UPC: „Przyszłość telewizji: czynniki zmian” - czy jesteśmy gotowi na nowe trendy?
UPC

UPC: „Przyszłość telewizji: czynniki zmian” - czy jesteśmy gotowi na nowe trendy?

25.05.2017
Premiera raportu na temat trendów na rynku telewizyjnym, zrealizowanego przez infuture hatalska foresight institute w partnerstwie z UPC Polska

• Telewizję ogląda blisko 92 proc. Polaków, a 65 proc. robi to codziennie, spędzając średnio ponad 4 godziny na dobę przed szklanym ekranem.
• Szybki rozwój technologii wprowadza interakcję pomiędzy użytkownikami a nadawcami treści
• Użytkownicy coraz częściej oglądają treści na urządzeniach mobilnych i korzystają z serwisów OTT i VOD
• Operatorzy wprowadzają usługi umożliwiające oglądanie telewizji w dowolnym miejscu i czasie, np. Replay TV i Horizon GO od UPC Polska

Opublikowany został raport „Przyszłość telewizji: czynniki zmian” przygotowany przez infuture hatalska foresight institute we współpracy z UPC i domem mediowym OMD. Opracowanie przedstawia zmiany zachodzące na rynku telewizyjnym w Polsce i na świecie oraz kreuje obraz telewizji przyszłości. UPC Polska, jako firma przykładająca wielką wagę do innowacji, śledząca i wyznaczająca rynkowe trendy, została jego partnerem.

- Celem raportu jest pokazanie, w jakim kierunku zmierza rozwój nowych technologii na rynku telewizyjnym i jak wpłyną one na odbiór treści wideo przez widzów. Misją UPC od zawsze było dostarczanie klientom najwyższej jakości innowacyjnych usług. Dlatego z uwagą śledzimy rynkowe trendy i wykorzystujemy te, które w naszej ocenie mają największy potencjał rozwoju. Inspirując się nimi tworzymy rozwiązania, które podnoszą komfort odbioru treści oferowanych przez nadawców. Mówiąc wprost podążamy za klientem, umożliwiając mu korzystanie z naszych usług według jego preferencji. Stąd wdrożenie do naszej oferty Replay TV i Horizon GO, które umożliwiają oglądanie ulubionych programów telewizyjnych w dowolnym miejscu i czasie – mówi Frans-Willem de Kloet, prezes UPC Polska.

Widz w centrum uwagi

Z badania przeprowadzonego na potrzeby raportu „Przyszłość telewizji: czynniki zmian” wynika, że oczekiwania widzów, co do przyszłości telewizji są bardzo zróżnicowane. Najczęściej wybierana odpowiedź - możliwość automatycznego, inteligentnego dopasowywania programów do zainteresowań odbiorcy uzyskała 24 proc. głosów. Najrzadziej wskazana – możliwości oglądania programów na goglach VR – 16 proc. To zaledwie 8 punktów procentowych różnicy.

Na przyszłość dotyczącą telewizji inaczej patrzą różne grupy wiekowe. Najwięcej osób w najmłodszej badanej grupie (15-18 lat) zadeklarowało, że w przyszłości powinna być większa możliwość korzystania z aplikacji i usług przez telewizor np. zamawianie jedzenia czy umawianie wizyt do lekarza. Tę odpowiedź wskazał co trzeci badany. Widzowie w wieku 19-24 lata uważają, że telewizja w przyszłości powinna być mobilna i umożliwiająca oglądanie materiałów w wysokiej jakości dźwięku i obrazu.

Osoby w wieku 25-34 oraz 35-44 lata najczęściej wskazywały, że telewizor powinien inteligentnie dopasowywać programy do zainteresowań osoby, która go ogląda i wiedzieć, czy w danym momencie siedzi przed nim dorosły czy np. dziecko. Z kolei najstarsi widzowie oczekują, że będą mogli oglądać programy w technologii 360 stopni.

- W przypadku rynku telewizyjnego, gdzie zmiany postępują niezwykle szybko, trudno jest robić prognozy średnioterminowe, nie wspominając już o długiej perspektywie. Z tego powodu w raporcie, który właśnie opublikowaliśmy wspólnie z UPC i OMD, przyjrzeliśmy się najważniejszym czynnikom zmian, które dziś wpływają na kształt szeroko pojętej telewizji. W analizie uwzględniliśmy przede wszystkim czynniki społeczne – tu zwłaszcza potrzeby i oczekiwania pokoleń Y i Z, ekonomiczne – zmiana modelu biznesowego z pay-per-product na pay-per-subscription oraz technologiczne, w tym zwłaszcza takie technologie jak VR, AR czy 5G – mówi Natalia Hatalska, analityk trendów i założycielka infuture hatalska foresight institute.

Telewizja mobilna

Z raportu „Przyszłość telewizji: czynniki zmian” wynika, że tradycyjna telewizja wciąż odgrywa kluczową rolę w Polsce. Ogląda ją blisko 92 proc. Polaków, a 65 proc. robi to codziennie, spędzając średnio ponad 4 godziny na dobę przed szklanym ekranem. W wyniku rozwoju technologii, zmienia się jednak sposób konsumpcji tego medium. Widzowie zaczęli oglądać filmy i programy w dogodnym dla siebie miejscu i czasie na wielu urządzeniach mobilnych.

Technologie wyznaczają trendy

Nowe technologie, takie jak wirtualna rzeczywistość (VR), rzeczywistość rozszerzona (AR) czy wideo 360° będą wyznaczały trendy na rynku telewizyjnym. Pierwsze kanały dużych koncernów mediowych (CNN czy ESPN) już zdecydowały się wprowadzić te technologie. Wykorzystywane są one m.in. przy transmisjach wydarzeń sportowych czy w studiach serwisów informacyjnych.

„Przyszłość telewizji: czynniki zmian” pokazuje, że smartfony czy tablety nie są już tylko dodatkiem czy tzw. „drugim ekranem”, ale często służą jako główny ekran do oglądania programów telewizyjnych. Ten trend jest szczególnie widoczny wśród młodych widzów.

Obserwowane jest też coraz częstsze korzystanie z serwisów subskrypcyjnych - OTT. Rynek ten rozwija się w sposób bardzo dynamiczny. Globalnie, w ciągu ostatnich dwóch lat zanotował wzrost o 20 punktów procentowych. W Polsce z subskrypcji korzysta wciąż niewielki, choć stale rosnący odsetek osób. Jest to spowodowane dużą popularnością serwisów streamingowych oferujących nielicencjonowane treści wideo. Mimo to coraz więcej użytkowników korzysta z legalnych serwisów VOD, które oferuje większość operatorów i nadawców telewizyjnych. UPC Polska w ramach „UPC na żądanie” udostępnia swoim abonentom ponad 700 filmów krótko po kinowej premierze oraz ponad 2 500 filmów i seriali w pakiecie „My Prime”.

 

O raporcie:

„Przyszłość telewizji: czynniki zmian” to raport opracowany przez infuture hatalska foresight institute, którego założycielką jest Natalia Hatalska, jedna z najbardziej wpływowych analityków trendów i przedstawicieli technologicznej blogosfery. Partnerami raportu są UPC Polska i dom mediowy OMD.

Cały raport do pobrania jest tutaj.

UPC UPC Polska inspiruje dziewczęta do kodowania - nowa odsłona UPC Future Makers – Girls Edition

28 października w Warszawie odbędzie się UPC Future Makers: Girls Edition - warsztaty kodowania, skierowane do kobiet i dziewczynek w wieku 8-13 lat. Tym razem realizatorzy projektu skupiają się na wsparciu dziewcząt w kształtowaniu swojej przyszłości w cyfrowym świecie. czytaj więcej

UPC Tylko co drugie MŚP wierzy w swój sukces – wyniki badania UPC

Tylko połowa przedsiębiorców z sektora MŚP optymistycznie ocenia szanse rozwoju swojej firmy. Wśród barier dla osiągniecia sukcesu wymieniają te, związane z silną konkurencją i aktualną sytuacją na rynku, a także brakiem odpowiednio wykwalifikowanych pracowników – wynika z badania SW Research, przeprowadzonego na zlecenie UPC Biznes. czytaj więcej

UPC Liberty Global, właściciel UPC, zainwestował w Polsce ponad 400 milionów euro w rozwój internetu światłowodowego

Jak wynika z raportu firmy konsultingowej OXERA, inwestycje największego międzynarodowego dostawcy usług telewizyjnych i szerokopasmowego internetu przekładają się na korzyści dla milionów użytkowników, biznesu i polskiej gospodarki. czytaj więcej

UPC UPC wdraża CallPage, autorskie rozwiązanie zwycięzcy 4. edycji Think Big

UPC Polska wprowadza kolejne rozwiązanie mające na celu usprawnienie kontaktu z klientami. Na stronie internetowej dostępny jest już prosty moduł do zamawiania rozmowy z konsultantem UPC. Pracownicy firmy błyskawicznie oddzwaniają do klientów, którzy pozostawili swój numer telefonu na portalu. Narzędzie dostarczył CallPage – zwycięzca 4.edycji Think Big, programu UPC Biznes skierowanego do małych i średnich przedsiębiorstw. czytaj więcej

UPC ‘Business week’ od UPC – nowa oferta bez zobowiązań dla przedsiębiorców

W biznesowych pakietach UPC, klienci otrzymają dostęp do ultraszybkiego światłowodowego internetu o prędkości nawet 600 Mb/s, bez okresu zobowiązania. czytaj więcej

UPC Nowe korzyści w ofercie UPC - nie tylko dla studentów

21 sierpnia ruszyła w UPC oferta dedykowana studentom, choć skorzystać z niej może każdy. Na czas trwania roku akademickiego można zamówić oparty na światłowodach internet nowej generacji od UPC i dodatkowo otrzymać najwyższej jakości wi-fi oraz dostęp do pakietu telewizji cyfrowej. UPC oferuje też w promocji usługę HBO GO oraz Pakiet Bezpieczeństwa. Nowością w ofercie jest superszybki internet o prędkości do 500 Mb/s. czytaj więcej

UPC UPC Polska z odkodowanymi kanałami ELEVEN SPORTS

W dniach 18-28 sierpnia br. abonenci telewizji cyfrowej UPC, którzy na co dzień nie mają dostępu do pakietu ELEVEN SPORTS, będą mogli cieszyć się potężną dawką sportowych emocji od ELEVEN SPORTS. czytaj więcej

UPC Liberty Global ogłosiło wyniki za II kwartał 2017 - Wyniki UPC Polska

Dzięki inwestycjom w zwiększanie atrakcyjności oferty i rozwój szerokopasmowej infrastruktury światłowodowej, na koniec drugiego kwartału liczba cyfrowych usług, z których korzystają klienci UPC Polska wzrosła do 2 957 500 RGU*. czytaj więcej

UPC UPC Polska przyspiesza internet swoim klientom

UPC Polska wyznacza rynkowe trendy przyspieszając ponad 2-krotnie internet swoim klientom. Dzięki temu średnia oferowana prędkość, z jakiej korzysta ponad 1 mln klientów internetu UPC, przekroczy 100 Mb/s, pozwalając na jeszcze swobodniejszy dostęp do cyfrowej rozrywki. To kolejny przykład inwestycji operatora w poprawę jakości i zwiększanie satysfakcji obecnych klientów. Dzięki temu UPC umacnia pozycję lidera cyfrowych usług, dostarczając najwyższą średnią prędkość internetu w Polsce. czytaj więcej

UPC Polsat Boxing Night 7: Nowe Rozdanie w UPC

Gala Polsat Boxing Night 7: Nowe Rozdanie będzie dostępna w UPC Polska. czytaj więcej

UPC Rusza I edycja programu Digital Imagination Challenge organizowanego przez UPC Polska

UPC i Liberty Global, zapraszają do programu na najlepsze innowacje wykorzystujące siłę technologii, aby sprostać wyzwaniom społeczeństwa

• Program Digital Imagination ma na celu wypracowanie cyfrowych rozwiązań dla kluczowych wyzwań społecznych w Polsce
• Od 13 czerwca, przez trzy miesiące, będzie można przystąpić do programu i zgłosić swój autorski projekt
• Zwycięzcy Digital Imagination Challenge otrzymają nagrody pieniężne o łącznej wartości 70 000 zł, mentoring oraz promocję czytaj więcej

UPC Kanały Tenis Premium dostępne w sprzedaży w UPC Polska

Tenis na najwyższym światowym poziomie, rozgrywany w ramach czterech najbardziej prestiżowych turniejów, jest dostępny dla klientów UPC Polska w ramach specjalnego pakietu. czytaj więcej

UPC KSW39: Colloseum w UPC Polska w systemie pay-per-view

Już 27 maja 2017 na Stadionie Narodowym w Warszawie zobaczyć będzie można całą plejadę gwiazd Mieszanych Sztuk Walki. W walce wieczoru odbędzie się pojedynek Mameda Khalidova z mistrzem KSW w kategorii półśredniej, niepokonanym od ponad czterech Borysem Mańkowskim. Tę spektakularną galę MMA będzie można zobaczyć w UPC w systemie pay-per-view. czytaj więcej

UPC UPC: Rusza kampania telewizyjna Replay TV

UPC Polska ruszyło dziś z telewizyjną kampanią reklamową, promującą innowacyjną usługę Replay TV. Kampania potrwa do 18 czerwca. Wprowadzenie Replay TV wspierane jest także reklamą w radiu, online oraz działaniami BTL. czytaj więcej

UPC Wyniki UPC Polska za I kwartał 2017 roku

W I kwartale 2017 r. UPC Polska, lider rynku cyfrowej telewizji kablowej, szerokopasmowego internetu i telefonii, zwiększało zasięg superszybkiego internetu i rozwijało ofertę, dostarczając klientom nowe produkty i usługi, takie jak innowacyjny Replay TV. Pierwszy kwartał 2017 roku UPC Polska zamknęło liczbą 1 430 500 klientów, korzystających z 2 955 600 usług (RGU*). czytaj więcej

UPC UPC, Mastercard i Blue Media promują płatności automatyczne

Od końca marca trwa wspólna kampania firm UPC Polska, Mastercard oraz Blue Media, właściciela serwisu bm.pl. Klienci uczestniczący w promocji mogą zyskać do 30 zł zwrotu za e-płatności automatyczne dokonane kartą Mastercard za rachunki UPC Polska. czytaj więcej