Archiwalne

UPC Polska wykorzystuje energię odnawialną w celu ograniczenia emisji CO2

10.06.2010


UPC Polska w trosce o środowisko naturalne rozpoczęło instalacje paneli słonecznych w wybranych biurach UPC, w celu obniżenia emisji CO2.

UPC Polska, prowadząc politykę biznesu społecznie zaangażowanego, bierze odpowiedzialność za wpływ, jaki ma na środowisko i podejmuje aktywne działania w kierunku jego ochrony. UPC realizuje program Climate Challenge, którego celem jest ograniczenie emisji dwutlenku węgla i zwiększenie świadomości ekologicznej pracowników.

Panele słoneczne w biurach UPC
UPC Polska rozpoczęło wykorzystywanie paneli słonecznych jako źródła energii odnawialnej. Pierwsze panele słoneczne zainstalowane zostały w Szczecinie, Katowicach i Warszawie. W Szczecinie zamontowano panele o mocy 12,2 kWp , w Katowicach o mocy 8,7 kWp, a w Warszawie o mocy 11,2 kWp. Energia z paneli wykorzystywana jest m.in. do wspomagania klimatyzacji oraz zasilania oświetlenia. W planach jest również wykorzystanie paneli słonecznych przy zasilaczach typu XM2* oraz instalacja turbin wiatrowych. Łączna moc zainstalowanych dotychczas paneli pozwoli UPC na zmniejszenie poziomu emisji CO2 o około 21 ton rocznie. Oszacowanie łącznych oszczędności wynikających z wykorzystania energii odnawialnej będzie możliwe po przeprowadzeniu audytu emisji CO2 za 2010 rok.

Program Climate Challenge zakłada poprawę efektywności energetycznej urządzeń wchodzących w skład sieci telekomunikacyjnej UPC, zmniejszenie zużycia energii w biurach firmy, wykorzystanie odnawialnych źródeł energii oraz zwiększenie zaangażowania pracowników w działania pro-środowiskowe. Działania w ramach projektu rozpoczęły się z końcem 2008 roku. Poprzedził je audyt emisji CO2, który obejmował rok 2007/2008. Jego wyniki pozwoliły na zaplanowanie skutecznych działań, które zmniejszą emisję CO2 produkowanego przez firmę.

Program edukacyjny UPC Zielony Rok wyróżniony w prestiżowych konkursach
Jedną z inicjatyw programu Climate Challenge był Zielony Rok 2009, program edukacji ekologicznej pracowników w zakresie sposobów ograniczania emisji CO2, który koncentrował się na zachęceniu do podejmowania własnych inicjatyw redukcji emisji CO2 w pracy jak i w domu oraz angażowaniu pracowników w działania proekologiczne.

Projekt Zielony Rok otrzymał „Laur odpowiedzialności” w programie promocji standardów społecznej odpowiedzialności w przedsiębiorstwach, prowadzonym przez firmę doradczą Deloitte, Polską Konfederację Pracodawców Prywatnych Lewiatan i NSZZ Solidarność. UPC zostało również partnerem akcji Ministerstwa Środowiska „Praca na czysto” jako firma podejmująca działania proekologiczne. Zielony Rok znalazł się także w raporcie opublikowanym przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki”.

Dzięki programowi Zielony Rok, pracownicy UPC mieli możliwość skorzystania z interaktywnego kalkulatora emisji CO2, który umożliwiał obliczenie indywidualnego współczynnika emisji dwutlenku węgla i zadeklarowanie podjęcia działań w kierunku jej ograniczenia. Ekologiczna kampania edukacyjna obejmowała również spotkania z ekspertami, quizy ekologiczne i specjalne wydawnictwa poświęcone ekologii. Wszyscy pracownicy firmy otrzymywali maile informujące o prostych i efektywnych sposobach ograniczania zużycia energii, w różnych miejscach na terenie biura pojawiały się plakaty i naklejki dotyczące tego tematu. Kampanii towarzyszyło przekonanie, że każde, nawet najmniejsze działanie, ma wpływ na otaczający nas świat. Działania Zielonego Roku przygotowane i realizowane były we współpracy z Fundacją Nasza Ziemia.

* Zasilacze typu XM2 to zasilacze sieciowe służące do zasilania urządzeń w terenie np. wzmacniaczy i odbiorników optycznych. Mają one możliwość współpracy z panelami słonecznymi.

źródło: UPC

UPC UPC Polska inspiruje dziewczęta do kodowania - nowa odsłona UPC Future Makers – Girls Edition

28 października w Warszawie odbędzie się UPC Future Makers: Girls Edition - warsztaty kodowania, skierowane do kobiet i dziewczynek w wieku 8-13 lat. Tym razem realizatorzy projektu skupiają się na wsparciu dziewcząt w kształtowaniu swojej przyszłości w cyfrowym świecie. czytaj więcej

UPC Tylko co drugie MŚP wierzy w swój sukces – wyniki badania UPC

Tylko połowa przedsiębiorców z sektora MŚP optymistycznie ocenia szanse rozwoju swojej firmy. Wśród barier dla osiągniecia sukcesu wymieniają te, związane z silną konkurencją i aktualną sytuacją na rynku, a także brakiem odpowiednio wykwalifikowanych pracowników – wynika z badania SW Research, przeprowadzonego na zlecenie UPC Biznes. czytaj więcej

UPC Liberty Global, właściciel UPC, zainwestował w Polsce ponad 400 milionów euro w rozwój internetu światłowodowego

Jak wynika z raportu firmy konsultingowej OXERA, inwestycje największego międzynarodowego dostawcy usług telewizyjnych i szerokopasmowego internetu przekładają się na korzyści dla milionów użytkowników, biznesu i polskiej gospodarki. czytaj więcej

UPC UPC wdraża CallPage, autorskie rozwiązanie zwycięzcy 4. edycji Think Big

UPC Polska wprowadza kolejne rozwiązanie mające na celu usprawnienie kontaktu z klientami. Na stronie internetowej dostępny jest już prosty moduł do zamawiania rozmowy z konsultantem UPC. Pracownicy firmy błyskawicznie oddzwaniają do klientów, którzy pozostawili swój numer telefonu na portalu. Narzędzie dostarczył CallPage – zwycięzca 4.edycji Think Big, programu UPC Biznes skierowanego do małych i średnich przedsiębiorstw. czytaj więcej

UPC ‘Business week’ od UPC – nowa oferta bez zobowiązań dla przedsiębiorców

W biznesowych pakietach UPC, klienci otrzymają dostęp do ultraszybkiego światłowodowego internetu o prędkości nawet 600 Mb/s, bez okresu zobowiązania. czytaj więcej

UPC Nowe korzyści w ofercie UPC - nie tylko dla studentów

21 sierpnia ruszyła w UPC oferta dedykowana studentom, choć skorzystać z niej może każdy. Na czas trwania roku akademickiego można zamówić oparty na światłowodach internet nowej generacji od UPC i dodatkowo otrzymać najwyższej jakości wi-fi oraz dostęp do pakietu telewizji cyfrowej. UPC oferuje też w promocji usługę HBO GO oraz Pakiet Bezpieczeństwa. Nowością w ofercie jest superszybki internet o prędkości do 500 Mb/s. czytaj więcej

UPC UPC Polska z odkodowanymi kanałami ELEVEN SPORTS

W dniach 18-28 sierpnia br. abonenci telewizji cyfrowej UPC, którzy na co dzień nie mają dostępu do pakietu ELEVEN SPORTS, będą mogli cieszyć się potężną dawką sportowych emocji od ELEVEN SPORTS. czytaj więcej

UPC Liberty Global ogłosiło wyniki za II kwartał 2017 - Wyniki UPC Polska

Dzięki inwestycjom w zwiększanie atrakcyjności oferty i rozwój szerokopasmowej infrastruktury światłowodowej, na koniec drugiego kwartału liczba cyfrowych usług, z których korzystają klienci UPC Polska wzrosła do 2 957 500 RGU*. czytaj więcej

UPC UPC Polska przyspiesza internet swoim klientom

UPC Polska wyznacza rynkowe trendy przyspieszając ponad 2-krotnie internet swoim klientom. Dzięki temu średnia oferowana prędkość, z jakiej korzysta ponad 1 mln klientów internetu UPC, przekroczy 100 Mb/s, pozwalając na jeszcze swobodniejszy dostęp do cyfrowej rozrywki. To kolejny przykład inwestycji operatora w poprawę jakości i zwiększanie satysfakcji obecnych klientów. Dzięki temu UPC umacnia pozycję lidera cyfrowych usług, dostarczając najwyższą średnią prędkość internetu w Polsce. czytaj więcej

UPC Polsat Boxing Night 7: Nowe Rozdanie w UPC

Gala Polsat Boxing Night 7: Nowe Rozdanie będzie dostępna w UPC Polska. czytaj więcej

UPC UPC Polska inspiruje dziewczęta do kodowania - nowa odsłona UPC Future Makers – Girls Edition

28 października w Warszawie odbędzie się UPC Future Makers: Girls Edition - warsztaty kodowania, skierowane do kobiet i dziewczynek w wieku 8-13 lat. Tym razem realizatorzy projektu skupiają się na wsparciu dziewcząt w kształtowaniu swojej przyszłości w cyfrowym świecie. czytaj więcej

UPC Tylko co drugie MŚP wierzy w swój sukces – wyniki badania UPC

Tylko połowa przedsiębiorców z sektora MŚP optymistycznie ocenia szanse rozwoju swojej firmy. Wśród barier dla osiągniecia sukcesu wymieniają te, związane z silną konkurencją i aktualną sytuacją na rynku, a także brakiem odpowiednio wykwalifikowanych pracowników – wynika z badania SW Research, przeprowadzonego na zlecenie UPC Biznes. czytaj więcej

UPC Liberty Global, właściciel UPC, zainwestował w Polsce ponad 400 milionów euro w rozwój internetu światłowodowego

Jak wynika z raportu firmy konsultingowej OXERA, inwestycje największego międzynarodowego dostawcy usług telewizyjnych i szerokopasmowego internetu przekładają się na korzyści dla milionów użytkowników, biznesu i polskiej gospodarki. czytaj więcej

UPC UPC wdraża CallPage, autorskie rozwiązanie zwycięzcy 4. edycji Think Big

UPC Polska wprowadza kolejne rozwiązanie mające na celu usprawnienie kontaktu z klientami. Na stronie internetowej dostępny jest już prosty moduł do zamawiania rozmowy z konsultantem UPC. Pracownicy firmy błyskawicznie oddzwaniają do klientów, którzy pozostawili swój numer telefonu na portalu. Narzędzie dostarczył CallPage – zwycięzca 4.edycji Think Big, programu UPC Biznes skierowanego do małych i średnich przedsiębiorstw. czytaj więcej

UPC ‘Business week’ od UPC – nowa oferta bez zobowiązań dla przedsiębiorców

W biznesowych pakietach UPC, klienci otrzymają dostęp do ultraszybkiego światłowodowego internetu o prędkości nawet 600 Mb/s, bez okresu zobowiązania. czytaj więcej

UPC Nowe korzyści w ofercie UPC - nie tylko dla studentów

21 sierpnia ruszyła w UPC oferta dedykowana studentom, choć skorzystać z niej może każdy. Na czas trwania roku akademickiego można zamówić oparty na światłowodach internet nowej generacji od UPC i dodatkowo otrzymać najwyższej jakości wi-fi oraz dostęp do pakietu telewizji cyfrowej. UPC oferuje też w promocji usługę HBO GO oraz Pakiet Bezpieczeństwa. Nowością w ofercie jest superszybki internet o prędkości do 500 Mb/s. czytaj więcej

UPC UPC Polska z odkodowanymi kanałami ELEVEN SPORTS

W dniach 18-28 sierpnia br. abonenci telewizji cyfrowej UPC, którzy na co dzień nie mają dostępu do pakietu ELEVEN SPORTS, będą mogli cieszyć się potężną dawką sportowych emocji od ELEVEN SPORTS. czytaj więcej

UPC Liberty Global ogłosiło wyniki za II kwartał 2017 - Wyniki UPC Polska

Dzięki inwestycjom w zwiększanie atrakcyjności oferty i rozwój szerokopasmowej infrastruktury światłowodowej, na koniec drugiego kwartału liczba cyfrowych usług, z których korzystają klienci UPC Polska wzrosła do 2 957 500 RGU*. czytaj więcej

UPC UPC Polska przyspiesza internet swoim klientom

UPC Polska wyznacza rynkowe trendy przyspieszając ponad 2-krotnie internet swoim klientom. Dzięki temu średnia oferowana prędkość, z jakiej korzysta ponad 1 mln klientów internetu UPC, przekroczy 100 Mb/s, pozwalając na jeszcze swobodniejszy dostęp do cyfrowej rozrywki. To kolejny przykład inwestycji operatora w poprawę jakości i zwiększanie satysfakcji obecnych klientów. Dzięki temu UPC umacnia pozycję lidera cyfrowych usług, dostarczając najwyższą średnią prędkość internetu w Polsce. czytaj więcej

UPC Polsat Boxing Night 7: Nowe Rozdanie w UPC

Gala Polsat Boxing Night 7: Nowe Rozdanie będzie dostępna w UPC Polska. czytaj więcej