Live streaming w Twoim biznesie
News

Live streaming w Twoim biznesie

24.02.2020
Jak wyróżnić się w Internecie? Oto jest pytanie! Warto rozważyć w tej kwestii live streaming, który zyskuje na popularności. Liczby bowiem są imponujące. Trend, który podbija już USA (prognozy na 2021 rok przewidują wzrost rynku na około 70 mld dolarów), zaczyna coraz intensywniej wkraczać na nasz rynek. W 2019 roku padł rekord polskiego Youtube’a dotyczący relacji na żywo, którą w pewnym momencie oglądało ponad 200 000 osób!

Kto może skorzystać z robienia live streamów?

Każdy marketingowiec wie, że format video, z roku na rok, cieszy się coraz większą popularnością wśród użytkowników Internetu. Dzieje się tak, ponieważ współczesny odbiorca ma dostęp do ogromnej liczby informacji i tylko najciekawsze i najbardziej angażujące formaty są w stanie przykuć jego uwagę. Produkcja video jest zazwyczaj kosztowna i mogą sobie na nią pozwolić duże marki dysponujące sporym budżetem. Na szczęście są formaty video, na które stać nawet małych przedsiębiorców. Mowa tu o transmisjach na żywo, które już podbiły Zachód i coraz śmielej wkraczają do nas. Live streaming przynosi korzyść obu stronom. Odbiorca dostaje wartościowy i interesujący content, a przedsiębiorca buduje pozytywny wizerunek i stawia się w roli eksperta, co owocuje rozwojem jego biznesu.

 

Zalety robienia transmisji na żywo

Wykorzystując transmisję online jako formę komunikowania się z odbiorcami, zyskujemy więcej niż tylko budowanie pozycji specjalisty w danej dziedzinie. Budujemy też relacje z naszym odbiorcą. Dajemy mu możliwość reagowania na bieżąco na to, co mamy do powiedzenia i angażujemy go w wymianę myśli. W zamian za merytoryczne treści możemy poznać opinię naszej grupy docelowej. Korzyścią jest również stosunkowo niski nakład pracy nad tworzeniem live streamów. Napisanie artykułu, czy przygotowanie video zajmuje niekiedy znacznie więcej czasu niż omówienie ważnej kwestii w transmisji na żywo. Co więcej, taki kontakt z odbiorcą jest po prostu bardziej naturalny i autentyczny.

 

Przykładowe kanały

Większość portali dostrzegła już ogromny potencjał live streamingu. To zaowocowało wprowadzeniem narzędzi umożliwiających dzielenie się transmisją na żywo. Obecnie możemy skorzystać z relacji na żywo na Facebooku, Instagramie oraz Youtubie. Narzędzia oferowane przez te portale umożliwiają również interakcję, ponieważ widz w każdej chwili może zareagować poprzez napisanie komentarza lub wysłanie reakcji. Chcąc jednak przeprowadzić transmisję na żywo, która dotrze do dużego grona odbiorców, warto zainwestować w pomoc profesjonalnej firmy. Ogromne znaczenie będzie tutaj bowiem miało wykorzystanie odpowiednich technologii, sprzętu i obsługi transmisji na żywo z zachowaniem bezpieczeństwa. Taka praktyka ma często zastosowanie podczas relacjonowania dużych i ważnych dla biznesu eventów.

 

Przykładowe formaty

Wiemy już, że transmisja na żywo to dobry pomysł i wiemy, z jakich narzędzi możemy skorzystać. Pora zastanowić się nad najważniejszą częścią, mianowicie jak będzie wyglądać nasza transmisja na żywo. Jest kilka możliwości, które warto przetestować na początku. Jedną z możliwości jest przeprowadzenie wywiadu. Możemy zaangażować osoby w obrębie naszego przedsiębiorstwa lub zaprosić gościa. Druga opcja dodatkowo pozwala zwiększyć zasięg transmisji dzięki fanom osoby, którą zaprosiliśmy do wspólnej rozmowy. Znajomością tematu i merytoryki wykażemy się tworząc tutorial związany z naszą specjalizacją, sprzedawanym produktem czy oferowaną usługą. Taki edukacyjny format pozwoli nam na wzmocnienie naszej pozycji jako eksperta. Jeśli natomiast nie mamy pomysłu na to, jakie treści dokładnie zaprezentować, warto zdecydować się na sesję Q&A, czyli serię pytań od użytkowników, na które odpowiadamy w relacji na żywo. Możemy poprosić o pytania wcześniej lub podczas nadawania transmisji na żywo dzięki skorzystaniu z narzędzi umożliwiających komentowanie relacji w czasie rzeczywistym.

 

Chcąc rozwijać swój biznes i pozycje lidera na rynku, należy rozważyć pojawiające się szanse i dostępne formy promocji. Jedną z nich są transmisje na żywo. Ich zaletą jest to, że mogą zostać wykorzystane w niemal każdej branży. Najistotniejsze jest to, że mamy do opowiedzenia wartościowe i merytoryczne kwestie, które zainteresują odbiorcę.

Autor: https://streamonline.pl/

News Jak kupić telefon sprytniej niż dotychczas?

Chcesz kupić nowy telefon przez internet, ale boisz się zamówić go w niesprawdzonym jeszcze sklepie? Szukasz sposobu na tańsze zakupy, bez konieczności rezygnowania z wymarzonego modelu smartfona? Sprawdź, jak kupować tanio i rozsądnie. czytaj więcej

News Czym jest CRM i kiedy się przydaje?

Czym jest CRM i kiedy się przydaje? Masz firmę i zastanawiasz się, czy system CRM będzie optymalnym rozwiązaniem dla Twojego przedsiębiorstwa? Jeśli jesteś zainteresowany tematem, zapraszamy do lektury!

1. Co to jest CRM?
2. Jakie funkcje oferuje oprogramowanie CRM?
3. Kiedy przyda się system CRM? czytaj więcej

News Jak Twój sklep internetowy może skorzystać z oprogramowania Cloud Call Center?

Zakupy przez Internet stają się coraz bardziej popularne, a obecna sytuacja z COVID-19 pokazuje, że ich popularność jest czymś więcej niż tylko chwilowym trendem. Ludzie wolą kupować online, kiedy tylko jest to możliwe. Spróbujmy dowiedzieć się, jak oprogramowanie call center dla ecommerce może pomóc Twojej firmie rozwijać się na tym bardzo konkurencyjnym rynku. czytaj więcej

News Jak wybrać najlepsze nośniki reklamy zewnętrznej?

Reklama zewnętrzna to efektywny sposób na przekazywanie wiadomości i komunikatów w celu przyciągnięcia nowych klientów. Dzięki reklamie zewnętrznej można ich złapać podczas ich codziennych czynności, takich jak spacer czy ćwiczenia. Dlatego w tym artykule pokażemy Ci, jak wybrać najlepsze nośniki reklamy zewnętrznej dla Twojej strategii marketingowej. czytaj więcej