Wirtualna Centrala - wszystkie oddziały firmy w jednym systemie
CallPage top 1

Realizacja projektu VoIP

Znając już wszystkie warunki brzegowe związane z planowanym wdrożeniem rozwiązań telefonii internetowej, niezbędna będzie ostateczna decyzja w zakresie sposobu samej realizacji projektu. Projekt taki można zrealizować własnymi siłami lub zlecić jego realizację firmie, która zajmuje się tego typu wdrożeniami na co dzień.

Realizując projekt własnymi siłami, dobrze jest korzystać z wiedzy osoby zajmującej się na co dzień zagadnieniami informatycznymi, dzięki czemu unikniemy na przykład problemów na styku VoIP-firewall oraz innych kwestii związanych z jakością połączeń telefonicznych i ich stabilnością, jak również adresacją IP w danej sieci lokalnej. W zakresie samej telefonii VoIP, wiedzę potrzebną do konfiguracji urządzeń VoIP, można pozyskać od operatora świadczącego usługi i/lub dystrybutora urządzeń VoIP. Wiele wskazówek można uzyskać przeglądając tematyczne strony internetowe lub fora, co oczywiście wiąże się z czasem, który trzeba poświęcić na taką lekturę. Niemniej realizacja projektu w ramach własnego zaangażowania, może być opłacalna, gdy dotyczy niewielkiej liczby użytkowników, w zakresie pięciu do dziesięciu.

Przy większych wdrożeniach, może okazać się, że czas poświęcony na wdrożenie oraz ilość ewentualnych problemów, może spowodować że z punktu widzenia kosztowego, bardziej opłacalne jest zlecenie tego działania zewnętrznej firmie, która realizuje tego typu usługi na co dzień i ma w tego typu wdrożeniach doświadczenie oraz zasoby pozwalające na szybką i efektywną realizację całości projektu.

Oprócz firmy zewnętrznej, której możemy zlecić wdrożenie usług VoIP, wdrożenia może dokonać operator świadczący na naszą rzecz usługi w zakresie telefonii internetowej. Najczęściej oprócz usług, operatorzy dystrybuują również urządzenia VoIP, przez co na przykład ich konfiguracja może być zrealizowana po stronie operatora, który wykorzysta do tego celu na przykład narzędzia provisioningu, zostawiając po stronie usługobiorcy jedynie konieczność wpięcia urządzeń do gniazdek sieciowych. Część operatorów oferuje również swoim klientom wsparcie w samym fizycznym podłączeniu urządzeń VoIP, delegując w tym celu wykwalifikowanych instalatorów. W takiej sytuacji w zależności od zasad jakie ustaliliśmy z operatorem, po stronie klienta pozostaje tylko podpisanie protokołu odbioru pracy, jeśli zostały spełnione wymagania związane z realizacją projektu.


Jesteś zainteresowany/a tym rozwiązaniem? Chcesz skorzystać, wdrożyć lub kupić? Wyślij poniższy formularz do firmy obsługującej tą część w serwisie Operatorzy.pl.

Jesteś zainteresowany/a tym rozwiązaniem? Chcesz skorzystać, wdrożyć lub kupić? Wyślij poniższy formularz do firmy obsługującej tą część w serwisie Operatorzy.pl.

* - Pola wymagane

Dodatkowe informacje dotyczące prezentowanego tekstu i grafik: Ten teks i grafiki są autorskimi tekstami i grafikami redakcji Operatorzy.pl. Jeśli chcesz wykorzystać ten tekst lub grafikę w swoich materiałach, podaj źródło i link do strony źródłowej serwisu Operatorzy.pl.

 

mophie wprowadza na rynek bezprzewodową stację ładującą dla iPhone 8, iPhone 8 Plus oraz iPhone X

01.12.2017 mophie wprowadza na rynek bezprzewodową stację ładującą dla iPhone 8, iPhone 8 Plus oraz iPhone X mophie wprowadza system ładowania smartfonów od Apple z najnowszą bezprzewodową technologią Qi

MacBook i MacBook Pro z przenośnymi ładowarkami USB-C od mophie

27.11.2017 MacBook i MacBook Pro z przenośnymi ładowarkami USB-C od mophie Powerstation USB-C XXL ma wystarczająco dużo energii, aby co najmniej raz naładować do pełna baterię urządzenia MacBook.

„Nerka” w prezencie za doładowanie w Plusie

27.11.2017 „Nerka” w prezencie za doładowanie w Plusie W najnowszej promocji Plusa dla użytkowników usług na kartę oraz mix można odebrać saszetkę typu „nerka”. Wystarczy wysyłać na numer 80444 bezpłatnego SMS-a o treści NERKA, a następnie za pośrednictwem kanału internetowo-bankowego doładować swoje konto za minimum 50 zł.

W T‑Mobile piątek trwa cały weekend! Specjalne promocje na Czarny Piątek – ciąg dalszy

24.11.2017 W T‑Mobile piątek trwa cały weekend! Specjalne promocje na Czarny Piątek – ciąg dalszy Black Friday i Cyber Monday rozgościły się na dobre. Operator przygotował przeceny popularnych smartfonów, nowoczesnych laptopów oraz rabaty do abonamentów. Dodatkowo teraz, w ramach specjalnej oferty, łowcy okazji będą mogli upolować fantastyczne zestawy smartfonów i akcesoriów marki Samsung w bardzo okazyjnych cenach.

Czarny Piątek - Najlepszy czas na firmowe zakupy w T-Mobile

24.11.2017 Czarny Piątek - Najlepszy czas na firmowe zakupy w T-Mobile Taka gratka trafia się raz w roku - Czarny Piątek - czyli światowe święto promocji, na którym można ustrzelić wymarzony produkt w zapierającej dech w piersiach cenie.

UOKiK: Black Friday - masz takie same prawa jak zwykle

23.11.2017 UOKiK: Black Friday - masz takie same prawa jak zwykle - W piątek 24 listopada sklepy będą kusić wyprzedażami. - Zanim ulegniesz szałowi zakupów, sprawdź, czy okazja naprawdę jest okazją. - Towar kupiony w atrakcyjnej cenie także możesz reklamować.

T‑Mobile uruchomił pierwsze stacje obsługujące sieć Narrow Band IoT

23.11.2017 T‑Mobile uruchomił pierwsze stacje obsługujące sieć Narrow Band IoT Stacje bazowe z sygnałem NB IoT zostały uruchomione w Gorzowie Wielkopolskim. Obecnie trwają przygotowania do budowy kolejnych w innych częściach Polski oraz masowego uruchamiania sieci NB IoT na terenie całego kraju w 2018 roku.

Czarny Piątek z NaviExpert – roczne abonamenty dostępne 50% taniej

22.11.2017 Czarny Piątek z NaviExpert – roczne abonamenty dostępne 50% taniej Największa promocja w roku wystartuje w NaviExpert już w najbliższy piątek i potrwa tylko 24 godziny.

Plus: Odbierz Jesienny Bonus do doładowania

22.11.2017 Plus: Odbierz Jesienny Bonus do doładowania Za oknem szaro i ponuro, ale użytkownicy usług „na kartę” w Plusie i Plushu mogą się pocieszyć bonusem 50% do doładowania o wartości od 30 zł do 99 zł. Promocja będzie dostępna tylko przez jeden dzień – czwartek 23 listopada.