Archiwalne

UPC propaguje bezpieczne korzystanie z Internetu wśród dzieci i rodziców

12.02.2008

UPC Polska oraz Insafe powołany przez Komisję Europejską i działający na rzecz bezpieczeństwa w Internecie wydają przewodnik „Bezpieczeństwo w sieci – elementarz dla całej rodziny”.  Publikacja jest przeznaczona dla rodziców oraz dzieci i ma za zadanie pomóc im we wspólnym przygotowaniu się do korzystania z Internetu. Elementarz został opublikowany w 11 językach. UPC jest partnerem Dnia Bezpiecznego Internetu w Europie.

Internet dokonał przełomu w sposobie komunikowania się ludzi i szybkości wymiany informacji. To stwarza nowe możliwości, ale także zagrożenia, na które narażeni są nieświadomi użytkownicy. Z Internetu korzystają także coraz młodsze dzieci. Rodzice nieświadomi konsekwencji, jakie niesie nieumiejętne korzystanie z sieci, często nie kontrolują sposobu spędzania czasu przy komputerze przez dzieci.  

”Zdarza się często, że  rodzicom brakuje wiedzy na temat internetu, możliwości, jakie otwiera przed dziećmi, ale także zagrożeń, jakie niesie nierozważne korzystanie z jego zasobów. Bez tej wiedzy rodzice nie będą w stanie wprowadzić dziecka bezpiecznie w wirtualną rzeczywistość, ale także nie będą mogli monitorować, w jaki sposób dziecko korzysta z globalnej sieci, jakie strony odwiedza i jakie znajomości za pomocą Internetu zawiera.” – powiedziała Beata Szurowska, dr pedagogiki z Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie.

Rodzice zapewniają swoim dzieciom podstawową, ludzką potrzebę - poczucie bezpieczeństwa. Zazwyczaj, to rodzice są bowiem najważniejszymi nauczycielami życia. Dzięki nim dzieci nabywają niezbędnych umiejętności społecznych i zachowań w grupie. Uczą je również ostrożności i tego, aby same umiały zapewnić sobie bezpieczeństwo w różnych sytuacjach.  Rodzice nie powinni jednak ograniczać się tylko do świata realnego. Dzieci potrzebują przewodników także w rzeczywistości wirtualnej, która staje się codziennością.  Tymczasem wielu rodziców nie ma wystarczającej wiedzy, aby zapoznać dziecko z podstawowymi zasadami bezpieczeństwa w sieci.

Jak pokazują badania, co dziesiąty internauta to dziecko w wieku od 7-14 lat. W Internecie szuka przede wszystkim gier on-line i na stronach im poświeconych spędza najwięcej czasu (70% użytkowników wg badań firmy Gemius SA z 2007 roku). Jednak poszukując rozrywki, młody internauta często trafia mimowolnie na nieodpowiednie dla jego wieku lub niebezpieczne treści. Zwykle są to materiały o charakterze erotycznym lub pornograficznym, kontakt z nimi deklaruje 71% badanych. Ponad połowa młodych użytkowników Internetu twierdzi, że napotyka w Internecie treści przedstawiające brutalne sceny przemocy. 

Internet to także ważne medium używane przez dzieci i młodzież do komunikacji. Aż 64 % młodzieży (12-17 lat) zawiera znajomości w Internecie, a 45 % z nich spotkało się z osobami zapoznanymi w ten sposób świecie realnym. Młodzi internauci nie widzą niebezpieczeństw z tym związanych  - tylko 15%  z nich, poinformowało o tym swojego rodzica. ”Pedofilia i narażenie dzieci na niebezpieczne treści to poważny problem, któremu staramy się przeciwdziałać. Jednym ze sposobów zapobiegania oprócz blokowania stron niepożądanych i ścigania cyberprzestępców,  jest edukacja dzieci, młodzieży i rodziców. Dlatego każda tego typu inicjatywa zasługuje na pochwałę" – powiedział nadkomisarz Zbigniew Urbański z Komendy Głównej Policji.

Bezpieczeństwo w Internecie – elementarz dla dzieci i rodziców
Publikacja „Bezpieczeństwo w sieci – elementarz dla całej rodziny”  jest przeznaczona dla dzieci w wieku od 6 do 12 lat oraz ich rodziców. Ma im pomóc we wspólnym przygotowaniu się do korzystania z komputera i Internetu. Została przetłumaczona na 11 języków, a jej premiera odbędzie się 12 lutego 2008. Data nie jest przypadkowa, gdyż z inicjatywy Komisji Europejskiej 12 lutego jest obchodzony jako Dzień Bezpiecznego Internetu.

Przewodnik po Internecie, jaki UPC i Insafe oddają w ręce polskich rodzin ma im pomóc we wspólnym oswajaniu sieci. Publikacja składa się z dwóch części: dla rodziców i dla dzieci.  Pokazuje m.in. jak Internet może integrować rodzinę, zwraca uwagę na główne zagrożenia, które może napotkać dziecko w Internecie.

Publikacja krok po kroku wprowadza całą rodzinę w tematykę Internetu, zapewniając dzieciom edukację połączoną z doskonałą zabawą. Rodzicom dostarcza wiedzę, która pozwoli im zostać przewodnikiem po wirtualnym świecie dla młodszych dzieci i partnerem do dyskusji dla młodzieży. Obydwie książki mają taką samą strukturę i analogiczne rozdziały poświęcone bezpieczeństwu, komunikacji, cyberprzemocy i rozrywce w Internecie. 

Kolejne sekcje tematyczne pozwalają na przyswojenie tych samych informacji w odpowiedni dla adresata dziecięcego lub dorosłego sposób. Elementarz porusza zagadnienia takie jak ochrona domowego komputera przed wirusami i złośliwymi programami, które łatwo przedostają się wraz ze ściąganymi z Internetu i popularnymi wśród dzieci grami. Radzi, jak walczyć ze spamem oraz jak bezpiecznie zakładać konta internetowe, aby nie były przechwytywane przez spamerów. Uczy bezpiecznego komunikowania się z innymi użytkownikami sieci, pokazując jednocześnie, jak chronić swoje dane osobowe.

Podręcznik wyjaśnia także, czym jest cyberprzemoc, podaje jej przykłady i sposoby ochrony dzieci. Walory dydaktyczne podręcznika wzmacniają liczne ćwiczenia i testy, które dzieci mogą rozwiązywać razem z rodzicami.

Rodzice i dzieci znajdą w przewodniku przydatne adresy internetowe i telefoniczne, pod którymi można zasięgnąć porady lub sprawdzić posiadaną wiedzę.  Do wydawnictwa dołączono naklejki, karty z opisami różnych sytuacji oraz dyplom dla całej rodziny. 

Strona internetowa o bezpieczeństwie w sieci
W dniu premiery „Bezpieczeństwo w sieci – elementarz dla całej rodziny” zostanie uruchomiona strona internetowa www.upclive.pl/dzieci, zawierająca wiele przydatnych informacji na temat bezpieczeństwa w Internecie, gry edukacyjne dla dzieci w różnym wieku, a w przyszłości także konkursy.  Na stronie będzie również umieszczona elektroniczna wersja podręcznika w formacie pdf do pobrania.

Niebawem pojawią się na niej także zapowiedzi kursów na temat bezpieczeństwa w Internecie organizowanych przez UPC

Elementarz i strona internetowe to nie jedyne formy zaangażowania UPC Polska w promowanie bezpiecznego korzystania z Internetu. Firma jest także partnerem kampanii społecznej  „Stop Cyberprzemocy”, mającej na celu walkę z problemem przemocy rówieśniczej z użyciem Internetu.

źródło: UPC

UPC Rusza I edycja programu Digital Imagination Challenge organizowanego przez UPC Polska

UPC i Liberty Global, zapraszają do programu na najlepsze innowacje wykorzystujące siłę technologii, aby sprostać wyzwaniom społeczeństwa

• Program Digital Imagination ma na celu wypracowanie cyfrowych rozwiązań dla kluczowych wyzwań społecznych w Polsce
• Od 13 czerwca, przez trzy miesiące, będzie można przystąpić do programu i zgłosić swój autorski projekt
• Zwycięzcy Digital Imagination Challenge otrzymają nagrody pieniężne o łącznej wartości 70 000 zł, mentoring oraz promocję czytaj więcej

UPC Kanały Tenis Premium dostępne w sprzedaży w UPC Polska

Tenis na najwyższym światowym poziomie, rozgrywany w ramach czterech najbardziej prestiżowych turniejów, jest dostępny dla klientów UPC Polska w ramach specjalnego pakietu. czytaj więcej

UPC UPC: „Przyszłość telewizji: czynniki zmian” - czy jesteśmy gotowi na nowe trendy?

Premiera raportu na temat trendów na rynku telewizyjnym, zrealizowanego przez infuture hatalska foresight institute w partnerstwie z UPC Polska

• Telewizję ogląda blisko 92 proc. Polaków, a 65 proc. robi to codziennie, spędzając średnio ponad 4 godziny na dobę przed szklanym ekranem.
• Szybki rozwój technologii wprowadza interakcję pomiędzy użytkownikami a nadawcami treści
• Użytkownicy coraz częściej oglądają treści na urządzeniach mobilnych i korzystają z serwisów OTT i VOD
• Operatorzy wprowadzają usługi umożliwiające oglądanie telewizji w dowolnym miejscu i czasie, np. Replay TV i Horizon GO od UPC Polska czytaj więcej

UPC KSW39: Colloseum w UPC Polska w systemie pay-per-view

Już 27 maja 2017 na Stadionie Narodowym w Warszawie zobaczyć będzie można całą plejadę gwiazd Mieszanych Sztuk Walki. W walce wieczoru odbędzie się pojedynek Mameda Khalidova z mistrzem KSW w kategorii półśredniej, niepokonanym od ponad czterech Borysem Mańkowskim. Tę spektakularną galę MMA będzie można zobaczyć w UPC w systemie pay-per-view. czytaj więcej

UPC UPC: Rusza kampania telewizyjna Replay TV

UPC Polska ruszyło dziś z telewizyjną kampanią reklamową, promującą innowacyjną usługę Replay TV. Kampania potrwa do 18 czerwca. Wprowadzenie Replay TV wspierane jest także reklamą w radiu, online oraz działaniami BTL. czytaj więcej

UPC Wyniki UPC Polska za I kwartał 2017 roku

W I kwartale 2017 r. UPC Polska, lider rynku cyfrowej telewizji kablowej, szerokopasmowego internetu i telefonii, zwiększało zasięg superszybkiego internetu i rozwijało ofertę, dostarczając klientom nowe produkty i usługi, takie jak innowacyjny Replay TV. Pierwszy kwartał 2017 roku UPC Polska zamknęło liczbą 1 430 500 klientów, korzystających z 2 955 600 usług (RGU*). czytaj więcej

UPC UPC, Mastercard i Blue Media promują płatności automatyczne

Od końca marca trwa wspólna kampania firm UPC Polska, Mastercard oraz Blue Media, właściciela serwisu bm.pl. Klienci uczestniczący w promocji mogą zyskać do 30 zł zwrotu za e-płatności automatyczne dokonane kartą Mastercard za rachunki UPC Polska. czytaj więcej

UPC Rusza I edycja programu Digital Imagination Challenge organizowanego przez UPC Polska

UPC i Liberty Global, zapraszają do programu na najlepsze innowacje wykorzystujące siłę technologii, aby sprostać wyzwaniom społeczeństwa

• Program Digital Imagination ma na celu wypracowanie cyfrowych rozwiązań dla kluczowych wyzwań społecznych w Polsce
• Od 13 czerwca, przez trzy miesiące, będzie można przystąpić do programu i zgłosić swój autorski projekt
• Zwycięzcy Digital Imagination Challenge otrzymają nagrody pieniężne o łącznej wartości 70 000 zł, mentoring oraz promocję czytaj więcej

UPC Kanały Tenis Premium dostępne w sprzedaży w UPC Polska

Tenis na najwyższym światowym poziomie, rozgrywany w ramach czterech najbardziej prestiżowych turniejów, jest dostępny dla klientów UPC Polska w ramach specjalnego pakietu. czytaj więcej

UPC UPC: „Przyszłość telewizji: czynniki zmian” - czy jesteśmy gotowi na nowe trendy?

Premiera raportu na temat trendów na rynku telewizyjnym, zrealizowanego przez infuture hatalska foresight institute w partnerstwie z UPC Polska

• Telewizję ogląda blisko 92 proc. Polaków, a 65 proc. robi to codziennie, spędzając średnio ponad 4 godziny na dobę przed szklanym ekranem.
• Szybki rozwój technologii wprowadza interakcję pomiędzy użytkownikami a nadawcami treści
• Użytkownicy coraz częściej oglądają treści na urządzeniach mobilnych i korzystają z serwisów OTT i VOD
• Operatorzy wprowadzają usługi umożliwiające oglądanie telewizji w dowolnym miejscu i czasie, np. Replay TV i Horizon GO od UPC Polska czytaj więcej

UPC KSW39: Colloseum w UPC Polska w systemie pay-per-view

Już 27 maja 2017 na Stadionie Narodowym w Warszawie zobaczyć będzie można całą plejadę gwiazd Mieszanych Sztuk Walki. W walce wieczoru odbędzie się pojedynek Mameda Khalidova z mistrzem KSW w kategorii półśredniej, niepokonanym od ponad czterech Borysem Mańkowskim. Tę spektakularną galę MMA będzie można zobaczyć w UPC w systemie pay-per-view. czytaj więcej

UPC UPC: Rusza kampania telewizyjna Replay TV

UPC Polska ruszyło dziś z telewizyjną kampanią reklamową, promującą innowacyjną usługę Replay TV. Kampania potrwa do 18 czerwca. Wprowadzenie Replay TV wspierane jest także reklamą w radiu, online oraz działaniami BTL. czytaj więcej

UPC Wyniki UPC Polska za I kwartał 2017 roku

W I kwartale 2017 r. UPC Polska, lider rynku cyfrowej telewizji kablowej, szerokopasmowego internetu i telefonii, zwiększało zasięg superszybkiego internetu i rozwijało ofertę, dostarczając klientom nowe produkty i usługi, takie jak innowacyjny Replay TV. Pierwszy kwartał 2017 roku UPC Polska zamknęło liczbą 1 430 500 klientów, korzystających z 2 955 600 usług (RGU*). czytaj więcej

UPC UPC, Mastercard i Blue Media promują płatności automatyczne

Od końca marca trwa wspólna kampania firm UPC Polska, Mastercard oraz Blue Media, właściciela serwisu bm.pl. Klienci uczestniczący w promocji mogą zyskać do 30 zł zwrotu za e-płatności automatyczne dokonane kartą Mastercard za rachunki UPC Polska. czytaj więcej