Archiwalne

Crowley o rynku telekomunikacyjnym i swoich usługach

28.04.2008

Większe przepływności, rozwój telefonii internetowej i stabilne przychody z transmisji danych - Crowley Data Poland o trendach na rynku telekomunikacyjnym.

Spadek kosztu jednostkowego dostępu do Internetu oraz wzrost zapotrzebowania na większe przepustowości to główne tendencje, które można było zaobserwować na rynku usług telekomunikacyjnych w ciągu ostatnich kilkunastu miesięcy. Sektor klientów biznesowych, w którym specjalizuje się Crowley Data Poland, rządzi się swoimi prawami, choć niektóre zjawiska są wspólne dla całej branży.

Większe przepływności
Nowe możliwości świadczenia usług, które pojawiły się wskutek deregulacji rynku, pobudziły konkurencyjność w branży szczególnie na rynku klientów indywidualnych i zaowocowały agresywną walką cenową. Zmieniły się także oczekiwania klientów biznesowych.

W okresie styczeń-grudzień 2007 roku Crowley Data Poland z tytułu świadczenia usług dostępu do Internetu zwiększył swoje przychody o 15%. Systematycznie rósł również udział w sprzedaży usług złożonych, wymagających dużych przepływności, o wysokich parametrach dostępności oraz integracji sprzętu sieciowego, pozwalającego zarządzać ruchem. Na koniec grudnia 2007 roku wyniósł on 53% we wszystkich usługach internetowych, podczas gdy jeszcze w styczniu tego samego roku wynosił 46%. Oznacza to wzrost sprzedaży wyższych przepustowości i wycofywanie z oferty łącz o przepływności niższej niż 1 Mb/s. W związku z rozwojem aplikacji i zastosowań Internetu w działalności biznesowej oraz popularyzacji telefonii internetowej, firmy zwiększają swoje zapotrzebowanie na pasmo, tym bardziej, że cena przestaje być barierą.

"Obserwujemy zanik usług o najniższych przepływnościach. Obecnie najczęściej wybieranymi prędkościami są przedziały 4-8Mb oraz 20Mb. Wynika to z różnych potrzeb dwóch głównych grup odbiorców. Pierwsza z nich potrzebuje Internetu do sprawnej komunikacji z innymi użytkownikami, m.in. poprzez email. Druga zaś buduje z wykorzystaniem Internetu bardziej zaawansowane rozwiązania, np. telefonię IP lub VPN" - powiedział Piotr Wieczorkiewicz, Dyrektor Zarządzający i Wiceprezes Crowley Data Poland.

Klienci biznesowi wybierając dostęp do Internetu dużo większą uwagę przywiązują do jakości świadczonych usług, gwarancji parametrów technicznych i szybkiego usuwania ewentualnych awarii. Dlatego za szybkie i wydajne łącza skłonni są płacić wyższy abonament. W badaniu przeprowadzonym na zlecenie Crowley Data Poland przez niezależną agencję badawczą we wrześniu 2007 roku (na ogólnopolskiej próbie firm zatrudniających od 5 do 250 pracowników), spośród wymienianych czynników decydujących o wyborze dostawcy usługi internetowej, klienci za najważniejsze uznali jakość i bezawaryjność usługi, cenę oraz dbałość o klienta.

Transmisja danych gwarancja stabilnego przychodu
Przy rosnącej presji cenowej w obszarze usług głosowych i dostępu do Internetu, segment usług transmisji danych cechuje się dużo większą stabilnością. Choć rynek ten rośnie nieco wolniej niż przypadku Internetu, podobną dynamiką cechuje się wzrost sprzedaży usług złożonych w 2007 roku Crowley Data Poland zwiększył swoje przychody w tym obszarze o 11%.

W ubiegłym roku największy wzrost w tej kategorii wygenerowała sprzedaż Łącz Transmisji Danych (20% w stosunku do roku 2006) oraz VPNów (17%). Te ostatnie utrzymują także stabilny średni przychód na usługę.

Penetracja usług transmisji danych w segmencie klientów biznesowych pozostaje na stosunkowo niskim poziomie wg badania Crowley Data Poland korzysta z nich ok. 13% firm, w tym głównie firmy średniej wielkości. Segment ten ma szanse żywiołowo rozwinąć się głównie z uwagi na wzrost zapotrzebowania na tego typu usługi w grupie klientów SME. Rynek stymulowany spadkiem cen łączy oraz dostępu do sieci wchodzi w fazę budowy w oparciu o Internet rozbudowany o usługi dodane dla klientów biznesowych, dostępny na masową skalę.

Z badania przeprowadzonego przez Crowley Data Poland wynika także, że klienci korzystający z usług transmisji danych należą do najbardziej lojalnych abonentów. W śród klientów firmy 74% firm, którym obecnie Crowley Data Poland dostarcza usługi transmisji danych, ponownie wybrałaby Crowley na swojego dostawcę.

Telefonia IP mocno w górę
Prezentowane przez operatorów telekomunikacyjnych wyniki wskazują na systematyczny spadek przychodów z usług telefonii stacjonarnej. W segmencie klientów biznesowych sytuacja wygląda bardziej optymistycznie. Jak pokazują doświadczenia Crowley Data Poland, można jeszcze na tym rynku generować wzrosty. 20% wzrost przychodów ze sprzedaży usług opartych o prefix firma zawdzięcza wyłącznie własnej sprawności organizacyjnej i agresywnej polityce handlowej. Trzeba jednak mieć na uwadze, że średni miesięczny przychód z abonenta tej usługi spada, a wolumeny generowanych minut podlegają dużym wahaniom.

Usługą o największym potencjale okazała się zaś telefonia IP, gdzie Crowley Data Poland odnotował ponad 50% wzrost przychodów. W związku ze wzrostem popularności technologii VoIP wśród odbiorców indywidualnych, obiecującym rynkiem dla Crowley jest współpraca z lokalnymi providerami, którzy agregują ruch abonentów.

źródło: Crowley

News Kup tablet Galaxy - zyskasz 800 zł

Najnowsza promocja tabletów Samsung Galaxy - możliwość zakupu urządzenia ze zwrotem do 800 zł. czytaj więcej

News Technologia Plasmacluster w oczyszczaczach powietrza - czy to bezpieczne?

Nowe technologie to zazwyczaj skuteczne rozwiązania, które sprawdzają się w wielu branżach. W dzisiejszym artykule skupimy się na problemie z zanieczyszczeniami unoszącymi się w powietrzu. czytaj więcej

News Jak zostać serwisantem telefonów? Najważniejsze informacje

Smartfony i klasyczne telefony komórkowe wkroczyły w nasze życie dość nagle i zupełnie je zmieniły. Początkowo były to urządzenia, w przypadku których podstawowe naprawy, takie jak wymiana baterii, mogły być przeprowadzane przez każdego, kto choć trochę orientował się w temacie nowych technologii. Dalszy rozwój tych urządzeń i rosnący poziom ich skomplikowania spowodowały jednak, że żeby naprawić nowoczesnego smartfona, trzeba udać się do serwisu lub skorzystać z usług serwisanta. To stwarza szansę na nową ścieżkę kariery dla każdego zainteresowanego tego typu pracą. czytaj więcej

News Aplikacja InPost Mobile, przewodnik

Paczkomaty InPost to nowoczesne rozwiązanie w branży logistycznej, pozwalające na odbieranie i nadawanie przesyłek. InPost jest teraz w fazie intensywnej ekspansji, o czym świadczy imponująca liczba maszyn dostępnych w całej Polsce: 7000 Paczkomatów zlokalizowanych w dogodnych lokalizacjach, takich jak galerie handlowe czy stacje benzynowe jest najlepsza miarą popularności usługi. Szczególnie teraz, kiedy znacząco wzrosła sprzedaż w sklepach internetowych. czytaj więcej