Huawei

Wyniki finansowe HUAWEI – 75,1 mld USD przychodu za 2016 rok

31.03.2017
HUAWEI opublikował wyniki finansowe za 2016 rok. Według nich, grupy biznesowe koncernu – Carrier, Enterprise oraz Consumer – odnotowały znaczny wzrost w stosunku do minionego okresu. Roczne przychody firmy wyniosły 75,1 mld dolarów amerykańskich (USD), czyli 521,6 mld juanów chińskich (CNY). Oznacza to wzrost o 32% w porównaniu z 2015 rokiem. Zysk netto wyniósł natomiast 5,3 mld USD (37,1 mld CNY), co stanowi wzrost o 0,4%. Należy też zaznaczyć, że w ub. r. Huawei kontynuował swoją politykę inwestycyjną w obszarze badań i rozwoju, w której nakłady finansowe osiągnęły poziom 11 mld USD (76,4 mld CNY).

W 2016 roku Huawei skutecznie realizował obraną strategię, osiągając tym samym znaczący wzrost. Bez wątpienia ma na to wpływ fakt, że ludzkość nieustannie dokonuje nowych odkryć w świecie technologii. Technologie informacyjno-komunikacyjne oferują dziś ogromne możliwości biznesowe w wielu obszarach. Pragnę również zaznaczyć, że dalej zamierzamy stawiać potrzeby naszych klientów na pierwszym miejscu. Będziemy konsekwentnie działać na rzecz cyfrowej transformacji światowej gospodarki, ponieważ chcemy tworzyć jak najlepsze rozwiązania dla naszych klientów i efektywnie wspierać przyszły rozwój firmy – mówi Eric Xu, dyrektor generalny Huawei.

W 2016 roku należąca do Huawei grupa biznesowa Carrier wygenerowała 41,8 mld USD (290,6 mld CNY) przychodu, co daje wzrost o 24% rok do roku. Wynik ten osiągnięto dzięki koncentracji działań ukierunkowanych na cyfrową transformację, a w szczególności wykorzystując możliwości w zakresie chmury obliczeniowej, wideo, Internetu Rzeczy oraz operacji dostosowanych do zmieniających się potrzeb operatorów telekomunikacyjnych. 

Grupa biznesowa Enterprise przy ścisłej współpracy z partnerami, dostarczyła infrastrukturę teleinformatyczną do firm z sektora finansowego i przemysłu energetycznego, a także do instytucji rządowych oraz bezpieczeństwa publicznego. Działania te przyczyniły się do rozwoju cyfrowej transformacji kluczowych obszarów gospodarki, przynosząc koncernowi 5,9 mld USD (40,7 mld CNY) rocznego przychodu, co daje wzrost o 47%.

Natomiast, dzięki coraz bardziej innowacyjnym produktom oraz rosnącej w 2016 roku na całym świecie rozpoznawalności Huawei jako marki urządzeń premium, grupa biznesowa Consumer dostarczyła na rynek 139 mln smartfonów. Tym samym odnotowała ( CNY) rocznego przychodu, czyli o 44% więcej niż w roku ubiegłym.

W 2016 roku działalność operacyjna Huawei była w dobrej kondycji, o czym świadczyły duże rezerwy finansowe, mocna i zrównoważona struktura kapitałowa oraz wysoka odporność na ryzyko. W 2017 roku będziemy więc dalej zwiększać efektywność i jakość naszych działań w celu zapewnienia stabilnego rozwoju koncernu – zaznacza Sabrina Meng, dyrektor finansowy Huawei.

Sprawozdanie finansowe ujęte w raporcie rocznym za 2016 rok zostało niezależnie zweryfikowane przez firmę KPMG. Z dokumentem można zapoznać się na stronie: www.huawei.com/en/about-huawei/annual-report/2016

Huawei Mediatel SA razem ze spółką zależną HAWE Telekom podpisały list intencyjny z HUAWEI Polska

Mediatel SA (Grupa Kapitałowa HAWE) razem ze spółką zależną HAWE Telekom podpisały list intencyjny z HUAWEI Polska dotyczący współpracy w zakresie wsparcia technologicznego, handlowego oraz finansowego. Strony porozumienia zakładają podpisanie szczegółowej umowy do końca maja br. W opinii przedstawicieli firm podjęte działania będą podstawą wzrostu przychodów zarówno Grupy Kapitałowej HAWE, jak i Huawei Polska. czytaj więcej

Huawei HUAWEI P10 lite zadebiutował na polskim rynku

Na polskim rynku zadebiutował Huawei P10 lite - smartfon, dzięki któremu każda fotografia będzie wyglądała znakomicie! Nowe urządzenie z serii P to nie tylko świetny aparat z trybem portretowym, ale również mocne podzespoły. Wszystko zamknięte w szklanej obudowie, która zachwyca pięknymi, załamującymi swiatło kolorami. Tradycyjnie nie zabrakło funkcji, które kochają wszyscy aktywni użytkownicy - czytnika linii papilarnych i dual SIM.
czytaj więcej

Huawei Założyciel Huawei przedstawił Premierowi Nowej Zelandii program inwestycyjny na rzecz transformacji cyfrowej

Premier Nowej Zelandii – Rt Hon. Bill English oraz założyciel i prezes zarządu Huawei – Ren Zhengfei, podczas spotkania, dyskutowali o rozwoju infrastruktury informacyjno-komunikacyjnej oraz jej znaczeniu dla transformacji cyfrowej. Huawei przedstawił program inwestycyjny dla Nowej Zelandii w tym działania, które zamierza podjąć w ramach badań i rozwoju oraz inicjatyw w zakresie budowy infrastruktury chmurowej. Firma poinformowała także o planach otwarcia biura regionalnego w Wellington. czytaj więcej

Huawei HUAWEI P10 – mobilne studio fotografii - polska premiera

Najnowszy produkt w serii P – HUAWEI P10 został oficjalnie zaprezentowany w Polsce. Zarówno główny, jak i przedni aparat w smartfonie, powstał we współpracy z Leica. Nowością jest tryb portretowy z inteligentnym algorytmem rozpoznawania cech twarzy. Sercem P10 jest procesor Kirin 960 i bateria 3200mAh. Kampania reklamowa najnowszego flagowca Huawei pod nazwą „Perfekcyjny portret” rusza 1 kwietnia, bierze w niej udział ambasador marki - Robert Lewandowski. czytaj więcej

Huawei Marzena Śliz Dyrektorem Public Affairs w HUAWEI Polska

HUAWEI Polska powiększył swój zespół. Od 15 marca br. do polskiego oddziału firmy dołączyła Marzena Śliz, obejmując stanowisko Dyrektora Public Affairs. Nowa Dyrektor w Huawei będzie odpowiedzialna za wdrażanie strategii oraz komunikacji korporacyjnej na rynku ICT w Polsce, a także utrzymywanie relacji z instytucjami i organizacjami odpowiedzialnymi za ten obszar. czytaj więcej

Huawei Huawei P10 w przedsprzedaży z zestawem prezentów

Dobra wiadomość dla tych, którzy nie mogą się doczekać najnowszego Huawei P10 z rewolucyjnymi funkcjami fotograficznymi. Tegoroczny flagowiec Huawei jest już dostępny w przedsprzedaży razem z zestawem prezentów. Decydując się na zamówienie Huawei P10 przed oficjalną polską premierą można otrzymać powerbank o pojemności 10000mAh, szybką ładowarkę samochodową Super Charge i selfie stick. czytaj więcej

Huawei HUAWEI na Smart City Forum: Inteligentny system zarządzania oświetleniem fundamentem pod budowę Smart City

Transformacja technologiczna dokonująca się w oparciu o ideę Smart City dotyka wszystkich kluczowych obszarów środowiska miejskiego. HUAWEI podczas V edycji Smart City Forum zaprezentował perspektywy rozwoju polskich miast z wykorzystaniem nowych technologii oraz ich rolę w budowaniu przyjaznego, bardziej komfortowego oraz bezpieczniejszego ekosystemu do życia i pracy. czytaj więcej

Huawei HUAWEI w ramach projektu X Labs ogłasza kluczowe obszary badań na rzecz innowacyjnych rozwiązań mobilnych

Podczas tegorocznych targów Mobile World Congress HUAWEI zorganizował pierwszą doroczną konferencję w ramach projektu X Labs. Zebranym gościom przedstawiono między innymi kierunki badań na rzecz innowacyjnych rozwiązań mobilnych. Wśród nich znalazły się drony i pojazdy podłączone do Internetu, wirtualna rzeczywistość w chmurze oraz bezprzewodowe rozwiązania dla robotyki. czytaj więcej

Huawei China Mobile, HUAWEI, Deutsche Telekom i Volkswagen przedstawiają wizję usługi 5G we wspólnym raporcie

Podczas tegorocznych targów Mobile World Congress, firmy China Mobile, HUAWEI, Deutsche Telekom i Volkswagen przedstawiły wspólną wizję rozwoju sieci 5G. Standard usług mobilnych nowej generacji działających w oparciu o technologię network slicing zaprezentowano w raporcie „5G Service-Guaranteed Network Slicing White Paper”. Ponadto jego autorzy dzielą się także spostrzeżeniami na temat rozwoju rozwiązań chmurowych w erze 5G. czytaj więcej

Huawei Wystawa HUAWEI z rozwiązaniami dla Inteligentnego Miasta na Smart City Forum w Warszawie

Dynamiczny rozwój technologii informacyjno-komunikacyjnych (ICT) zmienia nasz sposób życia. Wykorzystując bowiem ich potencjał można skutecznie poprawić funkcjonalność naszego otoczenia. A szybka, otwarta wymiana informacji staje się kluczem do budowania lepszych miast. W ramach promocji tej idei firma HUAWEI w dniach 8 - 9 marca – podczas V edycji Smart City Forum w Warszawie – będzie prezentowała w formie otwartej dla wszystkich wystawy rozwiązania, które pomagają efektywnie tworzyć komfortowe i nowoczesne środowisko miejskie. czytaj więcej

Huawei Mediatel SA razem ze spółką zależną HAWE Telekom podpisały list intencyjny z HUAWEI Polska

Mediatel SA (Grupa Kapitałowa HAWE) razem ze spółką zależną HAWE Telekom podpisały list intencyjny z HUAWEI Polska dotyczący współpracy w zakresie wsparcia technologicznego, handlowego oraz finansowego. Strony porozumienia zakładają podpisanie szczegółowej umowy do końca maja br. W opinii przedstawicieli firm podjęte działania będą podstawą wzrostu przychodów zarówno Grupy Kapitałowej HAWE, jak i Huawei Polska. czytaj więcej

Huawei HUAWEI P10 lite zadebiutował na polskim rynku

Na polskim rynku zadebiutował Huawei P10 lite - smartfon, dzięki któremu każda fotografia będzie wyglądała znakomicie! Nowe urządzenie z serii P to nie tylko świetny aparat z trybem portretowym, ale również mocne podzespoły. Wszystko zamknięte w szklanej obudowie, która zachwyca pięknymi, załamującymi swiatło kolorami. Tradycyjnie nie zabrakło funkcji, które kochają wszyscy aktywni użytkownicy - czytnika linii papilarnych i dual SIM.
czytaj więcej

Huawei Założyciel Huawei przedstawił Premierowi Nowej Zelandii program inwestycyjny na rzecz transformacji cyfrowej

Premier Nowej Zelandii – Rt Hon. Bill English oraz założyciel i prezes zarządu Huawei – Ren Zhengfei, podczas spotkania, dyskutowali o rozwoju infrastruktury informacyjno-komunikacyjnej oraz jej znaczeniu dla transformacji cyfrowej. Huawei przedstawił program inwestycyjny dla Nowej Zelandii w tym działania, które zamierza podjąć w ramach badań i rozwoju oraz inicjatyw w zakresie budowy infrastruktury chmurowej. Firma poinformowała także o planach otwarcia biura regionalnego w Wellington. czytaj więcej

Huawei HUAWEI P10 – mobilne studio fotografii - polska premiera

Najnowszy produkt w serii P – HUAWEI P10 został oficjalnie zaprezentowany w Polsce. Zarówno główny, jak i przedni aparat w smartfonie, powstał we współpracy z Leica. Nowością jest tryb portretowy z inteligentnym algorytmem rozpoznawania cech twarzy. Sercem P10 jest procesor Kirin 960 i bateria 3200mAh. Kampania reklamowa najnowszego flagowca Huawei pod nazwą „Perfekcyjny portret” rusza 1 kwietnia, bierze w niej udział ambasador marki - Robert Lewandowski. czytaj więcej

Huawei Marzena Śliz Dyrektorem Public Affairs w HUAWEI Polska

HUAWEI Polska powiększył swój zespół. Od 15 marca br. do polskiego oddziału firmy dołączyła Marzena Śliz, obejmując stanowisko Dyrektora Public Affairs. Nowa Dyrektor w Huawei będzie odpowiedzialna za wdrażanie strategii oraz komunikacji korporacyjnej na rynku ICT w Polsce, a także utrzymywanie relacji z instytucjami i organizacjami odpowiedzialnymi za ten obszar. czytaj więcej

Huawei Huawei P10 w przedsprzedaży z zestawem prezentów

Dobra wiadomość dla tych, którzy nie mogą się doczekać najnowszego Huawei P10 z rewolucyjnymi funkcjami fotograficznymi. Tegoroczny flagowiec Huawei jest już dostępny w przedsprzedaży razem z zestawem prezentów. Decydując się na zamówienie Huawei P10 przed oficjalną polską premierą można otrzymać powerbank o pojemności 10000mAh, szybką ładowarkę samochodową Super Charge i selfie stick. czytaj więcej

Huawei HUAWEI na Smart City Forum: Inteligentny system zarządzania oświetleniem fundamentem pod budowę Smart City

Transformacja technologiczna dokonująca się w oparciu o ideę Smart City dotyka wszystkich kluczowych obszarów środowiska miejskiego. HUAWEI podczas V edycji Smart City Forum zaprezentował perspektywy rozwoju polskich miast z wykorzystaniem nowych technologii oraz ich rolę w budowaniu przyjaznego, bardziej komfortowego oraz bezpieczniejszego ekosystemu do życia i pracy. czytaj więcej

Huawei HUAWEI w ramach projektu X Labs ogłasza kluczowe obszary badań na rzecz innowacyjnych rozwiązań mobilnych

Podczas tegorocznych targów Mobile World Congress HUAWEI zorganizował pierwszą doroczną konferencję w ramach projektu X Labs. Zebranym gościom przedstawiono między innymi kierunki badań na rzecz innowacyjnych rozwiązań mobilnych. Wśród nich znalazły się drony i pojazdy podłączone do Internetu, wirtualna rzeczywistość w chmurze oraz bezprzewodowe rozwiązania dla robotyki. czytaj więcej

Huawei China Mobile, HUAWEI, Deutsche Telekom i Volkswagen przedstawiają wizję usługi 5G we wspólnym raporcie

Podczas tegorocznych targów Mobile World Congress, firmy China Mobile, HUAWEI, Deutsche Telekom i Volkswagen przedstawiły wspólną wizję rozwoju sieci 5G. Standard usług mobilnych nowej generacji działających w oparciu o technologię network slicing zaprezentowano w raporcie „5G Service-Guaranteed Network Slicing White Paper”. Ponadto jego autorzy dzielą się także spostrzeżeniami na temat rozwoju rozwiązań chmurowych w erze 5G. czytaj więcej

Huawei Wystawa HUAWEI z rozwiązaniami dla Inteligentnego Miasta na Smart City Forum w Warszawie

Dynamiczny rozwój technologii informacyjno-komunikacyjnych (ICT) zmienia nasz sposób życia. Wykorzystując bowiem ich potencjał można skutecznie poprawić funkcjonalność naszego otoczenia. A szybka, otwarta wymiana informacji staje się kluczem do budowania lepszych miast. W ramach promocji tej idei firma HUAWEI w dniach 8 - 9 marca – podczas V edycji Smart City Forum w Warszawie – będzie prezentowała w formie otwartej dla wszystkich wystawy rozwiązania, które pomagają efektywnie tworzyć komfortowe i nowoczesne środowisko miejskie. czytaj więcej

Wiadomości firmowe Nowa inicjatywa Huawei mającą na celu eliminację cyfrowego wykluczenia

Ken Hu, Deputy Chairman Huawei, przedstawił nową inicjatywę Tech4ALL na rzecz eliminacji cyfrowego wykluczenia. W swoim przemówieniu zatytułowanym „Redefining Inclusion” zaprezentował on plany Huawei mające na celu pomóc 500 mln ludzi na całym świecie w czerpaniu korzyści z technologii cyfrowej w ciągu najbliższych pięciu lat. czytaj więcej

Huawei Huawei awansuje w rankingu najbardziej wartościowych marek według Forbesa

Huawei zajęło 79. pozycję w tegorocznej edycji rankingu najbardziej wartościowych marek według magazynu Forbes, z wartością na poziomie 8,4 mld USD, co daje wzrost o 15% w ujęciu rok do roku. Huawei jest jedyną chińską firmą występującą w tym prestiżowym zestawieniu. czytaj więcej

Huawei Wyniki finansowe Huawei – 92,5 mld USD przychodu za 2017 rok

Firma Huawei opublikowała wyniki finansowe za 2017 rok. Całkowite roczne przychody spółki wyniosły 603,6 mld juanów chińskich (CNY), czyli 92,5 mld USD*. Oznacza to wzrost o 15,7% w porównaniu do 2016. Zysk netto firmy wyniósł natomiast 47,5 mld CNY (7,3 mld USD), co stanowi 28,1% wzrost r/r. Ponadto, w minionym okresie inwestycje Huawei w badania i rozwój wyniosły 89,7 mld CNY (13,8 mld USD). Jest to o 17,4% więcej w porównaniu z poprzednim rokiem. Łączne nakłady firmy na ten obszar w ciągu ostatniej dekady przekroczyły 394 mld CNY (60,4 mld USD). czytaj więcej

Huawei Huawei na liście najbardziej wartościowych marek 2017 roku przygotowanej przez Forbes

Magazyn Forbes opublikował w ostatnim czasie listę najcenniejszych marek świata w 2017 roku. Huawei uplasował się na 88. miejscu, osiągając wartość 7,3 miliarda dolarów, co daje wzrost o 9%
w ujęciu rok do roku. Jest to jedyna chińska marka, uwzględniona w zestawieniu. czytaj więcej