Archiwalne

UKE: Niezadowalający poziom jakości usług telefonicznych

27.05.2008

Prezes UKE ogłasił szczegółowe wyniki badań wskaźników jakości usług telefonicznych PSTN w Polsce za rok 2007.

Badania te zostały wykonane za pomocą systemu zdalnego badania jakości usług telekomunikacyjnych autorstwa Instytutu Łączności i objęły zarówno przedsiębiorcę wyznaczonego do świadczenia usługi powszechnej, jak i wybranych operatorów publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych.

Określone wartości mierzonych wskaźników, do których odnoszone są wyniki badań mają charakter obligatoryjny jedynie dla Telekomunikacji Polskiej S.A. jako przedsiębiorcy świadczącego usługę powszechną.

Badania prezentowane poniżej w załaczniku dotyczą wskaźników jakości połączeń telefonicznych w sieci PSTN w ujęciu krajowym, strefowym oraz międzysieciowym (międzyoperatorskim).

Wyniki tych badań ujawniły w szeregu przypadkach niezadawalający poziom jakości świadczenia usług, jak i brak - w tym zakresie - współpracy między operatorami.

zobacz: Protokół zdalnej kontroli wskaźników jakości usług telefonicznych PSTN w Polsce, za rok 2007

źródło: UKE


News Najlepsze produkty dla telekomunikacji - co wybrać?

W dzisiejszych czasach telekomunikacja jest niezbędna do prowadzenia właściwie każdej działalności gospodarczej. To bowiem właśnie dzięki niej możliwe jest odbywanie jakiejkolwiek komunikacji na odległość. Dlatego też każdy przedsiębiorca powinien postawić na najlepsze rozwiązania dla telekomunikacji. Sprawdźmy się więc, jakie produkty telco warto wybrać oraz dowiedzmy się, dlaczego warto to zrobić. czytaj więcej

Case Study Jak przenieść linie telefoniczne jeśli nie ma takiej możliwości?

Autoryzowana Stacja Obsługi Pojazdów (okolice Bielska-Białej) przeniosła swoją lokalizacje do nowego miejsca. Operator, który świadczył dotychczas usługę w poprzedniej lokalizacji, nie miał możliwości przeniesienia linii telefonicznej do nowej lokalizacji. czytaj więcej

Case Study Wymiana trzech central analogowych na jedną centralę IP PBX

3 lokalizacje klienta i w każdej z nich analogowa centrala telefoniczna. Do każdej centrali doprowadzonych po kilka telefonicznych linii analogowych z których korzystało od 50-ciu do 60-ciu użytkowników. Ciągle zajęte linie telefoniczne, brak możliwości dodzwonienia się i brak komunikacji pomiędzy lokalizacjami. Codzienna męczarnia z telefonami dla wszystkich. Taki zastaliśmy obraz telekomunikacji w trzech budynkach klienta. Jak to rozwiązaliśmy? czytaj więcej

Case Study Centrala telefoniczna w nowym budynku przychodni lekarskiej

Budowa nowego budynku, to nie tylko nowe ściany, to także nowa infrastruktura, również telekomunikacyjna. Jaką technologię komunikacji wybrać? W nowych budynkach nie stosuje się już kabli telefonicznych, dlatego cała infrastruktura to komunikacja przez IP. czytaj więcej