Archiwalne

Plus: umocnienie pozycji lidera

05.05.2009

Zobacz więcej na Plus.pl.

Po pierwszym kwartale br. operator sieci Plus umocnił pozycję lidera rynku pod względem liczby klientów - na dzień 31 marca br. Polkomtel S.A. obsługiwał 14 576,2 tys. klientów, wyprzedzając kolejnego gracza na rynku o blisko 900 tys. klientów.

Ponadto Polkomtel S.A. osiągnął w minionym kwartale najwyższą wartość przychodów 2021 mln PLN i jako jedyny z trójki dużych operatorów zwiększył poziom EBITDA w stosunku do IV kwartału 2008 r.

W I kwartale br. Polkomtel nadal pozostawał zdecydowanym liderem w najbardziej wartościowym segmencie rynku, czyli segmencie klientów kontraktowych, których baza na koniec marca wynosiła 6 691,3 tys. i była większa w porównaniu z analogicznym okresem 2008 r. o 11,4%. Równocześnie Polkomtel zdobył pozycję lidera w segmencie usług przedpłaconych, co jest wynikiem między innymi wprowadzenia marki 36.6 i nowej oferty cenowej w Simplusie. Na koniec I kwartału br. baza użytkowników ofert pre-paid Polkomtel liczyła 7 885,0 tys., co oznacza wzrost w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego o 4,9%.

„Umocnienie się Polkomtela na pozycji lidera – nie tylko pod względem liczby klientów, ale i wskaźników finansowych – to sukces podwójny, bo osiągnięty w trudnym czasie spowolnienia gospodarczego - powiedział Jarosław Bauc, Prezes Zarządu Polkomtel S.A. – Spodziewając się osłabienia dynamiki wzrostu branży telekomunikacyjnej w wyniku pogarszającej się sytuacji makroekonomicznej, dojrzałości rynku i asymetrii w traktowaniu graczy rynkowych przez regulatora, odpowiednio wcześnie podjęliśmy stosowne kroki i dzięki temu zmniejszyliśmy negatywne skutki dla Spółki. Tak dobre wyniki I kwartału, tradycyjnie charakteryzującego się niższymi wskaźnikami w ciągu roku, to dla nas kolejne potwierdzenie, że wyjątkowo trafnie interpretujemy sygnały płynące z rynku. To także dowód naszej elastyczności i otwartości na oczekiwania klientów. Umowa minutowa, oferta 36.6, taryfa Twój Profil w Simplusie czy taryfa TanioRozmowna dla klientów bieznesowych to wprowadzone ostatnio rozwiązania, które pozwalają klientom największej sieci w Polsce optymalizować korzystanie z usług zgodnie z ich potrzebami i możliwościami finansowymi”.

Polkomtel został też liderem rynku pod względem przychodów – ich wartość w I kwartale wyniosła 2021 mln PLN, co zapewnia Spółce 34,3% udziału w rynku przychodowym trzech operatorów. Warto podkreślić, że przychody Spółki w I kwartale ’09 w porównaniu z I kwartałem ’08 pozostały niemal niezmienione pomimo recesji i niekorzystnych decyzji regulacyjnych dotyczących asymetryczności stawek MTR.

Również pod względem wskaźnika EBITDA Polkomtel osiągnął najlepszy wynik – jako jedyny z trójki dużych operatorów zwiększył jej wartość w stosunku do IV kwartału ’08 – w I kwartale br. wyniosła ona 679 mln PLN. Poziom % EBIDTA wyniósł 33,6% i był o kilka punktów procentowych wyższy niż u konkurencji. Oznacza to, że Polkomtel najwcześniej i najsprawniej zareagował na zmieniającą się sytuację gospodarczą i osłabiającą się złotówkę, redukując negatywne konsekwencje dla wyników Spółki. Zysk netto w I kwartale ’09 osiągnął poziom 213 mln PLN, co oznacza wzrost o 21,3% w stosunku do IV kwartału roku ubiegłego.

Statystyki 1Q ‘08 2Q ‘08 3Q ‘08 4Q'08 1 Q'09 Zmiana (%) 1Q'09 vs 1Q'08 Zmiana (%) 1Q'09 vs 4Q'08
Liczba klientów ('000) 13529,1 13471,9 14021,7 14473,7 14576,2 7,7 0,7
Liczba klientów kontraktowych ('000)  6 008,9 6 153,9 6 337,9 6 564,5 6 691,3 11,4 1,9
Liczba klientów bez kontraktu ('000) 7 520,2 7 318,0 7 683,8 7 909,3 7 885,0 4,9 -0,3
Wyniki finansowe w mln PLN              
Przychody ogółem 2027,1 2090,7 2171,4 2193,0 2020,6 -0,3 -7,9
EBITDA 738,2 864,6 854,4 640,5 678,8 -8,0 6,0
Zysk netto 356,7 416,6 410,1 175,7 213,0 -40,3 21,3

źródło: Plus

News Jak otworzyć biznes w sieci internetowej?

Wiele się mówi o firmach działających, w sieci, o przenosinach sklepów stacjonarnych do sieci internetowej. Czy internet jest swego rodzaju remedium na problemy firm wynikające z pandemii i postępującej cyfryzacji naszej cywilizacji? Na pewno w jakiś sposób tak. Czy każdy może swój sklep stacjonarny przenieść do świata internetu? To już nie jest takie proste. czytaj więcej

News Live streaming w Twoim biznesie

Jak wyróżnić się w Internecie? Oto jest pytanie! Warto rozważyć w tej kwestii live streaming, który zyskuje na popularności. Liczby bowiem są imponujące. Trend, który podbija już USA (prognozy na 2021 rok przewidują wzrost rynku na około 70 mld dolarów), zaczyna coraz intensywniej wkraczać na nasz rynek. W 2019 roku padł rekord polskiego Youtube’a dotyczący relacji na żywo, którą w pewnym momencie oglądało ponad 200 000 osób! czytaj więcej