Archiwalne

Przekierownia połączeń w TP

08.01.2007

"Wygrałeś nagrodę na rok 2007, łączę..." - taki komunikat słyszą od pewnego czasu abonenci TP S.A. Nagrany głos informuje o wygranej oraz o tym, że za chwilę przełączy rozmowę na inny numer.

Abonenci zwykle przerywają rozmowę tuż po komunikacie „łączę”, obawiając się że dokonane zostanie przekierowanie rozmowy na numery o podwyższonej opłacie i naliczona zostanie na ich koszt należność.

Konsumenci, którzy występują w tej sprawie do Prezesa UKE podejrzewają, że przedsiębiorca może korzystać z usługi przekierowania numeru w celu wyłudzenia należności od abonenta, do którego kierowane jest połączenie.
W związku z powyższym Prezes UKE poprosił o informacje Telekomunikację Polską SA na temat technicznych aspektów takich połączeń i ewentualnych zagrożeń dla klientów i otrzymał następującą informację:

  1. Opisywana akcja promocyjna jest wyłącznie działaniem marketingowym. Odsłuchanie takiej informacji nie jest związane z zagrożeniem poniesienia przez abonenta dodatkowych kosztów, chyba że sam zdecyduje się na wykonanie połączenia na podany w komunikacie numer. Abonenci TP SA nie ponoszą kosztów połączeń przychodzących bez względu na źródło wywołania, z wyjątkiem opisanym w punkcie 2.
  2. Odebranie rozmowy przychodzącej może wiązać się z koniecznością poniesienia jej kosztu tylko w przypadku:
    • usługi zamawiania połączeń na koszt abonenta B, która jest realizowana przez telefonistkę TP SA po uprzednim uzyskaniu zgody abonenta na przyjęcie takiego połączenia;
    • infolinii 0-80, która jest świadczona na podstawie zamówienia składanego przez abonentów.
  3. W systemach telefonicznych TP, usługa przekierowania połączeń może być realizowana wyłącznie przed zgłoszeniem się abonenta wywoływanego, natomiast w trakcie trwania połączenia nie ma możliwości przekierowania połączenia na inny numer. Ponadto, TP zablokowała możliwość przekierowania połączeń na numery 0300, 0400 i 070.

Odsłuchanie komunikatu stanowiącego element opisanej akcji promocyjnej (czyli odebranie połączenia z automatycznego systemu wywołującego) nie wiąże się z ryzykiem obciążenia abonenta opłatami za to połączenie. Zagrożenie kosztami wystąpi dopiero wtedy, gdy Abonent ulegnie pokusie i zrealizuje połączenie pod wskazany w komunikacie numer. Każdorazowo można sprawdzić podawany numer – w Rejestrze numerów wykorzystywanych przez dostawców usług o podwyższonej opłacie prowadzonym przez Prezesa UKE, aby wiedzieć, do kogo kierować ewentualne reklamacje i zażalenia.

Źródło: UKE

News Łatwo kupuj holenderskie i niemieckie wirtualne numery telefonów

Belfabriek to holenderska firma specjalizująca się w zakresie wirtualnych numerów telefonicznych. Do tej pory połączyła ponad 6000 numerów telefonów służbowych. Obszar jej działalności obejmuje 26 państw. Od początku dla własnego kontaktu z klientem używa takich nazw numerów jak: jak 0800-CALLFACTORY, 0800-ADMINISTRACJA i 0800-FAXMACHINE. Obecnie z usług Belfabriek mogą korzystać także polskie firmy. czytaj więcej

News Firmowe centrum dowodzenia

Czy da się zarządzać całą komunikacją biznesową, czyli połączeniami głosowymi, połączeniami wideo, kamerami CCTV, konferencjami internetowymi, domofonami i systemami powiadomień, a także danymi i analizami danych w jednej scentralizowanej sieci? Tak z centralami marki Grandstream to możliwe! Poznajcie bogate portfolio możliwości. czytaj więcej

News Jak skonfigurować Internet domowy? Krok po kroku

Bezpieczne i stabilne połączenie. Każdy użytkownik Internetu chciałby, żeby transmisja danych właśnie tym się charakteryzowała. Co jest do tego potrzebne? Oczywiście odpowiedni pakiet internetowy, na przykład zawierający stabilny i szybki Internet światłowodowy. Przydadzą się również umiejętności potrzebne do skutecznego skonfigurowania ustawień routera otrzymanego od operatora. Od tego zależy, czy Internet domowy będzie dobrze działał. czytaj więcej

News Numer telefonu, który stanie się sukcesem Twojej firmy.

Sposobów oraz kanałów komunikacji z klientami jest wiele. Jednak najpopularniejszym rozwiązaniem pozostaje nadal telefon. Rozmowa telefoniczna ułatwia zdobycie klientom pożądanych informacji w zdecydowanie szybszy sposób – mówi Tomasz Kowalczyk Regionalny Kierownik Sprzedaży. czytaj więcej

News Szybki internet w domu - jak wybrać najlepszy router?

Dobry router to urządzenie niezbędne w każdym domu. To właśnie dzięki niemu możemy cieszyć się szybkim internetem. Czy przy wyborze nowego routera powinniśmy zwrócić szczególną uwagę na niektóre jego cechy? Czy warto kupić wzmacniacz Wi-Fi? czytaj więcej