Huawei na liście najbardziej wartościowych marek 2017 roku przygotowanej przez Forbes
Huawei

Huawei na liście najbardziej wartościowych marek 2017 roku przygotowanej przez Forbes

07.06.2017
Magazyn Forbes opublikował w ostatnim czasie listę najcenniejszych marek świata w 2017 roku. Huawei uplasował się na 88. miejscu, osiągając wartość 7,3 miliarda dolarów, co daje wzrost o 9%
w ujęciu rok do roku. Jest to jedyna chińska marka, uwzględniona w zestawieniu.

 

Miejsce, marka

Wartość marki

Zmiana wartości w ciągu jednego roku

Przychód marki

Działalność reklamowa

Branża

81. Corona

7,5 mld USD

10%

4,8 mld USD

-

Przemysł alkoholowy

82. Caterpillar

7,5 mld USD

-11%

38,5 mld USD

-

Sprzęt ciężki

83. FedEx

7,5 mld USD

-3%

57,6 mld USD

147 mln USD

Usługi transportowe

84. Adobe Systems

7,4 mld USD

18%

5,8 mld USD

136 mln USD

Technologia

85. Goldman Sachs Group

7,4 mld USD

12%

37,7 mld USD

-

Usługi finansowe

86. Lowe’s

7,3 mld USD

16%

65 mld USD

893 mld USD

Handel detaliczny

87. Chanel

7,3 mld USD

2%

5,1 mld USD

-

Dobra luksusowe

88. Huawei

7,3 mld USD

9%

75,5 mld USD

-

Technologia

89. Target

7,3 mld USD

1%

69,5 mld USD

1,5 mld USD

Handel detaliczny

90. Philips

7,2 mld USD

6%

26,1 mld USD

1,2 mld USD

Działalność zróżnicowana

(Źródło: Forbes)

Forbes wybiera co roku 100 najcenniejszych marek z puli ponad 200 międzynarodowych firm, prowadzących działalność na całym świecie. W tym roku firmy zebrane w czołowej setce wywodzą się z 15 krajów. Marki ze Stanów Zjednoczonych niezaprzeczalnie wiodą prym, zajmując 56 miejsc listy. W ich ślady poszły spółki z Niemiec, Francji oraz Japonii, które uplasowały się odpowiednio na 11, 7 i 6 pozycjach.

Patrząc na wszystkie wskazane branże, można powiedzieć, że technologia to bez wątpienia najbardziej dynamicznie rozwijająca się gałąź – zagarnęła w sumie 18 pozycji na liście. Aż 9 firm z pierwszej piętnastki to spółki technologiczne. Jeżeli chodzi o inne branże, na liście znalazło się 13 podmiotów z sektora finansowego. Koncern American Express zajął najwyższe miejsce w swojej kategorii i osiągnąwszy wartość 24,5 miliarda dolarów, wskoczył na 22. miejsce. Do zestawienia trafiło 12 firm z sektora dóbr konsumpcyjnych. Pierwsze miejsce w tej kategorii przypadło koncernowi Gillette, którego wartość wycenia się na 19,2 miliarda dolarów, co dało marce 28. miejsce na liście Forbesa.

W 2016 roku Huawei zdecydowanie wyprzedził konkurencję w swojej kategorii. Było to możliwe dzięki zdobyciu uznania konsumentów z całego świata. W pierwszym kwartale 2017 r. spółka utrzymała szybkie tempo wzrostu dzięki stale zwiększającej się sprzedaży smartfonów. Zgodnie z danymi statystycznymi najlepszych instytutów badawczych, takich jak IDC, SA czy Trendforce, smartfony Huawei zajęły 3. miejsce na świecie i 1. miejsce w Chinach pod względem sprzedaży. Tym samym pozycja marki w tym segmencie produktów umocniła się na rynku międzynarodowym. Doskonale zaprojektowane, innowacyjne urządzenia z serii P oraz serii Mate podbiły serca konsumentów, dzięki czemu koncern Huawei zwiększył wpływy w głównym segmencie smartfonów. Na całym świecie sprzedano 12 milionów egzemplarzy telefonów Huawei P9/P9 Plus, co uczyniło z nich pierwsze modele flagowe, których sprzedaż przekroczyła poziom 10 milionów sztuk. W najnowszej serii P10, dzięki współpracy z instytutem Pantone, znajdują się urządzenia w nowym kolorze – wyjątkowym odcieniu zieleni o nazwie „Greenery”. Nowa odsłona telefonu spotkała się z bardzo pozytywnym odbiorem konsumentów na całym świecie.

W obszarze rozwoju marki, Huawei kontynuuje strategię integracji działań marketingowych, korzystając z najlepszych i najbardziej kreatywnych projektów i aktywacji tworzonych lokalnie i globalnie. Co więcej, innowacyjność nadal zajmować będzie kluczową pozycję w planach marketingowych koncernu. Po premierze serii P10, firma Huawei nawiązała współpracę z najsłynniejszym na świecie magazynem modowym Vogue oraz ruszyła z kampanią, której celem było „odtworzenie kultowych fotografii” za pomocą nowych urządzeń marki. Akcja ta podkreśliła jakość zdjęć robionych przy użyciu funkcji portretowych aparatu opracowanego we współpracy z firmą Leica, dostępnego w smartfonach z serii P10/P10 Plus. Huawei współpracował również z Saatchi Gallery, a także dokonał odsłonięcia wystawy selfie zatytułowanej „From Selfie to Self Expression”, wynosząc w ten sposób selfie na nowy poziom artystycznej ekspresji. Te ekscytujące wydarzenia nie tylko stanowią środek przekazu koncepcji marki Huawei, ale też pozwalają zbudować trwałe połączenie pomiędzy technologią a stylem życia i emocjami konsumentów, co sprzyja tworzeniu silniejszej więzi emocjonalnej z klientami z całego świata.

Wzrost wpływów marki Huawei został potwierdzony przez wiele znanych instytucji z różnych zakątków świata. Oprócz listy najbardziej wartościowych marek 2017 roku stworzonej przez magazyn Forbes, Huawei trafił także do innych prestiżowych zestawień biorących pod uwagę wartość marki. W październiku 2016 r. Huawei został uwzględniony na przygotowanej przez Interbrand liście 100 najcenniejszych marek świata, gdzie zajął 72. pozycję, co uczyniło z niego najszybciej pnącą się na szczyt firmę z branży technologicznej. Koncern został również zakwalifikowany do „Global 500”, rankingu skupiającego marki, które w 2017 r. charakteryzowały się najwyższą wartością. Firma Huawei zajęła 40. miejsce, przesuwając się o 7 pozycji w górę w porównaniu z rokiem ubiegłym.

Huawei Na polskim rynku zadebiutował Huawei P9 lite mini

Smartfon Huawei P9 lite mini jest kontynuacją znakomicie przyjmowanych produktów z serii lite. Urządzenie zostało wyposażone w podzespoły, zarezerwowane niedawno dla telefonów z wyższej półki – czytnik linii papilarnych, aparat z detekcją fazy oraz najnowszą odsłoną nakładki EMUI 5.1. czytaj więcej

Huawei Najnowszy serwer HUAWEI pobił rekord wydajności SPECpower_ssj® 2008

Firma Standard Performance Evaluation Corporation (SPEC) ogłosiła najnowsze wyniki SPECpower_ssj® 2008, czyli przeprowadzonego przez nią testu wydajności serwerów. Rozwiązanie HUAWEI – FusionServer 2288H V5 – uzyskało 13 398 punktów, zajmując 1. miejsce w aktualnym zestawieniu. Tym samym serwer Huawei pobił dotychczasowe rekordy uzyskane przez testowane wcześniej serwery. czytaj więcej

Huawei Gartner: HUAWEI w grupie firm aspirujących do bycia liderem na rynku zapór sieciowych

HUAWEI, jako światowy dostawca rozwiązań informacyjno-komunikacyjnych, został uwzględniony w najnowszym raporcie Gartnera pod kątem producentów na rynku IT. Firma doradczo-analityczna umieściła Huawei w grupie firm Challenger, czyli aspirujących do bycia liderem w rozwiązaniach typu firewall dla biznesu. czytaj więcej

Huawei Huawei na drugim miejscu w Europie Centralnej i Wschodniej

Według analityków Canalys w drugim kwartale 2017 roku Huawei zajął drugie miejsce pod względem sprzedaży smartfonów w Europie Środkowej i Wschodniej. Firma dostarczyła konsumentom 1.8 miliona urządzeń. Oznacza to, że do Huawei należy obecnie 12% rynku. czytaj więcej

Huawei Honor 8 Pro otrzymał nagrodę „EISA Smartfon Konsumentów 2017-2018”

Marka smartfonów Honor zdobyła kolejne trofeum. Podczas gali EISA (Europejskiego Stowarzyszenia Technik Audiowizualnych) wyróżniono ją prestiżową nagrodą „EISA Smartfon Konsumentów 2017-2018”. Stowarzyszenie określiło model Honor 8 Pro mianem „godnego hołdu złożonego innowacyjnym rozwiązaniom inżynierskim oraz doskonałej wydajności”. czytaj więcej

Huawei Huawei P10 i Huawei Watch 2 z nagrodami EISA

Europejskie Stowarzyszenie Technik Audiowizualnych (EISA) doceniło Huawei Business Group. Specjaliści dostrzegli znakomitą jakość podwójnego aparatu w modelu Huawei P10, przyznając nagrodę w kategorii „EISA Aparat w smartfonie 2017-2018”. Huawei Watch 2 obwołano natomiast mianem „EISA Produkt ubieralny 2017-2018”. Nagrody potwierdzają zaangażowanie firmy Huawei w to, by dostarczać urządzenia o najwyższej jakości, świetnej konstrukcji i doskonałej wydajności. czytaj więcej

Huawei Huawei Histen - idealny dźwięk z Honora 9 dopasowany dla każdego

Honor 9 to nie tylko świetne podzespoły i elegancki wygląd. W najnowszym smartfonie zastosowano rozwiązania, które w 100% wykorzystują potencjał telefonu. Tak jest w przypadku technologii Huawei Histen, która odpowiada za zapewnienie idealnego dźwięku. czytaj więcej

Huawei HUAWEI na 83. miejscu najnowszej listy Top 100 Fortune 500

W tegorocznym zestawieniu Fortune 500, które opublikowano 20 lipca, HUAWEI zajął 83. miejsce, awansując z 129. pozycji. Przychód koncernu wyniósł 78,51 miliardów dolarów, dzięki czemu firma zadebiutowała w pierwszej setce globalnego rankingu. czytaj więcej

Huawei Wyjątkowa wakacyjna oferta Huawei - wybrane modele będą dostępne w promocyjnych cenach

Aby uczcić niewątpliwy sukces – ponad 1,5 miliona sztuk Huawei P8 lite, dostarczonych na polski rynek – firma Huawei zdecydowała się na przeprowadzenie specjalnej akcji sprzedażowej. Przez cały sierpień wybrane modele urządzeń Huawei będą dostępne w promocyjnych cenach. Flagowy smartfon Huawei P10 można kupić już za 2199zł, a ultrabook Huawei MateBook X za 4799zł. czytaj więcej

Huawei Huawei Y7 – nowa odsłona popularnej serii Y

Huawei przedstawia model Y7 – najnowszą odsłonę smartfona z niezwykle popularnej serii Y. Huawei Y7 przeznaczony jest dla użytkowników, którzy od telefonu oczekują niezawodności i długiego czasu działania. Pomoże w tym bateria o pojemności 4000mAh i technologia inteligentnego oszczędzania energii. Dopełnieniem smartfona jest świetny aparat z błyskawicznym autofocusem. czytaj więcej