Jest to o 17,4% więcej w porównaniu z poprzednim rokiem. Łączne nakłady firmy na ten obszar w ciągu ostatniej dekady przekroczyły 394 mld CNY (60,4 mld USD). czytaj więcej

Huawei Gal Gadot i Robert Lewandowski razem w kampanii Huawei P20 Pro w Polsce

Gal Gadot, izraelska aktorka znana na świecie z roli Wonder Woman w hollywoodzkiej produkcji, i Robert Lewandowski, kapitan polskiej reprezentacji i ambasador Huawei w Polsce, wspólnie promują najnowszy smartfon Huawei P20 Pro. Najnowszy flagowy telefon Huawei został pokazany podczas globalnej premiery w Paryżu 27 marca, na której obecna była także Gadot. czytaj więcej

Huawei Huawei przeprowadził w Chinach kolejne testy sieci 5G

Huawei jako pierwsza firma na świecie przeprowadziła test specyfikacji Non-Stand Alone 5G (NSA) przygotowanej w ramach 3GPP. Odbył się on w dystrykcie Huairou w Pekinie i stanowi element trzeciej fazy testów nad 5G. Celem eksperymentu jest komercyjne wdrożenia sieci nowej generacji do 2020 roku. Jest to termin, który Międzynarodowy Związek Telekomunikacyjny ITU przyjął jako docelowy dla tego przedsięwzięcia.
czytaj więcej

Huawei „Seeds for the Future Polska” 2018 szansą dla najzdolniejszych studentów uczelni technicznych

Międzynarodowy konkurs firmy HUAWEI „Seeds for the Future” po raz piąty wystartował w Polsce. Jego celem jest wyłonienie najzdolniejszych studentów uczelni wyższych o profilu technicznym oraz zachęcanie ich do rozwijania wiedzy z obszaru technologii informacyjno-komunikacyjnych. Uczestnicy konkursu mają szansę na zdobycie praktycznego doświadczenia podczas dwutygodniowych warsztatów w siedzibie HUAWEI w Shenzhen. czytaj więcej

Huawei Europejski Urząd Patentowy: Huawei z rekordową liczbą patentów zgłoszonych w 2017

Europejski Urząd Patentowy (EPO) opublikował  sprawozdanie za 2017 rok. Wynika z niego, że w ciągu minionych dwunastu miesięcy zgłoszono w Europie prawie 166 000 patentów. Stanowi to wzrost o prawie 4%, który jest najwyższy w całej historii tego Urzędu. Huawei w minionym roku zgłosił 2398 patentów, stając się tym samym pierwszą chińską firmą, która znalazła się na szczycie zestawienia EPO.

czytaj więcej

Huawei Huawei przewiduje, że do końca 2018 roku powstanie 100 komercyjnych sieci ze 150 mln połączeń

Zdaniem Huawei, technologie sieciowe Narrowband-IoT (NB-IoT) są już na tyle dojrzałe, że mają własny szybko rosnący ekosystem i oczywistą wartość biznesową. Tylko w 2017 roku powstało 39 komercyjnych sieci z 500 tys. stacji bazowych i 100 mln połączeń dla NB-IoT. Firma przewiduje, że do końca bieżącego roku powstanie kolejne 100 takich sieci z 1,2 mln stacji bazowych oraz 150 mln połączeń. czytaj więcej

Huawei Premiera Huawei P20 Pro i Huawei P20 - fotografia mobilna wspomagana sztuczną inteligencją

Podczas wyjątkowej premiery, która odbyła się dziś w Grand Palais, Huawei zaprezentował najbardziej wyczekiwane smartfony: Huawei P20 i Huawei P20 Pro. Huawei P20 Pro wyposażony jest w pierwszy na świecie aparat z trzema obiektywami, stworzony we współpracy z Leica. W obu urządzeniach zastosowano niespotykane dotąd rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji, dzięki którym uzyskano zupełnie nowe, zapierające dech w piersiach możliwości fotograficzne. czytaj więcej

Huawei Huawei liderem sprzedaży tabletów w Polsce

Marka Huawei, która odnosi sukcesy na rynku smartfonów, cieszy się coraz większą popularnością także w segmencie tabletów. Jak wynika z najnowszych danych GfK Polonia, w ostatnim roku Huawei podwoił swoją sprzedaż i został nowym liderem całego segmentu. Firma powinna umocnić swoją pozycję w kolejnych miesiącach za sprawą nowego tabletu Huawei MediaPad M5 10. czytaj więcej

Huawei Bajkowy motyl zagościł w centrum Warszawy

Pierwszy dzień wiosny zaskoczył warszawiaków niespotykanym zjawiskiem. W samym centrum stolicy, na budynku Cepelii przy Rondzie Dmowskiego zagościł zjawiskowy motyl o niespotykanych rozmiarach. Trzymetrowy i niezwykle kolorowy – jest zapowiedzią kampanii promującej nową serię smartfonów Huawei P20. Ich globalna premiera odbędzie się 27 marca w Paryżu. P20 to smartfony, które wyniosą mobilną fotografię na nieosiągalny dla innych telefonów poziom i będą inspirować do odkrywania magicznego świata fotografii w myśl hasła #seemooore. czytaj więcej

Huawei Huawei wprowadza na rynek komercyjne rozwiązania 5G

Yang Chaobin, dyrektor Huawei 5G Product Line, zaprezentował pełną gamę rozwiązań sieciowych sieci E2E (end-to-end) 5G opartych na standardzie 3GPP. Obejmują one stację bazową, sieć rdzeniową i urządzenia brzegowe oraz terminale umożliwiające dostęp do bezprzewodowego szerokopasmowego Internetu. Produkty Huawei są na ten moment jedynymi dostępnymi rozwiązaniami w branży ICT zapewniającymi możliwość obsługi 5G E2E. czytaj więcej

Huawei Wyniki najnowszego badania na temat postaw Polaków wobec sztucznej inteligencji, zaprezentowane na kongresie Huawei Rozmowy o Przyszłości

Wśród Polaków rośnie świadomość istnienia sztucznej inteligencji, ale mała jest ich wiedza na temat jej praktycznych zastosowań – wynika z badania przeprowadzonego przez InFuture Institute na zlecenie Huawei. 43% konsumentów uważa, że sztuczna inteligencja ułatwi ludziom życie, pełniąc rolę swego rodzaju osobistego asystenta. Przedstawiciele firm stwierdzili z kolei, że AI doprowadzi przede wszystkim do powstania zupełnie nowych zawodów. Spośród zbadanych przedsiębiorstw, 1/3 ma za sobą wdrożenia rozwiązań z tego zakresu, a aż 85% z nich przekonanych jest o pozytywnym wpływie AI na prowadzone działania. czytaj więcej