Archiwalne

Co Polaków drażni w Sieci?

28.07.2009

Zobacz więcej szczegółów dla tej informacji

Polacy nie przepadają za łańcuszkami i potępiają zamieszczanie wirusów na stronach WWW i w e-mailach – pokazują przeprowadzone na zlecenie Netii badania zachowań polskich internautów. Wbrew powszechnej opinii, przeszkadza im również brak dbałości o poprawny i kulturalny język w internetowych dyskusjach i materiałach.

Wirusom i kłamstwom mówimy nie!

Aż 98 procent respondentów badania zdecydowanie negatywnie oceniło zamieszczanie wirusów i programów szpiegujących w elektronicznej korespondencji i na stronach internetowych. Internauci nie akceptują również pojawiających się w sieci oszczerstw i pomówień wobec osób prywatnych (88 procent). Internauci potępiają również umieszczanie bądź rozsyłanie niesprawdzonych lub mylących informacji, dotyczących medycyny i leków (86 procent) oraz umieszczanie danych osobowych i zdjęć bez zgody zainteresowanych (85 procent).

Wielu respondentów za zdecydowanie negatywne zjawisko uznało zamieszczanie mogących wprowadzić w błąd informacji o produktach (75 procent), usługach oraz danych encyklopedycznych (66 procent).

Wielu internautów zetknęło się z nieprawdziwymi informacjami, zamieszczanymi w internecie, dotyczącymi znanych osób, jak i innych dziedzin codziennego życia. Aż 58 procent respondentów spotkało się z nieprawdziwymi informacjami na temat osób z show-biznesu i sportowców, 52 procent – na temat polityków. W przypadku produktów i usług odsetek wyniósł 38, zdrowia i urody – 28, a ekonomii i finansów – 23 procent.

Co nas szczególnie drażni?

Zachowania oceniane najbardziej negatywnie nie są jednak uważane za bardzo częste. Najczęściej spotykamy się z rozsyłaniem materiałów promocyjnych (88 procent), brakiem polskich znaków (68 procent), czy też błędami ortograficznymi i interpunkcyjnymi (63 procent). Z wirusami często ma do czynienia „jedynie” 39 procent respondentów, 30 procent nie przekracza również odsetek osób często znajdujących nieprawdziwe, bądź mylące informacje z różnych dziedzin.

Liderem w zestawieniu zjawisk uciążliwych (opracowanych na zasadzie iloczynu częstości występowania i budzenia negatywnych odczuć) są popularne „łańcuszki”, a tuż za nimi znajduje sie umieszczanie w Internecie treści niezgodnie z zasadami polskiej ortografii i interpunkcji. Za szczególnie drażniące Polacy uznają również rozsyłanie niezamówionych materiałów promocyjnych oraz umieszczanie wulgaryzmów w internetowych wypowiedziach.

O badaniu „Mądry Internet

Badanie „Mądry Internet” zostało przeprowadzone na zlecenie Netii przez MillwardBrown SMG/KRC w maju 2009 r., metodą CAWI (Computer Assisted Web Interview). W badaniu wzięło udział 1004 respondentów, stanowiących reprezentatywną grupę polskich internautów. Celem badania było stworzenie obrazu aktywności online polskich internautów oraz zbadanie ich opinii, dotyczącej różnych zachowań w Sieci.

„Jako dostawcy internetu, zależy nam, aby jakość materiałów i zjawisk obecnych w internecie była jak najwyższa. Dlatego zdecydowaliśmy się przeprowadzić badanie, wskazujące negatywne zjawiska w Internecie i sygnalizujące, czego należy się wystrzegać nie tylko biernie, ale również czynnie. Warto się uczyć wzajemnego szacunku w Sieci i nie mnożyć nieprzyjemnych sytuacji” – powiedziała Małgorzata Babik, dyrektor ds. PR w Netii.

źródło: Netia

News Co powinien wpisać w CV technik telekomunikacji?

Technik szerokopasmowej komunikacji elektronicznej to zawód, do którego powstania przyczyniła się Polska Izba Komunikacji Elektronicznej (PIKE). Osoba, która ukończy 4-letnią szkołę zawodową, zajmuje się obsługą systemów telewizji kablowych, a także produkcją, montażem i serwisem sprzętu wykorzystywanego przez sieci szerokopasmowe. Tymczasem technik telekomunikacji zajmuje się transmisją różnych informacji na odległość. Jak napisać CV, aby móc ubiegać się to o stanowisko? Co należy umieścić w curriculum vitae? Podpowiadamy.

czytaj więcej

News 5 wskazówek, jak stworzyć szybką i zoptymalizowaną stronę internetową

Jeśli chcemy, żeby naszą stronę internetową odwiedzało jak najwięcej użytkowników i żeby łatwo było znaleźć ją w wyszukiwarce, powinniśmy zadbać o to, aby spełniała kryteria wymienione we Wskazówkach dla Webmasterów Google. czytaj więcej

News BLIK - co to jest? W jaki sposób działa?

BLIK jest nowoczesnym, polskim standardem mobilnych płatności, który potrafi ułatwić życie wielu milionom ludzi począwszy od roku 2015. Dostarcza przy tym sporo przełomowych rozwiązań, takich jak choćby przelewy na numer telefonu, wypłaty gotówki z bankomatów bez zastosowania karty czy też łatwe oraz szybkie płatności przy wykorzystaniu płatniczych terminali. Spore rozpowszechnienie systemu sprawia, iż skorzystać z niego może w praktyce każdy z klientów instytucji mających uniwersalny profil. Cały czas dołączają do niego także następne banki. czytaj więcej

News Dropshipping – na czym polega?

Czy masz świetny pomysł na sklep internetowy, ale nie wiesz, od czego zacząć? Dropshipping może być właśnie tym rozwiązaniem! Jest to idealne rozwiązanie, jeśli twoja firma jest mała lub średnia, ponieważ pozwala zaoszczędzić pieniądze na początkowych kosztach rozpoczęcia działalności. Czym jest dropshipping i jakie są o nim opinie? czytaj więcej

News Samsung Galaxy Tab S8 - który model wybrać?

Tablety nie od dziś towarzyszą nam w świecie używanych na co dzień technologii, a ich kolejne wersje, to za każdym razem nowe możliwości ich zastosowania w życiu prywatnym jak i pracy zawodowej. Tablet Samsung Galaxy Tab S8 dostępny jest w kilku różnych odsłonach: Tab S8, Tab S8+ oraz Tab S8 Ultra, dlatego warto wiedzieć która z jego wersji będzie najlepiej pasować do Twoich potrzeb. czytaj więcej