Archiwalne

Oszczędność czasu i pieniędzy - konsumenci o potencjale innowacji. Wyniki badania UPC Polska

11.03.2011

Zobacz więcej na UPC.pl.

Aż 85% badanych konsumentów stwierdza, że korzystanie z innowacyjnych produktów i usług czyni życie prostszym i wygodniejszym, a 59% uważa, że można dzięki nim zaoszczędzić – wynika z badań[1] przeprowadzonych na zlecenie UPC Polska, lidera branży kablowej. Badanie potwierdziło, że Polacy nie tylko dostrzegają korzyści wynikające z sięgania po innowacyjne rozwiązania, ale także chętnie podążają za zmianami na rynku. Sektor kablowy jest jedną z najdynamiczniej rozwijających się branż, udostępniając klientom świat informacji i rozrywki dzięki interaktywnej telewizji cyfrowej, szerokopasmowemu Internetowi i usługom telefonicznym.

Konsumenci wskazali branże i usługi, w których innowacyjność jest elementem niezbędnym dla ich konkurencyjności. Są to w pierwszej kolejności usługi dostępu do Internetu, branża komputerowa i telewizja cyfrowa. Doceniamy także innowacyjność sprzętów gospodarstwa domowego oraz branży motoryzacyjnej i bankowej.

„Innowacje stały się warunkiem koniecznym dla firm funkcjonujących w epoce społeczeństwa informacyjnego. To właśnie wiedza i pomysł są najlepszym „towarem” jaki można wytworzyć i który przekłada się na sukces biznesowy. (…) Co więcej, to właśnie konsumenci zaczęli domagać się innowacyjnych produktów, które ułatwiają im codzienną egzystencję i to oni na nowo zdefiniowali w dużej mierze pojęcie innowacyjności.” – twierdzi Dr Krzysztof Krejtz, Kierownik Laboratorium Badań Internetu w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej w Warszawie, Prezes Zarządu ‘ORIAQ on-line research’ w Grupie IQS.

Innowacyjne usługi cyfrowe fundamentalnie zmieniają sposoby korzystania z rozrywki czy informacji. Z superszybkim Internetem multimedialne zasoby sieci stały się dostępne natychmiast, interaktywna telewizja cyfrowa z nagrywarką daje nam swobodę i uniezależnia od ramówki telewizyjnej, telewizja HD wzbogaca doznania wizualne, a dzięki wideo na żądanie wybór filmów i programów jest bogaty i wygodny, jak nigdy dotąd. Za innowacyjne uważane są te produkty i usługi, których wcześniej nie było (25%), a także takie, które posiadają wiele użytecznych funkcji i są przyjazne (23%) lub łączą w sobie różne możliwości (17%).

„Opinie badanych potwierdzają, że kluczem do sukcesu w tej branży jest tworzenie innowacyjnych usług, które są coraz bardziej przyjazne, proste i pożyteczne oraz zachęcą konsumentów do dalszych poszukiwań nowych rozwiązań, ułatwiających ich codzienne życie. Klienci chętnie podążają za innowacją, dlatego na nią stawiamy i stale inwestujemy, aby te pozytywne zmiany stały się możliwe i dostępne dla coraz większej grupy konsumentów.” – ocenia Simon Boyd, prezes UPC Polska.

Przewaga ankietowanych ma pozytywne doświadczenia z zaawansowanymi technologiami i uważa, że czasem warto zmienić przyzwyczajenia. Według większości badanych innowacyjne produkty i usługi pozwalają zaoszczędzić, a co trzeci stwierdza wręcz, że są tańsze. Oszczędzamy nie tylko pieniądze, ale także coraz bardziej cenny dla nas czas. Wybierając innowacyjne produkty i usługi, w zdecydowanej większości zwycięża ciekawość (88%) i chęć spróbowania czegoś nowego, 79% ulega modzie i chce podążać za trendami, a wielu z nas chce pochwalić się nowinkami przed rodziną i znajomymi (64%).

Jako potencjalne bariery w korzystaniu z innowacji ankietowani wskazywali niewiedzę na temat korzyści, obawy przed zmianami oraz złe doświadczenia z przeszłości. Dla części konsumentów innowacje mogą być równoznaczne z czymś skomplikowanym, co łatwo popsuć. Jednocześnie badani wskazują, że grupę tę łatwo nakłonić do korzystania z nowoczesnych rozwiązań przez bardziej świadomych konsumentów – 71% uważa bowiem, że nie korzystają oni z nowoczesnych usług, bo nie znają nikogo, kto mógłby ich tego nauczyć.

Według nowej tablicy innowacyjności opublikowanej przez Komisję Europejską Polska plasuje się wśród grupy umiarkowanych innowatorów, poniżej średniej dla UE-27. Jednocześnie polski sektor kablowy jest jedną z najdynamiczniej rozwijających się branż, udostępnia klientom nowoczesne usługi interaktywnej telewizji cyfrowej, szerokopasmowego Internetu i usługi telefoniczne. Już teraz ponad połowa z milionowej rzeszy klientów UPC korzysta z szerokopasmowego Internetu o prędkościach od 5 Mb/s do 120 Mb/s, 36% z usług telewizji cyfrowej i odsetek ten rośnie rok rocznie w tempie dwucyfrowym. Wyniki badania oraz doświadczenia UPC jako operatora kablowego i dostawcy usług cyfrowych potwierdzają otwarcie Polaków na innowacyjność. Tempo dochodzenia do poziomu bardziej rozwiniętych krajów może być przyspieszone poprzez konsolidację rozdrobnionej branży kablowej, tak aby móc osiągnąć skalę zwiększającą efektywność inwestycji i nawiązać równorzędną konkurencję z innymi graczami rynkowymi.

[1] Badanie przeprowadzone zostało na zlecenie UPC Polska, wiodącego dostawcy usług typu triple play: telewizja, Internet, telefon i wykonane przez firmę IQS&Quant na reprezentatywnej próbie 1000 dorosłych Polaków w dniach 9-10 grudnia 2010 r. Badanie realizowane było z wykorzystaniem metodologii CATI, czyli wywiadów telefonicznych wspomaganych komputerowo.

źródło: UPC

UPC 10 tys. dolarów do wygrania w programie Adaptive Power Challenge, organizowanym przez Liberty Global. Zgłoszenia jeszcze do 29 czerwca

Liberty Global w Adaptive Power Challenge zaprasza do zgłaszania rozwiązań, które odpowiadają na największe wyzwania energetyczne branży kablowej i dostawców usług szerokopasmowych. Program dedykowany jest przedsiębiorstwom, startupom, naukowcom i studentom. Zwycięzcy w dwóch kategoriach otrzymają nagrody z puli 20 tys. dolarów oraz szansę na współpracę biznesową z Liberty Global. Termin zgłoszeń upływa 29 czerwca. czytaj więcej

UPC UPC Polska dołącza do swojej oferty boostery – urządzenia do zwiększania zasięgu WiFi w dużym mieszkaniu i domu

Do portfolio produktów UPC Polska dołączyły WiFi Boosters – urządzenia zapewniające jeszcze lepszy dostęp do sieci internetowej oraz szybkie i niezawodne bezprzewodowe łącze internetowe WiFi na wielu urządzeniach jednocześnie. Boostery dedykowane są zwłaszcza klientom mieszkającym w dużych mieszkaniach i domach jednorodzinnych, w których zasięg WiFi klasycznego modemu bywa niewystarczający z powodu dużej liczby pomieszczeń oraz przeszkód na drodze sygnału (takich jak grube ściany). Urządzenia dostępne są w pakietach UPC z Premium Internetem opartym na światłowodzie do 500 Mb/s oraz cyfrową telewizją. czytaj więcej

UPC Nowa sportowa oferta Happy Home od UPC

Nowa oferta w UPC: każdy z domowników ogląda to, co chce i kiedy chce. czytaj więcej

UPC UPC Biznes startuje z nową ofertą dla firm z segmentu SoHo i odświeża markę

UPC Biznes wprowadza nową identyfikację wizualną oraz kampanię pod hasłem „Otwórz się na sukces”. Pierwszym etapem nowej kampanii jest start oferty dedykowanej firmom sektora Small office/Home office. Znajdują się w niej cztery prędkości internetu, w tym dwie nowe – 200 Mb/s i 400 Mb/s wraz z wysokimi prędkościami wysyłania danych 20 i 40 MB/s, Premium WiFi, bogaty wybór kanałów telewizyjnych, Telefon bez limitu oraz Pakiety Bezpieczeństwa i gwarantowane poziomy świadczenia usług (SLA). Oferta podzielona została na trzy grupy: Start, Smart i Pro. Każda z nich odpowiada różnym potrzebom przedsiębiorców z segmentu SoHo. czytaj więcej

UPC Vintom zwycięzcą jubileuszowej, 5. edycji programu THINK BIG, prowadzonego przez UPC Biznes

Podczas wielkiego finału tegorocznej edycji programu THINK BIG odbywającego się pod hasłem „Let’s Connect to Grow”, jury zdecydowało o przyznaniu nagrody głównej firmie Vintom, czyli twórcy rozwiązania do automatycznego generowania spersonalizowanej komunikacji wideo. Laureat otrzymał 10 tys. euro oraz zaproszenie do współpracy z UPC. Na gali wręczono również Nagrodę Publiczności – 10 tys. euro w głosowaniu gości wygrała firma 4-D, czyli autorzy inteligentnego narzędzia, analizującego zmiany zachodzące w mózgu. Finał THINK BIG stał się także okazją do zaprezentowania nowego logotypu oraz kampanii UPC Biznes pod hasłem „Otwórz się na sukces”. czytaj więcej

UPC UPC Polska kontynuuje inwestycje w budowę sieci światłowodowej pozwalającej na wprowadzenie gigabitowych prędkości dla polskich klientów

Dostęp do gigabitowej sieci przyszłości wsparty innowacyjnymi rozwiązaniami cyfrowymi – modemem Connect Box, systemem Smart WiFi wraz z Boosterami oraz aplikacją Connect App – zapewni klientom jeszcze lepszą jakość internetu w domu i nowe możliwości korzystania z cyfrowej rozrywki i komunikacji od UPC. czytaj więcej

UPC Nowa kampania UPC - „więcej niż światłowód” w Happy Home

Z początkiem lutego UPC startuje z nową odsłoną kampanii reklamowej Happy Home promującą internet oparty na światłowodzie, Premium Wi-Fi oraz telewizję najnowszej generacji na wielu urządzeniach jednocześnie i o każdej porze. czytaj więcej

UPC UPC Polska inspiruje dziewczęta do kodowania - nowa odsłona UPC Future Makers – Girls Edition

28 października w Warszawie odbędzie się UPC Future Makers: Girls Edition - warsztaty kodowania, skierowane do kobiet i dziewczynek w wieku 8-13 lat. Tym razem realizatorzy projektu skupiają się na wsparciu dziewcząt w kształtowaniu swojej przyszłości w cyfrowym świecie. czytaj więcej

UPC Tylko co drugie MŚP wierzy w swój sukces – wyniki badania UPC

Tylko połowa przedsiębiorców z sektora MŚP optymistycznie ocenia szanse rozwoju swojej firmy. Wśród barier dla osiągniecia sukcesu wymieniają te, związane z silną konkurencją i aktualną sytuacją na rynku, a także brakiem odpowiednio wykwalifikowanych pracowników – wynika z badania SW Research, przeprowadzonego na zlecenie UPC Biznes. czytaj więcej

UPC Liberty Global, właściciel UPC, zainwestował w Polsce ponad 400 milionów euro w rozwój internetu światłowodowego

Jak wynika z raportu firmy konsultingowej OXERA, inwestycje największego międzynarodowego dostawcy usług telewizyjnych i szerokopasmowego internetu przekładają się na korzyści dla milionów użytkowników, biznesu i polskiej gospodarki. czytaj więcej

UPC UPC wdraża CallPage, autorskie rozwiązanie zwycięzcy 4. edycji Think Big

UPC Polska wprowadza kolejne rozwiązanie mające na celu usprawnienie kontaktu z klientami. Na stronie internetowej dostępny jest już prosty moduł do zamawiania rozmowy z konsultantem UPC. Pracownicy firmy błyskawicznie oddzwaniają do klientów, którzy pozostawili swój numer telefonu na portalu. Narzędzie dostarczył CallPage – zwycięzca 4.edycji Think Big, programu UPC Biznes skierowanego do małych i średnich przedsiębiorstw. czytaj więcej

UPC ‘Business week’ od UPC – nowa oferta bez zobowiązań dla przedsiębiorców

W biznesowych pakietach UPC, klienci otrzymają dostęp do ultraszybkiego światłowodowego internetu o prędkości nawet 600 Mb/s, bez okresu zobowiązania. czytaj więcej

UPC Nowe korzyści w ofercie UPC - nie tylko dla studentów

21 sierpnia ruszyła w UPC oferta dedykowana studentom, choć skorzystać z niej może każdy. Na czas trwania roku akademickiego można zamówić oparty na światłowodach internet nowej generacji od UPC i dodatkowo otrzymać najwyższej jakości wi-fi oraz dostęp do pakietu telewizji cyfrowej. UPC oferuje też w promocji usługę HBO GO oraz Pakiet Bezpieczeństwa. Nowością w ofercie jest superszybki internet o prędkości do 500 Mb/s. czytaj więcej

UPC UPC Polska z odkodowanymi kanałami ELEVEN SPORTS

W dniach 18-28 sierpnia br. abonenci telewizji cyfrowej UPC, którzy na co dzień nie mają dostępu do pakietu ELEVEN SPORTS, będą mogli cieszyć się potężną dawką sportowych emocji od ELEVEN SPORTS. czytaj więcej

UPC Liberty Global ogłosiło wyniki za II kwartał 2017 - Wyniki UPC Polska

Dzięki inwestycjom w zwiększanie atrakcyjności oferty i rozwój szerokopasmowej infrastruktury światłowodowej, na koniec drugiego kwartału liczba cyfrowych usług, z których korzystają klienci UPC Polska wzrosła do 2 957 500 RGU*. czytaj więcej

UPC UPC Polska przyspiesza internet swoim klientom

UPC Polska wyznacza rynkowe trendy przyspieszając ponad 2-krotnie internet swoim klientom. Dzięki temu średnia oferowana prędkość, z jakiej korzysta ponad 1 mln klientów internetu UPC, przekroczy 100 Mb/s, pozwalając na jeszcze swobodniejszy dostęp do cyfrowej rozrywki. To kolejny przykład inwestycji operatora w poprawę jakości i zwiększanie satysfakcji obecnych klientów. Dzięki temu UPC umacnia pozycję lidera cyfrowych usług, dostarczając najwyższą średnią prędkość internetu w Polsce. czytaj więcej

UPC Polsat Boxing Night 7: Nowe Rozdanie w UPC

Gala Polsat Boxing Night 7: Nowe Rozdanie będzie dostępna w UPC Polska. czytaj więcej

UPC Rusza I edycja programu Digital Imagination Challenge organizowanego przez UPC Polska

UPC i Liberty Global, zapraszają do programu na najlepsze innowacje wykorzystujące siłę technologii, aby sprostać wyzwaniom społeczeństwa

• Program Digital Imagination ma na celu wypracowanie cyfrowych rozwiązań dla kluczowych wyzwań społecznych w Polsce
• Od 13 czerwca, przez trzy miesiące, będzie można przystąpić do programu i zgłosić swój autorski projekt
• Zwycięzcy Digital Imagination Challenge otrzymają nagrody pieniężne o łącznej wartości 70 000 zł, mentoring oraz promocję czytaj więcej

UPC Kanały Tenis Premium dostępne w sprzedaży w UPC Polska

Tenis na najwyższym światowym poziomie, rozgrywany w ramach czterech najbardziej prestiżowych turniejów, jest dostępny dla klientów UPC Polska w ramach specjalnego pakietu. czytaj więcej

UPC UPC: „Przyszłość telewizji: czynniki zmian” - czy jesteśmy gotowi na nowe trendy?

Premiera raportu na temat trendów na rynku telewizyjnym, zrealizowanego przez infuture hatalska foresight institute w partnerstwie z UPC Polska

• Telewizję ogląda blisko 92 proc. Polaków, a 65 proc. robi to codziennie, spędzając średnio ponad 4 godziny na dobę przed szklanym ekranem.
• Szybki rozwój technologii wprowadza interakcję pomiędzy użytkownikami a nadawcami treści
• Użytkownicy coraz częściej oglądają treści na urządzeniach mobilnych i korzystają z serwisów OTT i VOD
• Operatorzy wprowadzają usługi umożliwiające oglądanie telewizji w dowolnym miejscu i czasie, np. Replay TV i Horizon GO od UPC Polska czytaj więcej