Archiwalne

UPC propaguje bezpieczne korzystanie z Internetu wśród dzieci i rodziców

12.02.2008

UPC Polska oraz Insafe powołany przez Komisję Europejską i działający na rzecz bezpieczeństwa w Internecie wydają przewodnik „Bezpieczeństwo w sieci – elementarz dla całej rodziny”.  Publikacja jest przeznaczona dla rodziców oraz dzieci i ma za zadanie pomóc im we wspólnym przygotowaniu się do korzystania z Internetu. Elementarz został opublikowany w 11 językach. UPC jest partnerem Dnia Bezpiecznego Internetu w Europie.

Internet dokonał przełomu w sposobie komunikowania się ludzi i szybkości wymiany informacji. To stwarza nowe możliwości, ale także zagrożenia, na które narażeni są nieświadomi użytkownicy. Z Internetu korzystają także coraz młodsze dzieci. Rodzice nieświadomi konsekwencji, jakie niesie nieumiejętne korzystanie z sieci, często nie kontrolują sposobu spędzania czasu przy komputerze przez dzieci.  

”Zdarza się często, że  rodzicom brakuje wiedzy na temat internetu, możliwości, jakie otwiera przed dziećmi, ale także zagrożeń, jakie niesie nierozważne korzystanie z jego zasobów. Bez tej wiedzy rodzice nie będą w stanie wprowadzić dziecka bezpiecznie w wirtualną rzeczywistość, ale także nie będą mogli monitorować, w jaki sposób dziecko korzysta z globalnej sieci, jakie strony odwiedza i jakie znajomości za pomocą Internetu zawiera.” – powiedziała Beata Szurowska, dr pedagogiki z Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie.

Rodzice zapewniają swoim dzieciom podstawową, ludzką potrzebę - poczucie bezpieczeństwa. Zazwyczaj, to rodzice są bowiem najważniejszymi nauczycielami życia. Dzięki nim dzieci nabywają niezbędnych umiejętności społecznych i zachowań w grupie. Uczą je również ostrożności i tego, aby same umiały zapewnić sobie bezpieczeństwo w różnych sytuacjach.  Rodzice nie powinni jednak ograniczać się tylko do świata realnego. Dzieci potrzebują przewodników także w rzeczywistości wirtualnej, która staje się codziennością.  Tymczasem wielu rodziców nie ma wystarczającej wiedzy, aby zapoznać dziecko z podstawowymi zasadami bezpieczeństwa w sieci.

Jak pokazują badania, co dziesiąty internauta to dziecko w wieku od 7-14 lat. W Internecie szuka przede wszystkim gier on-line i na stronach im poświeconych spędza najwięcej czasu (70% użytkowników wg badań firmy Gemius SA z 2007 roku). Jednak poszukując rozrywki, młody internauta często trafia mimowolnie na nieodpowiednie dla jego wieku lub niebezpieczne treści. Zwykle są to materiały o charakterze erotycznym lub pornograficznym, kontakt z nimi deklaruje 71% badanych. Ponad połowa młodych użytkowników Internetu twierdzi, że napotyka w Internecie treści przedstawiające brutalne sceny przemocy. 

Internet to także ważne medium używane przez dzieci i młodzież do komunikacji. Aż 64 % młodzieży (12-17 lat) zawiera znajomości w Internecie, a 45 % z nich spotkało się z osobami zapoznanymi w ten sposób świecie realnym. Młodzi internauci nie widzą niebezpieczeństw z tym związanych  - tylko 15%  z nich, poinformowało o tym swojego rodzica. ”Pedofilia i narażenie dzieci na niebezpieczne treści to poważny problem, któremu staramy się przeciwdziałać. Jednym ze sposobów zapobiegania oprócz blokowania stron niepożądanych i ścigania cyberprzestępców,  jest edukacja dzieci, młodzieży i rodziców. Dlatego każda tego typu inicjatywa zasługuje na pochwałę" – powiedział nadkomisarz Zbigniew Urbański z Komendy Głównej Policji.

Bezpieczeństwo w Internecie – elementarz dla dzieci i rodziców
Publikacja „Bezpieczeństwo w sieci – elementarz dla całej rodziny”  jest przeznaczona dla dzieci w wieku od 6 do 12 lat oraz ich rodziców. Ma im pomóc we wspólnym przygotowaniu się do korzystania z komputera i Internetu. Została przetłumaczona na 11 języków, a jej premiera odbędzie się 12 lutego 2008. Data nie jest przypadkowa, gdyż z inicjatywy Komisji Europejskiej 12 lutego jest obchodzony jako Dzień Bezpiecznego Internetu.

Przewodnik po Internecie, jaki UPC i Insafe oddają w ręce polskich rodzin ma im pomóc we wspólnym oswajaniu sieci. Publikacja składa się z dwóch części: dla rodziców i dla dzieci.  Pokazuje m.in. jak Internet może integrować rodzinę, zwraca uwagę na główne zagrożenia, które może napotkać dziecko w Internecie.

Publikacja krok po kroku wprowadza całą rodzinę w tematykę Internetu, zapewniając dzieciom edukację połączoną z doskonałą zabawą. Rodzicom dostarcza wiedzę, która pozwoli im zostać przewodnikiem po wirtualnym świecie dla młodszych dzieci i partnerem do dyskusji dla młodzieży. Obydwie książki mają taką samą strukturę i analogiczne rozdziały poświęcone bezpieczeństwu, komunikacji, cyberprzemocy i rozrywce w Internecie. 

Kolejne sekcje tematyczne pozwalają na przyswojenie tych samych informacji w odpowiedni dla adresata dziecięcego lub dorosłego sposób. Elementarz porusza zagadnienia takie jak ochrona domowego komputera przed wirusami i złośliwymi programami, które łatwo przedostają się wraz ze ściąganymi z Internetu i popularnymi wśród dzieci grami. Radzi, jak walczyć ze spamem oraz jak bezpiecznie zakładać konta internetowe, aby nie były przechwytywane przez spamerów. Uczy bezpiecznego komunikowania się z innymi użytkownikami sieci, pokazując jednocześnie, jak chronić swoje dane osobowe.

Podręcznik wyjaśnia także, czym jest cyberprzemoc, podaje jej przykłady i sposoby ochrony dzieci. Walory dydaktyczne podręcznika wzmacniają liczne ćwiczenia i testy, które dzieci mogą rozwiązywać razem z rodzicami.

Rodzice i dzieci znajdą w przewodniku przydatne adresy internetowe i telefoniczne, pod którymi można zasięgnąć porady lub sprawdzić posiadaną wiedzę.  Do wydawnictwa dołączono naklejki, karty z opisami różnych sytuacji oraz dyplom dla całej rodziny. 

Strona internetowa o bezpieczeństwie w sieci
W dniu premiery „Bezpieczeństwo w sieci – elementarz dla całej rodziny” zostanie uruchomiona strona internetowa www.upclive.pl/dzieci, zawierająca wiele przydatnych informacji na temat bezpieczeństwa w Internecie, gry edukacyjne dla dzieci w różnym wieku, a w przyszłości także konkursy.  Na stronie będzie również umieszczona elektroniczna wersja podręcznika w formacie pdf do pobrania.

Niebawem pojawią się na niej także zapowiedzi kursów na temat bezpieczeństwa w Internecie organizowanych przez UPC. 

Elementarz i strona internetowe to nie jedyne formy zaangażowania UPC Polska w promowanie bezpiecznego korzystania z Internetu. Firma jest także partnerem kampanii społecznej  „Stop Cyberprzemocy”, mającej na celu walkę z problemem przemocy rówieśniczej z użyciem Internetu.

źródło: UPC

UPC 10 tys. dolarów do wygrania w programie Adaptive Power Challenge, organizowanym przez Liberty Global. Zgłoszenia jeszcze do 29 czerwca

Liberty Global w Adaptive Power Challenge zaprasza do zgłaszania rozwiązań, które odpowiadają na największe wyzwania energetyczne branży kablowej i dostawców usług szerokopasmowych. Program dedykowany jest przedsiębiorstwom, startupom, naukowcom i studentom. Zwycięzcy w dwóch kategoriach otrzymają nagrody z puli 20 tys. dolarów oraz szansę na współpracę biznesową z Liberty Global. Termin zgłoszeń upływa 29 czerwca. czytaj więcej

UPC UPC Polska dołącza do swojej oferty boostery – urządzenia do zwiększania zasięgu WiFi w dużym mieszkaniu i domu

Do portfolio produktów UPC Polska dołączyły WiFi Boosters – urządzenia zapewniające jeszcze lepszy dostęp do sieci internetowej oraz szybkie i niezawodne bezprzewodowe łącze internetowe WiFi na wielu urządzeniach jednocześnie. Boostery dedykowane są zwłaszcza klientom mieszkającym w dużych mieszkaniach i domach jednorodzinnych, w których zasięg WiFi klasycznego modemu bywa niewystarczający z powodu dużej liczby pomieszczeń oraz przeszkód na drodze sygnału (takich jak grube ściany). Urządzenia dostępne są w pakietach UPC z Premium Internetem opartym na światłowodzie do 500 Mb/s oraz cyfrową telewizją. czytaj więcej

UPC Nowa sportowa oferta Happy Home od UPC

Nowa oferta w UPC: każdy z domowników ogląda to, co chce i kiedy chce. czytaj więcej

UPC UPC Biznes startuje z nową ofertą dla firm z segmentu SoHo i odświeża markę

UPC Biznes wprowadza nową identyfikację wizualną oraz kampanię pod hasłem „Otwórz się na sukces”. Pierwszym etapem nowej kampanii jest start oferty dedykowanej firmom sektora Small office/Home office. Znajdują się w niej cztery prędkości internetu, w tym dwie nowe – 200 Mb/s i 400 Mb/s wraz z wysokimi prędkościami wysyłania danych 20 i 40 MB/s, Premium WiFi, bogaty wybór kanałów telewizyjnych, Telefon bez limitu oraz Pakiety Bezpieczeństwa i gwarantowane poziomy świadczenia usług (SLA). Oferta podzielona została na trzy grupy: Start, Smart i Pro. Każda z nich odpowiada różnym potrzebom przedsiębiorców z segmentu SoHo. czytaj więcej

UPC Vintom zwycięzcą jubileuszowej, 5. edycji programu THINK BIG, prowadzonego przez UPC Biznes

Podczas wielkiego finału tegorocznej edycji programu THINK BIG odbywającego się pod hasłem „Let’s Connect to Grow”, jury zdecydowało o przyznaniu nagrody głównej firmie Vintom, czyli twórcy rozwiązania do automatycznego generowania spersonalizowanej komunikacji wideo. Laureat otrzymał 10 tys. euro oraz zaproszenie do współpracy z UPC. Na gali wręczono również Nagrodę Publiczności – 10 tys. euro w głosowaniu gości wygrała firma 4-D, czyli autorzy inteligentnego narzędzia, analizującego zmiany zachodzące w mózgu. Finał THINK BIG stał się także okazją do zaprezentowania nowego logotypu oraz kampanii UPC Biznes pod hasłem „Otwórz się na sukces”. czytaj więcej

UPC UPC Polska kontynuuje inwestycje w budowę sieci światłowodowej pozwalającej na wprowadzenie gigabitowych prędkości dla polskich klientów

Dostęp do gigabitowej sieci przyszłości wsparty innowacyjnymi rozwiązaniami cyfrowymi – modemem Connect Box, systemem Smart WiFi wraz z Boosterami oraz aplikacją Connect App – zapewni klientom jeszcze lepszą jakość internetu w domu i nowe możliwości korzystania z cyfrowej rozrywki i komunikacji od UPC. czytaj więcej

UPC Nowa kampania UPC - „więcej niż światłowód” w Happy Home

Z początkiem lutego UPC startuje z nową odsłoną kampanii reklamowej Happy Home promującą internet oparty na światłowodzie, Premium Wi-Fi oraz telewizję najnowszej generacji na wielu urządzeniach jednocześnie i o każdej porze. czytaj więcej

UPC UPC Polska inspiruje dziewczęta do kodowania - nowa odsłona UPC Future Makers – Girls Edition

28 października w Warszawie odbędzie się UPC Future Makers: Girls Edition - warsztaty kodowania, skierowane do kobiet i dziewczynek w wieku 8-13 lat. Tym razem realizatorzy projektu skupiają się na wsparciu dziewcząt w kształtowaniu swojej przyszłości w cyfrowym świecie. czytaj więcej

UPC Tylko co drugie MŚP wierzy w swój sukces – wyniki badania UPC

Tylko połowa przedsiębiorców z sektora MŚP optymistycznie ocenia szanse rozwoju swojej firmy. Wśród barier dla osiągniecia sukcesu wymieniają te, związane z silną konkurencją i aktualną sytuacją na rynku, a także brakiem odpowiednio wykwalifikowanych pracowników – wynika z badania SW Research, przeprowadzonego na zlecenie UPC Biznes. czytaj więcej

UPC Liberty Global, właściciel UPC, zainwestował w Polsce ponad 400 milionów euro w rozwój internetu światłowodowego

Jak wynika z raportu firmy konsultingowej OXERA, inwestycje największego międzynarodowego dostawcy usług telewizyjnych i szerokopasmowego internetu przekładają się na korzyści dla milionów użytkowników, biznesu i polskiej gospodarki. czytaj więcej

UPC UPC wdraża CallPage, autorskie rozwiązanie zwycięzcy 4. edycji Think Big

UPC Polska wprowadza kolejne rozwiązanie mające na celu usprawnienie kontaktu z klientami. Na stronie internetowej dostępny jest już prosty moduł do zamawiania rozmowy z konsultantem UPC. Pracownicy firmy błyskawicznie oddzwaniają do klientów, którzy pozostawili swój numer telefonu na portalu. Narzędzie dostarczył CallPage – zwycięzca 4.edycji Think Big, programu UPC Biznes skierowanego do małych i średnich przedsiębiorstw. czytaj więcej

UPC ‘Business week’ od UPC – nowa oferta bez zobowiązań dla przedsiębiorców

W biznesowych pakietach UPC, klienci otrzymają dostęp do ultraszybkiego światłowodowego internetu o prędkości nawet 600 Mb/s, bez okresu zobowiązania. czytaj więcej

UPC Nowe korzyści w ofercie UPC - nie tylko dla studentów

21 sierpnia ruszyła w UPC oferta dedykowana studentom, choć skorzystać z niej może każdy. Na czas trwania roku akademickiego można zamówić oparty na światłowodach internet nowej generacji od UPC i dodatkowo otrzymać najwyższej jakości wi-fi oraz dostęp do pakietu telewizji cyfrowej. UPC oferuje też w promocji usługę HBO GO oraz Pakiet Bezpieczeństwa. Nowością w ofercie jest superszybki internet o prędkości do 500 Mb/s. czytaj więcej

UPC UPC Polska z odkodowanymi kanałami ELEVEN SPORTS

W dniach 18-28 sierpnia br. abonenci telewizji cyfrowej UPC, którzy na co dzień nie mają dostępu do pakietu ELEVEN SPORTS, będą mogli cieszyć się potężną dawką sportowych emocji od ELEVEN SPORTS. czytaj więcej

UPC Liberty Global ogłosiło wyniki za II kwartał 2017 - Wyniki UPC Polska

Dzięki inwestycjom w zwiększanie atrakcyjności oferty i rozwój szerokopasmowej infrastruktury światłowodowej, na koniec drugiego kwartału liczba cyfrowych usług, z których korzystają klienci UPC Polska wzrosła do 2 957 500 RGU*. czytaj więcej

UPC UPC Polska przyspiesza internet swoim klientom

UPC Polska wyznacza rynkowe trendy przyspieszając ponad 2-krotnie internet swoim klientom. Dzięki temu średnia oferowana prędkość, z jakiej korzysta ponad 1 mln klientów internetu UPC, przekroczy 100 Mb/s, pozwalając na jeszcze swobodniejszy dostęp do cyfrowej rozrywki. To kolejny przykład inwestycji operatora w poprawę jakości i zwiększanie satysfakcji obecnych klientów. Dzięki temu UPC umacnia pozycję lidera cyfrowych usług, dostarczając najwyższą średnią prędkość internetu w Polsce. czytaj więcej

UPC Polsat Boxing Night 7: Nowe Rozdanie w UPC

Gala Polsat Boxing Night 7: Nowe Rozdanie będzie dostępna w UPC Polska. czytaj więcej

UPC Rusza I edycja programu Digital Imagination Challenge organizowanego przez UPC Polska

UPC i Liberty Global, zapraszają do programu na najlepsze innowacje wykorzystujące siłę technologii, aby sprostać wyzwaniom społeczeństwa

• Program Digital Imagination ma na celu wypracowanie cyfrowych rozwiązań dla kluczowych wyzwań społecznych w Polsce
• Od 13 czerwca, przez trzy miesiące, będzie można przystąpić do programu i zgłosić swój autorski projekt
• Zwycięzcy Digital Imagination Challenge otrzymają nagrody pieniężne o łącznej wartości 70 000 zł, mentoring oraz promocję czytaj więcej

UPC Kanały Tenis Premium dostępne w sprzedaży w UPC Polska

Tenis na najwyższym światowym poziomie, rozgrywany w ramach czterech najbardziej prestiżowych turniejów, jest dostępny dla klientów UPC Polska w ramach specjalnego pakietu. czytaj więcej

UPC UPC: „Przyszłość telewizji: czynniki zmian” - czy jesteśmy gotowi na nowe trendy?

Premiera raportu na temat trendów na rynku telewizyjnym, zrealizowanego przez infuture hatalska foresight institute w partnerstwie z UPC Polska

• Telewizję ogląda blisko 92 proc. Polaków, a 65 proc. robi to codziennie, spędzając średnio ponad 4 godziny na dobę przed szklanym ekranem.
• Szybki rozwój technologii wprowadza interakcję pomiędzy użytkownikami a nadawcami treści
• Użytkownicy coraz częściej oglądają treści na urządzeniach mobilnych i korzystają z serwisów OTT i VOD
• Operatorzy wprowadzają usługi umożliwiające oglądanie telewizji w dowolnym miejscu i czasie, np. Replay TV i Horizon GO od UPC Polska czytaj więcej