Archiwalne

Zawarto umowę na wykonanie Platformy Lokalizacyjno-Informacyjnej z Centralną Bazą Danych

23.10.2009

W dniu 22 października 2009 r. w siedzibie Urzędu Komunikacji Elektronicznej, po przeprowadzeniu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie dialogu konkurencyjnego, została zawarta umowa na wykonanie Platformy Lokalizacyjno-Informacyjnej z Centralną Bazą Danych.

Wykonawcą PLI CBD będzie konsorcjum firm T4B sp. z o.o. - Qumak Sekom SA. Wykonawcą usług doradczych na potrzeby zarządzania projektem Platformy Lokalizacyjno-Informacyjnej z  Centralną Bazą Danych (PLI CBD) jest firma Infovide-Matrix SA, z którą Urząd podpisał umowę w dniu 21.12.2009 r. Usługi doradcze realizowane przez Infovide-Matrix SA będą dotyczyć bieżącej oceny jakości realizowanego projektu PLI CBD pod względem spełnienia wymagań określonych w umowie, w szczególności jego funkcjonalności, rzetelności wykonania i spełnienia standardów telekomunikacyjnych i informatycznych.

Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej, w ramach 7 osi priorytetowej Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka 2007-2013. Całkowity koszt realizacji projektu PLI CBD wynosi 19 441 214 zł i obejmuje on wyłącznie wydatki kwalifikowane. Dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej na realizację projektu wynosi 85% kwoty całkowitych wydatków kwalifikowanych.

Genezą przedsięwzięcia stała się ustawa z dnia 11 stycznia 2008 r. o zmianie ustawy Prawo telekomunikacyjne oraz ustawy o Państwowym Ratownictwie Medycznym. Zmiany w ustawie Prawo telekomunikacyjne dotyczą zapisów art. 77 i 78.

Wejście w życie nowych zapisów zobowiązało Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej do utworzenia systemu gromadzącego i przekazującego informacje o lokalizacji abonenta i użytkownika dzwoniącego na numer alarmowy 112 i inne numery alarmowe. Przyjęta nazwa systemu to Platforma Lokalizacyjno-Informacyjna z Centralną Bazą Danych (PLI CBD). System taki, połączony z bazą danych numerów przeniesionych, będzie zarządzany przez Prezesa UKE.

Platforma Lokalizacyjno-Informacyjna z Centralną Bazą Danych, która będzie połączona z budowaną przez MSWiA Ogólnopolską Siecią Teleinformatyczną 112, pozwoli na szybką identyfikację miejsca, z którego wykonano połączenie na numer alarmowy.

System PLI CBD będzie posiadał dwie lokalizacje: Borucza pod Warszawą i Siemianowice Śląskie. Do PLI CBD podłączeni będą wszyscy przedsiębiorcy telekomunikacyjni: powyżej 1 mln abonentów - wydzielonymi łączami telekomunikacyjnymi E1, poniżej 1 mln abonentów - za pośrednictwem sieci Internet.

Możemy wyróżnić dwie zasadnicze funkcje PLI CBD:

  1. pozyskiwania od przedsiębiorców telekomunikacyjnych i udostępniania Centrom Powiadamiania Ratunkowego obsługującym numer 112 i inne numery alarmowe, danych lokalizacyjnych abonentów telefonicznych,
  2. bazodanowe i procesowe przenośności numerów telefonicznych.

PLI CBD przygotowana będzie do obsłużenia:

  1. do 15 000 wywołań alarmowych w ciągu 1 minuty oraz do 40 000 000 wywołań w ciągu miesiąca,
  2. do 200 000 procesów przeniesienia w ciągu jednej doby i do 4 500 000 procesów przeniesienia w ciągu miesiąca.

Należy wspomnieć,  że system PLI CBD będzie wspierał system powiadamiania ratunkowego, gdyż PLI CBD nie stanowi całości tego systemu, lecz jego część, odpowiedzialną za gromadzenie danych o użytkownikach oraz informacji dotyczących lokalizacji zakończenia sieci, z którego wykonano wywołanie alarmowe, oraz za przekazywanie ich systemom i służbom.

Dzięki zbudowaniu systemu PLI CBD skróci się czas reakcji służb ustawowo powołanych do niesienia pomocy dzięki możliwości natychmiastowego zlokalizowania miejsca zdarzenia. Realizacja projektu wpłynie ponadto pozytywnie na działalność przedsiębiorców telekomunikacyjnych, którzy zyskają także techniczną bazę do realizacji procesów związanych z przenoszeniem numerów przez abonentów i użytkowników.

źródło: UKE

News Program Subiekt i jego integracje z innymi systemami

Coraz więcej firm, przedsiębiorstw korzysta z systemów księgowo-handlowych. Tego typu oprogramowania do zarządzania firmowymi usługami, zamówieniami, fakturami, magazynem, CRM to przede wszystkim aplikacje wspomagające funkcjonowanie całej struktury firmowej. czytaj więcej