Archiwalne

Grupa TP oraz Grupa TVN zawierają długoterminową umowę o współpracy

15.10.2010


Telekomunikacja Polska S.A. (Grupa TP) oraz TVN S.A. (Grupa TVN), dwie wiodące grupy telekomunikacyjne i medialne w Polsce, podpisały dzisiaj długoterminową ramową umowę o współpracy, która powinna umożliwić obu stronom rozszerzenie i wzmocnienie ich ofert produktowych, przy jednoczesnym wykorzystaniu potencjału sprzedaży oraz synergii kosztowych w ramach procesu konwergencji telewizji, szerokopasmowego dostępu do Internetu oraz innych usług telekomunikacyjnych.

Na podstawie umowy, Grupa TP będzie świadczyła usługi szerokopasmowego dostępu do Internetu oraz inne usługi telekomunikacyjne na rzecz obecnych i przyszłych klientów platformy satelitarnej ‘n’, natomiast Grupa TVN stanie się głównym partnerem Grupy TP w zakresie dostarczania treści. Grupa TP poszerzy swoją podstawową ofertę telewizyjną o treści dostarczane przez TVN oraz o ofertę ‘n’ dla pakietów płatnej telewizji. Współpraca obejmie stopniowe wzajemne dostosowanie ofert płatnej telewizji, aby odzwierciedlały one strukturę pakietów telewizji ‘n’. Ostatecznie obie spółki będą czerpały korzyści z bardziej atrakcyjnej oferty pakietowej, wzmocnienia potencjału sprzedaży w ramach wzajemnych baz klientów, a także synergii kosztowych wynikającej ze wspólnie prowadzonych działań technicznych, marketingowych oraz sprzedażowych.

Markus Tellenbach, Prezes zarządu Grupy TVN powiedział: „Dostęp do szerokopasmowych usług internetowych stanowi kolejny istotny trend w Polsce, dlatego też jesteśmy bardzo zadowoleni z nawiązania współpracy z Grupą TP, która jest wiodącym dostawcą tych usług w kraju. Nasza współpraca doprowadzi do dalszego wzmocnienia pozycji Grupy TVN na rynku płatnej telewizji w efekcie pogłębienia relacji z klientami poprzez zapewnienie im łatwego dostępu do najszerszego wachlarza usług komunikacyjnych wysokiej jakości w ramach zintegrowanych ofert produktowych. Ponadto, wzmocnienie potencjału sprzedaży usług platformy ‘n’ poprzez dostęp do bazy klientów Grupy TP, wzrost naszej widoczności na rynku poprzez jej punkty sprzedaży, a w efekcie możliwość dalszego rozwijania bazy klientów segmentu premium płatnej telewizji ‘n’, buduje dodatkową wartość dla Grupy TVN. Szacujemy, że pozytywny wpływ tej współpracy wpłynie pozytywnie na poziom EBITDA Grupy TVN o łączną wartość około 100 mln złotych w pięcioletniej perspektywie.”

Maciej Witucki, Prezes zarządu Grupy TP powiedział: „Umowa ta stanowi ważny krok w procesie umacniania oferty Grupy TP w zakresie usług zintegrowanych. Bardzo doceniamy możliwość dostarczania naszym klientom najlepszych treści programowych udostępnianych przez Grupę TVN, zarówno jej własnych kanałów telewizyjnych, jak i wybranych produkcji podmiotów trzecich. Podczas gdy wykorzystanie współpracy z solidnym partnerem dostarczającym treść jest zgodne ze strategią Grupy TP, przyniesie ona także korzyści dla wskaźnika EBiTDA sięgające łącznie około 100 mln złotych w ciągu kolejnych pięciu lat, dzięki większej atrakcyjności wspólnych pakietów usług, redukcji kosztów oraz lepszemu wykorzystaniu kanałów sprzedaży. Co więcej, cieszy nas możliwość dostarczania abonentom ‘n’ usług szerokopasmowego dostępu do Internetu oraz innych usług telekomunikacyjnych oferowanych przez Grupę TP.”

Grupa TP i Grupa TVN postanowiły także, że rozpoczną długotrwałą współpracę w zakresie technologii telewizyjnej. W ramach współpracy, obecnie wykorzystywane technologie będą stopniowo harmonizowane, co umożliwi przedstawianie klientom jednolitej oferty usług. Ten aspekt współpracy podkreśla wiodącą technologiczną rolę platformy ‘n’ w segmencie satelitarnym, co przełoży się na unikalne doświadczenia klientów z odbioru telewizyjnych usług satelitarnych i opartych o protokół IP. Współpraca w tym obszarze przyniesie oszczędności zarówno w zakresie kosztów operacyjnych jak i nakładów inwestycyjnych, wynikające ze wspólnego wykorzystywania i rozwijania technologii.

źródło:

News iPhone 12 Pro Max | Kolekcja wyjątkowych etui marki Spigen

Spigen to amerykański producent akcesoriów GSM, który cieszy się popularnością w niemal każdym zakątku świata. Akcesoria marki to produkty klasy premium, które bez względu na model zachowują swój wysoki standard jakości, oparty na dopracowanym designie i wykorzystaniu trwałych materiałów. W ofercie marki znajdziemy przede wszystkim akcesoria do znanych telefonów z średnich i wysokich półek cenowych. Jednym z nich jest iPhone 12 Pro Max, do którego marka przygotowała wiele modeli unikalnych akcesoriów. W ofercie znajdziemy zarówno pancerne pokrowce, eleganckie i klasyczne etui oraz delikatne i kobiece obudowy. Oto najnowsza kolekcja etui Spigen do Apple iPhone 12 Pro Max. czytaj więcej

News Wyłoniono najlepsze produkty i usługi 2020 roku. Poznaj laureatów XI Plebiscytu Mobility Trends

Jeden najważniejszych Plebiscytów technologicznych w Polsce - Mobility Trends rozstrzygnięty. W ostatni weekend marca polscy miłośnicy technologii po raz 11 poznali zdobywców nagrody „Złoty Bel” - wyróżnienia dla najlepszych produktów i usług w 2020 roku. czytaj więcej

T-Mobile T-Mobile Polska zaoferuje usługi światłowodowe na sieci Nexera

T‑Mobile zaoferuje usługi światłowodowe na sieci Nexera. Kolejne 450 tysięcy gospodarstw domowych znajdzie się w zasięgu oferty stacjonarnej T‑Mobile do 2020 roku. czytaj więcej

Netia NETIALINO już oficjalnie! Prezesi Netii i Kolei Dolnośląskich obrali wspólny kurs do pomagania

Prezesi Netii oraz Kolei Dolnośląskich uroczyście podpisali umowę o współpracy przy pociągu NETIALINO – połączeniu, którego nazwa jest efektem wygranej licytacji w ramach Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. czytaj więcej