Archiwalne

+ Liberty Global plc, właściciel UPC Polska, opublikował wyniki za III kwartał 2014 roku

06.11.2014

UPC Polska, lider rynku innowacyjnych usług cyfrowych, w trzecim kwartale 2014 roku konsekwentnie zwiększał sprzedaż cyfrowej telewizji, internetu i telefonii. Na koniec września 1 420 600 klientów korzystało z 2 708 700 usług.

Kluczowe wydarzenia III kwartału:

  • Wzrosła liczba sprzedanych usług RGU* telewizji cyfrowej, internetu i telefonii zarówno w porównaniu do II kwartału 2014 r., jak i rok do roku;
  • Do ponad 80 proc. wzrósł odsetek klientów korzystających z internetu o szybkości 30 Mb/s i wyższej;
  • Dzięki prowadzonym inwestycjom UPC powiększyło zasięg dwukierunkowej sieci o 15 100 gospodarstw domowych, w tym także w małym miejscowościach, i obecnie dociera do 2 658 100 gospodarstw domowych;
  • UPC postawiło na dalszy rozwój sieci sprzedaży, otwierając pierwszy salon w galerii handlowej w Lublinie; ruszyła też kolejna odsłona kampanii z Megarodzinką;
  • Rozpoczęła się II edycja konkursu Think Big skierowanego do małych przedsiębiorstw z globalnymi aspiracjami

W trzecim kwartale liczba RGU telewizji cyfrowej wzrosła do 902 800, czyli o 16 000 w porównaniu do stanu na koniec II kwartału 2014 r. Liczba klientów internetu szerokopasmowego zwiększyła się w tym czasie o 12 000, do poziomu 970 100, a telefonii – o 9 400 i wyniosła 544 400. Na koniec trzeciego kwartału liczba sprzedanych usług RGU wzrosła w sumie do 2 708 700, a liczba klientów wyniosła 1 420 600. Do poziomu 81 proc. wzrósł odsetek klientów korzystających z dostępu do internetu o szybkości 30 Mb/s i wyższej, a potrójną usługę wybrało już ponad 34 proc. klientów.

Dzięki stałym inwestycjom w rozwój cyfrowych usług, w trzecim kwartale klienci coraz chętniej wybierali Telewizję Cyfrową UPC. W efekcie liczba odbiorców telewizji analogowej spada, a na koniec III kwartału wyniosła 291 400. Liczba klientów ogółem zmniejszyła się o 16 tys. w stosunku do II kwartału, głównie za sprawą wygaśnięcia umów dotyczących pakietów spółdzielczych.

Większy wybór cyfrowych treści
Za wyborem cyfrowych usług UPC przemawia nie tylko jakość, ale także stale rosnący wybór treści linearnych i na życzenie. W III kwartale UPC włączyło kolejne kanały, m.in. Polsat Film HD, TV Puls HD, Tele5 HD, Stopklatka HD, a także Muzo TV i Disco Polo Music. Łącznie na koniec III kwartału oferta liczyła ponad 190 kanałów cyfrowej jakości, w tym aż 51 w HD. Klienci telewizji cyfrowej mają też dostęp do pakietów dodatkowych, m.in. Canal+ i HBO, oraz do ponad 5000 programów na żądanie, w tym ponad połowy bezpłatnie. W sierpniu abonenci Telewizji Cyfrowej UPC mogli też wykupić dostęp do FIVB Mistrzostw Świata w Piłce Siatkowej Mężczyzn Polska 2014 – koszt dostępu do wydarzenia w UPC wyniósł 79 zł i była to najatrakcyjniejsza cena na rynku.

Telewizja Cyfrowa UPC to także aplikacja Horizon TV, pozwalająca oglądać ulubione programy na urządzeniach mobilnych, także poza domem.

UPC z najkorzystniejszą ofertą na rynku
Nasze usługi są doceniane przez rynek – w sierpniu Urząd Komunikacji Elektronicznej opublikował raport porównujący ceny dostępu do internetu stacjonarnego w Unii Europejskiej. Oferta UPC uznana została za najkorzystniejszą w Polsce dla szybkości powyżej 10 Mb/s. To już kolejna analiza, pokazująca konkurencyjność usług UPC – we wcześniejszej UKE wykazał, że w kategorii powyżej 100 Mb/s usługa UPC jest także najkorzystniejsza na rynku, a różnica cenowa do najdroższego konkurenta wynosiła aż 78 proc. na korzyść UPC. We wrześniu ruszyła też kolejna odsłona kampanii reklamowej z Megarodzinką, promująca ofertę, w której klienci mogą otrzymać jedną z usług - telewizję cyfrową lub Internet - przez pół roku za darmo.

Z kolei w rankingu polskich dostawców internetu opublikowanym przez magazyn „Komputer Świat” w sierpniu tego roku, UPC Polska zajęło pierwsze miejsce. Ranking uwzględnił 12 dostawców i został przeprowadzony na podstawie analizy uzyskiwanych transferów.

Inwestycje
W trzecim kwartale UPC inwestowało także w rozwój zasięgu usług cyfrowych oraz sieć punktów obsługi klienta. Z pełnego spektrum cyfrowych usług oferowanych przez UPC mogą teraz korzystać też mieszkańcy mniejszych miejscowości - dzięki procesowi cyfryzacji, który potrwa do końca listopada cyfrowe usługi UPC trafią do mieszkańców Głuchołazów.

W sierpniu UPC otworzyło pierwszy salon w galerii handlowej – w związku z przejęciem spółki Telco Lublin, lokalnego operatora, posiadającego w swoim zasięgu ponad 53 tys. gospodarstw domowych, salon UPC pojawił się w lubelskiej Galerii Olimp.

Wsparcie dla biznesu, gospodarki i edukacji
UPC od dawna przyczynia się do budowy nowoczesnej e-gospodarki opartej na wiedzy. We wrześniu ruszyła II edycja THINK BIG, czyli programu dla małych firm z globalnymi ambicjami, organizowanego przez UPC Biznes. Hasło tegorocznej edycji brzmi „We share your passion for business”. Także we wrześniu Akademia e-Seniora UPC, projekt edukacji cyfrowej osób w wieku 50+, znalazł się wśród „15 polskich przykładów społecznej odpowiedzialności biznesu” opublikowanym przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu.

źródło: UPC

News Najlepszy router - na co zwracać uwagę podczas zakupu?

Router to najważniejsze urządzenie domowej sieci. Pozwala różnym urządzeniom połączyć się z siecią Wi-Fi. Aby jednak połączenie było prawidłowe, trzeba dysponować dobrym routerem. Wybór tego urządzenia staje się więc kwestią kluczową. Na jakie parametry zwracać uwagę podczas zakupu? Jakie urządzenie pozwala na podłączenie kilku innych jednocześnie? czytaj więcej

News Umówione spotkanie w salonach sprzedaży UPC poprzez Booksy

Chyba nikt nie lubi marnować czasu, prawda? UPC dba o klienta i już teraz można umówić się na spotkanie w terminie i czasie który Ci tylko pasuje, poprzez największą platformę rezerwacyjną dostępną w aplikacji mobilnej jak i na stronie internetowej Booksy. Dodatkowo, na początek w Warszawie, poprzez aplikację Booksy będzie można również umówić spotkanie z mobilnym doradcą UPC w dogodnym dla siebie miejscu i czasie. czytaj więcej

News UPC Polska ma najszybszy internet światłowodowy

W lutym odbył się kolejny ranking SpeedTest. UPC Polska okazała się najszybszym ogólnopolskim operatorem internetu światłowodowego. Średni wynik sieci UPC przekroczył poziom 150 Mb/s - czyli dwukrotnie wyższy wynik od średniej prędkości krajowej. czytaj więcej

UPC 10 tys. dolarów do wygrania w programie Adaptive Power Challenge, organizowanym przez Liberty Global. Zgłoszenia jeszcze do 29 czerwca

Liberty Global w Adaptive Power Challenge zaprasza do zgłaszania rozwiązań, które odpowiadają na największe wyzwania energetyczne branży kablowej i dostawców usług szerokopasmowych. Program dedykowany jest przedsiębiorstwom, startupom, naukowcom i studentom. Zwycięzcy w dwóch kategoriach otrzymają nagrody z puli 20 tys. dolarów oraz szansę na współpracę biznesową z Liberty Global. Termin zgłoszeń upływa 29 czerwca. czytaj więcej

UPC UPC Polska dołącza do swojej oferty boostery – urządzenia do zwiększania zasięgu WiFi w dużym mieszkaniu i domu

Do portfolio produktów UPC Polska dołączyły WiFi Boosters – urządzenia zapewniające jeszcze lepszy dostęp do sieci internetowej oraz szybkie i niezawodne bezprzewodowe łącze internetowe WiFi na wielu urządzeniach jednocześnie. Boostery dedykowane są zwłaszcza klientom mieszkającym w dużych mieszkaniach i domach jednorodzinnych, w których zasięg WiFi klasycznego modemu bywa niewystarczający z powodu dużej liczby pomieszczeń oraz przeszkód na drodze sygnału (takich jak grube ściany). Urządzenia dostępne są w pakietach UPC z Premium Internetem opartym na światłowodzie do 500 Mb/s oraz cyfrową telewizją. czytaj więcej

UPC Nowa sportowa oferta Happy Home od UPC

Nowa oferta w UPC: każdy z domowników ogląda to, co chce i kiedy chce. czytaj więcej

UPC UPC Biznes startuje z nową ofertą dla firm z segmentu SoHo i odświeża markę

UPC Biznes wprowadza nową identyfikację wizualną oraz kampanię pod hasłem „Otwórz się na sukces”. Pierwszym etapem nowej kampanii jest start oferty dedykowanej firmom sektora Small office/Home office. Znajdują się w niej cztery prędkości internetu, w tym dwie nowe – 200 Mb/s i 400 Mb/s wraz z wysokimi prędkościami wysyłania danych 20 i 40 MB/s, Premium WiFi, bogaty wybór kanałów telewizyjnych, Telefon bez limitu oraz Pakiety Bezpieczeństwa i gwarantowane poziomy świadczenia usług (SLA). Oferta podzielona została na trzy grupy: Start, Smart i Pro. Każda z nich odpowiada różnym potrzebom przedsiębiorców z segmentu SoHo. czytaj więcej

UPC Vintom zwycięzcą jubileuszowej, 5. edycji programu THINK BIG, prowadzonego przez UPC Biznes

Podczas wielkiego finału tegorocznej edycji programu THINK BIG odbywającego się pod hasłem „Let’s Connect to Grow”, jury zdecydowało o przyznaniu nagrody głównej firmie Vintom, czyli twórcy rozwiązania do automatycznego generowania spersonalizowanej komunikacji wideo. Laureat otrzymał 10 tys. euro oraz zaproszenie do współpracy z UPC. Na gali wręczono również Nagrodę Publiczności – 10 tys. euro w głosowaniu gości wygrała firma 4-D, czyli autorzy inteligentnego narzędzia, analizującego zmiany zachodzące w mózgu. Finał THINK BIG stał się także okazją do zaprezentowania nowego logotypu oraz kampanii UPC Biznes pod hasłem „Otwórz się na sukces”. czytaj więcej

UPC UPC Polska kontynuuje inwestycje w budowę sieci światłowodowej pozwalającej na wprowadzenie gigabitowych prędkości dla polskich klientów

Dostęp do gigabitowej sieci przyszłości wsparty innowacyjnymi rozwiązaniami cyfrowymi – modemem Connect Box, systemem Smart WiFi wraz z Boosterami oraz aplikacją Connect App – zapewni klientom jeszcze lepszą jakość internetu w domu i nowe możliwości korzystania z cyfrowej rozrywki i komunikacji od UPC. czytaj więcej

UPC Nowa kampania UPC - „więcej niż światłowód” w Happy Home

Z początkiem lutego UPC startuje z nową odsłoną kampanii reklamowej Happy Home promującą internet oparty na światłowodzie, Premium Wi-Fi oraz telewizję najnowszej generacji na wielu urządzeniach jednocześnie i o każdej porze. czytaj więcej

News Najlepszy router - na co zwracać uwagę podczas zakupu?

Router to najważniejsze urządzenie domowej sieci. Pozwala różnym urządzeniom połączyć się z siecią Wi-Fi. Aby jednak połączenie było prawidłowe, trzeba dysponować dobrym routerem. Wybór tego urządzenia staje się więc kwestią kluczową. Na jakie parametry zwracać uwagę podczas zakupu? Jakie urządzenie pozwala na podłączenie kilku innych jednocześnie? czytaj więcej

News Umówione spotkanie w salonach sprzedaży UPC poprzez Booksy

Chyba nikt nie lubi marnować czasu, prawda? UPC dba o klienta i już teraz można umówić się na spotkanie w terminie i czasie który Ci tylko pasuje, poprzez największą platformę rezerwacyjną dostępną w aplikacji mobilnej jak i na stronie internetowej Booksy. Dodatkowo, na początek w Warszawie, poprzez aplikację Booksy będzie można również umówić spotkanie z mobilnym doradcą UPC w dogodnym dla siebie miejscu i czasie. czytaj więcej

News UPC Polska ma najszybszy internet światłowodowy

W lutym odbył się kolejny ranking SpeedTest. UPC Polska okazała się najszybszym ogólnopolskim operatorem internetu światłowodowego. Średni wynik sieci UPC przekroczył poziom 150 Mb/s - czyli dwukrotnie wyższy wynik od średniej prędkości krajowej. czytaj więcej

UPC 10 tys. dolarów do wygrania w programie Adaptive Power Challenge, organizowanym przez Liberty Global. Zgłoszenia jeszcze do 29 czerwca

Liberty Global w Adaptive Power Challenge zaprasza do zgłaszania rozwiązań, które odpowiadają na największe wyzwania energetyczne branży kablowej i dostawców usług szerokopasmowych. Program dedykowany jest przedsiębiorstwom, startupom, naukowcom i studentom. Zwycięzcy w dwóch kategoriach otrzymają nagrody z puli 20 tys. dolarów oraz szansę na współpracę biznesową z Liberty Global. Termin zgłoszeń upływa 29 czerwca. czytaj więcej

UPC UPC Polska dołącza do swojej oferty boostery – urządzenia do zwiększania zasięgu WiFi w dużym mieszkaniu i domu

Do portfolio produktów UPC Polska dołączyły WiFi Boosters – urządzenia zapewniające jeszcze lepszy dostęp do sieci internetowej oraz szybkie i niezawodne bezprzewodowe łącze internetowe WiFi na wielu urządzeniach jednocześnie. Boostery dedykowane są zwłaszcza klientom mieszkającym w dużych mieszkaniach i domach jednorodzinnych, w których zasięg WiFi klasycznego modemu bywa niewystarczający z powodu dużej liczby pomieszczeń oraz przeszkód na drodze sygnału (takich jak grube ściany). Urządzenia dostępne są w pakietach UPC z Premium Internetem opartym na światłowodzie do 500 Mb/s oraz cyfrową telewizją. czytaj więcej

UPC Nowa sportowa oferta Happy Home od UPC

Nowa oferta w UPC: każdy z domowników ogląda to, co chce i kiedy chce. czytaj więcej

UPC UPC Biznes startuje z nową ofertą dla firm z segmentu SoHo i odświeża markę

UPC Biznes wprowadza nową identyfikację wizualną oraz kampanię pod hasłem „Otwórz się na sukces”. Pierwszym etapem nowej kampanii jest start oferty dedykowanej firmom sektora Small office/Home office. Znajdują się w niej cztery prędkości internetu, w tym dwie nowe – 200 Mb/s i 400 Mb/s wraz z wysokimi prędkościami wysyłania danych 20 i 40 MB/s, Premium WiFi, bogaty wybór kanałów telewizyjnych, Telefon bez limitu oraz Pakiety Bezpieczeństwa i gwarantowane poziomy świadczenia usług (SLA). Oferta podzielona została na trzy grupy: Start, Smart i Pro. Każda z nich odpowiada różnym potrzebom przedsiębiorców z segmentu SoHo. czytaj więcej

UPC Vintom zwycięzcą jubileuszowej, 5. edycji programu THINK BIG, prowadzonego przez UPC Biznes

Podczas wielkiego finału tegorocznej edycji programu THINK BIG odbywającego się pod hasłem „Let’s Connect to Grow”, jury zdecydowało o przyznaniu nagrody głównej firmie Vintom, czyli twórcy rozwiązania do automatycznego generowania spersonalizowanej komunikacji wideo. Laureat otrzymał 10 tys. euro oraz zaproszenie do współpracy z UPC. Na gali wręczono również Nagrodę Publiczności – 10 tys. euro w głosowaniu gości wygrała firma 4-D, czyli autorzy inteligentnego narzędzia, analizującego zmiany zachodzące w mózgu. Finał THINK BIG stał się także okazją do zaprezentowania nowego logotypu oraz kampanii UPC Biznes pod hasłem „Otwórz się na sukces”. czytaj więcej

UPC UPC Polska kontynuuje inwestycje w budowę sieci światłowodowej pozwalającej na wprowadzenie gigabitowych prędkości dla polskich klientów

Dostęp do gigabitowej sieci przyszłości wsparty innowacyjnymi rozwiązaniami cyfrowymi – modemem Connect Box, systemem Smart WiFi wraz z Boosterami oraz aplikacją Connect App – zapewni klientom jeszcze lepszą jakość internetu w domu i nowe możliwości korzystania z cyfrowej rozrywki i komunikacji od UPC. czytaj więcej

UPC Nowa kampania UPC - „więcej niż światłowód” w Happy Home

Z początkiem lutego UPC startuje z nową odsłoną kampanii reklamowej Happy Home promującą internet oparty na światłowodzie, Premium Wi-Fi oraz telewizję najnowszej generacji na wielu urządzeniach jednocześnie i o każdej porze. czytaj więcej