Archiwalne

UPC Polska wykorzystuje energię odnawialną w celu ograniczenia emisji CO2

10.06.2010


UPC Polska w trosce o środowisko naturalne rozpoczęło instalacje paneli słonecznych w wybranych biurach UPC, w celu obniżenia emisji CO2.

UPC Polska, prowadząc politykę biznesu społecznie zaangażowanego, bierze odpowiedzialność za wpływ, jaki ma na środowisko i podejmuje aktywne działania w kierunku jego ochrony. UPC realizuje program Climate Challenge, którego celem jest ograniczenie emisji dwutlenku węgla i zwiększenie świadomości ekologicznej pracowników.

Panele słoneczne w biurach UPC
UPC Polska rozpoczęło wykorzystywanie paneli słonecznych jako źródła energii odnawialnej. Pierwsze panele słoneczne zainstalowane zostały w Szczecinie, Katowicach i Warszawie. W Szczecinie zamontowano panele o mocy 12,2 kWp , w Katowicach o mocy 8,7 kWp, a w Warszawie o mocy 11,2 kWp. Energia z paneli wykorzystywana jest m.in. do wspomagania klimatyzacji oraz zasilania oświetlenia. W planach jest również wykorzystanie paneli słonecznych przy zasilaczach typu XM2* oraz instalacja turbin wiatrowych. Łączna moc zainstalowanych dotychczas paneli pozwoli UPC na zmniejszenie poziomu emisji CO2 o około 21 ton rocznie. Oszacowanie łącznych oszczędności wynikających z wykorzystania energii odnawialnej będzie możliwe po przeprowadzeniu audytu emisji CO2 za 2010 rok.

Program Climate Challenge zakłada poprawę efektywności energetycznej urządzeń wchodzących w skład sieci telekomunikacyjnej UPC, zmniejszenie zużycia energii w biurach firmy, wykorzystanie odnawialnych źródeł energii oraz zwiększenie zaangażowania pracowników w działania pro-środowiskowe. Działania w ramach projektu rozpoczęły się z końcem 2008 roku. Poprzedził je audyt emisji CO2, który obejmował rok 2007/2008. Jego wyniki pozwoliły na zaplanowanie skutecznych działań, które zmniejszą emisję CO2 produkowanego przez firmę.

Program edukacyjny UPC Zielony Rok wyróżniony w prestiżowych konkursach
Jedną z inicjatyw programu Climate Challenge był Zielony Rok 2009, program edukacji ekologicznej pracowników w zakresie sposobów ograniczania emisji CO2, który koncentrował się na zachęceniu do podejmowania własnych inicjatyw redukcji emisji CO2 w pracy jak i w domu oraz angażowaniu pracowników w działania proekologiczne.

Projekt Zielony Rok otrzymał „Laur odpowiedzialności” w programie promocji standardów społecznej odpowiedzialności w przedsiębiorstwach, prowadzonym przez firmę doradczą Deloitte, Polską Konfederację Pracodawców Prywatnych Lewiatan i NSZZ Solidarność. UPC zostało również partnerem akcji Ministerstwa Środowiska „Praca na czysto” jako firma podejmująca działania proekologiczne. Zielony Rok znalazł się także w raporcie opublikowanym przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki”.

Dzięki programowi Zielony Rok, pracownicy UPC mieli możliwość skorzystania z interaktywnego kalkulatora emisji CO2, który umożliwiał obliczenie indywidualnego współczynnika emisji dwutlenku węgla i zadeklarowanie podjęcia działań w kierunku jej ograniczenia. Ekologiczna kampania edukacyjna obejmowała również spotkania z ekspertami, quizy ekologiczne i specjalne wydawnictwa poświęcone ekologii. Wszyscy pracownicy firmy otrzymywali maile informujące o prostych i efektywnych sposobach ograniczania zużycia energii, w różnych miejscach na terenie biura pojawiały się plakaty i naklejki dotyczące tego tematu. Kampanii towarzyszyło przekonanie, że każde, nawet najmniejsze działanie, ma wpływ na otaczający nas świat. Działania Zielonego Roku przygotowane i realizowane były we współpracy z Fundacją Nasza Ziemia.

* Zasilacze typu XM2 to zasilacze sieciowe służące do zasilania urządzeń w terenie np. wzmacniaczy i odbiorników optycznych. Mają one możliwość współpracy z panelami słonecznymi.

źródło: UPC

UPC Rusza I edycja programu Digital Imagination Challenge organizowanego przez UPC Polska

UPC i Liberty Global, zapraszają do programu na najlepsze innowacje wykorzystujące siłę technologii, aby sprostać wyzwaniom społeczeństwa

• Program Digital Imagination ma na celu wypracowanie cyfrowych rozwiązań dla kluczowych wyzwań społecznych w Polsce
• Od 13 czerwca, przez trzy miesiące, będzie można przystąpić do programu i zgłosić swój autorski projekt
• Zwycięzcy Digital Imagination Challenge otrzymają nagrody pieniężne o łącznej wartości 70 000 zł, mentoring oraz promocję czytaj więcej

UPC Kanały Tenis Premium dostępne w sprzedaży w UPC Polska

Tenis na najwyższym światowym poziomie, rozgrywany w ramach czterech najbardziej prestiżowych turniejów, jest dostępny dla klientów UPC Polska w ramach specjalnego pakietu. czytaj więcej

UPC UPC: „Przyszłość telewizji: czynniki zmian” - czy jesteśmy gotowi na nowe trendy?

Premiera raportu na temat trendów na rynku telewizyjnym, zrealizowanego przez infuture hatalska foresight institute w partnerstwie z UPC Polska

• Telewizję ogląda blisko 92 proc. Polaków, a 65 proc. robi to codziennie, spędzając średnio ponad 4 godziny na dobę przed szklanym ekranem.
• Szybki rozwój technologii wprowadza interakcję pomiędzy użytkownikami a nadawcami treści
• Użytkownicy coraz częściej oglądają treści na urządzeniach mobilnych i korzystają z serwisów OTT i VOD
• Operatorzy wprowadzają usługi umożliwiające oglądanie telewizji w dowolnym miejscu i czasie, np. Replay TV i Horizon GO od UPC Polska czytaj więcej

UPC KSW39: Colloseum w UPC Polska w systemie pay-per-view

Już 27 maja 2017 na Stadionie Narodowym w Warszawie zobaczyć będzie można całą plejadę gwiazd Mieszanych Sztuk Walki. W walce wieczoru odbędzie się pojedynek Mameda Khalidova z mistrzem KSW w kategorii półśredniej, niepokonanym od ponad czterech Borysem Mańkowskim. Tę spektakularną galę MMA będzie można zobaczyć w UPC w systemie pay-per-view. czytaj więcej

UPC UPC: Rusza kampania telewizyjna Replay TV

UPC Polska ruszyło dziś z telewizyjną kampanią reklamową, promującą innowacyjną usługę Replay TV. Kampania potrwa do 18 czerwca. Wprowadzenie Replay TV wspierane jest także reklamą w radiu, online oraz działaniami BTL. czytaj więcej

UPC Wyniki UPC Polska za I kwartał 2017 roku

W I kwartale 2017 r. UPC Polska, lider rynku cyfrowej telewizji kablowej, szerokopasmowego internetu i telefonii, zwiększało zasięg superszybkiego internetu i rozwijało ofertę, dostarczając klientom nowe produkty i usługi, takie jak innowacyjny Replay TV. Pierwszy kwartał 2017 roku UPC Polska zamknęło liczbą 1 430 500 klientów, korzystających z 2 955 600 usług (RGU*). czytaj więcej

UPC UPC, Mastercard i Blue Media promują płatności automatyczne

Od końca marca trwa wspólna kampania firm UPC Polska, Mastercard oraz Blue Media, właściciela serwisu bm.pl. Klienci uczestniczący w promocji mogą zyskać do 30 zł zwrotu za e-płatności automatyczne dokonane kartą Mastercard za rachunki UPC Polska. czytaj więcej

UPC Rusza I edycja programu Digital Imagination Challenge organizowanego przez UPC Polska

UPC i Liberty Global, zapraszają do programu na najlepsze innowacje wykorzystujące siłę technologii, aby sprostać wyzwaniom społeczeństwa

• Program Digital Imagination ma na celu wypracowanie cyfrowych rozwiązań dla kluczowych wyzwań społecznych w Polsce
• Od 13 czerwca, przez trzy miesiące, będzie można przystąpić do programu i zgłosić swój autorski projekt
• Zwycięzcy Digital Imagination Challenge otrzymają nagrody pieniężne o łącznej wartości 70 000 zł, mentoring oraz promocję czytaj więcej

UPC Kanały Tenis Premium dostępne w sprzedaży w UPC Polska

Tenis na najwyższym światowym poziomie, rozgrywany w ramach czterech najbardziej prestiżowych turniejów, jest dostępny dla klientów UPC Polska w ramach specjalnego pakietu. czytaj więcej

UPC UPC: „Przyszłość telewizji: czynniki zmian” - czy jesteśmy gotowi na nowe trendy?

Premiera raportu na temat trendów na rynku telewizyjnym, zrealizowanego przez infuture hatalska foresight institute w partnerstwie z UPC Polska

• Telewizję ogląda blisko 92 proc. Polaków, a 65 proc. robi to codziennie, spędzając średnio ponad 4 godziny na dobę przed szklanym ekranem.
• Szybki rozwój technologii wprowadza interakcję pomiędzy użytkownikami a nadawcami treści
• Użytkownicy coraz częściej oglądają treści na urządzeniach mobilnych i korzystają z serwisów OTT i VOD
• Operatorzy wprowadzają usługi umożliwiające oglądanie telewizji w dowolnym miejscu i czasie, np. Replay TV i Horizon GO od UPC Polska czytaj więcej

UPC KSW39: Colloseum w UPC Polska w systemie pay-per-view

Już 27 maja 2017 na Stadionie Narodowym w Warszawie zobaczyć będzie można całą plejadę gwiazd Mieszanych Sztuk Walki. W walce wieczoru odbędzie się pojedynek Mameda Khalidova z mistrzem KSW w kategorii półśredniej, niepokonanym od ponad czterech Borysem Mańkowskim. Tę spektakularną galę MMA będzie można zobaczyć w UPC w systemie pay-per-view. czytaj więcej

UPC UPC: Rusza kampania telewizyjna Replay TV

UPC Polska ruszyło dziś z telewizyjną kampanią reklamową, promującą innowacyjną usługę Replay TV. Kampania potrwa do 18 czerwca. Wprowadzenie Replay TV wspierane jest także reklamą w radiu, online oraz działaniami BTL. czytaj więcej

UPC Wyniki UPC Polska za I kwartał 2017 roku

W I kwartale 2017 r. UPC Polska, lider rynku cyfrowej telewizji kablowej, szerokopasmowego internetu i telefonii, zwiększało zasięg superszybkiego internetu i rozwijało ofertę, dostarczając klientom nowe produkty i usługi, takie jak innowacyjny Replay TV. Pierwszy kwartał 2017 roku UPC Polska zamknęło liczbą 1 430 500 klientów, korzystających z 2 955 600 usług (RGU*). czytaj więcej

UPC UPC, Mastercard i Blue Media promują płatności automatyczne

Od końca marca trwa wspólna kampania firm UPC Polska, Mastercard oraz Blue Media, właściciela serwisu bm.pl. Klienci uczestniczący w promocji mogą zyskać do 30 zł zwrotu za e-płatności automatyczne dokonane kartą Mastercard za rachunki UPC Polska. czytaj więcej