Wirtualna Centrala - wszystkie oddziały firmy w jednym systemie
CallPage top 1

Testy początkiem do całościowego wdrożenia

Świat telefonii internetowej jest zupełnie innym światem niż świat telefonii tradycyjnej (stacjonarnej). W świecie tym nie są potrzebne umowy z operatorami na świadczenie usług telefonicznych, nie są potrzebne linie telefoniczne zakończone gniazdkami telefonicznymi, nie są nawet potrzebne urządzenia typu aparaty telefoniczne czy centrale telefoniczne. Więc co jest potrzebne? Na dobry początek wystarczy komputer wyposażony w słuchawki i mikrofon, stacjonarny dostęp do sieci Internet, trochę czasu i dobrych chęci oraz drobne pieniądze na start.

Jeśli chcemy czegoś więcej, wystarczy dodać do naszego zestawu startowego urządzenie typu bramka VoIP i zwykły aparat telefoniczny z możliwością wybierania tonowego, a jeśli chcemy jeszcze czegoś więcej, możemy zaopatrzyć się w telefon VoIP, czyli urządzenie łączące funkcjonalność bramki VoIP i aparatu telefonicznego w jednej obudowie. Ale zacznijmy od najprostszego przypadku, czyli komputera ze słuchawkami, przy założeniu, że stały (w sensie kablowy) dostęp do Internetu już mamy.

Po wybraniu preferowanego operatora VoIP, najlepiej pobrać z jego strony internetowej oprogramowanie, które zastępuje tradycyjny telefon. Oprogramowanie (softphone) należy zainstalować na komputerze. Zdecydowana większość operatorów usług VoIP udostępnia na swoich stronach darmowe wersje tego typu aplikacji, więc nasze działania jak widać nadal nie są związane z żadnymi kosztami. Na swoich stronach, operatorzy zamieszczają również instrukcje pokazujące jak krok po kroku zainstalować dane oprogramowanie i jak je skonfigurować, aby usługa telefoniczna działała prawidłowo.

Po zainstalowaniu programu umożliwiającego prowadzenie rozmów telefonicznych za pośrednictwem komputera i skonfigurowaniu go według wskazówek wybranego operatora usług VoIP, trzeba podłączyć do niego słuchawki wraz z mikrofonem i jeśli komputer jest podłączony do Internetu, można się już do nas dodzwonić (jeśli wybraliśmy jakiś numer telefoniczny w procesie rejestracji usługi u operatora VoIP).

Rysunek: Podstawowe sposoby korzystania z telefonii internetowej

Rysunek: Podstawowe sposoby korzystania z telefonii internetowej

A co z połączeniami wychodzącymi? Tu już z całą pewności trzeba ponieść koszt, ale na początek niewielki, ponieważ wystarczy dosłownie kilka złotych, aby móc zacząć samemu dzwonić do innych. Prawie zawsze na stronie operatora, na której zakładaliśmy konto użytkownika, jest również miejsce poprzez które możemy dokonać płatności on-line, co umożliwi nam zasilenie naszego konta użytkownika środkami umożliwiającymi dzwonienie do innych (przy założeniu, że operator świadczy usługi bazując na rozliczeniach typu pre-paid). Niektórzy operatorzy udostępniają możliwość przetestowania ich usług, w takim przypadku dostajemy albo darmowe minuty na start, albo dodatnie saldo do wykorzystania w celu sprawdzenia usług.

Jeśli testy przeprowadzone z wykorzystaniem oprogramowania komputerowego wypadły pozytywnie, a nie chcemy być uzależnieni od komputera i sytuacji w której nasze połączenia wychodzące i przychodzące są zależne od tego, czy nasz komputer jest włączony, czy wyłączony, trzeba się zaopatrzyć w urządzenia typu bramka VoIP lub telefon VoIP, które działają niezależnie od komputera i zastępują wcześniej opisane rozwiązanie programowe. Należy tu dodać, że prowadząc rozmowy nie przez komputer, a przez urządzenia do tego dedykowane, ich jakość będzie z całą pewnością lepsza, ponieważ komputer oprócz zamieniania głosu na dane i na odwrót, wykonuje szereg innych procesów, a bramka VoIP lub telefon VoIP, realizuje tylko tą czynność. Dodatkowo są to urządzenia zoptymalizowane pod kątem obsługi procesu zamiany głosu na dane i danych na głos.


Jesteś zainteresowany/a tym rozwiązaniem? Chcesz skorzystać, wdrożyć lub kupić? Wyślij poniższy formularz do firmy obsługującej tą część w serwisie Operatorzy.pl.

Jesteś zainteresowany/a tym rozwiązaniem? Chcesz skorzystać, wdrożyć lub kupić? Wyślij poniższy formularz do firmy obsługującej tą część w serwisie Operatorzy.pl.

* - Pola wymagane

Dodatkowe informacje dotyczące prezentowanego tekstu i grafik: Ten teks i grafiki są autorskimi tekstami i grafikami redakcji Operatorzy.pl. Jeśli chcesz wykorzystać ten tekst lub grafikę w swoich materiałach, podaj źródło i link do strony źródłowej serwisu Operatorzy.pl.

 

Promocja noworoczna - Zwiększ sprzedaż w Twoim e-sklepie!

10.01.2018 Promocja noworoczna - Zwiększ sprzedaż  w Twoim e-sklepie! PROMOCJA NOWOROCZNA -20% NA SYSTEM THULIUM PRZEZ PIERWSZE 3 MIESIĄCE!

Nowe punkty dostępowe AP420 WatchGuard: wyjątkowa prędkość Wi-Fi i integracja z Google For Education

20.12.2017 Nowe punkty dostępowe AP420 WatchGuard: wyjątkowa prędkość Wi-Fi i integracja z Google For Education Kraków, dnia 19.12.2017 r. – Firma Bakotech, wyłączny dystrybutor rozwiązań firmy WatchGuard w Polsce, informuje, że Watchguard wprowadza do swojej oferty nowe, unikatowe punkty dostępowe AP420.

Eksperci z laboratorium Threat Lab: przewidzieli ataki typu WannaCry, teraz prognozują co wydarzy się w 2018

20.12.2017 Eksperci z laboratorium Threat Lab: przewidzieli ataki typu WannaCry, teraz prognozują co wydarzy się w 2018 Kraków, dnia 12.12.2017 r. – Firma Bakotech, wyłączny dystrybutor rozwiązań firmy WatchGuard w Polsce, przedstawia przewidywania laboratorium badawczego Threat Lab od WatchGuard’a, dotyczące cyberbezpieczeństwa w 2018 roku.

Thulium w 2018 roku rusza na podbój świata!

18.12.2017 Thulium w 2018 roku rusza na podbój świata! Po 11 latach spędzonych niemal wyłącznie na rynku polskim Thulium wyrusza w świat. Zaczynamy sprzedawać nasz system do obsługi klienta także za granicą. Przygotowania do podróży trwały od dłuższego czasu, ale dopiero teraz kupiliśmy nasz bilet w postaci domeny thulium.com. Zabieramy ze sobą duży bagaż doświadczeń.

TP-Link Neffos – smartfony pod choinkę

14.12.2017 TP-Link Neffos – smartfony pod choinkę Jak pokazują tegoroczne badania przeprowadzone przez Deloitte nt. świątecznych zwyczajów konsumenckich w Polsce i w Europie, coraz rzadziej robimy zakupy na ostatnią chwilę.

mophie wprowadza na rynek bezprzewodową stację ładującą dla iPhone 8, iPhone 8 Plus oraz iPhone X

01.12.2017 mophie wprowadza na rynek bezprzewodową stację ładującą dla iPhone 8, iPhone 8 Plus oraz iPhone X mophie wprowadza system ładowania smartfonów od Apple z najnowszą bezprzewodową technologią Qi

MacBook i MacBook Pro z przenośnymi ładowarkami USB-C od mophie

27.11.2017 MacBook i MacBook Pro z przenośnymi ładowarkami USB-C od mophie Powerstation USB-C XXL ma wystarczająco dużo energii, aby co najmniej raz naładować do pełna baterię urządzenia MacBook.

„Nerka” w prezencie za doładowanie w Plusie

27.11.2017 „Nerka” w prezencie za doładowanie w Plusie W najnowszej promocji Plusa dla użytkowników usług na kartę oraz mix można odebrać saszetkę typu „nerka”. Wystarczy wysyłać na numer 80444 bezpłatnego SMS-a o treści NERKA, a następnie za pośrednictwem kanału internetowo-bankowego doładować swoje konto za minimum 50 zł.

W T‑Mobile piątek trwa cały weekend! Specjalne promocje na Czarny Piątek – ciąg dalszy

24.11.2017 W T‑Mobile piątek trwa cały weekend! Specjalne promocje na Czarny Piątek – ciąg dalszy Black Friday i Cyber Monday rozgościły się na dobre. Operator przygotował przeceny popularnych smartfonów, nowoczesnych laptopów oraz rabaty do abonamentów. Dodatkowo teraz, w ramach specjalnej oferty, łowcy okazji będą mogli upolować fantastyczne zestawy smartfonów i akcesoriów marki Samsung w bardzo okazyjnych cenach.