Huawei na liście najbardziej wartościowych marek 2017 roku przygotowanej przez Forbes
Huawei

Huawei na liście najbardziej wartościowych marek 2017 roku przygotowanej przez Forbes

07.06.2017
Magazyn Forbes opublikował w ostatnim czasie listę najcenniejszych marek świata w 2017 roku. Huawei uplasował się na 88. miejscu, osiągając wartość 7,3 miliarda dolarów, co daje wzrost o 9%
w ujęciu rok do roku. Jest to jedyna chińska marka, uwzględniona w zestawieniu.

 

Miejsce, marka

Wartość marki

Zmiana wartości w ciągu jednego roku

Przychód marki

Działalność reklamowa

Branża

81. Corona

7,5 mld USD

10%

4,8 mld USD

-

Przemysł alkoholowy

82. Caterpillar

7,5 mld USD

-11%

38,5 mld USD

-

Sprzęt ciężki

83. FedEx

7,5 mld USD

-3%

57,6 mld USD

147 mln USD

Usługi transportowe

84. Adobe Systems

7,4 mld USD

18%

5,8 mld USD

136 mln USD

Technologia

85. Goldman Sachs Group

7,4 mld USD

12%

37,7 mld USD

-

Usługi finansowe

86. Lowe’s

7,3 mld USD

16%

65 mld USD

893 mld USD

Handel detaliczny

87. Chanel

7,3 mld USD

2%

5,1 mld USD

-

Dobra luksusowe

88. Huawei

7,3 mld USD

9%

75,5 mld USD

-

Technologia

89. Target

7,3 mld USD

1%

69,5 mld USD

1,5 mld USD

Handel detaliczny

90. Philips

7,2 mld USD

6%

26,1 mld USD

1,2 mld USD

Działalność zróżnicowana

(Źródło: Forbes)

Forbes wybiera co roku 100 najcenniejszych marek z puli ponad 200 międzynarodowych firm, prowadzących działalność na całym świecie. W tym roku firmy zebrane w czołowej setce wywodzą się z 15 krajów. Marki ze Stanów Zjednoczonych niezaprzeczalnie wiodą prym, zajmując 56 miejsc listy. W ich ślady poszły spółki z Niemiec, Francji oraz Japonii, które uplasowały się odpowiednio na 11, 7 i 6 pozycjach.

Patrząc na wszystkie wskazane branże, można powiedzieć, że technologia to bez wątpienia najbardziej dynamicznie rozwijająca się gałąź – zagarnęła w sumie 18 pozycji na liście. Aż 9 firm z pierwszej piętnastki to spółki technologiczne. Jeżeli chodzi o inne branże, na liście znalazło się 13 podmiotów z sektora finansowego. Koncern American Express zajął najwyższe miejsce w swojej kategorii i osiągnąwszy wartość 24,5 miliarda dolarów, wskoczył na 22. miejsce. Do zestawienia trafiło 12 firm z sektora dóbr konsumpcyjnych. Pierwsze miejsce w tej kategorii przypadło koncernowi Gillette, którego wartość wycenia się na 19,2 miliarda dolarów, co dało marce 28. miejsce na liście Forbesa.

W 2016 roku Huawei zdecydowanie wyprzedził konkurencję w swojej kategorii. Było to możliwe dzięki zdobyciu uznania konsumentów z całego świata. W pierwszym kwartale 2017 r. spółka utrzymała szybkie tempo wzrostu dzięki stale zwiększającej się sprzedaży smartfonów. Zgodnie z danymi statystycznymi najlepszych instytutów badawczych, takich jak IDC, SA czy Trendforce, smartfony Huawei zajęły 3. miejsce na świecie i 1. miejsce w Chinach pod względem sprzedaży. Tym samym pozycja marki w tym segmencie produktów umocniła się na rynku międzynarodowym. Doskonale zaprojektowane, innowacyjne urządzenia z serii P oraz serii Mate podbiły serca konsumentów, dzięki czemu koncern Huawei zwiększył wpływy w głównym segmencie smartfonów. Na całym świecie sprzedano 12 milionów egzemplarzy telefonów Huawei P9/P9 Plus, co uczyniło z nich pierwsze modele flagowe, których sprzedaż przekroczyła poziom 10 milionów sztuk. W najnowszej serii P10, dzięki współpracy z instytutem Pantone, znajdują się urządzenia w nowym kolorze – wyjątkowym odcieniu zieleni o nazwie „Greenery”. Nowa odsłona telefonu spotkała się z bardzo pozytywnym odbiorem konsumentów na całym świecie.

W obszarze rozwoju marki, Huawei kontynuuje strategię integracji działań marketingowych, korzystając z najlepszych i najbardziej kreatywnych projektów i aktywacji tworzonych lokalnie i globalnie. Co więcej, innowacyjność nadal zajmować będzie kluczową pozycję w planach marketingowych koncernu. Po premierze serii P10, firma Huawei nawiązała współpracę z najsłynniejszym na świecie magazynem modowym Vogue oraz ruszyła z kampanią, której celem było „odtworzenie kultowych fotografii” za pomocą nowych urządzeń marki. Akcja ta podkreśliła jakość zdjęć robionych przy użyciu funkcji portretowych aparatu opracowanego we współpracy z firmą Leica, dostępnego w smartfonach z serii P10/P10 Plus. Huawei współpracował również z Saatchi Gallery, a także dokonał odsłonięcia wystawy selfie zatytułowanej „From Selfie to Self Expression”, wynosząc w ten sposób selfie na nowy poziom artystycznej ekspresji. Te ekscytujące wydarzenia nie tylko stanowią środek przekazu koncepcji marki Huawei, ale też pozwalają zbudować trwałe połączenie pomiędzy technologią a stylem życia i emocjami konsumentów, co sprzyja tworzeniu silniejszej więzi emocjonalnej z klientami z całego świata.

Wzrost wpływów marki Huawei został potwierdzony przez wiele znanych instytucji z różnych zakątków świata. Oprócz listy najbardziej wartościowych marek 2017 roku stworzonej przez magazyn Forbes, Huawei trafił także do innych prestiżowych zestawień biorących pod uwagę wartość marki. W październiku 2016 r. Huawei został uwzględniony na przygotowanej przez Interbrand liście 100 najcenniejszych marek świata, gdzie zajął 72. pozycję, co uczyniło z niego najszybciej pnącą się na szczyt firmę z branży technologicznej. Koncern został również zakwalifikowany do „Global 500”, rankingu skupiającego marki, które w 2017 r. charakteryzowały się najwyższą wartością. Firma Huawei zajęła 40. miejsce, przesuwając się o 7 pozycji w górę w porównaniu z rokiem ubiegłym.

Huawei Polska globalnym liderem sprzedaży Huawei P8 lite - ponad 1,5 miliona sztuk sprzedanych w Polsce

Huawei P8 lite, który na rynek trafił w 2015 roku, okazał się w Polsce prawdziwym sukcesem. Przez ostatnie dwa lata, Huawei dostarczył na polski rynek aż 1,55 miliona egzemplarzy tego modelu. Smartfon był hitem sprzedaży wśród ofert operatorów,
ale cieszył się popularnością również na otwartym rynku. czytaj więcej

Huawei Huawei i China Mobile wspólnie testują technologię koordynacji sieci w zakresie górnego i dolnego pasma 5G

Koncern HUAWEI, Instytut Badawczy China Mobile oraz spółka China Mobile Shanghai prowadzą wspólne testy nad koordynacją wysokiego i niskiego pasma w sieci 5G. czytaj więcej

Huawei Pierwszy ultrabook od Huawei - Huawei MateBook X - już na polskim rynku

Na polskim rynku pojawił się właśnie Huawei MateBook X – pierwszy ultrabook Huawei. Laptop wyposażony jest w najnowszy procesor Intel Core siódmej generacji, technologię chłodzącą Huawei Space Cooling, zabezpieczenie w postaci czytnika linii papilarnych, system dźwiękowy Dolby Atmos oraz 13-calowy ekran 2K, który zajmuje aż 88% przedniego panelu. Ultrabook jest dopełnieniem oferty smartfonów oraz urządzeń typu wearable Huawei. czytaj więcej

Huawei Jak korzystamy ze smartfonu podczas wakacji? Wyniki Trendomierza Huawei

Smartfony stały się bezapelacyjnie jednym z najważniejszych elementów wakacyjnego bagażu. Służą już nie tylko do komunikacji, ale również jako domyślne aparaty fotograficzne i odtwarzacze muzyki. Huawei zbadał, gdzie młodzi ludzie podróżują podczas wakacji i jak ważna jest technologia w ich rękach. czytaj więcej

Huawei Huawei Consumer Business Group ogłasza wyniki za pierwszą połowę 2017 r.

Huawei Consumer Business Group opublikował dziś wyniki za pierwsze sześć miesięcy 2017 roku. W połowie roku dochody Huawei wyniosły 105.4 miliarda RMB, co oznacza wzrost o 36.2% rok do roku. Sprzedaż smartfonów sięgnęła 73,01 miliona egzemplarzy, czyli zwiększyła się o 20.6% w stosunku do roku ubiegłego. czytaj więcej

Huawei Huawei MediaPad M3 lite – tablet z 4-ma głośnikami do oglądania filmów

Co sprawia, że dany film oceniamy jako dobry? Z pewnością jest to wciągający scenariusz, świetna gra aktorska oraz imponująca scenografia. Na odbiór danej produkcji filmowej wpływają także parametry techniczne, takie jak jakość obrazu oraz dźwięku. Czy to oznacza, że filmy najlepiej oglądać na ekranie kinowym? Niekoniecznie! Podobnych wrażeń można teraz doświadczyć dzięki tabletom. czytaj więcej

Huawei Honor 9 kupisz w lipcu z zestawem prezentowym

Podczas premiery w Berlinie zaprezentowany został Honor 9. Smartfon, sygnowany hasłem „Light catcher”, wyróżnia się nie tylko efektowną, szklaną obudową 3D. Został również wyposażony w mocne podzespoły,
z procesorem Kirin 960 i podwójnym aparatem 12 i 20Mpx na czele. Honor 9 trafi do sprzedaży już 1 lipca i będzie dostępny wraz z zestawem prezentowym. czytaj więcej

Huawei Honor oficjalnie zaprezentował swój flagowy produkt 2017 roku – Honor 9

Honor 9. Smartfon, sygnowany hasłem „Light catcher”, wyróżnia się efektowną szklaną obudową 3D, wykończoną metalową ramką. Honor 9 wyposażono w podwójny aparat z obiektywami o rozdzielczości 20 i 12 megapikseli, ulepszony system audio oraz mocny procesor Kirin 960. czytaj więcej

Huawei Huawei: Jak zrobić perfekcyjny portret? Radzi Jacek Poremba

Bez wątpienia najlepszym aparatem jest ten, który mamy przy sobie. Istotą dobrej fotografii jest bowiem uchwycenie ulotnej chwili, emocji, atmosfery. Przez lata, aby zrobić wysokiej jakości zdjęcie, konieczne było posiadanie drogiego, zaawansowanego aparatu fotograficznego. Dziś takie możliwości oferuje smartfon Huawei P10. Jeden z najbardziej cenionych polskich fotografów – Jacek Poremba – radzi, jak wykonać perfekcyjny portret smartfonem. czytaj więcej

Huawei Wakacyjne zestawy prezentowe od Huawei

Lato to czas podróży, podczas których z pewnością przyda się dodatkowe wyposażenie smartfona. Od 9 czerwca, decydując się na zakup Huawei P10, Mate 9 oraz Mate 9 Pro można otrzymać zestaw prezentowy, w którym znajdą się m.in. powerbank oraz selfie-stick. Dodatkowy gadżet otrzyma również nowy posiadacz Huawei P10 lite – w tym przypadku będzie to powerbank o pojemności 5000mAh. czytaj więcej

Huawei Polska globalnym liderem sprzedaży Huawei P8 lite - ponad 1,5 miliona sztuk sprzedanych w Polsce

Huawei P8 lite, który na rynek trafił w 2015 roku, okazał się w Polsce prawdziwym sukcesem. Przez ostatnie dwa lata, Huawei dostarczył na polski rynek aż 1,55 miliona egzemplarzy tego modelu. Smartfon był hitem sprzedaży wśród ofert operatorów,
ale cieszył się popularnością również na otwartym rynku. czytaj więcej

Huawei Huawei i China Mobile wspólnie testują technologię koordynacji sieci w zakresie górnego i dolnego pasma 5G

Koncern HUAWEI, Instytut Badawczy China Mobile oraz spółka China Mobile Shanghai prowadzą wspólne testy nad koordynacją wysokiego i niskiego pasma w sieci 5G. czytaj więcej

Huawei Pierwszy ultrabook od Huawei - Huawei MateBook X - już na polskim rynku

Na polskim rynku pojawił się właśnie Huawei MateBook X – pierwszy ultrabook Huawei. Laptop wyposażony jest w najnowszy procesor Intel Core siódmej generacji, technologię chłodzącą Huawei Space Cooling, zabezpieczenie w postaci czytnika linii papilarnych, system dźwiękowy Dolby Atmos oraz 13-calowy ekran 2K, który zajmuje aż 88% przedniego panelu. Ultrabook jest dopełnieniem oferty smartfonów oraz urządzeń typu wearable Huawei. czytaj więcej

Huawei Jak korzystamy ze smartfonu podczas wakacji? Wyniki Trendomierza Huawei

Smartfony stały się bezapelacyjnie jednym z najważniejszych elementów wakacyjnego bagażu. Służą już nie tylko do komunikacji, ale również jako domyślne aparaty fotograficzne i odtwarzacze muzyki. Huawei zbadał, gdzie młodzi ludzie podróżują podczas wakacji i jak ważna jest technologia w ich rękach. czytaj więcej

Huawei Huawei Consumer Business Group ogłasza wyniki za pierwszą połowę 2017 r.

Huawei Consumer Business Group opublikował dziś wyniki za pierwsze sześć miesięcy 2017 roku. W połowie roku dochody Huawei wyniosły 105.4 miliarda RMB, co oznacza wzrost o 36.2% rok do roku. Sprzedaż smartfonów sięgnęła 73,01 miliona egzemplarzy, czyli zwiększyła się o 20.6% w stosunku do roku ubiegłego. czytaj więcej

Huawei Huawei MediaPad M3 lite – tablet z 4-ma głośnikami do oglądania filmów

Co sprawia, że dany film oceniamy jako dobry? Z pewnością jest to wciągający scenariusz, świetna gra aktorska oraz imponująca scenografia. Na odbiór danej produkcji filmowej wpływają także parametry techniczne, takie jak jakość obrazu oraz dźwięku. Czy to oznacza, że filmy najlepiej oglądać na ekranie kinowym? Niekoniecznie! Podobnych wrażeń można teraz doświadczyć dzięki tabletom. czytaj więcej

Huawei Honor 9 kupisz w lipcu z zestawem prezentowym

Podczas premiery w Berlinie zaprezentowany został Honor 9. Smartfon, sygnowany hasłem „Light catcher”, wyróżnia się nie tylko efektowną, szklaną obudową 3D. Został również wyposażony w mocne podzespoły,
z procesorem Kirin 960 i podwójnym aparatem 12 i 20Mpx na czele. Honor 9 trafi do sprzedaży już 1 lipca i będzie dostępny wraz z zestawem prezentowym. czytaj więcej

Huawei Honor oficjalnie zaprezentował swój flagowy produkt 2017 roku – Honor 9

Honor 9. Smartfon, sygnowany hasłem „Light catcher”, wyróżnia się efektowną szklaną obudową 3D, wykończoną metalową ramką. Honor 9 wyposażono w podwójny aparat z obiektywami o rozdzielczości 20 i 12 megapikseli, ulepszony system audio oraz mocny procesor Kirin 960. czytaj więcej

Huawei Huawei: Jak zrobić perfekcyjny portret? Radzi Jacek Poremba

Bez wątpienia najlepszym aparatem jest ten, który mamy przy sobie. Istotą dobrej fotografii jest bowiem uchwycenie ulotnej chwili, emocji, atmosfery. Przez lata, aby zrobić wysokiej jakości zdjęcie, konieczne było posiadanie drogiego, zaawansowanego aparatu fotograficznego. Dziś takie możliwości oferuje smartfon Huawei P10. Jeden z najbardziej cenionych polskich fotografów – Jacek Poremba – radzi, jak wykonać perfekcyjny portret smartfonem. czytaj więcej

Huawei Wakacyjne zestawy prezentowe od Huawei

Lato to czas podróży, podczas których z pewnością przyda się dodatkowe wyposażenie smartfona. Od 9 czerwca, decydując się na zakup Huawei P10, Mate 9 oraz Mate 9 Pro można otrzymać zestaw prezentowy, w którym znajdą się m.in. powerbank oraz selfie-stick. Dodatkowy gadżet otrzyma również nowy posiadacz Huawei P10 lite – w tym przypadku będzie to powerbank o pojemności 5000mAh. czytaj więcej

Wiadomości firmowe Cyfrowa transformacja w logistyce

Jak cyfryzacja wpłynie na rozwój logistyki? Branża transportowa mocno inwestuje w digitalizację stawiając na nowe technologie, które prowadzą do zwiększenia efektywności. czytaj więcej

Huawei Huawei Consumer Business Group prezentuje wyniki za pierwszą połowę 2018 roku

Huawei Consumer Business Group (CBG) ogłosił wyniki biznesowe za pierwsze półrocze 2018 roku. Firma zanotowała solidny wzrost, dostarczając na ogólnoświatowy rynek ponad 95 milionów sztuk smartfonów. Według danych IDC, w II kwartale 2018 Huawei stał się drugim co do wielkości producentem smartfonów na świecie z udziałem w rynku światowym na poziomie 15,8%. czytaj więcej

Huawei Huawei awansuje w rankingu najbardziej wartościowych marek według Forbesa

Huawei zajęło 79. pozycję w tegorocznej edycji rankingu najbardziej wartościowych marek według magazynu Forbes, z wartością na poziomie 8,4 mld USD, co daje wzrost o 15% w ujęciu rok do roku. Huawei jest jedyną chińską firmą występującą w tym prestiżowym zestawieniu. czytaj więcej

Huawei HUAWEI na 83. miejscu najnowszej listy Top 100 Fortune 500

W tegorocznym zestawieniu Fortune 500, które opublikowano 20 lipca, HUAWEI zajął 83. miejsce, awansując z 129. pozycji. Przychód koncernu wyniósł 78,51 miliardów dolarów, dzięki czemu firma zadebiutowała w pierwszej setce globalnego rankingu. czytaj więcej