Archiwalne

Cyfrowa Telewizja Mobilna - ruszyły testy telewizji w komórce w standardzie DVB-H

18.02.2008

Zobacz więcej na Play.pl.

Na dzisiejszej konferencji prasowej, czterej najwięksi operatorzy telefonii komórkowej w Polsce - Polska Telefonia Cyfrowa, PTK Centertel, Polkomtel i P4 - uruchomili testy Cyfrowej Telewizji Mobilnej w standardzie DVB-H (ang. Digital Video Broadcast - Handeld).

Jest to pierwszy efekt porozumienia o współpracy podpisanego przez operatorów dwa miesiące temu. Testowa emisja programów cyfrowych jest możliwa dzięki kooperacji z nadawcami telewizyjnymi oraz przy wsparciu UKE.

Emisja programów Mobilnej Telewizji Cyfrowej jest realizowana obecnie z jednego nadajnika na Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie. W ramach testów nadawanych jest 12 programów telewizyjnych udostępnionych między innymi przez TVP, TVN i Polsat (TVP1, TVP2, TVP INFO, TVP HISTORIA, TVP SPORT, POLSAT, TV PULS, TVN, TVN 24, TVN STYLE, TRWAM). Sygnał na zewnątrz budynków można odbierać w promieniu około 30 km od centrum, natomiast wewnątrz budynków jest to możliwe w promieniu ok. 10 km.

Odbiór programów możliwy jest za pomocą telefonów komórkowych zdolnych do obsługi transmisji DVB-H (do testów jest wykorzystywany telefon Sagem my750C). Emisja sygnału testowego prowadzona jest przez firmę TP Emitel, partnera technologicznego testów.

Trwające obecnie testy są wynikiem współpracy zapoczątkowanej w zeszłym roku pomiędzy czterema polskimi operatorami komórkowymi. Pozwala ona znacznie skrócić czas i zoptymalizować koszty wprowadzenia na polski rynek nowoczesnych usług telekomunikacyjnych. Wspólne prace nad przygotowaniem do uruchomienia usług opartych o transmisję DVB-H oraz wsparcie ze strony nadawców i UKE pozwoliły na szybkie osiągnięcie gotowości do uruchomienia Mobilnej Telewizji Cyfrowej na zasadach komercyjnych.

Wprowadzenie technologii DVB-H jest zgodne z wytycznymi Komisji Europejskiej, która rekomenduje ją jako europejski standard dla technologii video w urządzeniach przenośnych. Kluczową kwestią dla jej dalszego rozwoju w Polsce jest obecnie przydział częstotliwości, na których mogą być nadawane. Operatorzy liczą, że dzięki dalszym wspólnym działaniom oraz pozytywnemu nastawieniu Regulatora rynku możliwe będzie szybkie przyjęcie uregulowań pozwalających na ich sprawne wdrożenie i rozwój.

Wg informacji przedsatwionych na konferencji, telewizja mobilna na świecie jest najczęściej oglądana w domu, w drodze i w pracy, 70% badanych korzysta z niej kilka razy w tygodniu, jednorazowo użytkownicy korzystają z telewizji mobilnej od 15 do 30 minut i najczęściej oglądają kanały sportowe, informacyjne i z treściami dla dorosłych.

Technologia DVB-H daje możliwość korzystania z treści on-line, na żywo tu i teraz, ponieważ jest to technologia realizowana podobnie do znanej nam technologii rozsiewania sygnału telewizji analogowej dostępnej dla nas na co dzień w zwykłych telewizorach (z jednego nadajnika mającego zasięg wielu kilometrów), z tą równicą, że w trakcie odbierania telewizji mobilnej w standardzie DVB-H, do użytkownika jest podstawiany kanał zwrotny przez GPRS/UMTS, dzięki czemu można osiągnąć pełną interakcję użytkownika, np. możemy jednym kliknięciem zagłosować w trakcie oglądanego programu lub dokonać zakupów albo wykorzystać opcję zadzwonienia na podany podczas emisji numer telefonu.

Telewizja mobilna realizowana w tym standardzie, daje bardzo wysoką jakość obrazu i dźwięku, niezależnie od liczby użytkowników oraz łatwą i intuicyjną zmianę programów w telefonie.

źródło: konferencja czterech operatorów

News Darmowe GB w Play na Kartę

Play kieruje kolejną, atrakcyjną ofertę do nowych klientów prepaid. Można zyskać, aż 100 dodatkowych, darmowych GB do wykorzystania w dowolnym celu. czytaj więcej

Play Większa swoboda w PLAY INTERNET

Na wybierających nowe oferty PLAY Internet od czwartku 23.08 czekają większe pakiety danych z pełną prędkością oraz dedykowane rozwiązania dostępu do internetu w domu – Net Box z zestawem wzmacniającym sygnał Wi-Fi. czytaj więcej

Play W Play jest juz Solo, Duet, Rodzina - od teraz także PLAY POKOLENIA

Już od czwartku (23 sierpnia 2018) PLAY zaproponuje swoim klientom nową ofertę głosową, a w niej PLAY POKOLENIA, czyli opcję dla dużych rodzin i grup oraz jedyny na rynku mechanizm zapraszania do grupy swoich bliskich. czytaj więcej

Play Play wybiera Ericsson, aby przyspieszyć budowę ogólnopolskiej sieci telekomunikacyjnej

P4 sp. z o.o. („Play”), spółka zależna Play Communications S.A. (GPW: PLY), wybrała firmę Ericsson (NASDAQ: ERIC) jako dodatkowego partnera wspierającego rozbudowę własnej sieci telekomunikacyjnej, w oparciu o rozwiązania Ericsson Radio System. czytaj więcej

Play PLAY ma już 6 000 stacji bazowych

Play, tak, jak zapowiadał, dynamicznie i konsekwentnie rozszerza swoją sieć – teraz ma 6 000 nadajników. czytaj więcej

Play Play360 - nowy pakiet usług dla klientów operatora

Od wtorku, 22 maja 2018 r., operator sieci PLAY wprowadza nowy, kompleksowy pakiet usług pod nazwą Play360. czytaj więcej

Play Wyniki Spółki PLAY COMMUNICATIONS S.A. za Q1 2018 r.

Dalszy wzrost przychodów, znaczący wzrost wyniku netto oraz wyższy wskaźnik wolnych przepływów gotówkowych netto dla właścicieli kapitału własnego [1] czytaj więcej

Play Pierwsza oferta na kartę dla rodzin w aplikacji Play24

Od dziś 29.03.2018 jest dostępna nowa oferta na kartę w PLAY. Oferta skierowana jest do grup, a to wszystko w aplikacji PLAY24. czytaj więcej

Play Play Ubezpieczenia również dla klientów biznesowych

Od 27 marca br klienci biznesowi Play, prowadzący jednoosobową działalność gospodarczą, będą mogli skorzystać z dowolnego indywidualnego ubezpieczenia w ramach oferty Play Ubezpieczenia. czytaj więcej

News Darmowe GB w Play na Kartę

Play kieruje kolejną, atrakcyjną ofertę do nowych klientów prepaid. Można zyskać, aż 100 dodatkowych, darmowych GB do wykorzystania w dowolnym celu. czytaj więcej

Play Większa swoboda w PLAY INTERNET

Na wybierających nowe oferty PLAY Internet od czwartku 23.08 czekają większe pakiety danych z pełną prędkością oraz dedykowane rozwiązania dostępu do internetu w domu – Net Box z zestawem wzmacniającym sygnał Wi-Fi. czytaj więcej

Play W Play jest juz Solo, Duet, Rodzina - od teraz także PLAY POKOLENIA

Już od czwartku (23 sierpnia 2018) PLAY zaproponuje swoim klientom nową ofertę głosową, a w niej PLAY POKOLENIA, czyli opcję dla dużych rodzin i grup oraz jedyny na rynku mechanizm zapraszania do grupy swoich bliskich. czytaj więcej

Play Play wybiera Ericsson, aby przyspieszyć budowę ogólnopolskiej sieci telekomunikacyjnej

P4 sp. z o.o. („Play”), spółka zależna Play Communications S.A. (GPW: PLY), wybrała firmę Ericsson (NASDAQ: ERIC) jako dodatkowego partnera wspierającego rozbudowę własnej sieci telekomunikacyjnej, w oparciu o rozwiązania Ericsson Radio System. czytaj więcej

Play PLAY ma już 6 000 stacji bazowych

Play, tak, jak zapowiadał, dynamicznie i konsekwentnie rozszerza swoją sieć – teraz ma 6 000 nadajników. czytaj więcej

Play Play360 - nowy pakiet usług dla klientów operatora

Od wtorku, 22 maja 2018 r., operator sieci PLAY wprowadza nowy, kompleksowy pakiet usług pod nazwą Play360. czytaj więcej

Play Wyniki Spółki PLAY COMMUNICATIONS S.A. za Q1 2018 r.

Dalszy wzrost przychodów, znaczący wzrost wyniku netto oraz wyższy wskaźnik wolnych przepływów gotówkowych netto dla właścicieli kapitału własnego [1] czytaj więcej

Play Pierwsza oferta na kartę dla rodzin w aplikacji Play24

Od dziś 29.03.2018 jest dostępna nowa oferta na kartę w PLAY. Oferta skierowana jest do grup, a to wszystko w aplikacji PLAY24. czytaj więcej

Play Play Ubezpieczenia również dla klientów biznesowych

Od 27 marca br klienci biznesowi Play, prowadzący jednoosobową działalność gospodarczą, będą mogli skorzystać z dowolnego indywidualnego ubezpieczenia w ramach oferty Play Ubezpieczenia. czytaj więcej

News Wirtualna rzeczywistość w codziennym życiu. Jak technologia zmienia dom?

Przyszłość, o której jeszcze do niedawna czytałeś w powieściach science fiction, dzieje się tu i teraz. Technologia wirtualnej (VR) i rozszerzonej rzeczywistości (AR) przestaje być jedynie domeną entuzjastów gier wideo, przenikając do twoich domów i zmieniając sposób, w jaki pracujesz, uczysz się, projektujesz i spędzasz wolny czas. Czy jesteś gotowy na to, by twoja przestrzeń życiowa stała się centrum innowacji, a granice między tym, co realne, a tym, co cyfrowe, zaczęły się zacierać? czytaj więcej

News Chatbot czy voicebot? Jak dobrać właściwe narzędzie do potrzeb klienta

Automatyzacja obsługi klienta to dziś nie trend, ale konieczność. Zwłaszcza w firmach, które obsługują klientów masowo – przez telefon, czat, media społecznościowe czy aplikacje mobilne. Wśród dostępnych technologii największe zainteresowanie budzą chatboty i voiceboty. Oba rozwiązania pozwalają odciążyć zespoły BOK, poprawić jakość kontaktu i zredukować koszty. Ale choć działają na podobnych zasadach, ich zastosowanie w firmie powinno wynikać z rodzaju interakcji i oczekiwań klientów. czytaj więcej

News Kompleksowe rozwiązania IT dla wymagających branż - przykład sukcesu

Współczesny rynek technologiczny oferuje szerokie spektrum rozwiązań dla różnych sektorów gospodarki. Przykładem firmy, która skutecznie realizuje projekty dla wymagających klientów branżowych, jest https://dogtronic.io/ - software house specjalizujący się w tworzeniu zaawansowanych aplikacji dla sektorów wymagających najwyższej precyzji i niezawodności.

czytaj więcej

News Telewizja mobilna – porównanie ofert dostawców telewizji

Telewizja mobilna to coraz popularniejszy sposób na to, żeby oglądać ulubione seriale, programy i wydarzenia na żywo. Dostawcy telewizji mobilnej proponują wiele opcji, dzięki czemu klient ma naprawdę duży wybór. Na co zwrócić uwagę wybierając najlepszą ofertę? czytaj więcej