Archiwalne

+ Liberty Global ogłosiło wyniki za pierwszy kwartał 2015 roku

08.05.2015

UPC Polska konsekwentnie zwiększało w pierwszym kwartale 2015 roku sprzedaż usług cyfrowych i przekroczyło już 1 000 000 klientów internetu. Na koniec marca 2015 r. roku UPC Polska miało 1 425 400 klientów, którzy korzystali z 2 752 200 usług (RGU*).

Kluczowe wydarzenia I kwartału 2015 roku:

  • Rozpoczęła się komercyjna sprzedaż usług cyfrowych z dekoderem Horizon;
  • Liczba klientów internetu przekroczyła 1 000 000;
  • Wzrosła liczba usług (RGU) telewizji cyfrowej, internetu i telefonii;
  • UPC jako pierwszy operator opublikował pełne rezultaty pomiarów jakości świadczonych usług;

UPC Polska osiągnęło w pierwszym kwartale 2015 r. liczbę 1 004 000 klientów internetu, co czyni spółkę liderem w realizacji Europejskiej Agendy Cyfrowej i rozwoju rynku usług szerokopasmowych na polskim rynku. Ponad 2,7 mln gospodarstw domowych, które znajduje się już w zasięgu nowoczesnej sieci UPC Polska, może korzystać z internetu o prędkości do 250 Mb/s. 

Więcej cyfrowych usług
Liczba klientów internetu szerokopasmowego zwiększyła się w ciągu ostatnich trzech miesięcy o 6 800. Rośnie też konsekwentnie liczba klientów pozostałych usług cyfrowych: w pierwszym kwartale RGU telewizji cyfrowej zwiększyło się do poziomu 921 700, czyli o 2 900 w porównaniu do stanu na koniec IV kwartału 2014 r., a telefonii o 3 500, do poziomu 559 900. Wraz z wzrostem liczby klientów Telewizji Cyfrowej UPC, zmniejsza się też liczba osób korzystających z telewizji analogowej, która wyniosła na koniec I kwartału 266 600. Łącznie, liczba usług wyniosła na koniec I kwartału 2 752 200, a liczba klientów - 1 425 400.

Dzięki stałym inwestycjom w rozwój cyfrowych usług, odsetek klientów korzystających z dostępu do internetu o szybkości 30 Mb/s i wyższej wyniósł ponad 85 proc., a potrójną usługę wybrało już ponad 35 proc. klientów. 

UPC konsoliduje rynek
W pierwszym kwartale wzrost liczby usług wynikał nie tylko z organicznego rozwoju, ale także z konsekwentnego konsolidowania rozdrobnionego rynku – na początku roku UPC Polska sfinalizowało transakcję nabycia 100 proc. udziałów lokalnego operatora telekomunikacyjnego E-Siemianowice sp. z o. o., świadczącego usługę dostępu do internetu, telefonu i telewizji klientom na terenie Siemianowic Śląskich i Chorzowa. E-Siemianowice ma w swoim zasięgu kilkanaście tysięcy gospodarstw domowych. 

Komercyjny debiut platformy Horizon
W styczniu 2015 r. UPC Polska wprowadziło do komercyjnej sprzedaży Horizon – platformę łączącą najlepszą telewizję z interaktywnością internetu, która w Europie zdobyła już ponad milion klientów. Ta nowoczesna usługa wyznacza trendy w korzystaniu z cyfrowej rozrywki na polskim rynku. Obok mobilności i wieloekranowości, które już są dostępne w ramach aplikacji Horizon Go, klienci mogą teraz cieszyć się bogactwem oferty linearnej i na życzenie. To wszystko dzięki dekoderowi Horizon, który łączy w sobie telewizję, Internet i telefonię. Usługa pozwala klientom UPC na korzystanie z atrakcyjnych funkcji m.in. dostępu na ekranach telewizorów do mediów społecznościowych takich jak YouTube i Twitter, personalizację oferowanych treści na podstawie preferencji użytkownika oraz m.in. możliwość nagrywania do czterech programów jednocześnie. Platforma Horizon to także dostęp do usługi MyPrime - Filmy i Seriale, czyli katalogu ponad 1000 filmów, odcinków seriali oraz bajek, dostępnych bez limitu, na żądanie w ramach stałej opłaty miesięcznej.

UPC publikuje wyniki pomiarów jakości według wytycznych UKE
W I kwartale UPC Polska, jako pierwszy operator w Polsce, rozpoczął publikowanie pełnych rezultatów pomiarów jakości świadczonych usług, dokonanych zgodnie z wytycznymi Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Wynika z nich, że w II połowie 2014 roku usługa internetu, oferowana klientom UPC, spełniała parametry najwyższej jakości. Publikacja wyników to efekt wdrożenia postanowień Memorandum w sprawie współpracy na rzecz podnoszenia jakości usług na rynku telekomunikacyjnym, zawartego z inicjatywy Urzędu Komunikacji Elektronicznej. W II połowie 2014 roku UPC odnotowało wysoką jakość dla usługi internetu (mierzoną w grudniu 2014 r.). Dla wszystkich grup aplikacji (przeglądanie stron www; oglądanie wideo; wideorozmowy, VoIP; Multiroom; gry sieciowe) prędkość transmisji danych oraz opóźnienie pakietów spełniały parametry najwyższej jakości, ustalone przez Prezesa UKE oraz pozostałych operatorów uczestniczących w Memorandum. Z kolei skuteczność wykonywanych przez użytkowników UPC połączeń telefonicznych była wyższa niż 98 proc., a średni czas oczekiwania na połączenie z infolinią mieścił się w przedziale 60-120 sek. Pełne rezultaty pomiarów można znaleźć na stronie UPC: www.upc.pl/jakosc-uslug-upc

Jakość internetu UPC poświadczyła też Platforma Steam, czyli dystrybutor cyfrowych treści, w tym m.in. gier komputerowych, który opublikował w styczniu statystyki pobierania danych z platformy. UPC Polska zajęła w tym zestawieniu pierwsze miejsce.

UPC Polska inwestuje w stałą poprawę jakości świadczonych usług. Od 1 marca do zespołu dołączył Jakub Kłoczewiak, który odpowiada za obszar obsługi klientów w Polsce oraz – jako VP Customer Care and Customer Experience – odpowiada w Liberty Global za przygotowanie i wdrożenie strategii dla tego obszaru w całym regionie Europy Środkowo-Wschodniej.

Wsparcie dla biznesu i edukacji
UPC Polska jest aktywnym uczestnikiem i wspiera rozwój gospodarki cyfrowej opartej na wiedzy. Dlatego realizuje program dla przedsiębiorców z globalnymi ambicjami Think Big. W styczniu rozstrzygnięta została II edycja konkursu.

Także w pierwszym kwartale UPC Biznes zaoferowało firmom usługę transmisji danych nowej generacji o zasięgu europejskim – Carrier Ethernet. Umożliwia ona wydajną i przejrzystą obsługę oraz zarządzanie sieciami przez klientów spółki. 

* RGU – Revenue Generatung Unit – liczba sprzedanych usług

źródło: UPC

Cyfrowy Polsat WynikiCyfrowego Polsatu po trzecim kwartale 2017 roku

Grupa Cyfrowy Polsat zamknęła III kwartał br. bardzo dobrymi wynikami operacyjnymi w obydwu segmentach, co oznacza, że skutecznie radziła sobie zarówno na rynkach telekomunikacyjnym i płatnej telewizji, jak i nadawców TV. Grupa odnotowała solidne wyniki finansowe, mimo niekorzystnego wpływu regulacji „Roam Like at Home”, oraz wciąż generuje bardzo wysokie wolne przepływy pieniężne. Realizacja konsekwentnej polityki finansowej przyczyniła się do podwyższenia przez agencję Moody’s Investors Service perspektywy ratingu korporacyjnego dla Grupy do pozytywnej. czytaj więcej

Cyfrowy Polsat Wyniki Grupy Cyfrowy Polsat za II kwartał 2017

Grupa Cyfrowy Polsat opublikowała bardzo dobre wyniki operacyjne wszystkich segmentów i rosnące wyniki finansowe za II kwartał br. Wśród najważniejszych wydarzeń ostatnich miesięcy znalazły się: nabycie wyłącznych praw do Ligi Mistrzów UEFA i Ligi Europy UEFA na lata 2018-2021 dla wszystkich kanałów dystrybucji treści oraz wypłata dywidendy w wysokości 205 mln zł. W wyniku konsekwentnej realizacji strategii w II kwartale wzrosły przychody Grupy – do 2,470 mld zł, wynik EBITDA – do 964 mln zł, a także wolne przepływy pieniężne – do poziomu 1,770 mld zł w okresie 12-miesięcznym. czytaj więcej

UPC Liberty Global ogłosiło wyniki za II kwartał 2017 - Wyniki UPC Polska

Dzięki inwestycjom w zwiększanie atrakcyjności oferty i rozwój szerokopasmowej infrastruktury światłowodowej, na koniec drugiego kwartału liczba cyfrowych usług, z których korzystają klienci UPC Polska wzrosła do 2 957 500 RGU*. czytaj więcej