Huawei

Wyniki finansowe HUAWEI – 75,1 mld USD przychodu za 2016 rok

31.03.2017
HUAWEI opublikował wyniki finansowe za 2016 rok. Według nich, grupy biznesowe koncernu – Carrier, Enterprise oraz Consumer – odnotowały znaczny wzrost w stosunku do minionego okresu. Roczne przychody firmy wyniosły 75,1 mld dolarów amerykańskich (USD), czyli 521,6 mld juanów chińskich (CNY). Oznacza to wzrost o 32% w porównaniu z 2015 rokiem. Zysk netto wyniósł natomiast 5,3 mld USD (37,1 mld CNY), co stanowi wzrost o 0,4%. Należy też zaznaczyć, że w ub. r. Huawei kontynuował swoją politykę inwestycyjną w obszarze badań i rozwoju, w której nakłady finansowe osiągnęły poziom 11 mld USD (76,4 mld CNY).

W 2016 roku Huawei skutecznie realizował obraną strategię, osiągając tym samym znaczący wzrost. Bez wątpienia ma na to wpływ fakt, że ludzkość nieustannie dokonuje nowych odkryć w świecie technologii. Technologie informacyjno-komunikacyjne oferują dziś ogromne możliwości biznesowe w wielu obszarach. Pragnę również zaznaczyć, że dalej zamierzamy stawiać potrzeby naszych klientów na pierwszym miejscu. Będziemy konsekwentnie działać na rzecz cyfrowej transformacji światowej gospodarki, ponieważ chcemy tworzyć jak najlepsze rozwiązania dla naszych klientów i efektywnie wspierać przyszły rozwój firmy – mówi Eric Xu, dyrektor generalny Huawei.

W 2016 roku należąca do Huawei grupa biznesowa Carrier wygenerowała 41,8 mld USD (290,6 mld CNY) przychodu, co daje wzrost o 24% rok do roku. Wynik ten osiągnięto dzięki koncentracji działań ukierunkowanych na cyfrową transformację, a w szczególności wykorzystując możliwości w zakresie chmury obliczeniowej, wideo, Internetu Rzeczy oraz operacji dostosowanych do zmieniających się potrzeb operatorów telekomunikacyjnych. 

Grupa biznesowa Enterprise przy ścisłej współpracy z partnerami, dostarczyła infrastrukturę teleinformatyczną do firm z sektora finansowego i przemysłu energetycznego, a także do instytucji rządowych oraz bezpieczeństwa publicznego. Działania te przyczyniły się do rozwoju cyfrowej transformacji kluczowych obszarów gospodarki, przynosząc koncernowi 5,9 mld USD (40,7 mld CNY) rocznego przychodu, co daje wzrost o 47%.

Natomiast, dzięki coraz bardziej innowacyjnym produktom oraz rosnącej w 2016 roku na całym świecie rozpoznawalności Huawei jako marki urządzeń premium, grupa biznesowa Consumer dostarczyła na rynek 139 mln smartfonów. Tym samym odnotowała ( CNY) rocznego przychodu, czyli o 44% więcej niż w roku ubiegłym.

W 2016 roku działalność operacyjna Huawei była w dobrej kondycji, o czym świadczyły duże rezerwy finansowe, mocna i zrównoważona struktura kapitałowa oraz wysoka odporność na ryzyko. W 2017 roku będziemy więc dalej zwiększać efektywność i jakość naszych działań w celu zapewnienia stabilnego rozwoju koncernu – zaznacza Sabrina Meng, dyrektor finansowy Huawei.

Sprawozdanie finansowe ujęte w raporcie rocznym za 2016 rok zostało niezależnie zweryfikowane przez firmę KPMG. Z dokumentem można zapoznać się na stronie: www.huawei.com/en/about-huawei/annual-report/2016

Huawei HUAWEI buduje przyjazny ekosystem dla przedsiębiorstw w zakresie cyfrowej transformacji

HUAWEI wspiera firmy z różnych branż na drodze do cyfrowej transformacji, tworząc środowisko, które przyniesie wszystkim wzajemne korzyści. Jednym z większych wyzwań, z którymi mierzą się współcześnie przedsiębiorstwa, jest zarządzanie danymi w erze cyfrowej. Rozwiązania umożliwiające stworzenie jednej zintegrowanej infrastruktury, w tym nowości, takie jak macierz OceanStor Dorado V3, zostały zaprezentowane w ramach europejskiej trasy HUAWEI Demo Truck odbywającej się pod hasłem Open ROADS to a Better Connected World. czytaj więcej

Huawei Huawei P10 w kolorze roku 2017 według Pantone już w sprzedaży

W lutym, podczas barcelońskich targów MWC miała miejsce premiera Huawei P10. Podczas wydarzenia zaprezentowano smartfona w wielu kolorach, w tym
w Greenery – kolorze 2017 roku według Instytutu Pantone. Huawei P10, w najmodniejszym kolorze sezonu, jest już dostępny w sprzedaży. czytaj więcej

Huawei Huawei na liście najbardziej wartościowych marek 2017 roku przygotowanej przez Forbes

Magazyn Forbes opublikował w ostatnim czasie listę najcenniejszych marek świata w 2017 roku. Huawei uplasował się na 88. miejscu, osiągając wartość 7,3 miliarda dolarów, co daje wzrost o 9%
w ujęciu rok do roku. Jest to jedyna chińska marka, uwzględniona w zestawieniu. czytaj więcej

Huawei Cyfrowa transformacja motywem przewodnim HUAWEI eco-CONNECT CEE & NORDIC 2017 w Pradze

Ponad 100 reprezentantów branży ICT z regionu Europy Środkowo-Wschodniej i Skandynawii zebrało się w Pradze, aby wziąć udział w konferencji HUAWEI eco-CONNECT CEE & NORDIC 2017. Odbywające w dniach 30-31 maja spotkanie pod hasłem Leading New ICT, The Road to Digital Transformation to międzynarodowa platforma wymiany doświadczeń, trendów oraz najlepszych praktyk w zakresie cyfrowej transformacji zainicjowana przez HUAWEI. czytaj więcej

Huawei Ostatnie chwile do zgłoszenia się do IV edycji konkursu „Seeds for the Future Polska”

Już tylko dwa dni mają studenci uczelni technicznych na zgłoszenie do programu Seeds for the Future. Na zwycięzców międzynarodowego konkursu czekają warsztaty technologiczne w siedzibie HUAWEI w Shenzhen oraz staż w instytucie badawczym NASK. czytaj więcej

Huawei Huawei P9 lite 2017 - Smartfonowy hit 2016 roku powrócił w nowej odsłonie

Technologia mobilna rozwija się w zawrotnym tempie. Jeszcze kilka lat temu modele ze średniej półki nie mogły być porównywane z funkcjonalnością flagowych smartfonów. Dziś telefon za nieco ponad tysiąc złotych wiele funkcji współdzieli ze swoim droższym odpowiednikiem. Takim urządzeniem jest Huawei P9 lite 2017, czyli odświeżona wersja znakomicie przyjętego w 2016 roku Huawei P9 lite. czytaj więcej

Huawei Huawei odkrywa drogę do cyfrowej transformacji podczas HUAWEI eco – CONNECT CEE & Nordic 2017

HUAWEI, jako wiodący dostawca rozwiązań technologii informacyjno-komunikacyjnych konsekwentnie buduje otwarty ekosystem wspierający rozwój społeczeństwa przyszłości. Podczas konferencji HUAWEI eco – CONNECT CEE & NORDIC 2017, która odbędzie się w dniach 30-31 maja w Pałacu Žofín w Pradze, firma połączy siły z globalnymi partnerami, aby wspólnie odkryć drogę do cyfrowej transformacji. czytaj więcej

Huawei Huawei prezentuje nową stylową serię MateBooków

Huawei przedstawił dzisiaj trzy nowe MateBooki, poszerzając swoje portfolio urządzeń mobilnych. Huawei MateBook X, Huawei MateBook E oraz Huawei MateBook D na nowo definiują pojęcie mobilności komputerów osobistych. Nowa seria urządzeń jest kontynuacją osiągnięć Huawei we wprowadzaniu na rynek produktów klasy premium. Wśród zaprezentowanych urządzeń znajduje się nie tylko innowacyjny laptop 2 w 1, ale też pierwsze komputery osobiste marki Huawei. Najnowsza seria MateBooków pojawi się na rynku już latem 2017 roku. czytaj więcej

Huawei Ruszyła przedsprzedaż Huawei Watch 2 z bezprzewodowymi słuchawkami Huawei Sport w prezencie

W przedsprzedaży pojawił się Huawei Watch 2 - nowa odsłona inteligentnego zegarka Huawei z zaawansowanymi funkcjami sportowymi. Nic tak nie uprzyjemnia treningu jak ulubiona muzyka, dlatego w zestawie przedsprzedażowym znajdą się bezprzewodowe słuchawki Huawei Sport, dzięki którym każda nuta zabrzmi głęboko i czysto. czytaj więcej

Huawei Jak Polacy korzystają z tabletów - Badania na zlecenie Huawei Polska

Huawei sprawdził, w jakich okolicznościach i w jaki sposób Polacy korzystają z tabletów. Jak wynika z badań przeprowadzonych przez SW Research, tablet to świetny pomysł na zapewnienie rozrywki całej rodzinie. Wśród nowych urządzeń Huawei każdy znajdzie coś dla siebie. Od stylowego i idealnego do odtwarzania multimediów modelu MediaPad M3 lite do przystosowanych dla rodziny tabletów z linii T3. czytaj więcej

Huawei HUAWEI buduje przyjazny ekosystem dla przedsiębiorstw w zakresie cyfrowej transformacji

HUAWEI wspiera firmy z różnych branż na drodze do cyfrowej transformacji, tworząc środowisko, które przyniesie wszystkim wzajemne korzyści. Jednym z większych wyzwań, z którymi mierzą się współcześnie przedsiębiorstwa, jest zarządzanie danymi w erze cyfrowej. Rozwiązania umożliwiające stworzenie jednej zintegrowanej infrastruktury, w tym nowości, takie jak macierz OceanStor Dorado V3, zostały zaprezentowane w ramach europejskiej trasy HUAWEI Demo Truck odbywającej się pod hasłem Open ROADS to a Better Connected World. czytaj więcej

Huawei Huawei P10 w kolorze roku 2017 według Pantone już w sprzedaży

W lutym, podczas barcelońskich targów MWC miała miejsce premiera Huawei P10. Podczas wydarzenia zaprezentowano smartfona w wielu kolorach, w tym
w Greenery – kolorze 2017 roku według Instytutu Pantone. Huawei P10, w najmodniejszym kolorze sezonu, jest już dostępny w sprzedaży. czytaj więcej

Huawei Huawei na liście najbardziej wartościowych marek 2017 roku przygotowanej przez Forbes

Magazyn Forbes opublikował w ostatnim czasie listę najcenniejszych marek świata w 2017 roku. Huawei uplasował się na 88. miejscu, osiągając wartość 7,3 miliarda dolarów, co daje wzrost o 9%
w ujęciu rok do roku. Jest to jedyna chińska marka, uwzględniona w zestawieniu. czytaj więcej

Huawei Cyfrowa transformacja motywem przewodnim HUAWEI eco-CONNECT CEE & NORDIC 2017 w Pradze

Ponad 100 reprezentantów branży ICT z regionu Europy Środkowo-Wschodniej i Skandynawii zebrało się w Pradze, aby wziąć udział w konferencji HUAWEI eco-CONNECT CEE & NORDIC 2017. Odbywające w dniach 30-31 maja spotkanie pod hasłem Leading New ICT, The Road to Digital Transformation to międzynarodowa platforma wymiany doświadczeń, trendów oraz najlepszych praktyk w zakresie cyfrowej transformacji zainicjowana przez HUAWEI. czytaj więcej

Huawei Ostatnie chwile do zgłoszenia się do IV edycji konkursu „Seeds for the Future Polska”

Już tylko dwa dni mają studenci uczelni technicznych na zgłoszenie do programu Seeds for the Future. Na zwycięzców międzynarodowego konkursu czekają warsztaty technologiczne w siedzibie HUAWEI w Shenzhen oraz staż w instytucie badawczym NASK. czytaj więcej

Huawei Huawei P9 lite 2017 - Smartfonowy hit 2016 roku powrócił w nowej odsłonie

Technologia mobilna rozwija się w zawrotnym tempie. Jeszcze kilka lat temu modele ze średniej półki nie mogły być porównywane z funkcjonalnością flagowych smartfonów. Dziś telefon za nieco ponad tysiąc złotych wiele funkcji współdzieli ze swoim droższym odpowiednikiem. Takim urządzeniem jest Huawei P9 lite 2017, czyli odświeżona wersja znakomicie przyjętego w 2016 roku Huawei P9 lite. czytaj więcej

Huawei Huawei odkrywa drogę do cyfrowej transformacji podczas HUAWEI eco – CONNECT CEE & Nordic 2017

HUAWEI, jako wiodący dostawca rozwiązań technologii informacyjno-komunikacyjnych konsekwentnie buduje otwarty ekosystem wspierający rozwój społeczeństwa przyszłości. Podczas konferencji HUAWEI eco – CONNECT CEE & NORDIC 2017, która odbędzie się w dniach 30-31 maja w Pałacu Žofín w Pradze, firma połączy siły z globalnymi partnerami, aby wspólnie odkryć drogę do cyfrowej transformacji. czytaj więcej

Huawei Huawei prezentuje nową stylową serię MateBooków

Huawei przedstawił dzisiaj trzy nowe MateBooki, poszerzając swoje portfolio urządzeń mobilnych. Huawei MateBook X, Huawei MateBook E oraz Huawei MateBook D na nowo definiują pojęcie mobilności komputerów osobistych. Nowa seria urządzeń jest kontynuacją osiągnięć Huawei we wprowadzaniu na rynek produktów klasy premium. Wśród zaprezentowanych urządzeń znajduje się nie tylko innowacyjny laptop 2 w 1, ale też pierwsze komputery osobiste marki Huawei. Najnowsza seria MateBooków pojawi się na rynku już latem 2017 roku. czytaj więcej

Huawei Ruszyła przedsprzedaż Huawei Watch 2 z bezprzewodowymi słuchawkami Huawei Sport w prezencie

W przedsprzedaży pojawił się Huawei Watch 2 - nowa odsłona inteligentnego zegarka Huawei z zaawansowanymi funkcjami sportowymi. Nic tak nie uprzyjemnia treningu jak ulubiona muzyka, dlatego w zestawie przedsprzedażowym znajdą się bezprzewodowe słuchawki Huawei Sport, dzięki którym każda nuta zabrzmi głęboko i czysto. czytaj więcej

Huawei Jak Polacy korzystają z tabletów - Badania na zlecenie Huawei Polska

Huawei sprawdził, w jakich okolicznościach i w jaki sposób Polacy korzystają z tabletów. Jak wynika z badań przeprowadzonych przez SW Research, tablet to świetny pomysł na zapewnienie rozrywki całej rodzinie. Wśród nowych urządzeń Huawei każdy znajdzie coś dla siebie. Od stylowego i idealnego do odtwarzania multimediów modelu MediaPad M3 lite do przystosowanych dla rodziny tabletów z linii T3. czytaj więcej

Wiadomości firmowe Nowa inicjatywa Huawei mającą na celu eliminację cyfrowego wykluczenia

Ken Hu, Deputy Chairman Huawei, przedstawił nową inicjatywę Tech4ALL na rzecz eliminacji cyfrowego wykluczenia. W swoim przemówieniu zatytułowanym „Redefining Inclusion” zaprezentował on plany Huawei mające na celu pomóc 500 mln ludzi na całym świecie w czerpaniu korzyści z technologii cyfrowej w ciągu najbliższych pięciu lat. czytaj więcej

Huawei Huawei awansuje w rankingu najbardziej wartościowych marek według Forbesa

Huawei zajęło 79. pozycję w tegorocznej edycji rankingu najbardziej wartościowych marek według magazynu Forbes, z wartością na poziomie 8,4 mld USD, co daje wzrost o 15% w ujęciu rok do roku. Huawei jest jedyną chińską firmą występującą w tym prestiżowym zestawieniu. czytaj więcej

Huawei Wyniki finansowe Huawei – 92,5 mld USD przychodu za 2017 rok

Firma Huawei opublikowała wyniki finansowe za 2017 rok. Całkowite roczne przychody spółki wyniosły 603,6 mld juanów chińskich (CNY), czyli 92,5 mld USD*. Oznacza to wzrost o 15,7% w porównaniu do 2016. Zysk netto firmy wyniósł natomiast 47,5 mld CNY (7,3 mld USD), co stanowi 28,1% wzrost r/r. Ponadto, w minionym okresie inwestycje Huawei w badania i rozwój wyniosły 89,7 mld CNY (13,8 mld USD). Jest to o 17,4% więcej w porównaniu z poprzednim rokiem. Łączne nakłady firmy na ten obszar w ciągu ostatniej dekady przekroczyły 394 mld CNY (60,4 mld USD). czytaj więcej

Huawei Huawei na liście najbardziej wartościowych marek 2017 roku przygotowanej przez Forbes

Magazyn Forbes opublikował w ostatnim czasie listę najcenniejszych marek świata w 2017 roku. Huawei uplasował się na 88. miejscu, osiągając wartość 7,3 miliarda dolarów, co daje wzrost o 9%
w ujęciu rok do roku. Jest to jedyna chińska marka, uwzględniona w zestawieniu. czytaj więcej