Huawei

Huawei Consumer Business Group przewiduje silny wzrost wyników za 2016

11.01.2017
Huawei Consumer Business Group publikuje oczekiwane wyniki za 2016 rok. Przewiduje przychody ze sprzedaży na poziomie 178 miliardów RMB oraz 42 proc. wzrost w porównaniu do ubiegłego roku. Huawei informuje również, że w ciągu ostatnich pięciu lat osiągnął stabilny wzrost. Dostawy smartfonów wyniosły 139 milionów urządzeń, czyli wzrosły o 29 proc. w stosunku do ubiegłego roku. Według danych IDC, globalnie wzrost udziałów na rynku smartfonów wyniósł tylko 0.6 proc, oznacza to, że Huawei zanotował rekordowy wynik.

Richard Yu, Prezes Huawei CBG komentuje: -  Pomimo trudnych warunków na globalnym rynku Huawei Consumer Business Group wciąż odnotowuje wzrost. Jest to rezultat naszego podejścia skupiającego się na potrzebach konsumenta, a także tworzeniu innowacyjnych produktów premium. Osiągane wyniki są również rezultatem zwiększenia naszych globalnych kanałów sprzedaży oraz rozwijania sieci obsługi. W 2017 roku będziemy rozwijać nasze działy badań, dostaw oraz pozostałe obszary, niezbędne do usprawnienia działalności i zwiększania efektywności firmy. Będziemy także sukcesywnie kontynuować globalną strategię, polegającą na rozwijaniu nowych możliwości i produktów w segmencie premium.

Innowacja jako główny kierunek oraz nowe trendy technologiczne

Światowy rynek smartfonów zwalnia. Mimo to,  Huawei wprowadza innowacyjne, pionierskie produkty i technologie. Rok 2016 był dla firmy przełomowy pod tym względem dzięki zaprezentowaniu nowego systemu operacyjnego EMUI 5.0, podwójnego aparaty czy pracy nad sztuczną inteligencją.

Kluczową zmianą było rozwiązanie sprzyjające optymalizacji systemu Android. Huawei zaprezentował nowy system operacyjny EMUI 5.0, który jest głęboko zintegrowany z procesorem Kirin i zawiera opatentowaną technologię 20+, pozwalającą w pełni wykorzystać możliwości oprogramowania i sprzętu Huawei.

W obszarze fotografii, Huawei we współpracy z Leica, stworzył podwójny aparat, wprowadzając nowy standard jakości obrazu. Dzięki temu modele wykorzystujące to rozwiązanie: Huawei P9 i Mate 9, zyskały ogromną popularność wśród konsumentów. We wrześniu 2016 Huawei wspólnie z Leica założył również Max Berek Innovation Lab.

W tym laboratorium będą prowadzone wspólne badania mające na celu rozwój systemów optycznych oraz algorytmów przetwarzania obrazu VR i AR.

Flagowe modele - Huawei, P9, Mate 9 oraz Honor 8 - zdobyły światowe uznanie wśród konsumentów. Dostawy modeli P9 i P9 Plus przekroczyły 10 milionów sztuk i jako pierwsze flagowce pobiły rekord liczby sprzedanych urządzeń w ciągu roku. Również Huawei Mate 9 na krótko po wejściu na rynek, w listopadzie 2016 zyskał niesamowitą popularność, wyprzedzając o 50 proc. sprzedaż modelu Mate 8 w analogicznym okresie.

Huawei rozwija też system usług w chmurze, oferując nowe możliwości dedykowane dla biznesu. Tworzy transparentny ekosystem, w którym ponad 200 milionów użytkowników, korzysta z mobilnych rozwiązań chmurowych i jest zarejestrowanych ponad 220 000 deweloperów. Udział partnerów w 2016 roku wynosił ponad 2,8 mld RMB przychodów, osiągniętych poprze usługi chmurowe.

Kanały i usługi budujące pozycję Huawei

Huawei, mając na uwadze dobro swoich klientów, poza poszerzaniem portfolio produktów z segmentu premium inwestuje także w rozwój swoich kanałów sprzedaży. W ramach wsparcia przed i posprzedażowego, Huawei zbudował pięć centrali wspierających 105 krajów za pośrednictwem infolinii. Posiada również ponad 460 punktów serwisowych w 45 krajach na całym świecie. Według danych IPSOS, m.in. w Polsce, w Chinach czy w Meksyku, serwisy Huawei zajmują 1. miejsce pod względem satysfakcji użytkowników.

Wspierający urządzenia Huawei Cloud Service, zapewnił bezpieczeństwo, dostęp do wysokiej jakości treści i aplikacji usług dla użytkowników na całym świecie. W 2016 roku z App Store Huawei ściągnięto w sumie ponad 45 miliardów aplikacji. Obecnie ten sposób dystrybucji posiada najlepszy system zabezpieczeń w branży, składający się z czterowarstwowego mechanizmu weryfikacji, testowania, dostępu oraz raportowania, który wyróżnia ponad 240 000 ryzykownych aplikacji. Huawei rozwija globalne usługi chmurowe, których efektem będzie zwiększenie ich dostępności w skali globalnej.

W przypadku kanałów sprzedażowych, Huawei znacznie poprawił ich wydajność.  Udział w rynku otwartych kanałów wzrósł do 71 proc. w roku 2016, czyli o 13 proc. więcej niż w 2015. Huawei ma obecnie ponad 70 000 sklepów na całym świecie. Zbudował również sieć stabilnych, długoterminowych partnerstw z setkami dystrybutorów i detalistów na całym świecie.

Wzrost świadomości marki

Wartość marki Huawei jest wysoko ceniona przez globalne autorytety. Huawei po raz kolejny został odnotowany w rankingu Interbrand Top 100 Global Brands, zajmując 72. pozycję. Natomiast w zestawieniu BrandZ Top 100 Most Valuable Global Brands uplasował się na 50. pozycji.

Według badań IPSOS, globalna świadomość marki Huawei wzrosła z 76 proc. w 2015 do 81 proc. w roku 2016. Co istotne, preferencje zagranicznych użytkowników Huawei wzrosły o 66,7 proc. oraz o 100 proc. odpowiednio w 2015 roku. Wśród kluczowych określeń dotyczących marki pojawiły się sformułowania takie jak "elegancki", "modny" i "bardzo innowacyjny". Badania wykazały również, że 31 proc. zagranicznych użytkowników Huawei należy w swoich krajach do grupy 30 proc. osób o wysokich dochodach.

Sukces Huawei na europejskim rynku urządzeń premium.

Huawei osiągnął w 2016 pozycję lidera w kategorii produktów premium nie tylko na poziomie globalnym, ale także na europejskim rynku. Firma notuje stabilny wzrost w wielu krajach. Liczba dostaw urządzeń z górnej półki wzrosła aż o 36 proc. Zgodnie z danymi opublikowanymi w październiku 2016 roku przez GFK, globalny udział Huawei w rynku smartfonów wzrósł do 11,3 proc. W Europie na przełomowe wyniki miała wpływ wysoka sprzedaż modeli P9 oraz P9 Plus. Zgodnie z danymi GFK,  Huawei posiada obecnie 15 proc. udziałów w rynkach w 33 krajach i ponad 20 proc. w 18 krajach, z czego prawie połowa to kraje europejskie. W północno-wschodniej i zachodniej Europie, udział w rynku Huawei przekroczył odpowiednio 15 proc.
i 10 proc. Firma posiada również znaczące udziały w niektórych krajach skandynawskich, Wielkiej Brytanii, Francji, Niemczech oraz na pozostałych rynkach.

Oprócz smartfonów, Huawei aktywnie rozwija swoje portfolio, inwestując m.in. w dodatki, Smart Home oraz Inteligentne Pojazdy (IOV). Innowacyjne produkty, takie jak MateBook spotykają się z pozytywnym odbiorem konsumentów, pomimo globalnych tendencji spadkowych w tym sektorze. W sumie dostarczono ponad 10 milionów sztuk urządzeń, co oznacza 90 proc. wzrost w stosunku do poprzedniego roku. Eko-platforma HiLink dla Inteligentnego Domu zyskała aprobatę Haier, Gree oraz innych dostawców sprzętu domowego. Huawei nawiązał również współpracę z wiodącymi firmami motoryzacyjnymi takimi jak Audi i Volkswagen.

W roku 2017 Huawei będzie nadal koncentrować się na dostarczaniu najwyższej klasy urządzeń przeznaczonych dla wymagających konsumentów. W planach jest również zwiększanie swoich możliwości sprzedażowych oraz budowanie nowych kanałów sprzedaży i usług. Pozwoli to zwiększyć potencjał firmy i usprawnić działania m.in. w obszarze obsługi klienta. Dobre wyniki stanowią również podstawę do dalszego rozwoju w wielu sektorach, takich jak Smart Home czy rozwiązania chmurowe. Pozwoli to dostarczać klientom coraz bardziej nowoczesne, wygodne w obsłudze produkty i rozwiązania. Pozyskane w ten sposób doświadczenie przełoży się na umocnienie globalnej pozycji lidera w sektorze technologicznym.

Wiadomości firmowe Promocja Huawei - Weekendowy Strzał Cenowy!

Od najbliższego piątku do niedzieli wybrane smartfony Huawei będą dostępne w nowych atrakcyjnych cenach. Weekendowy Strzał Cenowy to promocja, która obejmie modele Huawei P20 128 GB, Huawei P20 Lite, Huawei Mate 10 Lite i Huawei Y5 2018. Promocja dotyczy sprzedaży w sklepach – zarówno stacjonarnych, jak i internetowych. czytaj więcej

Wiadomości firmowe Wystartował Huawei Enterprise Roadshow

W ciągu najbliższych tygodni w Gdańsku, Katowicach i Warszawie odbędzie się seria spotkań w ramach Huawei Enterprise Roadshow 2018. czytaj więcej

Wiadomości firmowe Huawei buduje uniwersalne rozwiązanie komunikacyjne dla inteligentnych sieci energetycznych

Huawei i Kenya Electricity Transmission Co. Ltd. ogłosiła analizę kluczowych czynników budowy sieci łączności elektroenergetycznej. czytaj więcej

Wiadomości firmowe Nowa odsłona rozwiązań sieciowych IDN Huawei dla przemysłu

Podczas HUAWEI CONNECT 2018 w Szanghaju, Huawei zaprezentował nową odsłonę rozwiązania Intent-Driven Network (IDN) dedykowanego dla przemysłu, które tworzy kompletny system sieciowy oparty na świecie cyfrowym i sieciach fizycznych. IDN Huawei pomaga klientom w elastycznym budowaniu inteligentnych sieci skoncentrowanych na doświadczeniach użytkowników. Rozwiązanie pozwala także na wdrażanie cyfrowej transformacji w przemyśle. czytaj więcej

Wiadomości firmowe Huawei Cloud prezentuje EI Intelligent Twins – inteligentne cyfrowe bliźniaki dla miast

Podczas HUAWEI CONNECT 2018 zaprezentowane zostało rozwiązanie Huawei Cloud EI Intelligent Twins – inteligentne cyfrowe bliźniaki dla miast. Jia Yongli, dyrektor generalny działu produktów EI Huawei Cloud BU, ogłosił możliwość modernizacji usług Huawei Cloud Enterprise Intelligence (EI), zauważając, że usługi będą odtąd zasilane najnowszymi układami Huawei AI. czytaj więcej

Wiadomości firmowe Huawei prezentuje AI + Digital Platform

Podczas HUAWEI CONNECT 2018 zgodnie z hasłem „Power of the Platform”, Huawei Enterprise Business Group podzieliła się wiedzą, w jaki sposób nowa strategia dla platformy cyfrowej pozwoli rządom i przedsiębiorstwom przyspieszyć cyfrową transformację i osiągnąć nowy poziom innowacyjności i wzrostu. czytaj więcej

Wiadomości firmowe Huawei i Audi ogłaszają wspólne innowacje w dziedzinie automatycznej jazdy

Na HUAWEI CONNECT 2018 firmy Huawei i Audi przedstawiły swoje plany współpracy w dziedzinie inteligentnych pojazdów podłączonych do Internetu (ICV – inteligent connected vehicles), prezentując nowe Audi Q7 jako demonstrację nowoczesnej technologii. czytaj więcej

Wiadomości firmowe Huawei uruchamia Atlas Intelligent Computing Platform, aby zapewnić najwyższą moc obliczeniową AI przyszłości

Na HUAWEI CONNECT 2018 Huawei zaprezentował inteligentną platformę obliczeniową Atlas, zasilaną przez serię układów AI Huawei Ascend oraz heterogeniczne komponenty obliczeniowe. czytaj więcej

Wiadomości firmowe Jakim typem użytkownika laptopa jesteś? „Szefem”? A może „Artystyczną duszą”?

Firma badawcza Ipsos – na zlecenie Huawei – przeprowadziła niecodzienne badanie wśród polskich, austriackich oraz skandynawskich respondentów, korzystających z laptopów.
Jego wyniki pozwoliły wyróżnić pięć unikalnych typów użytkowników laptopów.
czytaj więcej

Wiadomości firmowe Platforma programistyczna Bosch IoT Suite uruchomiona na Huawei Cloud

Podczas HUAWEI CONNECT 2018 Bosch oraz Huawei ogłosiły partnerstwo mające na celu przyspieszenie rozwoju Internetu rzeczy w Chinach. Porozumienie o współpracy zakłada udostępnienie platformy programistycznej Bosch IoT Suite przy wykorzystaniu Huawei Cloud. czytaj więcej

Wiadomości firmowe Promocja Huawei - Weekendowy Strzał Cenowy!

Od najbliższego piątku do niedzieli wybrane smartfony Huawei będą dostępne w nowych atrakcyjnych cenach. Weekendowy Strzał Cenowy to promocja, która obejmie modele Huawei P20 128 GB, Huawei P20 Lite, Huawei Mate 10 Lite i Huawei Y5 2018. Promocja dotyczy sprzedaży w sklepach – zarówno stacjonarnych, jak i internetowych. czytaj więcej

Wiadomości firmowe Wystartował Huawei Enterprise Roadshow

W ciągu najbliższych tygodni w Gdańsku, Katowicach i Warszawie odbędzie się seria spotkań w ramach Huawei Enterprise Roadshow 2018. czytaj więcej

Wiadomości firmowe Huawei buduje uniwersalne rozwiązanie komunikacyjne dla inteligentnych sieci energetycznych

Huawei i Kenya Electricity Transmission Co. Ltd. ogłosiła analizę kluczowych czynników budowy sieci łączności elektroenergetycznej. czytaj więcej

Wiadomości firmowe Nowa odsłona rozwiązań sieciowych IDN Huawei dla przemysłu

Podczas HUAWEI CONNECT 2018 w Szanghaju, Huawei zaprezentował nową odsłonę rozwiązania Intent-Driven Network (IDN) dedykowanego dla przemysłu, które tworzy kompletny system sieciowy oparty na świecie cyfrowym i sieciach fizycznych. IDN Huawei pomaga klientom w elastycznym budowaniu inteligentnych sieci skoncentrowanych na doświadczeniach użytkowników. Rozwiązanie pozwala także na wdrażanie cyfrowej transformacji w przemyśle. czytaj więcej

Wiadomości firmowe Huawei Cloud prezentuje EI Intelligent Twins – inteligentne cyfrowe bliźniaki dla miast

Podczas HUAWEI CONNECT 2018 zaprezentowane zostało rozwiązanie Huawei Cloud EI Intelligent Twins – inteligentne cyfrowe bliźniaki dla miast. Jia Yongli, dyrektor generalny działu produktów EI Huawei Cloud BU, ogłosił możliwość modernizacji usług Huawei Cloud Enterprise Intelligence (EI), zauważając, że usługi będą odtąd zasilane najnowszymi układami Huawei AI. czytaj więcej

Wiadomości firmowe Huawei prezentuje AI + Digital Platform

Podczas HUAWEI CONNECT 2018 zgodnie z hasłem „Power of the Platform”, Huawei Enterprise Business Group podzieliła się wiedzą, w jaki sposób nowa strategia dla platformy cyfrowej pozwoli rządom i przedsiębiorstwom przyspieszyć cyfrową transformację i osiągnąć nowy poziom innowacyjności i wzrostu. czytaj więcej

Wiadomości firmowe Huawei i Audi ogłaszają wspólne innowacje w dziedzinie automatycznej jazdy

Na HUAWEI CONNECT 2018 firmy Huawei i Audi przedstawiły swoje plany współpracy w dziedzinie inteligentnych pojazdów podłączonych do Internetu (ICV – inteligent connected vehicles), prezentując nowe Audi Q7 jako demonstrację nowoczesnej technologii. czytaj więcej

Wiadomości firmowe Huawei uruchamia Atlas Intelligent Computing Platform, aby zapewnić najwyższą moc obliczeniową AI przyszłości

Na HUAWEI CONNECT 2018 Huawei zaprezentował inteligentną platformę obliczeniową Atlas, zasilaną przez serię układów AI Huawei Ascend oraz heterogeniczne komponenty obliczeniowe. czytaj więcej

Wiadomości firmowe Jakim typem użytkownika laptopa jesteś? „Szefem”? A może „Artystyczną duszą”?

Firma badawcza Ipsos – na zlecenie Huawei – przeprowadziła niecodzienne badanie wśród polskich, austriackich oraz skandynawskich respondentów, korzystających z laptopów.
Jego wyniki pozwoliły wyróżnić pięć unikalnych typów użytkowników laptopów.
czytaj więcej

Wiadomości firmowe Platforma programistyczna Bosch IoT Suite uruchomiona na Huawei Cloud

Podczas HUAWEI CONNECT 2018 Bosch oraz Huawei ogłosiły partnerstwo mające na celu przyspieszenie rozwoju Internetu rzeczy w Chinach. Porozumienie o współpracy zakłada udostępnienie platformy programistycznej Bosch IoT Suite przy wykorzystaniu Huawei Cloud. czytaj więcej

Huawei Huawei Consumer Business Group prezentuje wyniki za pierwszą połowę 2018 roku

Huawei Consumer Business Group (CBG) ogłosił wyniki biznesowe za pierwsze półrocze 2018 roku. Firma zanotowała solidny wzrost, dostarczając na ogólnoświatowy rynek ponad 95 milionów sztuk smartfonów. Według danych IDC, w II kwartale 2018 Huawei stał się drugim co do wielkości producentem smartfonów na świecie z udziałem w rynku światowym na poziomie 15,8%. czytaj więcej

Huawei Huawei Hero Maker – stwórz grę i sprzedawaj ją na całym świecie

Od małego, lokalnego studia do przedsiębiorstwa operującego na wielu rynkach. Taka ścieżka kariery to marzenie wielu deweloperów gier i aplikacji. Od teraz osiągnięcie światowego sukcesu może być o wiele łatwiejsze, dzięki Huawei Hero Maker – programowi wsparcia dla niezależnych twórców. Polski deweloper Fuero Games jako pierwszy skorzysta z tej szansy. czytaj więcej

Huawei Huawei wprowadza na rynek nowy ultrabook z serii Huawei MateBook D

Ekran Full HD o przekątnej 15.6” oraz minimalistyczna obudowa wyróżniają najnowszy ultrabook Huawei MateBook D. Zaprojektowany z myślą o klientach indywidualnych i biznesowych, którzy lubią pracować w dobrym stylu. Imponuje dużą wydajnością, nowoczesnym designem oraz wysokiej jakości wykonaniem. czytaj więcej

Huawei Premiera Huawei P20 Pro i Huawei P20 - fotografia mobilna wspomagana sztuczną inteligencją

Podczas wyjątkowej premiery, która odbyła się dziś w Grand Palais, Huawei zaprezentował najbardziej wyczekiwane smartfony: Huawei P20 i Huawei P20 Pro. Huawei P20 Pro wyposażony jest w pierwszy na świecie aparat z trzema obiektywami, stworzony we współpracy z Leica. W obu urządzeniach zastosowano niespotykane dotąd rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji, dzięki którym uzyskano zupełnie nowe, zapierające dech w piersiach możliwości fotograficzne. czytaj więcej