Archiwalne

TPSA kontra UKE – wojna o promocyjne cenniki

08.02.2007

Zaczęło się od tego, że Urząd Komunikacji Elektronicznej (UKE) umieścił na swoich stronach internetowych, informacje o przeprowadzaniu konsultacji w zakresie zamiaru wprowadzenia przez Telekomunikację Polską S.A. (TP) promocyjnych cenników:

  • Plan tp zawsze za darmo,
  • 120 minut za darmo z Poleceniem zapłaty lub Zleceniem stałym,
  • Karty telefoniczne tp z impulsami gratis.

Po opublikowaniu materiałów przez UKE, TP stwierdziła, że Regulator przekazał do publicznej wiadomości informacje o powyższych promocjach i ujawnił zamiary TP w zakresie wprowadzenia nowych rozwiązań, przez co jeszcze przed ich formalnym wprowadzeniem na rynek, które było planowane na dzień 1 kwietnia 2007, zostały one ujawnione konsumentom, a co ważniejsze również konkurencji TP.

Operator wystąpił do Urzędu o wyjaśnienie, na podstawie jakich przepisów miał on prawo upubliczniać informacje handlowe o nowych planach taryfowych. W odpowiedzi UKE powołał się na przepisy Prawa telekomunikacyjnego i ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji stwierdzając jednocześnie, że: Treść publikowanych komunikatów została przygotowana w taki sposób, aby zapewnić ochronę tajemnicy przedsiębiorstwa z jednej strony oraz zapewniać realizowanie ustawowego celu w postaci zapewnienia użytkownikom maksymalne korzyści w zakresie różnorodności ceny i jakości usług telekomunikacyjnych.

W efekcie końcowym, TP wycofała z Urzędu trzy projekty cenników uprzednio przedłożone do akceptacji Prezesa UKE, stwierdzając jednocześnie, że została narażona na straty i że jest dyskryminowana na tle innych operatorów.

TP jako jedyny operator musi konsultować z Regulatorem projekty zmian wprowadzanych usług.

Źródło: UKE, Internet

News Jak słuchać muzyki - zobacz 3 sposoby

Jak wiadomo, muzyka łagodzi obyczaje, pomaga również zrelaksować się oraz umilić wolny czas. Pytanie tylko w jaki sposób jej słuchać, tak aby było to dla nas jak najbardziej wygodne i sprawiało nam jak najwięcej przyjemności. Przedstawiamy trzy proste sposoby. czytaj więcej

News Dlaczego warto przygotowywać paczki świąteczne w naszych firmach?

Święta to w naszej tradycji szczególny czas w roku. Celebrujemy je z rodziną i przyjaciółmi, długo się do nich przygotowujemy i pragniemy spędzić ten czas jak najlepiej. Szczególnie mocno przeżywamy Święta Bożego Narodzenia, choć także Wielkanoc to dla nas istotny moment w roku. Warto podkreślić wyjątkowość tego okresu także na naszym gruncie zawodowym. Jest to doskonały czas na wszelkie akcje promocyjne skierowane do naszych stałych oraz nowych klientów. Paczki świąteczne dla klientów to świetna okazja do połączenia nienachalnej reklamy z wyrażeniem wdzięczności wobec lojalnych klientów lub zachęceniem nowych do współpracy. czytaj więcej

Wiadomości firmowe „Globalny TeleCube” – promocja dla nowych Klientów telefonii TeleCube

Od 8 listopada (od godz. 14:00) do 2 grudnia br. TeleCube oferuje 10% rabatu na stałą opłatę abonamentową na dowolny pakiet Wirtualnej Centrali lub pakiet Mini VoIP dla noworejestrujących się firm. Ponadto operator wprowadza obniżone, o około 30% opłaty za numery zagraniczne. czytaj więcej

News Raport UKE: mniej kart SIM, mniej SMS-ów

Z opublikowanego właśnie przez UKE „Raportu o stanie rynku telekomunikacyjnego w Polsce w 2016 roku” wynika, że na koniec 2016 roku aktywnych było 55,5mln kart SIM, czyli o 2 procent mniej, niż rok wcześniej. Ten spadek to efekt wprowadzenia przepisów wprowadzających obowiązek rejestracji kart prepaid. Znacznemu zmniejszeniu uległa również liczba wysłanych SMS-ów. Użytkownicy polskich sieci komórkowych w ubiegłym roku wysłali ogółem 50,2 mld wiadomości tekstowych, o 1,7mld mniej niż w 2015 roku. Rośnie natomiast liczba kart Machine2Machine zarejestrowanych w sieciach polskich operatorów. W 2016 roku było 2,5 mln takich kart, co oznacza, że w ubiegłym roku liczba kart M2M wzrosła o 671 tysięcy. czytaj więcej