Archiwalne

Ułatwienia dla podróżnych - system SITKol od TK Telekom już działa

29.06.2009

Planowanie podróży jeszcze nigdy nie było tak proste i przyjemne. Wszystko dzięki Systemowi Informacyjnej Obsługi Transportu Kolejowego - SITKol, którego program pilotażowy został uruchomiony przez Spółkę Telekomunikacja Kolejowa.

Zadaniem projektu SITKol jest poprawa jakości podróży kolejowej, zarówno na etapie jej planowania jak też w zakresie obsługi informacyjnej Klientów. Wartość projektu współfinansowanego z pieniędzy Unii Europejskiej wyniosła 3,6 mln euro.

Pilotażowe wdrożenie Systemu Informacyjnego Obsługi Transportu Kolejowego (SITKol) wychodzi naprzeciw oczekiwaniom podróżnych. Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej, w ramach funduszu TEN-T (Trans – European Networks for Transport) oraz przez Rząd RP z rezerwy celowej budżetu państwa w proporcji 50/50%. Wartość całego projektu wynosi 3,6 mln euro. Telekomunikacja Kolejowa sfinansowała ponadto, przygotowanie niezbędnej infrastruktury telekomunikacyjnej i urządzeń zasilających umożliwiających wdrożenie projektu w wysokości ok. 0,8 mln euro.

W ramach pilotażowego wdrożenia Systemu Informacyjnego Obsługi Transportu Kolejowego (SITKol), funkcjonuje portal internetowy www.sitkol.pl. Serwis ułatwia wymianę informacji między wszystkimi uczestnikami transportu kolejowego, w zakresie przewozu osób, bagażu i towarów. Zbudowany jest z trzech portali: Przewozów Pasażerskich, Transportu Kolejowego oraz Przewozów Towarowych. Poprzez Portal Przewozów Pasażerskich użytkownicy zaplanują swoją podróż „od drzwi do drzwi” po Polsce i całej Europie, z uwzględnieniem nie tylko pociągów, ale również środków transportu miejskiego. Funkcja ta jest obecnie dostępna tylko dla komunikacji w aglomeracji warszawskiej (autobus, tramwaj, metro). Dla pilotażowego uruchomienia i sprawdzenia tej funkcjonalności, Zarząd Transportu Miejskiego Warszawa udostępnia swoją bazę danych dla Projektu SITKol. TK Telekom planuje dalsze zintegrowanie systemu z innymi miastami.

Kolejnym udogodnieniem dla podróżnych jest możliwość otrzymania informacji o rzeczywistym biegu pociągów, w tym o ewentualnych opóźnieniach. Nowością jest również informacja o zakłóceniach w ruchu kolejowym. W jednym miejscu użytkownik otrzymuje spójną informację o całej trasie swojej podróży. Internet nie jest jedynym kanałem poprzez który użytkownik ma możliwość skorzystania z platformy SITKol. Zdecydowana większość funkcji jest dostępna również dla posiadaczy telefonów komórkowych. Wystarczy w przeglądarce WAP wpisać adres http://h2g.sitkol.pl lub http://mobile.sitkol.pl. Dzięki opcji „SITKOL Nawigator” użytkownik może zlokalizować miejsce, w którym obecnie się znajduje, zobaczyć plan okolicy tego miejsca, dodatkowo oznaczyć ten punkt, jako początek swojej podróży.

- SITKol to narzędzie, które może zrewolucjonizować rynek i znacznie poprawić jakość obsługi uczestników transportu kolejowego. Zastosowanie mediów komunikacyjnych pozwoli też na obniżenie kosztów przewozów kolejowych z jednej strony z drugiej zaś, da możliwość Klientom komfortowego zaplanowania podróży praktycznie od wyjścia z domu po moment dotarcia do punktu docelowego – powiedział Władysław Wilkans, Prezes Zarządu Telekomunikacji Kolejowej.

W ramach SITKol – u planowane jest również wprowadzenie usługi BILkom, która pozwalała będzie na dokonywanie rezerwacji miejsc oraz uiszczanie opłat za bilety elektroniczne za pomocą telefonu komórkowego.

Projekt SITKol jest niezwykle istotny w związku z organizacją w Polsce Mistrzostw Europy w piłce nożnej w roku 2012. Platforma technologiczna powstająca w ramach Projektu może umożliwić łatwe zaplanowanie podróży poprzez rozszerzenie i dostępność obsługi informacyjnej dla kibiców piłkarskich wybierających się na EURO 2012. Wymaga to jednak dalszego rozwoju projektu i jego dofinansowania.

źródło: TK Telekom

News Najlepsze produkty dla telekomunikacji - co wybrać?

W dzisiejszych czasach telekomunikacja jest niezbędna do prowadzenia właściwie każdej działalności gospodarczej. To bowiem właśnie dzięki niej możliwe jest odbywanie jakiejkolwiek komunikacji na odległość. Dlatego też każdy przedsiębiorca powinien postawić na najlepsze rozwiązania dla telekomunikacji. Sprawdźmy się więc, jakie produkty telco warto wybrać oraz dowiedzmy się, dlaczego warto to zrobić. czytaj więcej

News BLIK - co to jest? W jaki sposób działa?

BLIK jest nowoczesnym, polskim standardem mobilnych płatności, który potrafi ułatwić życie wielu milionom ludzi począwszy od roku 2015. Dostarcza przy tym sporo przełomowych rozwiązań, takich jak choćby przelewy na numer telefonu, wypłaty gotówki z bankomatów bez zastosowania karty czy też łatwe oraz szybkie płatności przy wykorzystaniu płatniczych terminali. Spore rozpowszechnienie systemu sprawia, iż skorzystać z niego może w praktyce każdy z klientów instytucji mających uniwersalny profil. Cały czas dołączają do niego także następne banki. czytaj więcej

News Microsoft Office i 3 powody by go mieć

Microsoft Office to jeden z najbardziej znanych pakietów oprogramowania biurowego. Pierwsze wydanie na komputery PC miało swój debiut w 1990 roku. Dziś, po 22 latach MS Office nadal ma się dobrze i utrzymuje dominującą pozycję w sektorze programów biurowych. Programy będące składowymi MS Office znajdują zastosowanie tak w użytku biurowym, instytucji edukacyjnych, , jak i domowym. Jeśli nie wszystkie, to na pewno trzy aplikacje pakietu, które opisujemy później.

- Word — czyli edytor tekstów z pakietu Microsoft Office
- Excel — arkusze kalkulacyjne nie tylko dla księgowych
- Power Point — narzędzie do tworzenia prezentacji czytaj więcej

News Co może zyskać przedsiębierstwo dzięki Cloud Native?

Rozwiązania chmurowe szybko zyskują na popularności, co wynika przede wszystkim z ich zalet. Dotyczy to również strategii Cloud Native, która zakłada błyskawiczne wprowadzanie nowych rozwiązań na rynek. Czym dokładnie jest Cloud Native? Jakie korzyści przynosi firmie? Odpowiedzi na te i inne pytania znajdują się w niniejszym artykule. czytaj więcej