Testy początkiem do całościowego wdrożenia

Świat telefonii internetowej jest zupełnie innym światem niż świat telefonii tradycyjnej (stacjonarnej). W świecie tym nie są potrzebne umowy z operatorami na świadczenie usług telefonicznych, nie są potrzebne linie telefoniczne zakończone gniazdkami telefonicznymi, nie są nawet potrzebne urządzenia typu aparaty telefoniczne czy centrale telefoniczne. Więc co jest potrzebne? Na dobry początek wystarczy komputer wyposażony w słuchawki i mikrofon, stacjonarny dostęp do sieci Internet, trochę czasu i dobrych chęci oraz drobne pieniądze na start.

Jeśli chcemy czegoś więcej, wystarczy dodać do naszego zestawu startowego urządzenie typu bramka VoIP i zwykły aparat telefoniczny z możliwością wybierania tonowego, a jeśli chcemy jeszcze czegoś więcej, możemy zaopatrzyć się w telefon VoIP, czyli urządzenie łączące funkcjonalność bramki VoIP i aparatu telefonicznego w jednej obudowie. Ale zacznijmy od najprostszego przypadku, czyli komputera ze słuchawkami, przy założeniu, że stały (w sensie kablowy) dostęp do Internetu już mamy.

Po wybraniu preferowanego operatora VoIP, najlepiej pobrać z jego strony internetowej oprogramowanie, które zastępuje tradycyjny telefon. Oprogramowanie (softphone) należy zainstalować na komputerze. Zdecydowana większość operatorów usług VoIP udostępnia na swoich stronach darmowe wersje tego typu aplikacji, więc nasze działania jak widać nadal nie są związane z żadnymi kosztami. Na swoich stronach, operatorzy zamieszczają również instrukcje pokazujące jak krok po kroku zainstalować dane oprogramowanie i jak je skonfigurować, aby usługa telefoniczna działała prawidłowo.

Po zainstalowaniu programu umożliwiającego prowadzenie rozmów telefonicznych za pośrednictwem komputera i skonfigurowaniu go według wskazówek wybranego operatora usług VoIP, trzeba podłączyć do niego słuchawki wraz z mikrofonem i jeśli komputer jest podłączony do Internetu, można się już do nas dodzwonić (jeśli wybraliśmy jakiś numer telefoniczny w procesie rejestracji usługi u operatora VoIP).

Rysunek: Podstawowe sposoby korzystania z telefonii internetowej

Rysunek: Podstawowe sposoby korzystania z telefonii internetowej

A co z połączeniami wychodzącymi? Tu już z całą pewności trzeba ponieść koszt, ale na początek niewielki, ponieważ wystarczy dosłownie kilka złotych, aby móc zacząć samemu dzwonić do innych. Prawie zawsze na stronie operatora, na której zakładaliśmy konto użytkownika, jest również miejsce poprzez które możemy dokonać płatności on-line, co umożliwi nam zasilenie naszego konta użytkownika środkami umożliwiającymi dzwonienie do innych (przy założeniu, że operator świadczy usługi bazując na rozliczeniach typu pre-paid). Niektórzy operatorzy udostępniają możliwość przetestowania ich usług, w takim przypadku dostajemy albo darmowe minuty na start, albo dodatnie saldo do wykorzystania w celu sprawdzenia usług.

Jeśli testy przeprowadzone z wykorzystaniem oprogramowania komputerowego wypadły pozytywnie, a nie chcemy być uzależnieni od komputera i sytuacji w której nasze połączenia wychodzące i przychodzące są zależne od tego, czy nasz komputer jest włączony, czy wyłączony, trzeba się zaopatrzyć w urządzenia typu bramka VoIP lub telefon VoIP, które działają niezależnie od komputera i zastępują wcześniej opisane rozwiązanie programowe. Należy tu dodać, że prowadząc rozmowy nie przez komputer, a przez urządzenia do tego dedykowane, ich jakość będzie z całą pewnością lepsza, ponieważ komputer oprócz zamieniania głosu na dane i na odwrót, wykonuje szereg innych procesów, a bramka VoIP lub telefon VoIP, realizuje tylko tą czynność. Dodatkowo są to urządzenia zoptymalizowane pod kątem obsługi procesu zamiany głosu na dane i danych na głos.


Jesteś zainteresowany/a tym rozwiązaniem? Chcesz skorzystać, wdrożyć lub kupić? Wyślij poniższy formularz do firmy obsługującej tą część w serwisie Operatorzy.pl.

Jesteś zainteresowany/a tym rozwiązaniem? Chcesz skorzystać, wdrożyć lub kupić? Wyślij poniższy formularz do firmy obsługującej tą część w serwisie Operatorzy.pl.

* - Pola wymagane

Dodatkowe informacje dotyczące prezentowanego tekstu i grafik: Ten teks i grafiki są autorskimi tekstami i grafikami redakcji Operatorzy.pl. Jeśli chcesz wykorzystać ten tekst lub grafikę w swoich materiałach, podaj źródło i link do strony źródłowej serwisu Operatorzy.pl.

 

Wyjątkowa oferta moto g – smartfony ze słuchawkami w cenie, na którą każdy może sobie pozwolić

15.11.2017 Wyjątkowa oferta moto g – smartfony ze słuchawkami w cenie, na którą każdy może sobie pozwolić Jak wygląda idealny smartfon? Taka definicja nie istnieje, ale istnieją funkcje w telefonach, które cenią sobie użytkownicy bez względu na szerokość geograficzną. Jesteśmy w stanie zapłacić więcej za nowy telefon, pod warunkiem, że będzie posiadał pożądane przez nas cechy. Wydajna bateria, płynne działanie, lepsze aparaty fotograficzne, metalowa obudowa, czy dobrej jakości ekran należą do grupy funkcji premium, ważnych dla każdego. Motorola kontynuuje rozwijanie swojej najpopularniejszej rodziny produktów – moto g, tak by móc zaoferować najlepsze, dostępne na rynku rozwiązania w cenie dostępnej dla większości z nas.

T-Mobile: prezent dla siebie i bliskiej osoby za jednym zamachem

15.11.2017 T-Mobile: prezent dla siebie i bliskiej osoby za jednym zamachem Od jutra, 16 listopada 2017, T‑Mobile rozpoczyna świąteczną kampanię w ramach której przygotował konkurs z wyjątkowo atrakcyjnymi nagrodami oraz specjalną ofertę z Samsungiem Galaxy S7 w cenie na start niższej o 700 zł.

TomTom uruchamia TomTom Route Monitoring, aby ułatwić podróżowanie po miastach

15.11.2017 TomTom uruchamia TomTom Route Monitoring, aby ułatwić podróżowanie po miastach TomTom ogłosił wprowadzenie TomTom Route Monitoring. Nowa usługa została zaprojektowana, aby stawić czoła rosnącym wyzwaniom związanym z zakorkowaniem dróg, z którymi zmagają się miasta na całym świecie. TomTom Route Monitoring wspiera traffic managerów, event managerów oraz dyspozytorów służb ratunkowych w monitorowaniu czasu podróży oraz opóźnień, a także przekazywaniu społeczności informacji o niedogodnościach i alternatywnych trasach poprzez smartfony, systemy samochodowe oraz inne rodzaje komunikatów.

Wyniki Spółki PLAY COMMUNICATIONS S.A. za III kw. 2017 r.

14.11.2017 Wyniki Spółki PLAY COMMUNICATIONS S.A. za III kw. 2017 r. Dalszy wzrost przychodów oraz wyniku EBITDA dzięki stałemu wzrostowi bazy klientów abonamentowych oraz wzrostowi zagregowanego ARPU.

AutoMapa - nowa wersja programu dla systemu Android

14.11.2017 AutoMapa - nowa wersja programu dla systemu Android AutoMapa opublikowała nową wersję aplikacji dla systemu Android. Nowości w programie obejmują między innymi: - Nową wizualizację wyznaczonej trasy - Nowy wygląd AutoRadaru - Wyszukiwarkę Ulubionych Punktów

Telefonia VOIP – jakie rozwiązanie wybrać dla swojej firmy?

14.11.2017 Telefonia VOIP – jakie rozwiązanie wybrać dla swojej firmy? W każdej prężnie rozwijającej się firmie można odnotować duże zapotrzebowanie na rozwiązania regulujące komunikację z użyciem telefonów. Na rynku pojawia się coraz to więcej rozwiązań technologicznych, które pozwalają nie tylko na poprawę jakości połączeń, ale i minimalizowanie kosztów rozmów telefonicznych. Jedną z opcji coraz częściej stosowanych przez organizacje jest VOIP.

InvisibleShield z ofertą zabezpieczenia wyświetlaczy dla iPhone 8, iPhone 8 Plus i iPhone X

13.11.2017 InvisibleShield z ofertą zabezpieczenia wyświetlaczy dla iPhone 8, iPhone 8 Plus i iPhone X InvisibleShield, marka należąca do firmy ZAGG, globalny innowator w obszarze zabezpieczania wyświetlaczy wprowadza na rynek rozwiązania pozwalające zabezpieczyć ekrany smartfonów iPhone 8, iPhone 8 Plus i iPhone X. W ofercie oprócz znanych już rozwiązań znajdują się trzy zupełnie nowe produkty, które dodatkowo zwiększają poziom zabezpieczenia tych urządzeń.

Targi eHandlu oraz konferencja z Polish VoIP & Security Summit już za nami

13.11.2017 Targi eHandlu oraz konferencja z Polish VoIP & Security Summit już za nami 8 listopada byliśmy na targach eHandlu. To znaczące wydarzenie w naszym kalendarzu. Pojawiają się na nim tysiące ludzi prowadzących swoje biznesy i poszukujące narzędzi do rozwoju. Jako dostawcy systemu do obsługi komunikacji z klientami, opowiadaliśmy tam o jego możliwościach, słuchaliśmy potrzeb potencjalnych klientów i rozeznawaliśmy trendy na runku. Nasz 9-cio osobowy zespół miał co robić, bo zainteresowanie przy naszym stosiku chwilami było naprawdę imponujące.

TP-Link Neffos Y5 – dobry, niedrogi smartfon

13.11.2017 TP-Link Neffos Y5 – dobry, niedrogi smartfon Stały rozwój technologii sprawia, że smartfony można wykorzystywać na wiele sposobów. Stały się jednocześnie aparatami fotograficznymi, odtwarzaczami muzyki, nawigacjami samochodowymi, przenośnymi konsolami i tak można by wymieniać jeszcze długo.