Archiwalne

Od lipca 2007 klienci TP mogą skorzystać z usług internetowych Telefonii Dialog

29.06.2007

Zgodnie z zapowiedziami Telefonia Dialog od 1 lipca 2007 rozpoczyna sprzedaż usług internetowych DialNet świadczonych w oparciu  o sieć TP SA. DialNet Global to szerokopasmowy Internet w czterech opcjach prędkości transmisji danych do wyboru. Miesięczny abonament zaczyna się już od 41 zł brutto, a ceny są stałe przez cały okres korzystania z usługi, zarówno   w umowach bezterminowych, jak i czasowych.
 
W lipcu i sierpniu DialNet Global zostanie uruchomiony w 27 strefach numeracyjnych (*** wykaz na dole strony) – to niemal połowa Polski. Regionalne punkty dostępu do usługi rozpoczną działanie w Krakowie, Katowicach, Poznaniu, Bydgoszczy, Warszawie, Łodzi i Wrocławiu. W kolejnych miesiącach obszar dostępności usługi będzie sukcesywnie powiększany.  
 
Dialnet Global to oferta skierowana do wszystkich klientów TP (indywidualnych i biznesowych) korzystających  z aktywnej linii telefonicznej w miejscu, gdzie będzie świadczona usługa, pod warunkiem, że sieć TP będzie tam technicznie umożliwiała oferowanie usług szerokopasmowych.
 
Klienci będą mieli do wyboru cztery opcje przepływności – od 512 kbps do 6 Mbps. Nie będzie żadnych limitów w ilości pobieranych i wysyłanych danych, a adres IP będzie przydzielany dynamicznie. DialNet Global – jako jedyny na rynku – w przypadku umów bezterminowych daje  również klientom możliwość zawieszenia usługi na okres od 1 do 3 miesięcy (np. w związku z wyjazdem na wakacje). Klienci w ramach opłaty abonamentowej za usługę dostępu do Internetu  otrzymają modem Dialogu (pozostaje własności operatora), lub jeśli mają własny modem spełniający określone warunki techniczne udzielony im zostanie specjalny rabat na pierwszej opłacie abonamentowej.

Klienci będą mogli podpisać umowę na czas nieokreślony - tu obowiązywać będzie standardowa cena usługi, lub umowy terminowe na 12, 24 i 36 miesięcy, objęte promocją cenową, w ramach której obniżana jest cena instalacyjna i miesięczny abonament.

W każdej chwili można dokonać zmiany wybranej przepustowości bez przedłużania okresu obowiązywania umowy.

  36 miesięcy 24 miesiące 12 miesięcy Bezterminowo
Dialnet Global 512 41 zł 43,01 zł 60 zł 79 zł
Dialnet Global 1 52 zł 54 zł 63 zł 129,01 zł
Dialnet Global 2 106,01 zł 109,01 zł 114 zł 159 zł
Dialnet Global 6 120 zł 122 zł 128 zł 219 zł
Opłata instalacyjna 1,22 zł 1,22 zł 1,22 zł 99 zł

Wszystkie ceny brutto
 
***Dostępność usługi DialNet Global – strefy numeracyjne 012, 018, 041, 032, 033, 034, 077, 061, 062, 063, 065, 067, 068, 095, 052, 054, 056, 022, 023, 024, 025, 029, 046, 042, 043, 046, 071.
 
Dialog zakłada pozyskanie 30 tysięcy klientów tej usługi do końca 2007 roku. Razem z zaplanowanymi 150 tysiącami użytkowników szerokiego pasma we własnej sieci Dialog (dziś jest już ich niemal 100 tysięcy) oraz 20 tysiącami użytkowników usług wdzwanianych połączeń z internetem daje to grono 200 tysięcy internautów.
 
Świadczenie usług szerokopasmowego dostępu do Internetu Dialnet klientom TP korzystającym z linii telefonicznej TP jest możliwe na mocy podpisanej pod koniec października 2006 roku między Telefonią Dialog  i Telekomunikacją Polską umową o dostępie do sieci TP na potrzeby sprzedaży usług szerokopasmowej transmisji danych (tzw. BSA - bitstream access)
 
"Dotrzymaliśmy zapowiedzianych terminów komercyjnego startu usługi pod koniec II kwartału tego roku. Uruchomienie usługi trwało osiem miesięcy głównie ze względu na fakt, że nasze sieci transmisji danych funkcjonują w dwóch różnych technologiach, co utrudniało techniczną część projektu, wymagając wybudowania od podstaw punktów styku” – mówi Sławomir Szych, prezes zarządu Telefonii Dialog.

„Chcieliśmy też mieć  w pełni opracowane i sprawdzone procedury przejmowania klientów i uruchamiania usług internetowych  w określonych umowami terminach, bez technicznych problemów. Formalności po stronie klienta są ograniczone do minimum (wystarczy podpisać umowę z Dialogiem), a cały proces ma być dla niego praktycznie nieodczuwalny - odczuwalne będą tylko oszczędności podczas płacenia rachunków” – dodaje prezes Szych.
 
W lipcu Dialog uruchomi specjalną linię telefoniczną dedykowaną dla usługi DialNet Global - 801 703 503 (koszt połączenia zawsze jak za jeden impuls telefoniczny). Dzwoniąc pod ten numer można będzie uzyskać informacje o technicznych możliwościach świadczenia usługi  (po stronie TP i Dialogu) oraz umówić się na spotkanie  z przedstawicielem handlowym. Klienci uzyskają też tam informacje na temat wszelkich spraw związanych  z obsługą klienta (płatności, uwagi, promocje).
 
Niebawem do dyspozycji klientów zostanie również oddany portal internetowy służący do samodzielnego zarządzania usługą DialNet Global. Umożliwia to uruchomiona w marcu 2007 roku platforma informatyczna SSP (Service Sale Point). Użytkownicy internetowych usług DialNet będą mogli skorzystać np. z usług podwyższających bezpieczeństwo (m.in. filtry rodzinne, kontrola rodzicielska).

źródło: Dialog