Smartfon pod poduszką? Polaków portet własny - Huawei
Huawei

Smartfon pod poduszką? Polaków portet własny

08.02.2018
Zaczynamy z nim dzień i zasypiamy, mając go pod ręką. Smartfon jest pierwszą rzeczą, po którą ponad połowa Polaków sięga zaraz po przebudzeniu. Aż dwie trzecie z nas deklaruje, że ostatnie chwile przed zaśnięciem spędza także ze smartfonem. W sondażu Smart(fonowe) relacje, zrealizowanym przez Ipsos na zlecenie Huawei, co dziesiąty badany przyznał, że... śpi ze smartfonem w łóżku. Badanie dowodzi, że większość z nas nie wyobraża sobie funkcjonowania bez tego urządzenia – ponad 40% badanych przyznaje, że zawróci do domu po zapomniany telefon, ryzykując spóźnienie do pracy.

Smartfon na dobranoc i dzień dobry

Nasza potrzeba bycia w kontakcie i śledzenia aktywności znajomych czy wydarzeń ze świata jest tak wielka, że 66% z nas tuż przed zaśnięciem nadrabia czytanie służbowych maili, wymienia się wiadomościami z przyjaciółmi czy przegląda serwisy społecznościowe. Prawie trzy czwarte respondentów (74%) przed snem kładzie swój smartfon w pobliżu łóżka, a 11% zabiera go do łóżka i przechowuje do rana na przykład pod poduszką. Zaledwie 5% z nas zostawia wieczorem swój smartfon w pokoju innym niż sypialnia. Ponad połowa badanych (51%) zaraz po przebudzeniu sięga nie po filiżankę kawy, ale po telefon i rozpoczyna dzień przeglądem najnowszych informacji czy przesłaniem „dzień dobry” najbliższym osobom. Prawie jedna trzecia (28%) dociera ze smartfonem do łazienki, gdzie staje się on towarzyszem porannej toalety.

Bez smartfonu ani rusz

Aż 95% Polaków deklaruje, że zabiera ze sobą telefon wychodząc z domu. Ponad połowa (53%) przyznała, że zabiera go nawet wtedy, gdy wychodzi na chwilę. Z kolei  43% badanych stwierdziło, że gdy zapomni telefonu, wróci po niego - nawet jeśli będzie oznaczało to spóźnienie do pracy lub szkoły.  Telefonu używamy przede wszystkim do wysyłania wiadomości przez różne komunikatory (88%), do robienia zdjęć (84%) i bycia obecnysm w social media (73%). Ponad połowa badanych (52%) przyznała, że ma telefon pod ręką przez ponad 13 godzin w ciągu doby, niezależnie od tego, czy go używa czy nie. Co więcej, 27% osób stwierdziło, że używa telefonu aktywnie przez nawet 4 godziny dziennie.

Smartfon, nowy członek rodziny?

Fakt, że mamy telefon przy sobie będąc w pracy bądź w drodze, nie budzi większego zdziwienia. Okazuje się jednak, że wielu z nas nie rozstaje się z nim spędzając czas w domu. Pomijając poranne i wieczorne „spotkania ze smartfonem”, ponad połowa Polaków (51%) deklaruje, że zabiera telefon do kuchni, 32% zabiera go ze sobą udając się do pokoju dziecięcego (pytanie dotyczyło rodziców dzieci do lat 12), również 32% idzie z telefonem do... toalety. 

Badanie Smart(fonowe) relacje, wykonane przez Ipsos na zlecenie Huawei w styczniu 2018 roku,  jest częścią kampanii #AddictedToYou, w której globalny producent smartfonów zachęca do refleksji nad naszym przywiązaniem do telefonów i nad ilością poświęcanego im czasu i uwagi. Kampanię promuje film reklamowy, w którym główne role zagrali w nim młody aktor Krzysztof Bagiński oraz modelka Cleo Ćwiek. Film pokazuje historię zakochanych ludzi, którym telefon pozwala być razem mimo dzielącej ich odległości. W tej historii przywiązanie do telefonu, potrzegane z zewnątrz jako uzależnienie, okazuje się służyć ważnym celom.

Huawei Rekordowa sprzedaż Huawei P20 Pro i P20

W ciągu zaledwie 30 dni od premiery, Huawei sprzedał ponad 100 000 sztuk smartfonów P20 Pro i P20 w krajach Europy Środkowo-Wschodniej i nordyckich. Są to najbardziej pożądane przez klientów smartfony z linii P – sprzedaż P20 Pro przebiła aż 17-krotnie wyniki ubiegłorocznego flagowca – P10 Plus. czytaj więcej

Huawei Nowa wersja Huawei Cloud z możliwością zakupu dodatkowej przestrzeni

Huawei Consumer Business Group wprowadza nową wersję Huawei Cloud w 24 krajach europejskich, w tym w Polsce. Użytkownicy usługi mogą bezpłatnie korzystać z 5GB pamięci dostępnej w chmurze oraz zwiększyć przestrzeń o 50GB, 200GB i 2TB. czytaj więcej

Wiadomości firmowe HUAWEI Global Industry Vision 2025: roboty przewodnicy dla niewidomych i inne wizje inteligentnego świata

Huawei opublikował raport Global Industry Vision (GIV) 2025, zawierający ilościowe i jakościowe prognozy dotyczące przyszłości przemysłu i społeczeństwa. Według raportu, do 2025 r. wszystkie urządzenia będą wyposażone
w czujniki zbierające bodźce z otoczenia oraz będą wzajemnie połączone, prowadząc nas do w pełni inteligentnego świata. czytaj więcej

Wiadomości firmowe DS 7 jako pierwszy samochód wyposażony w HUAWEI Connected Car

DS 7 to pierwszy samochód wyposażony w Huawei Connect Car. Zaprezentowano go na konferencji Huawei Eco-Partner 2018. Jest to pierwszy efekt współpracy Huawei i Grupy PSA przy największym na świecie projekcie samochodowym kooperującym z OEM (Original Equipment Manufacturer,), który został ogłoszony w listopadzie 2017 roku. DS 7 jest dowodem zaangażowania firmy Huawei w ciągłe innowacje i inwestycje w sektorze motoryzacyjnym.
czytaj więcej

Wiadomości firmowe HUAWEI Demo Truck Road Show ponownie w Polsce

W dniach 16-20 kwietnia br. do Polski ponownie zawita HUAWEI Demo Truck. W ciągu 5 dni zaproszeni goście będą mogli zapoznawać się z najnowszymi trendami oraz innowacyjnymi technologiami informacyjno-komunikacyjnymi (ICT), które mają wspomóc transformację cyfrową. Hasłem tegorocznego Road Show jest „Roads to a Better Future”.

czytaj więcej

Huawei Huawei wybuduje podmorski światłowód w Chile

Huawei Marine, spółka typu joint venture założona przez Huawei Technologies, ogłosiła współpracę z CTR (Comunicación y Telefonía Rural S.A.) w celu budowy Fiber Optic Austral (FOA). Jest to najdalej wysunięty na południe podwodny kabel światłowodowy na świecie, który połączy trzy regiony w południowym Chile. czytaj więcej

Huawei Wyniki finansowe Huawei – 92,5 mld USD przychodu za 2017 rok

Firma Huawei opublikowała wyniki finansowe za 2017 rok. Całkowite roczne przychody spółki wyniosły 603,6 mld juanów chińskich (CNY), czyli 92,5 mld USD*. Oznacza to wzrost o 15,7% w porównaniu do 2016. Zysk netto firmy wyniósł natomiast 47,5 mld CNY (7,3 mld USD), co stanowi 28,1% wzrost r/r. Ponadto, w minionym okresie inwestycje Huawei w badania i rozwój wyniosły 89,7 mld CNY (13,8 mld USD). Jest to o 17,4% więcej w porównaniu z poprzednim rokiem. Łączne nakłady firmy na ten obszar w ciągu ostatniej dekady przekroczyły 394 mld CNY (60,4 mld USD). czytaj więcej

Huawei Gal Gadot i Robert Lewandowski razem w kampanii Huawei P20 Pro w Polsce

Gal Gadot, izraelska aktorka znana na świecie z roli Wonder Woman w hollywoodzkiej produkcji, i Robert Lewandowski, kapitan polskiej reprezentacji i ambasador Huawei w Polsce, wspólnie promują najnowszy smartfon Huawei P20 Pro. Najnowszy flagowy telefon Huawei został pokazany podczas globalnej premiery w Paryżu 27 marca, na której obecna była także Gadot. czytaj więcej

Huawei Huawei przeprowadził w Chinach kolejne testy sieci 5G

Huawei jako pierwsza firma na świecie przeprowadziła test specyfikacji Non-Stand Alone 5G (NSA) przygotowanej w ramach 3GPP. Odbył się on w dystrykcie Huairou w Pekinie i stanowi element trzeciej fazy testów nad 5G. Celem eksperymentu jest komercyjne wdrożenia sieci nowej generacji do 2020 roku. Jest to termin, który Międzynarodowy Związek Telekomunikacyjny ITU przyjął jako docelowy dla tego przedsięwzięcia.
czytaj więcej

Huawei „Seeds for the Future Polska” 2018 szansą dla najzdolniejszych studentów uczelni technicznych

Międzynarodowy konkurs firmy HUAWEI „Seeds for the Future” po raz piąty wystartował w Polsce. Jego celem jest wyłonienie najzdolniejszych studentów uczelni wyższych o profilu technicznym oraz zachęcanie ich do rozwijania wiedzy z obszaru technologii informacyjno-komunikacyjnych. Uczestnicy konkursu mają szansę na zdobycie praktycznego doświadczenia podczas dwutygodniowych warsztatów w siedzibie HUAWEI w Shenzhen. czytaj więcej

Huawei Rekordowa sprzedaż Huawei P20 Pro i P20

W ciągu zaledwie 30 dni od premiery, Huawei sprzedał ponad 100 000 sztuk smartfonów P20 Pro i P20 w krajach Europy Środkowo-Wschodniej i nordyckich. Są to najbardziej pożądane przez klientów smartfony z linii P – sprzedaż P20 Pro przebiła aż 17-krotnie wyniki ubiegłorocznego flagowca – P10 Plus. czytaj więcej

Huawei Nowa wersja Huawei Cloud z możliwością zakupu dodatkowej przestrzeni

Huawei Consumer Business Group wprowadza nową wersję Huawei Cloud w 24 krajach europejskich, w tym w Polsce. Użytkownicy usługi mogą bezpłatnie korzystać z 5GB pamięci dostępnej w chmurze oraz zwiększyć przestrzeń o 50GB, 200GB i 2TB. czytaj więcej

Wiadomości firmowe HUAWEI Global Industry Vision 2025: roboty przewodnicy dla niewidomych i inne wizje inteligentnego świata

Huawei opublikował raport Global Industry Vision (GIV) 2025, zawierający ilościowe i jakościowe prognozy dotyczące przyszłości przemysłu i społeczeństwa. Według raportu, do 2025 r. wszystkie urządzenia będą wyposażone
w czujniki zbierające bodźce z otoczenia oraz będą wzajemnie połączone, prowadząc nas do w pełni inteligentnego świata. czytaj więcej

Wiadomości firmowe DS 7 jako pierwszy samochód wyposażony w HUAWEI Connected Car

DS 7 to pierwszy samochód wyposażony w Huawei Connect Car. Zaprezentowano go na konferencji Huawei Eco-Partner 2018. Jest to pierwszy efekt współpracy Huawei i Grupy PSA przy największym na świecie projekcie samochodowym kooperującym z OEM (Original Equipment Manufacturer,), który został ogłoszony w listopadzie 2017 roku. DS 7 jest dowodem zaangażowania firmy Huawei w ciągłe innowacje i inwestycje w sektorze motoryzacyjnym.
czytaj więcej

Wiadomości firmowe HUAWEI Demo Truck Road Show ponownie w Polsce

W dniach 16-20 kwietnia br. do Polski ponownie zawita HUAWEI Demo Truck. W ciągu 5 dni zaproszeni goście będą mogli zapoznawać się z najnowszymi trendami oraz innowacyjnymi technologiami informacyjno-komunikacyjnymi (ICT), które mają wspomóc transformację cyfrową. Hasłem tegorocznego Road Show jest „Roads to a Better Future”.

czytaj więcej

Huawei Huawei wybuduje podmorski światłowód w Chile

Huawei Marine, spółka typu joint venture założona przez Huawei Technologies, ogłosiła współpracę z CTR (Comunicación y Telefonía Rural S.A.) w celu budowy Fiber Optic Austral (FOA). Jest to najdalej wysunięty na południe podwodny kabel światłowodowy na świecie, który połączy trzy regiony w południowym Chile. czytaj więcej

Huawei Wyniki finansowe Huawei – 92,5 mld USD przychodu za 2017 rok

Firma Huawei opublikowała wyniki finansowe za 2017 rok. Całkowite roczne przychody spółki wyniosły 603,6 mld juanów chińskich (CNY), czyli 92,5 mld USD*. Oznacza to wzrost o 15,7% w porównaniu do 2016. Zysk netto firmy wyniósł natomiast 47,5 mld CNY (7,3 mld USD), co stanowi 28,1% wzrost r/r. Ponadto, w minionym okresie inwestycje Huawei w badania i rozwój wyniosły 89,7 mld CNY (13,8 mld USD). Jest to o 17,4% więcej w porównaniu z poprzednim rokiem. Łączne nakłady firmy na ten obszar w ciągu ostatniej dekady przekroczyły 394 mld CNY (60,4 mld USD). czytaj więcej

Huawei Gal Gadot i Robert Lewandowski razem w kampanii Huawei P20 Pro w Polsce

Gal Gadot, izraelska aktorka znana na świecie z roli Wonder Woman w hollywoodzkiej produkcji, i Robert Lewandowski, kapitan polskiej reprezentacji i ambasador Huawei w Polsce, wspólnie promują najnowszy smartfon Huawei P20 Pro. Najnowszy flagowy telefon Huawei został pokazany podczas globalnej premiery w Paryżu 27 marca, na której obecna była także Gadot. czytaj więcej

Huawei Huawei przeprowadził w Chinach kolejne testy sieci 5G

Huawei jako pierwsza firma na świecie przeprowadziła test specyfikacji Non-Stand Alone 5G (NSA) przygotowanej w ramach 3GPP. Odbył się on w dystrykcie Huairou w Pekinie i stanowi element trzeciej fazy testów nad 5G. Celem eksperymentu jest komercyjne wdrożenia sieci nowej generacji do 2020 roku. Jest to termin, który Międzynarodowy Związek Telekomunikacyjny ITU przyjął jako docelowy dla tego przedsięwzięcia.
czytaj więcej

Huawei „Seeds for the Future Polska” 2018 szansą dla najzdolniejszych studentów uczelni technicznych

Międzynarodowy konkurs firmy HUAWEI „Seeds for the Future” po raz piąty wystartował w Polsce. Jego celem jest wyłonienie najzdolniejszych studentów uczelni wyższych o profilu technicznym oraz zachęcanie ich do rozwijania wiedzy z obszaru technologii informacyjno-komunikacyjnych. Uczestnicy konkursu mają szansę na zdobycie praktycznego doświadczenia podczas dwutygodniowych warsztatów w siedzibie HUAWEI w Shenzhen. czytaj więcej

News Czym się kierować przy wyborze telefonu?

Zamierzasz kupić nowy telefon i zastanawiasz się, jaki model wybrać? W znalezieniu odpowiedzi na to pytanie pomoże Ci poniższy artykuł, w którym podpowiadamy, czym się kierować przy wyborze smartfona. czytaj więcej

Huawei Huawei w Polsce z najlepszym wynikiem w historii

Huawei zanotował w kwietniu najlepsze wyniki sprzedaży w historii firmy w Polsce, osiągając prawie 36-procentowy udział w rynku smartfonów pod względem ilości sprzedanych telefonów i prawie 34-procentowy pod względem ich wartości. W obu przypadkach oznacza to wzrost o ponad 13 punktów procentowych w ciągu roku. Rośnie także siła marki w Polsce. czytaj więcej

Wiadomości firmowe TP-Link Neffos – smartfony pod choinkę

Jak pokazują tegoroczne badania przeprowadzone przez Deloitte nt. świątecznych zwyczajów konsumenckich w Polsce i w Europie, coraz rzadziej robimy zakupy na ostatnią chwilę. czytaj więcej

T-Mobile T-Mobile: prezent dla siebie i bliskiej osoby za jednym zamachem

Od jutra, 16 listopada 2017, T‑Mobile rozpoczyna świąteczną kampanię w ramach której przygotował konkurs z wyjątkowo atrakcyjnymi nagrodami oraz specjalną ofertę z Samsungiem Galaxy S7 w cenie na start niższej o 700 zł. czytaj więcej