Wiadomości firmowe

Huawei zaprezentował strategię AI oraz kompleksową ofertę produktów i usług z zakresu sztucznej inteligencji

11.10.2018
Trzecia edycja HUAWEI CONNECT, corocznego międzynarodowego wydarzenia skierowanego do branży ICT, rozpoczęła się 10 października 2018 r. w Shanghai World EXPO Exhibition and Convention Center. Tegoroczna odsłona wydarzenia odbywająca się pod hasłem „Activate Intelligence”, koncentruje się na sztucznej inteligencji (AI) – wyzwaniach, szansach, innowacjach i sposobach jej zastosowania w praktyce.

Trzecia edycja HUAWEI CONNECT, corocznego międzynarodowego wydarzenia skierowanego do branży ICT, rozpoczęła się 10 października 2018 r. w Shanghai World EXPO Exhibition and Convention Center. Tegoroczna odsłona wydarzenia odbywająca się pod hasłem „Activate Intelligence”, koncentruje się na sztucznej inteligencji (AI) – wyzwaniach, szansach, innowacjach i sposobach jej zastosowania w praktyce.

 

Podczas otwarcia konferencji Eric Xu, obecny prezes Huawei, ogłosił strategię Huawei w obszarze sztucznej inteligencji oraz zaprezentował rozbudowane portfolio AI o szerokim zastosowaniu, w tym nową serię układów AI Ascend. Oferta obejmuje również nowe produkty i usługi w chmurze, które zostały stworzone w oparciu o możliwości chipów Ascend. Dzięki kompleksowemu portfolio w obszarze AI, Huawei zamierza dostarczać rozwiązania, które przyczynią się do rozwoju przemysłu i budowy w pełni połączonego, inteligentnego świata.

 

10 zmian, które przyniesie przyszłość

Huawei przewiduje, że do 2025 roku na świecie pojawi się 40 miliardów inteligentnych urządzeń do użytku osobistego, a 90% ich użytkowników będzie posiadać własnego cyfrowego asystenta. Wykorzystanie danych sięgnie 86%, a usługi z zakresu sztucznej inteligencji będą tak wszechobecne jak powietrze, którym oddychamy. Według Huawei, AI stała się nową technologią powszechnego użytku, która zmieni wszystkie gałęzie przemysłu i instytucje na świecie.

 

Huawei zdefiniował dziesięć zmian, które pomogą wyznaczyć drogę rozwoju AI. Są to:

  1. Szybsze modele szkoleniowe
  2. Duża moc obliczeniowa dostępna w przystępnej cenie
  3. Wykorzystywanie sztucznej inteligencji i ochrona danych użytkowników
  4. Nowe algorytmy
  5. Automatyzacja sztucznej inteligencji
  6. Praktyczne zastosowania AI
  7. Aktualizacje w czasie rzeczywistym
  8. Synergia AI z innymi technologiami
  9. Platforma, która zapewni dostęp do narzędzi pozwalających na automatyzację działań
  10. Dostępność talentów, czyli ekspertów z zakresie AI

 

Te dziesięć zmian to nie tylko obecny obraz technologii AI, ale także inspiracja do stworzenia strategii w obszarze sztucznej inteligencji Huawei.

 

– Strategia rozwoju sztucznej inteligencji Huawei opiera się na inwestowaniu w badania i rozwój zasobu talentów, budowaniu bogatego portfolio rozwiązań AI o szerokim zastosowaniu oraz rozwijaniu otwartego, globalnego ekosystemu – podkreślił Eric Xu podczas swojego wystąpienia. – Będziemy dalej poszukiwać w Huawei dróg pozwalających na poprawienie zarządzania i wydajności przy zastosowaniu sztucznej inteligencji. W sektorze telekomunikacyjnym zastosujemy SoftCOM AI, aby poprawić efektywność w obszarze eksploatacji i utrzymania sieci. HiAI wprowadzi na rynku konsumenckim prawdziwą inteligencję do naszych urządzeń, czyniąc je inteligentniejszymi niż kiedykolwiek. Nasze usługi chmury publicznej Huawei EI i rozwiązania chmury prywatnej FusionMind zapewnią duże i przystępne cenowo moce obliczeniowe wszystkim organizacjom – w szczególności firmom i rządom – oraz znacznie ułatwią im korzystanie ze sztucznej inteligencji. W naszym portfolio znajdzie się również AI Acceleration Card, serwer AI, urządzenia AI i wiele innych produktów" – dodał Eric Xu.

 

Strategia rozwoju sztucznej inteligencji Huawei obejmuje pięć kluczowych obszarów:

  1. Inwestycje w badania z zakresu AI: Rozwój możliwości w obszarze samouczenia się maszyn w dziedzinach takich jak komputerowe rozpoznawanie obrazów, przetwarzanie języka, podejmowanie decyzji i wyciąganie wniosków itp. Huawei kładzie szczególny nacisk na samouczenie się maszyn, które będzie:
  • Wydajne w obszarze danych i energii (mniej danych i niższe zużycie energii)
  • Bezpieczne i wiarygodne
  • Zautomatyzowane/autonomiczne
  1. Stworzenie bogatej oferty w obszarze AI:
  • Dostarczanie dużych i przystępnych cenowo mocy obliczeniowych
  • Zapewnienie wydajnej i łatwej w użyciu platformy AI z szerokim wachlarzem usług
  • Opracowanie portfolio tak, aby można je było szeroko stosować
  1. Rozwinięcie otwartego ekosystemu i talentów: Współpraca na szeroką skalę ze środowiskami akademickimi, przemysłem i partnerami na całym świecie.
  2. Wzmacnianie istniejącego portfolio: Wprowadzenie myślenia i działania z perspektywy AI do istniejących produktów i rozwiązań w celu stworzenia większej wartości, i wzmocnienia przewagi konkurencyjnej.
  3. Zwiększenie wydajności operacyjnej Huawei: Zastosowanie sztucznej inteligencji w rutynowych działaniach biznesowych, aby poprawić wydajność i jakość.

 

Duże i niedrogie moce obliczeniowe

Huawei zaprezentował Ascend AI IP i serię chipów. Seria zapewnia świetną wydajność w przeliczeniu na jeden wat przy każdym scenariuszu zastosowania – chodzi tu zarówno o minimalne zużycie energii oraz maksymalną moc obliczeniową w centrach danych. Jej ujednolicona architektura ułatwia również wdrażanie, migrację i łączenie aplikacji AI w różnych warunkach. Układy Ascend 910 i Ascend 310, które zostały zaprezentowane podczas HUAWEI CONNECT, to dowód na wiodącą pozycję Huawei w obszarze układów scalonych wykorzystujących sztuczną inteligencję. Przyczynią się one w dużym stopniu do przyspieszenia wdrażania AI w różnych obszarach przemysłu.

 

 

Oprócz tego, w ofercie Huawei znajdują się również następujące produkty:

  • CANN (Compute Architecture for Neural Networks)
  • MindSpore: Ujednolicone ramy uczenia i wnioskowania dla urządzeń, systemu edge i chmury (zarówno samodzielne, jak i współpracujące)
  • Włączenie aplikacji: Pełnoprzepustowe usługi (ModelArts), hierarchiczne interfejsy API i wstępnie zintegrowane rozwiązania

 

Co oznacza „bogata oferta” oraz „szerokie zastosowanie”?

„Bogata oferta” odnosi się do funkcjonalności technologii Huawei. Bogate portfolio produktów Huawei obejmuje układy scalone, ich zastosowanie, ramy szkolenia i wnioskowania, a także włączenie aplikacji. Przez „szerokie zastosowanie” Huawei rozumie różne zastosowania sztucznej inteligencji, w tym chmury publiczne i prywatne, edge computing we wszystkich formach, przemysłowe wykorzystanie urządzeń IoT oraz urządzenia dla konsumentów.

 

Huawei jest gotowy do współpracy ze wszystkimi interesariuszami, aby stosować sztuczną inteligencję w praktyce, po to była ona dostępna dla każdej osoby, każdego domu i każdej organizacji. Przy wykorzystaniu rozwiązań z portfolio AI, Huawei Cloud EI (chmurowe usługi Enterprise Intelligence) będą w stanie dostarczyć pełen zakres rozwiązań dla przedsiębiorstw i klientów rządowych, a HiAI będzie oferować szeroki wachlarz rozwiązań dla inteligentnych urządzeń. Usługi HiAI są wdrażane na bazie Huawei Cloud EI.

Huawei Huawei P20 w nowym kolorze Twilight i niższej cenie

Smartfon Huawei P20 jest już dostępny w nowym kolorze obudowy – Twilight, zarezerwowanym do tej pory dla najwyższego modelu z serii – P20 Pro. Jeden z najlepszych fotograficznych smartfonów na rynku wyposażony jest w podwójny aparat, powstały we współpracy z Leica, procesor wspierany sztuczną inteligencją Kirin 970 oraz 64GB pamięci wewnętrznej. P20 Twilight oferowany jest w rekomendowanej cenie detalicznej - 2 299 zł. czytaj więcej

Huawei Mate 20 lite dla fanów selfie od Huawei - przedsprzedaż

Huawei Mate 20 lite – następca Mate 10 lite, najchętniej kupowanego telefonu w Polsce – jest już dostępny w przedsprzedaży. Smartfon został wyposażony w nowy procesor Kirin 710 z modułem sztucznej inteligencji, która wspiera dwa podwójne aparaty, przedni i tylny. To właśnie przedni aparat jest szczególnie mocną stroną Mate 20 lite – ma potężne obiektywy stworzone z myślą o fanach selfie. czytaj więcej

Huawei Huawei uruchomia hotspoty Wi-Fi na terenie całych Włoch

Włoska firma Fastweb wraz z Huawei zbuduje miejskie punkty dostępu do sieci Wi-Fi. Rozwiązanie CloudCampus ma zostać użyte do wdrożenia sieci Wi-Fi na terenie całych Włoch i w efekcie do poprawy komfortu korzystania z Internetu. czytaj więcej

Wiadomości firmowe Centra danych w chmurze w erze 5G

Centra danych w chmurze są głównym ośrodkiem ekosystemu nowej generacji i będą odgrywać kluczową rolę w ewolucji technologii 5G. Firma Huawei wskazuje kluczowe wymagania sieciowe i usługowe 5G związane z ich stworzeniem. czytaj więcej

Wiadomości firmowe Huawei współpracuje z Dubai Airports – powstanie inteligentne lotnisko

Na lotnisku w Dubaju wciąż przybywa pasażerów. Z tego powodu Dubai Airports uruchomiło program DXB Plus. Wiąże się on z budową pierwszego na świecie kompleksu modułowego centrum danych (MDCC), który oparto na rozwiązaniu FusionModule1000B firmy Huawei. czytaj więcej

Huawei Huawei P20 Pro wygrywa tytuł Smartfon roku

Smartfon Huawei z serii P po raz szósty z rzędu został uznany przez EISA (Europejskie Stowarzyszenie Technik Audiowizualnych) za najlepszy smartfon dostępny na rynku. Huawei P20 Pro został nagrodzony za wyznaczanie trendów w mobilnej fotografii oraz znakomitą jakość wykonania. To kolejne wyróżnienie dla tego telefonu, po najwyższej w historii ocenie w rankingu DxOMark i nagrodzie EHA. czytaj więcej

Huawei Huawei Mate 10 lite - najchętniej kupowany smartfon w Polsce w nowej cenie

Według badania rynku zleconego przez Huawei Polska, Mate 10 lite odnotował najwyższą sprzedaż w Polsce w okresie od stycznia do czerwca 2018 roku. Smartfon został doceniony przez klientów między innymi dzięki zastosowaniu wydajnych podzespołów, wytrzymałej baterii oraz dwóch podwójnych aparatów. Teraz telefon dostępny jest w nowej niższej cenie – 1099 złotych. czytaj więcej

Wiadomości firmowe Vodafone i Huawei zaprezentowały technologię 5G w Karlowych Warach

Vodafone jest pierwszym operatorem telefonii komórkowej w Czechach, który przeprowadził prezentację sieci 5G na żywo. W tym celu firma wykorzystała rozwiązania Huawei. Po 4G, 4,5G i NB-IoT, Vodafone zaprezentował skuteczniejszą i bezpieczniejszą technologię przyszłości z mniejszym niż dotychczas opóźnieniem transmisji danych.

czytaj więcej

Wiadomości firmowe HUAWEI o znaczeniu pasma C dla sukcesu biznesowego 5G

Podczas dorocznej, 4. już konferencji poświęconej zarządzaniu częstotliwościami w regionie Azji i Pacyfiku, która odbyła się w Bankoku, Huawei zaprezentował stałą szerokość pasma C – 100 MHz – dedykowaną dla jednego operatora, która jest trendem napędzającym przyszły sukces biznesowy 5G. Producent rozwiązań ICT był jednym z partnerów wydarzenia, które odbyło się pod patronatem Forum Global, Międzynarodowego Związku Telekomunikacyjnego (ITU) oraz Telekomunikacyjnej Grupy Azji i Pacyfiku (Asia-Pac czytaj więcej

Huawei Huawei Consumer Business Group prezentuje wyniki za pierwszą połowę 2018 roku

Huawei Consumer Business Group (CBG) ogłosił wyniki biznesowe za pierwsze półrocze 2018 roku. Firma zanotowała solidny wzrost, dostarczając na ogólnoświatowy rynek ponad 95 milionów sztuk smartfonów. Według danych IDC, w II kwartale 2018 Huawei stał się drugim co do wielkości producentem smartfonów na świecie z udziałem w rynku światowym na poziomie 15,8%. czytaj więcej

Huawei Huawei P20 w nowym kolorze Twilight i niższej cenie

Smartfon Huawei P20 jest już dostępny w nowym kolorze obudowy – Twilight, zarezerwowanym do tej pory dla najwyższego modelu z serii – P20 Pro. Jeden z najlepszych fotograficznych smartfonów na rynku wyposażony jest w podwójny aparat, powstały we współpracy z Leica, procesor wspierany sztuczną inteligencją Kirin 970 oraz 64GB pamięci wewnętrznej. P20 Twilight oferowany jest w rekomendowanej cenie detalicznej - 2 299 zł. czytaj więcej

Huawei Mate 20 lite dla fanów selfie od Huawei - przedsprzedaż

Huawei Mate 20 lite – następca Mate 10 lite, najchętniej kupowanego telefonu w Polsce – jest już dostępny w przedsprzedaży. Smartfon został wyposażony w nowy procesor Kirin 710 z modułem sztucznej inteligencji, która wspiera dwa podwójne aparaty, przedni i tylny. To właśnie przedni aparat jest szczególnie mocną stroną Mate 20 lite – ma potężne obiektywy stworzone z myślą o fanach selfie. czytaj więcej

Huawei Huawei uruchomia hotspoty Wi-Fi na terenie całych Włoch

Włoska firma Fastweb wraz z Huawei zbuduje miejskie punkty dostępu do sieci Wi-Fi. Rozwiązanie CloudCampus ma zostać użyte do wdrożenia sieci Wi-Fi na terenie całych Włoch i w efekcie do poprawy komfortu korzystania z Internetu. czytaj więcej

Wiadomości firmowe Centra danych w chmurze w erze 5G

Centra danych w chmurze są głównym ośrodkiem ekosystemu nowej generacji i będą odgrywać kluczową rolę w ewolucji technologii 5G. Firma Huawei wskazuje kluczowe wymagania sieciowe i usługowe 5G związane z ich stworzeniem. czytaj więcej

Wiadomości firmowe Huawei współpracuje z Dubai Airports – powstanie inteligentne lotnisko

Na lotnisku w Dubaju wciąż przybywa pasażerów. Z tego powodu Dubai Airports uruchomiło program DXB Plus. Wiąże się on z budową pierwszego na świecie kompleksu modułowego centrum danych (MDCC), który oparto na rozwiązaniu FusionModule1000B firmy Huawei. czytaj więcej

Huawei Huawei P20 Pro wygrywa tytuł Smartfon roku

Smartfon Huawei z serii P po raz szósty z rzędu został uznany przez EISA (Europejskie Stowarzyszenie Technik Audiowizualnych) za najlepszy smartfon dostępny na rynku. Huawei P20 Pro został nagrodzony za wyznaczanie trendów w mobilnej fotografii oraz znakomitą jakość wykonania. To kolejne wyróżnienie dla tego telefonu, po najwyższej w historii ocenie w rankingu DxOMark i nagrodzie EHA. czytaj więcej

Huawei Huawei Mate 10 lite - najchętniej kupowany smartfon w Polsce w nowej cenie

Według badania rynku zleconego przez Huawei Polska, Mate 10 lite odnotował najwyższą sprzedaż w Polsce w okresie od stycznia do czerwca 2018 roku. Smartfon został doceniony przez klientów między innymi dzięki zastosowaniu wydajnych podzespołów, wytrzymałej baterii oraz dwóch podwójnych aparatów. Teraz telefon dostępny jest w nowej niższej cenie – 1099 złotych. czytaj więcej

Wiadomości firmowe Vodafone i Huawei zaprezentowały technologię 5G w Karlowych Warach

Vodafone jest pierwszym operatorem telefonii komórkowej w Czechach, który przeprowadził prezentację sieci 5G na żywo. W tym celu firma wykorzystała rozwiązania Huawei. Po 4G, 4,5G i NB-IoT, Vodafone zaprezentował skuteczniejszą i bezpieczniejszą technologię przyszłości z mniejszym niż dotychczas opóźnieniem transmisji danych.

czytaj więcej

Wiadomości firmowe HUAWEI o znaczeniu pasma C dla sukcesu biznesowego 5G

Podczas dorocznej, 4. już konferencji poświęconej zarządzaniu częstotliwościami w regionie Azji i Pacyfiku, która odbyła się w Bankoku, Huawei zaprezentował stałą szerokość pasma C – 100 MHz – dedykowaną dla jednego operatora, która jest trendem napędzającym przyszły sukces biznesowy 5G. Producent rozwiązań ICT był jednym z partnerów wydarzenia, które odbyło się pod patronatem Forum Global, Międzynarodowego Związku Telekomunikacyjnego (ITU) oraz Telekomunikacyjnej Grupy Azji i Pacyfiku (Asia-Pac czytaj więcej

Huawei Huawei Consumer Business Group prezentuje wyniki za pierwszą połowę 2018 roku

Huawei Consumer Business Group (CBG) ogłosił wyniki biznesowe za pierwsze półrocze 2018 roku. Firma zanotowała solidny wzrost, dostarczając na ogólnoświatowy rynek ponad 95 milionów sztuk smartfonów. Według danych IDC, w II kwartale 2018 Huawei stał się drugim co do wielkości producentem smartfonów na świecie z udziałem w rynku światowym na poziomie 15,8%. czytaj więcej

News Potęga Facebook Ads. Najważniejsze powody, dla których warto reklamować się na Facebooku

To najpopularniejsze medium społecznościowe na całym świecie. Każdego miesiąca z Facebooka korzystają prawie 3 miliardy internautów, a co minutę 4 miliony użytkowników naciska przycisk „lubię to”. Poza tym według statystyk podawanych przez Facebooka aż 26% wszystkich użytkowników platformy, którzy kliknęli link, dokonali następnie zakupu. Odpowiedź na pytanie: „czy warto reklamować się na Facebooku?” jest zatem prosta. To jedna z najbardziej opłacalnych metod promocji produktów i usług. Dowiedz się, dlaczego jeszcze warto korzystać z Facebook Ads. czytaj więcej

News Jakie są zalety studiowania na specjalności inżynieria oprogramowania?

Zamierzasz iść na studia, ale nie jesteś pewny, jaki kierunek wybrać? Polecamy studia inżynierskie na kierunku informatyka, ze specjalnością inżynieria oprogramowania. Jest to bardzo praktyczna specjalność, którą można zrealizować w siedem lub osiem semestrów na uczelni UTH w Warszawie. Krótsza wersja to studia stacjonarne, a dłuższa - niestacjonarne. Ukończenie tego kierunku i tej specjalności gwarantuje bardzo dobrą pozycję startową na rynku pracy. czytaj więcej

News Avaya i Afiniti z rozwiązaniami sztucznej inteligencji dla contact center

Firmy Avaya Holdings Corp (NYSE: AVYA), czołowa firma działająca w obszarze komunikacji biznesowej, oraz Afiniti, czołowy dostawca rozwiązań opartych na sztucznej inteligencji i profilowaniu behawioralnym, poinformowały o nawiązaniu strategicznej współpracy polegającej na integracji rozwiązań AI z technologiami routingu połączeń w contact centers. Dzięki czemu możliwe będzie podniesienie jakości obsługi klienta oraz wydajności centrów obsługi. czytaj więcej

News Nowe technologie w służbie ochrony osób i mienia

Rok 2016 z uwagi na zmiany w opodatkowaniu umów cywilno-prawnych, stanowił wyzwanie dla firm usługowych i outsourcingu, w tym całej branży ochrony. Jeszcze przed wprowadzeniem regulacji, przedsiębiorstwa ochrony osób
i mienia zapowiadały, że w nowych okolicznościach może dojść do fali zwolnień. Sprawa „ozusowania” umów była także wielokrotnie komentowana przez Konsalnet, - W branży ochroniarskiej pracę straci 30-45 tys. ludzi – to wpływ ozusowania umów zleceń, ale też płacy minimalnej na poziomie 12 zł brutto, jaką chce wprowadzić rząd – informował w styczniu 2016 r. Jacek Pogonowski, Prezes Konsalnetu. czytaj więcej