Huawei

Wyniki finansowe HUAWEI – 75,1 mld USD przychodu za 2016 rok

31.03.2017
HUAWEI opublikował wyniki finansowe za 2016 rok. Według nich, grupy biznesowe koncernu – Carrier, Enterprise oraz Consumer – odnotowały znaczny wzrost w stosunku do minionego okresu. Roczne przychody firmy wyniosły 75,1 mld dolarów amerykańskich (USD), czyli 521,6 mld juanów chińskich (CNY). Oznacza to wzrost o 32% w porównaniu z 2015 rokiem. Zysk netto wyniósł natomiast 5,3 mld USD (37,1 mld CNY), co stanowi wzrost o 0,4%. Należy też zaznaczyć, że w ub. r. Huawei kontynuował swoją politykę inwestycyjną w obszarze badań i rozwoju, w której nakłady finansowe osiągnęły poziom 11 mld USD (76,4 mld CNY).

W 2016 roku Huawei skutecznie realizował obraną strategię, osiągając tym samym znaczący wzrost. Bez wątpienia ma na to wpływ fakt, że ludzkość nieustannie dokonuje nowych odkryć w świecie technologii. Technologie informacyjno-komunikacyjne oferują dziś ogromne możliwości biznesowe w wielu obszarach. Pragnę również zaznaczyć, że dalej zamierzamy stawiać potrzeby naszych klientów na pierwszym miejscu. Będziemy konsekwentnie działać na rzecz cyfrowej transformacji światowej gospodarki, ponieważ chcemy tworzyć jak najlepsze rozwiązania dla naszych klientów i efektywnie wspierać przyszły rozwój firmy – mówi Eric Xu, dyrektor generalny Huawei.

W 2016 roku należąca do Huawei grupa biznesowa Carrier wygenerowała 41,8 mld USD (290,6 mld CNY) przychodu, co daje wzrost o 24% rok do roku. Wynik ten osiągnięto dzięki koncentracji działań ukierunkowanych na cyfrową transformację, a w szczególności wykorzystując możliwości w zakresie chmury obliczeniowej, wideo, Internetu Rzeczy oraz operacji dostosowanych do zmieniających się potrzeb operatorów telekomunikacyjnych. 

Grupa biznesowa Enterprise przy ścisłej współpracy z partnerami, dostarczyła infrastrukturę teleinformatyczną do firm z sektora finansowego i przemysłu energetycznego, a także do instytucji rządowych oraz bezpieczeństwa publicznego. Działania te przyczyniły się do rozwoju cyfrowej transformacji kluczowych obszarów gospodarki, przynosząc koncernowi 5,9 mld USD (40,7 mld CNY) rocznego przychodu, co daje wzrost o 47%.

Natomiast, dzięki coraz bardziej innowacyjnym produktom oraz rosnącej w 2016 roku na całym świecie rozpoznawalności Huawei jako marki urządzeń premium, grupa biznesowa Consumer dostarczyła na rynek 139 mln smartfonów. Tym samym odnotowała ( CNY) rocznego przychodu, czyli o 44% więcej niż w roku ubiegłym.

W 2016 roku działalność operacyjna Huawei była w dobrej kondycji, o czym świadczyły duże rezerwy finansowe, mocna i zrównoważona struktura kapitałowa oraz wysoka odporność na ryzyko. W 2017 roku będziemy więc dalej zwiększać efektywność i jakość naszych działań w celu zapewnienia stabilnego rozwoju koncernu – zaznacza Sabrina Meng, dyrektor finansowy Huawei.

Sprawozdanie finansowe ujęte w raporcie rocznym za 2016 rok zostało niezależnie zweryfikowane przez firmę KPMG. Z dokumentem można zapoznać się na stronie: www.huawei.com/en/about-huawei/annual-report/2016

Huawei Huawei i Bouygues Telecom przeprowadzą we Francji testy sieci 5G

Huawei i Bouygues Telecom ogłosiły podczas tegorocznych targów Mobile World Congress w Barcelonie współpracę na rzecz rozwoju sieci 5G. W ramach porozumienia, w Bordeaux we Francji, przeprowadzone zostaną pierwsze testy 5G w terenie, w których sygnał zostanie wysłany z jednego nadajnika do wielu odbiorników. czytaj więcej

Huawei Huawei Mate 10 lite rozpozna twarz swojego właściciela

Identyfikacja twarzy właściciela i możliwość odblokowania smartfonu dzięki Face Unlock – to nowe funkcje telefonu Huawei Mate 10 lite, dostępne do tej pory jedynie w najdroższych modelach. Posiadacze Mate 10 lite otrzymają do nich dostęp dzięki trwającej aktualizacji oprogramowania. Oprócz identyfikacji twarzy, Mate 10 lite otrzyma też nowe funkcje fotograficzne bazujące na rzeczywistości wirtualnej (AR). czytaj więcej

Wiadomości firmowe HUAWEI eco-Connect Poland 2018 okazją do poznania najnowszych trendów branży ICT

W dniu 7 marca w hotelu DoubleTree by Hilton w Warszawie odbędzie się konferencja Huawei eco-Connect Poland 2018. Spotkanie pod hasłem ”Leading New ICT, the Road to Digital Transformation” to okazja do wymiany doświadczeń oraz poznania trendów i ciekawych case study z polskiego rynku. Prelegentami konferencji będą przedstawiciele czołowych firm na rynku ICT takich jak IDC, Intel czy SAP, a także eksperci Państwowego Instytutu Badawczego NASK. czytaj więcej

News Pierwszy na świecie samochód kierowany przez... smartfon

Huawei Mate 10 Pro, pierwszy na świecie smartfon napędzany sztuczną inteligencją, zadebiutował jako... kierowca autonomicznego samochodu! Bohaterem projektu jest Kirin 970, autorski procesor Huawei obecny w modelu Mate 10 Pro, który – podłączony do Porsche Panamera – nauczył się płynnie i bezpiecznie kierować autem. Huawei zaprezentował samochód sterowany przez smartfon szerszej publiczności podczas trwających targów MWC w Barcelonie. czytaj więcej

Huawei MWC 2018: dostęp do Internetu stanie się wkrótce prawem podstawowym

Firma Huawei była gospodarzem Global Digital Transformation Forum, poprzedzającego oficjalne rozpoczęcie Mobile World Congress 2018. Podjęte dyskusje z udziałem operatorów, instytucji branżowych skupiły się na pięciu obszarach: 5G, nowej wartości ekonomicznej, usługach B2B, big video i transformacji cyfrowej. Podczas Forum, Huawei przedstawił również swoje spostrzeżenia dotyczące przyspieszenia procesu cyfryzacji na rynkach wschodzących. czytaj więcej

Huawei Rusza przedsprzedaż tabletów z nowej serii Huawei MediaPad M5

Tablet Huawei MediaPad M5, jedna z nowości w portfolio Huawei, jest już dostępny w przedsprzedaży w polskich sklepach. Urządzenie wyposażone w cztery głośniki Harman Kardon i ekran 2k pokryty szkłem 2.5D można teraz zamówić w zestawie z prezentem – klawiaturą. Huawei zaprezentował MediaPad M5 wczoraj podczas globalnej premiery w Barcelonie, w przededniu targów MWC. czytaj więcej

Huawei Nowatorskie urządzenia od Huawei na targach MWC: MateBook X Pro, MediaPad M5

Pierwszy na świecie ultrabook z ekranem FullView, nowa seria tabletów i pierwszy na rynku komercyjny procesor dla urządzeń pracujących w sieci 5G – to nowości w portfolio Huawei zaprezentowane przez firmę w Barcelonie w przededniu targów Mobile World Congress. czytaj więcej

Huawei HUAWEI szacuje, że rynek cyfrowej transformacji warty będzie 23 biliony dolarów

W dniu 8 lutego br. odbył się w Londynie briefing dla mediów i ekspertów poprzedzający udział firmy HUAWEI w tegorocznej edycji targów Mobile World Congress w Barcelonie. Ryan Ding, dyrektor wykonawczy zarządu oraz prezes HUAWEI Carrier BG, w trakcie swojego wystąpienia zaprezentował m.in. szczegóły globalnej wizji firmy na temat rozwoju branży ICT. czytaj więcej

News Miłość w czasach smartfonów – miłe słowa, długie rozmowy i pikantne zdjęcia

Smartfony służą nam do zawierania znajomości, budowania związków i podtrzymywania ich temperatury na różne sposoby – wynika z badania Smart(fonowe) relacje wykonanego przez Ipsos na zlecenie Huawei. Trzy czwarte badanych stwierdziło, że używają smartfonu do budowania romantycznych relacji, rozmawiając i wysyłając wiadomości. Prawie połowa przyznała, że flirtuje za pomocą telefonu, a niemal jednej trzeciej zdarzyło się wysyłać do partnera pikantne wiadomości lub zdjęcia. czytaj więcej

News Huawei awansował na 25. miejsce w prestiżowym Brand Finance Global 500 2018

Huawei zajął 25. miejsce na 500 możliwych w tegorocznej edycji prestiżowego rankingu Brand Finance Global. To skok o 15 miejsc w porównaniu z rokiem ubiegłym i dwa razy szybsze tempo wzrostu niż w porówaniu roku 2017 z 2016, gdy Huawei awansował o 7 pozycji. Wartość marki została oszacowana na 38,046 mld dolarów, o ponad 50% wyżej niż w poprzednim zestawieniu. czytaj więcej

Huawei Huawei i Bouygues Telecom przeprowadzą we Francji testy sieci 5G

Huawei i Bouygues Telecom ogłosiły podczas tegorocznych targów Mobile World Congress w Barcelonie współpracę na rzecz rozwoju sieci 5G. W ramach porozumienia, w Bordeaux we Francji, przeprowadzone zostaną pierwsze testy 5G w terenie, w których sygnał zostanie wysłany z jednego nadajnika do wielu odbiorników. czytaj więcej

Huawei Huawei Mate 10 lite rozpozna twarz swojego właściciela

Identyfikacja twarzy właściciela i możliwość odblokowania smartfonu dzięki Face Unlock – to nowe funkcje telefonu Huawei Mate 10 lite, dostępne do tej pory jedynie w najdroższych modelach. Posiadacze Mate 10 lite otrzymają do nich dostęp dzięki trwającej aktualizacji oprogramowania. Oprócz identyfikacji twarzy, Mate 10 lite otrzyma też nowe funkcje fotograficzne bazujące na rzeczywistości wirtualnej (AR). czytaj więcej

Wiadomości firmowe HUAWEI eco-Connect Poland 2018 okazją do poznania najnowszych trendów branży ICT

W dniu 7 marca w hotelu DoubleTree by Hilton w Warszawie odbędzie się konferencja Huawei eco-Connect Poland 2018. Spotkanie pod hasłem ”Leading New ICT, the Road to Digital Transformation” to okazja do wymiany doświadczeń oraz poznania trendów i ciekawych case study z polskiego rynku. Prelegentami konferencji będą przedstawiciele czołowych firm na rynku ICT takich jak IDC, Intel czy SAP, a także eksperci Państwowego Instytutu Badawczego NASK. czytaj więcej

News Pierwszy na świecie samochód kierowany przez... smartfon

Huawei Mate 10 Pro, pierwszy na świecie smartfon napędzany sztuczną inteligencją, zadebiutował jako... kierowca autonomicznego samochodu! Bohaterem projektu jest Kirin 970, autorski procesor Huawei obecny w modelu Mate 10 Pro, który – podłączony do Porsche Panamera – nauczył się płynnie i bezpiecznie kierować autem. Huawei zaprezentował samochód sterowany przez smartfon szerszej publiczności podczas trwających targów MWC w Barcelonie. czytaj więcej

Huawei MWC 2018: dostęp do Internetu stanie się wkrótce prawem podstawowym

Firma Huawei była gospodarzem Global Digital Transformation Forum, poprzedzającego oficjalne rozpoczęcie Mobile World Congress 2018. Podjęte dyskusje z udziałem operatorów, instytucji branżowych skupiły się na pięciu obszarach: 5G, nowej wartości ekonomicznej, usługach B2B, big video i transformacji cyfrowej. Podczas Forum, Huawei przedstawił również swoje spostrzeżenia dotyczące przyspieszenia procesu cyfryzacji na rynkach wschodzących. czytaj więcej

Huawei Rusza przedsprzedaż tabletów z nowej serii Huawei MediaPad M5

Tablet Huawei MediaPad M5, jedna z nowości w portfolio Huawei, jest już dostępny w przedsprzedaży w polskich sklepach. Urządzenie wyposażone w cztery głośniki Harman Kardon i ekran 2k pokryty szkłem 2.5D można teraz zamówić w zestawie z prezentem – klawiaturą. Huawei zaprezentował MediaPad M5 wczoraj podczas globalnej premiery w Barcelonie, w przededniu targów MWC. czytaj więcej

Huawei Nowatorskie urządzenia od Huawei na targach MWC: MateBook X Pro, MediaPad M5

Pierwszy na świecie ultrabook z ekranem FullView, nowa seria tabletów i pierwszy na rynku komercyjny procesor dla urządzeń pracujących w sieci 5G – to nowości w portfolio Huawei zaprezentowane przez firmę w Barcelonie w przededniu targów Mobile World Congress. czytaj więcej

Huawei HUAWEI szacuje, że rynek cyfrowej transformacji warty będzie 23 biliony dolarów

W dniu 8 lutego br. odbył się w Londynie briefing dla mediów i ekspertów poprzedzający udział firmy HUAWEI w tegorocznej edycji targów Mobile World Congress w Barcelonie. Ryan Ding, dyrektor wykonawczy zarządu oraz prezes HUAWEI Carrier BG, w trakcie swojego wystąpienia zaprezentował m.in. szczegóły globalnej wizji firmy na temat rozwoju branży ICT. czytaj więcej

News Miłość w czasach smartfonów – miłe słowa, długie rozmowy i pikantne zdjęcia

Smartfony służą nam do zawierania znajomości, budowania związków i podtrzymywania ich temperatury na różne sposoby – wynika z badania Smart(fonowe) relacje wykonanego przez Ipsos na zlecenie Huawei. Trzy czwarte badanych stwierdziło, że używają smartfonu do budowania romantycznych relacji, rozmawiając i wysyłając wiadomości. Prawie połowa przyznała, że flirtuje za pomocą telefonu, a niemal jednej trzeciej zdarzyło się wysyłać do partnera pikantne wiadomości lub zdjęcia. czytaj więcej

News Huawei awansował na 25. miejsce w prestiżowym Brand Finance Global 500 2018

Huawei zajął 25. miejsce na 500 możliwych w tegorocznej edycji prestiżowego rankingu Brand Finance Global. To skok o 15 miejsc w porównaniu z rokiem ubiegłym i dwa razy szybsze tempo wzrostu niż w porówaniu roku 2017 z 2016, gdy Huawei awansował o 7 pozycji. Wartość marki została oszacowana na 38,046 mld dolarów, o ponad 50% wyżej niż w poprzednim zestawieniu. czytaj więcej

Wiadomości firmowe Nowa inicjatywa Huawei mającą na celu eliminację cyfrowego wykluczenia

Ken Hu, Deputy Chairman Huawei, przedstawił nową inicjatywę Tech4ALL na rzecz eliminacji cyfrowego wykluczenia. W swoim przemówieniu zatytułowanym „Redefining Inclusion” zaprezentował on plany Huawei mające na celu pomóc 500 mln ludzi na całym świecie w czerpaniu korzyści z technologii cyfrowej w ciągu najbliższych pięciu lat. czytaj więcej

Huawei Huawei awansuje w rankingu najbardziej wartościowych marek według Forbesa

Huawei zajęło 79. pozycję w tegorocznej edycji rankingu najbardziej wartościowych marek według magazynu Forbes, z wartością na poziomie 8,4 mld USD, co daje wzrost o 15% w ujęciu rok do roku. Huawei jest jedyną chińską firmą występującą w tym prestiżowym zestawieniu. czytaj więcej

Huawei Wyniki finansowe Huawei – 92,5 mld USD przychodu za 2017 rok

Firma Huawei opublikowała wyniki finansowe za 2017 rok. Całkowite roczne przychody spółki wyniosły 603,6 mld juanów chińskich (CNY), czyli 92,5 mld USD*. Oznacza to wzrost o 15,7% w porównaniu do 2016. Zysk netto firmy wyniósł natomiast 47,5 mld CNY (7,3 mld USD), co stanowi 28,1% wzrost r/r. Ponadto, w minionym okresie inwestycje Huawei w badania i rozwój wyniosły 89,7 mld CNY (13,8 mld USD). Jest to o 17,4% więcej w porównaniu z poprzednim rokiem. Łączne nakłady firmy na ten obszar w ciągu ostatniej dekady przekroczyły 394 mld CNY (60,4 mld USD). czytaj więcej

Huawei Huawei na liście najbardziej wartościowych marek 2017 roku przygotowanej przez Forbes

Magazyn Forbes opublikował w ostatnim czasie listę najcenniejszych marek świata w 2017 roku. Huawei uplasował się na 88. miejscu, osiągając wartość 7,3 miliarda dolarów, co daje wzrost o 9%
w ujęciu rok do roku. Jest to jedyna chińska marka, uwzględniona w zestawieniu. czytaj więcej