Archiwalne

UKE informuje: kara dla PTC a sytuacja abonentów

27.06.2007

W dniu 25 czerwca 2007 r. Prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej nałożył za Polską Telefonię Cyfrową Sp. z o.o. karę w wysokości 2 mln zł za naruszenie obowiązków informacyjnych wobec użytkowników końcowych - Co to oznacza dla abonentów sieci ERA GSM? - Bezpośrednio nie zmienia to ich sytuacji.

Kary nakładane przez organ regulacyjny na operatorów naruszających prawo mają nakłaniać ich do przestrzegania przepisów Prawa telekomunikacyjnego, ale nie powodują automatycznie wymuszenia na przedsiębiorcy zachowania zgodnego ze stanowiskiem UKE. Prezes UKE nie ma uprawnień do władczego ingerowania w indywidualne spory między operatorem a abonentem. Sprawy indywidualne mogą zostać definitywnie rozstrzygnięte jedynie przez sądy powszechne.

Z informacji, jakimi dysponuje UKE wynika, że ERA GSM nadal pozostaje przy swoim stanowisku i jednocześnie odmawia abonentom prawa do wypowiedzenia umowy w związku ze zmianą regulaminu, a także namawia klientów do rezygnacji z wypowiadania umów i nakłada kary umowne.

Mimo prezentowanej pewności co do własnych racji Polska Telefonia Cyfrowa Sp. z o.o. nie kieruje spraw do sądów i woli egzekwować kary od klientów poprzez firmy windykacyjne. Warto w tym miejscu podkreślić, że bez ważnego wyroku sądu powszechnego firmy te nie mogą zmusić klienta do zapłaty kwoty żądanej przez operatora, a wcześniejsze zastraszanie Klientów jest bezprawne.

W przypadku sporu konsumenta z operatorem, który nie wyraził zgody na mediację lub sąd polubowny, konsument może uzyskać pomoc prawną w organizacjach konsumenckich lub u Powiatowego Rzecznika Konsumentów. Rzecznik m.in. świadczy nieodpłatne poradnictwo prawne dla konsumentów, może występować do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw konsumentów. Może (ale nie musi) wytaczać powództwa na rzecz konsumentów i wstępować (za zgodą konsumenta) do toczącego się postępowania w sprawach o ochronę interesów konsumentów.

Nie wiadomo także czy wyroki w sprawach indywidualnych będą identyczne biorąc pod uwagę niezawisłość sądów, a także różniące się od siebie okoliczności w poszczególnych sprawach.

Aktualna sytuacja wygląda więc tak, że zarówno Urząd, jak i PTC, pozostają na swoich stanowiskach, a ostateczne rozwiązanie sprawy może przynieść wyłącznie wyrok sądowy.

źródło: UKE

News Kto może założyć podsłuch w firmie?

Odwiedzając muzea związane z wojskowością można zobaczyć stare, potężne radiostacje. Na każdej przybita jest blaszana tabliczka z napisem "Uwaga, nieprzyjaciel podsłuchuje" Aktualnie niby to zabawne, ale sam problem pozostał. czytaj więcej

Wiadomości firmowe System telefoniczny IP i UC bez zobowiązań kapitałowych i czasowych: Teraz również wynajem sprzętu w innovaphone

Sindelfingen, 11 kwietnia 2022 – Wynajem oprogramowania w modelu SsaS, czyli Software as a Service, jest już od wielu lat powszechnie stosowany w firmach i przedsiębiorstwach. innovaphone AG idzie o krok dalej i oferuje teraz również sprzęt na wynajem. czytaj więcej

News Kto powinien wykonywać tłumaczenia instrukcji obsługi? Dlaczego najwyższa jakość przekładu jest tak ważna? Sprawdźmy!

Tłumaczenie instrukcji obsługi to zadanie nie dla laika, a tym bardziej nie jest to treść, którą można „wrzucić” do internetowego translatora. W każdej sytuacji taki dokument powinien przetłumaczyć profesjonalista. Błędy w przekładzie zwykle przekładają się na nieprawidłowe użytkowanie urządzeń i maszyn, co z kolei może narazić na niebezpieczeństwo osobę, która je używa. czytaj więcej

News Utrata danych w telefonie – jak je odzyskać?

Utrata danych na telefonie stanowi dla użytkownika duży problem – na telefonie przechowujemy bardzo ważne pliki – zdjęcia, filmy, dokumenty i wiele innych. Utrata danych może nastąpić w wyniku wielu zdarzeń: upadku telefonu, przypadkowego skasowania pliku, zalania oraz innych uszkodzeń urządzenia. czytaj więcej