Archiwalne

* Badania ZyXEL Communications: Obsługa klientów - priorytetem dla dostawców usług internetowych

07.07.2015

Na zlecenie ZyXEL Communications przeprowadzono badania, które sprawdziły poziom satysfakcji europejskich klientów z obsługi oraz jakości dostarczanych przez operatorów usług. Badano również jaki ma to wpływ na ogólne zadowolenie z usługi. Z badań wynika, że klienci większą wagę przywiązują do poziomu obsługi niż do samej prędkości łączy internetowych i to właśnie na jakości obsługi powinni się skoncentrować dostawcy usług internetowych.

Z powodu wzrostu wymagań konsumentów i obowiązujących regulacji prawnych, dostawcy usług internetowych dokładają wszelkich starań i modernizują infrastrukturę sieciową, aby do każdego klienta dostarczać jak najszybsze łącze. Wysoka prędkość połączenia może być zachęcająca dla nowych klientów, jednak w celu zapewnienia ogólnej satysfakcji dostawca usług internetowych musi skoncentrować się na odpowiednich obszarach obsługi klienta.

Operatorzy ISP (Internet Service Provider ) muszą się dostosować do wymagań klientów i oferować im pomoc w realizowaniu ich potrzeb, a w przypadku wystąpienia problemów operator musi umieć je rozwiązać. Badania wykazały, że poziom obsługi klienta w wielu krajach jest nieadekwatny do wysokiej prędkości oferowanych usług.

Jak zatrzymać klienta

Przekazywana opinia to najbardziej skuteczny sposób pozyskiwania nowych klientów. Niestety mniej niż jeden na czterech klientów potwierdziło, że ich operator oferuje wystarczające wsparcie umożliwiające rozwiązywanie ewentualnych problemów. Istnieje więc spore ryzyko negatywnych opinii i w ostateczności utraty klientów. Najważniejsza dla dostawców usług jest długoterminowa lojalność użytkowników, ponieważ umożliwia skuteczną walkę z konkurencją i pozwala budować własną bazę abonentów.

Rozpatrując poszczególne regiony w Europie, użytkownicy z Czech są najbardziej zadowoleni zarówno z oferowanej prędkości połączeń jak i z poziomu obsługi, jaką dostarczają im operatorzy usług internetowych.

Problemów technicznych nie da się uniknąć, dlatego jeśli już wystąpią najważniejsze jest zapewnienie odpowiedniego wsparcia. Znaczenie jakości obsługi klienta doskonale ilustrują wyniki badań przeprowadzonych w Niemczech, gdzie abonenci byli najmniej zadowoleni z oferowanych przepustowości łączy, ale aż 31% ankietowanych potwierdziło, że ich operatorzy dostarczają im wszelką potrzebną pomoc, niezbędną do rozwiązania problemów z dostępem do internetu. Dla porównania w Wielkiej Brytanii, która podobnie jak Niemcy oferuje niskie przepływności połączeń internetowych odnotowaliśmy najniższy poziom satysfakcji klienta w całej Europie. To doskonale obrazuje wartość dobrej obsługi, gdy problemy są rozwiązywane szybko i efektywnie, frustracja abonentów zamienia się w satysfakcję i wpływa korzystnie na funkcjonowanie biznesu.

Konsumenci oczekują dopasowanych pakietów, które będą odpowiednie dla ich zmieniających się potrzeb, a przede wszystkim chcą mieć pewność, że to za co płacą jest warte swej ceny. Użytkownicy zaawansowani technicznie wymagają w swojej sieci dostępu do nowoczesnych rozwiązań. Rośnie liczba użytkowników, dla których istotne są zabezpieczenia sieci i połączeń online. Dlatego operatorzy usług internetowych zdają sobie sprawę, że oprócz oferowania podstawowych usług, aby zatrzymać wymagających klientów, muszą dostosować się do ich oczekiwań.

W związku z tym dziwi fakt, że tylko jeden na dziesięciu ankietowanych Europejczyków otrzymuje od swojego operatora porady o tym, w jaki sposób implementować różne rozwiązania w swojej domowej sieci. Jeśli abonenci nie mają kontaktu z obsługą klienta istnieje poważna obawa, że zmienią dostawcę usług na takiego, który im to zaoferuje. Dla operatora usług internetowych oznacza to konieczność wprowadzenia wsparcia technicznego, które pomoże klientom rozwiązywać ich problemy.

źródło: ZyXEL

News Telewizja mobilna – porównanie ofert dostawców telewizji

Telewizja mobilna to coraz popularniejszy sposób na to, żeby oglądać ulubione seriale, programy i wydarzenia na żywo. Dostawcy telewizji mobilnej proponują wiele opcji, dzięki czemu klient ma naprawdę duży wybór. Na co zwrócić uwagę wybierając najlepszą ofertę? czytaj więcej

News Chat boty i obsługa klienta - okiem eksperta Banku Pocztowego

Sztuczna inteligencja szturmem wdziera się w coraz to nowe dziedziny naszego życia. Już 90 % Polaków dostrzega obecność AI. Rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji towarzyszą nam obecnie na każdym kroku, ułatwiając chociażby dojazd do punktu docelowego czy wybór filmu na wieczorny seans. Wykorzystanie nowych technologii wspomaga również firmy w obsłudze klienta – zmienia się sposób komunikacji marka-konsument, na znaczeniu zyskują voiceboty i chatboty. Wszystko po to, aby odpowiadać na potrzeby konsumentów i budować pozytywne customer experience. czytaj więcej

News Dostępność – kluczowe narzędzie dla każdego dostawcy usług chmurowych

Pod koniec 2017 roku praktycznie wszystkie media i portale internetowe poświęcone nowym technologiom publikowały podsumowania największych i najważniejszych innowacji w dziedzinie rozwiązań IT, oprogramowania i gier, jakie pojawiły się w mijającym roku. Oczywiście nie mogło wśród tych podsumowań zabraknąć również zestawień największych ataków hakerskich. Andrzej Niziołek, starszy menedżer regionalny Veeam Software w północnej i południowej części Europy Wschodniej opisuje najciekawsze wydarzenia z rynku technologicznego w 2017 roku. czytaj więcej

News Satelita SES-15 został wyniesiony na orbitę przez rakietę Soyuz

Pierwszy hybrydowy satelita SES zaoferuje nowe pojemności dla dostawców usług przesyłu danych oraz treści multimedialnych dla samolotów operując z nowej pozycji orbitalnej 129W. Satelitę wyposażono także w system WAAS, który będzie służył do poprawy dokładność nawigacji satelitarnej GPS na terenie Stanów Zjednoczonych. czytaj więcej